آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 10
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

واقعيت اين است كه كساني كه استعداد خود را شناخته‌اند، اغلب مي‌توانند در مشاغلي شروع به كار كنند كه هم عاشق آناند و هم در آن كار مهارت دارند. اين در حالي است كه حداقل ۸۰ درصد از افراد در يك تجارت يا شغلي فعاليت مي‌كنند كه نه از آن راضي هستند و نه از كار خود لذت مي‌برند.

پس با توجه به اين گفته‌ها، استعداديابي براي كودكان را بايد يك سرمايه‌گذاري بلند مدت بدانيم كه به طور قطعي نتيجه مثبتي به ما مي‌دهد. چه كودك بخواهد در رشته رياضي بهترين باشد و چه ادبيات، چه در دو ميداني يا حتي برنامه‌نويسي، وظيفه والدين اين است كه به او اجازه دهند تا هر چه علاقه دارد را انتخاب و امتحان كند. پدر و مادرها نيز مي‌توانند با كارهايي مانند انجام انواع تست هوش كودكان توانايي‌هاي كودك خود را به طور دقيق بررسي كنند و با پرورش استعداد او را در مسير دلخواهش راهنمايي كنند.

پس سؤال بعدي كه بايد به دنبال جواب آن باشيم اين است كه بهترين روش براي استعداديابي كودكان چيست؟ در ادامه ما به شما؟ روش برتر كشف استعداد در كودكان را خواهيم گفت.

راه هاي شگفت انگيز استعداديابي كودكان

بهترين روش‌هاي استعداديابي كودكان در خانه

خانه اولين و امن‌ترين مكاني است كه كودكان در آن ياد مي‌گيرنداولين چيزي كه بايد در كشف استعداد كودك در خانه مدنظرتان باشد اين است كه روش مستقيمي براي اين كار وجود ندارد و تنها راه حل مفيد براي آن بازي كردن با كودك است.

بله! بازي بهترين و غير مستقيم‌ترين روش آموزشي واستعداديابي كودكان است. در ادامه به معرفي چند بازي مؤثر و هدفمند در كشف استعداد كودكتان مي‌پردازيم كه به راحتي مي‌توانيد در خانه انجام دهيد.

بازي كشف احساسات

اگر كودك احساساتش را بشناسد به درك عميق‌تري از خودش مي‌رسد و مي‌تواند به مرور چيزهايي كه باعث شادي، ناراحتي يا هيجانش مي‌شود را شناسايي كند.

شناسايي احساسات باعث مي‌شود كم كم به خودآگاهي برسد و علاقه‌مندي‌هايش را درك كند.

به اين منظور مي‌توانيد شكلك احساسات را پرينت بگيريد و بر روي ديوار بچسبانيد و از او بخواهيد در طول روز هر كدام را تجربه كند روي آن علامت بزند.

خاله بازي

يكي از راه‌هاي استعداديابي كودكان انجام بازي‌هاي نمودي است. بچه‌ها در خلال بازي‌هاي نمودي آنچه كه بايد را هم ياد مي‌گيرند و هم به آنچه علاقه دارند اشاره مي‌كنند. براي اين بازي بايد شما هم قد كودك شويد و سعي كنيد با يك نمايش نامه خيالي كودكتان را همراهي كنيد و ببينيد او به چه چيزي علاقه بيشتري نشان مي‌دهد.

پازل و لگو بازي

انواع بازي‌هاي لگو و پازل مي‌تواند هوش رياضي ديداري، برون فردي را در كودك شما تقويت كند. در انجام اين بازي توسط كودك اصلاً عجله به خرج ندهيد و بگذاريد روش درست كردن را خودش كشف كند و بياموزد.

تست استعداديابي كودكان؛ راهي براي كشف تخصصي هوش و استعداد كودكان

استعدادهاي كودكان را مي‌توان از روش‌هاي مختلفي امتحان و كشف كرد. امتحان كردن انواع مختلفي از كارها، بازي‌هاي آزاد، تشويق و بسياري ديگر همه كارهايي هستند كه مي‌توانيد براي اين كه بدانيد كودكتان چه استعدادي دارد انجام دهيد. اما از ميان همه روش‌ها، تست استعداديابي كودكان، احتمالاً مطمئن‌ترين روشي خواهد بود كه در كمترين زمان نتيجه و اطلاعاتي مفيد در اختيار شما مي‌گذارد.

 
اگر با اين حوزه آشنا نيستيد، خوب است بدانيد استعداديابي به فرآيندي گفته مي‌شود كه طي آن توانايي‌هاي ذاتي و نهفته دروني كودك شناسايي شده و در مسيري قرار مي‌گيرند كه به شكوفايي آن‌ها مي‌انجامد. براي اين كار تعدادي تست تأييد شده وجود دارد برخي از معروف‌ترين انواع تست هوش كودكان عبارتند از:
  • تست گاردنر
  • تست هالند
  • تست ريون
  • گوديناف
  • تست استنفورد بينه
  • تست نئو
  • تست كليفتون

البته بايد اين نكته را مدنظر داشته باشيد كه تحليل تست استعداديابي كودكان بسيار مهم است و بهتر است توسط متخصصان انجام شود. مجموعه بازي بوك يكي از سايت‌هاي معتبر در حوزه رشد و شكوفايي استعداد كودكان است گه با ارائه تحليل‌هاي تخصصي مي‌تواند به شما در انجام استعداديابي و تست هوش كودكان كمك كند.

راه هاي شگفت انگيز استعداديابي كودكان

بهترين سن برايي آنكه استعداد كودك را بشناسيم

براي استعداديابي كودكان زمان نقش كليدي دارد. محققان زماني را كه كودك آماده حضور در جامعه مي‌شود و به پيش دبستاني مي‌رود را بهترين زمان براي انجام تست هوش كودكان مي‌نامند. استعداديابي كودكان اگر زودهنگام انجام شود مي‌تواند كمك كند كودك شما چه در دوران جواني خود و چه بزرگسالي، مسير كوتاه‌تري را براي موفقيت بپيمايد و سريع‌تر به نتيجه دلخواه برسد.

پس بهتر است در سن شش سالگي به كشف استعداد در او بپردازيد و اين كار را به تعويق نيندازيد چون…

  • استعداديابي نكردن كودكان از سنين پايين مضراتي نيز به همراه دارد. كودك شما اگر نتواند توانايي‌هاي خود را كشف كند ممكن است براي سال‌ها در ميان فعاليت‌هاي مختلف سردرگم شود و در نهايت نداند چه كاري براي او مناسب است. اين كودكان همچنين به دليل اين كه به طور مداوم در فعاليت‌هايي شركت مي‌كنند كه براي آن‌ها ساخته نشده شكست ميخورند و اين مي‌تواند باعث احساس ناكارآمدي و در نهايت سرخوردگي كودك شود.
  • والديني كه به موقع به سراغ كشف استعداد كودك خود نمي‌روند همچنين زمان طلايي براي پرورش توانايي‌هاي كودك خود را از دست مي‌دهند و حتي اگر در سال‌هاي بعدي كودك متوجه ظرفيت دروني خود شود، نمي‌تواند آن شاهد آن رشد بي‌نظير باشد.

چه طور به استعداد كودك خود ضربه مي‌زنيد؟

اگر شما والدي…

  • كمالگرا
  • كنترل گر
  • غير قابل انعطاف
  • غير خلاق
  • بي حوصله
  • عجول

هستيد مي‌تواند به راحتي استعداد را در فرزندتان سركوب كنيد.

راه هاي شگفت انگيز استعداديابي كودكان

بهترين الگوهاي رفتاري براي استعداديابي در كودكان

براي استعداديابي در كودكان داشتن ويژگي‌هاي زير ضروري است:

  • صبور باشيد
  • روش‌هاي غير مستقيم را براي آموزش انتخاب كنيد، كمالگرايي را كنار بگذاريد و اجازه دهيد كودك اشتباه كند.
  • خلاق باشيد و خلاقانه زيستن را به كودك آموزش دهيد.
  • عجله نكنيد و بدانيد كودك در طي 8 سال اول زندگي فقط به تجربه مي‌پردازد و بعد از آن توانايي‌هايش را بروز مي‌دهد.
  • از مشاوره متخصص و سايت‌هايي كمك بگيريد كه به صورت تخصصي به استعداديابي كودكان مي‌پردازند.

مجموعه بازي بوك از جمله سايت‌هاي استعداديابي است كه با انجام تست هوش كودكان به صورت تخصصي، به شما قدم به قدم رشد و شكوفايي استعداد را آموزش مي‌دهد و تا رسيدن به هدفتان كنار شماست.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۱۸:۰۵ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی