آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 1
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

سئو سايت به صورت فني و تكنيكي يكي از مهم ترين بخش هاي سئو مي باشد و بسياري از ما تا حدودي با سئو فني آشنا هستيم اما ممكن است خيلي به آن وارد نباشيم.

اما آيا تا كنون روشي را در نظر گرفته ايد كه بتوانيد با سئو فني به موفقيت برسيد؟ امروز ما مي خواهيم يك چارچوب امتحان شده و صحيح را به شما ارائه كنيم تا موضوعات سئو فني را به صورت استراتژيك ارزيابي كرده و در نظر بگيريد.

امروز مي خواهيم در رابطه با نحوه تفكر در رابطه با سئو فني صحبت كنيم. حالا، سئو فني چيزي است كه بسياري از افراد نسبت به آن تا حدودي مطلع هستند.

ممكن است شما از منابع زيادي اطلاعات مختلفي در اين زمينه به دست آورده باشيد و قطعا اطلاعات ارزشمندي در اين زمينه داريد. اما هر كسي مي تواند سئو تكنيكال را از يك نقطه نظر استراتژيك بررسي كند و اين مهارتي است كه امروز مي خواهيم در رابطه با آن صحبت كنيم.

تعيين چارچوب مسئله سئو فني سايت

بياييد چارچوب مسئله را مشخص كنيم. به اين نمودار نگاه كنيد. حالا مي خواهم مدل ذهني اكثر افراد در رابطه با سئو فني را به شما معرفي كنم كه مطابق با اين جدول مي باشد.

استراتژي هاي سئو فني,سئو تكنيكال,سئو تكنيكي

خب در اين جدول، خط تو پر مشكلي ترافيك واقعي است كه شما به دست مي آوريد در حالي كه خط نقطه چين ترافيك فرضي است كه اگر تمام مشكلات فني در سايت شما رفع شود، شما مي توانيد به آن دست پيدا كنيد. در نتيجه افراد اين نمودار را مي بينند و مي گويند «خب مي داني، اگر من بتوانم تمام مشكلات فني سايت خودم را حل كنم، مي توانم ترافيك مد نظر خودم را به دست بياورم.»

اين يك روش بررسي اين نمودار مي باشد اما من معتقد هستم كه اين روش بهترين روش نيست زيرا واقعا موضوعات فني كمي وجود دارد كه بتوانيد به راحتي آن را بهبود دهيد. تعداد مشكلات موجود محدود هستند. اين شرايط مانند يك فرصت نيست در نتيجه مشكلات بسيار زيادي وجود دارد كه شما بايد آن ها را حل كنيد. در نتيجه من تلاش ميكنم كه خودم و مشتريان من و همكاران، سئو فني را به اين صورت در نظر بگيرند.

مشكلات سئو فني

تصوير بالا به نوعي همان نمودار و شرايط مي باشد. در اين قسمت شما يك ترافيك واقعي و يك ترافيك فرضي را در نمودار مشاهده مي كنيد. اما واقعا چيزي كه در اين شرايط رخ مي دهد اين است كه مشكلات فني سايت شما اجازه نمي دهند كه شما به بيشترين ترافيكي كه مي توانيد، دست پيدا كنيد. به بيان ديگر، مشكلات فني وجود دارد كه باعث ميشود ما نتوانيم به بيشترين ترافيك ممكن دست پيدا كنيم. حالا، زماني كه شما مسئله را به اين صورت چارچوب بندي كنيد، چطور مي توانيد آن را حل كنيد؟

خب بعضي مي گويند «من اين مشكل بزرگ را دارم. بايد تلاش كنم كه مشكلات سايت را شناسايي كنم، آن ها را بررسي كنم و سپس صفحه به صفحه اين مشكلات را حل كنم و در حالت واقعي، يا وقتم تمام مي شود و يا اين كه بودجه مشتري من تمام مي شود در نتيجه كار نيمه تمام باقي مي ماند. خب پس چه روش بهتري وجود دارد كه بتوانم مسئله را حل كنم و بدانم كه مسئله هم حل شده است؟»

خب، چارچوبي كه من مي خواهم به شما معرفي كنم دقيقا قرار است همين كار را انجام دهد. با روشي كه ما مي خواهيم به شما پيشنهاد كنيم، مشكل كلي سئو فني به قسمت هاي كوچك تر تقسيم مي شود و دوباره اين تجزيه انجام مي شود تا زماني كه مشكلات آن قدر كوچك باشند شما بتوانيد آن را حل كنيد. حالا، من مي خواهم به شما نشان دهم كه چطور اين كار را انجام دهيم و ممكن است در نگاه اول درك اين روش كمي سخت باشد.

حالا وقتشه!   اينو بخون: معيار هاي سئو فني در سال 2019پيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.

رويكرد ما در رفع مشكلات سئو فني

وقتي كه شما يك مشكل بزرگ داريد كه مي خواهيد آن را به مشكلات كوچك تر تجزيه كنيد، بسياري از افراد اول تلاش مي كنند كه مانند نمودار هاي Venn، اول مشكل را تجزيه كنيد. در نتيجه ما يك مشكل را در نظر مي گيريم، آن را به سه قسمت تجزيه مي كنيم اما ممكن است همپوشاني هايي بين اين قسمت ها وجود داشته باشد.

زماني كه يك همپوشاني وجود دارد، ممكن است شما اطمينان زيادي به اين روش نكنيد. ممكن است با خودتان فكر كنيد كه يك كار تكراري را انجام مي دهيد و يا ممكن است فكر كنيد به دليل اين كه دو بخش از مسئله شبيه هم هستند، قسمتهايي از مسئله را ناديده گرفته باشيد. در هر صورت ممكن است شرايط اندكي پيچيده شود. در نتيجه براي رفع كردن اين مشكل، من از يك مفهوم با نام MECE استفاده مي كنم.

دو به دو ناسازگار و جامع با تمام جزييات

MECE به معني دو به دو ناسازگار و جامع با تمام جزييات ممي باشد. كلمات زيباي بسيار زيادي وجود دارند در نتيجه من به صورت تصويري مي خواهم به شما نشان دهم كه منظورم چيست. در نتيجه به جاي اين كه ما از يك نمودار Venn مثل اين مورد استفاده كنيم، بهتر است كه هر مسئله اي كه داريم كاملا مستقل باشد. در نتيجه آن ها همان مساحت را پوشش مي دهند و فقط همپوشاني بين آن ها وجود ندارد و همين موضوع، مفهوم MECE را نشان مي دهد.

به دليل اين كه هيچ گونه همپوشاني بين اين قسمت ها وجود دارد، مي توان گفت كه اين مسئله ها دو به دو ناسازگار هستند. به دليل اين كه آن ها تمام مسئله اصلي را هم پوشش مي دهند و كاملا جامع هستند. در نتيجه اين موضوع در سئو فني به چه معني است؟ حالا بايد به ياد داشته باشيد كه مسئله اي كه پيش روي ما قرار دارد اين است كه بعضي از مشكلات فني در سايت مانع رسيدن به ترافيك اصلي مدنظر ما مي شود. در نتيجه سه حالتي كه ممكن است باعث اين مسئله شود چيست؟

  1. شايد محتواي ما ايندكس نشده است. دليل فني وجود دارد كه ممكن است باعث ايندكس نشدن محتواي ما شود.
  2. محتواي ما آن طور كه بايد رتبه بندي نشده است و به همين دليل، ما ترافيك از دست داده ايم.
  3. دليل فني وجود دارد كه محتواي ما به صورت مناسب در SERP ها ارائه نشده است.

مواردي مانند داشتن rich snippet ها، ستاره هاي نمره دهي، موضوعاتي از اين قبيل مي توانند باعث افزايش نرخ كليك شوند. اين موارد به نظر بديهي هستند، اما در واقع تمام مشكلات فني كه شما مي توانيد در سايت خودتان پيدا كنيد بر روي يكي يا موارد بيشتري از اين سه استراتژي موثر هستند. در نتيجه، اين موضوع كاملا مشخص مي باشد.  خب حالا بياييد در رابطه با يك نمونه صحبت كنيم تا ببينيم اين روش چطور كار مي كند. اين موضوع اولين ارزيابي فني در اين ارزيابي در پست وبلاگ مي باشد.

بررسي يك نمونه در سئو فني سايت

خب به عنوان مثال، ما مي خواهيم در نظر بگيريم كه يك دليل فني وجود دارد كه محتواي ما ايندكس نشده است. خب، چه حالت هايي ممكن است باعث اين مشكل شده باشد؟ يكي از روش ها اين است كه URL ها توسط خزنده ها قابل كشف نمي باشد و دوباره، كل اين موضوع را ميتوان به قسمت هاي جزئي تر تقسيم كرد.

خب ممكن است نقشه سايت XML ما در Google Search Console آپلود نشده باشد. البته، هيچ تضميني وجود ندارد كه ما مشكلي داشته باشيم. اما در صورتي كه مشكلي در اين قسمت وجود داشته باشد، يك احتمال بسيار خوب وجود دارد كه علت و مشكل خاصي براي اين شرايط وجود داشته باشد. زيبايي اين روش فقط اين نيست كه به ما كمك مي كند تا يك چك ليست داشته باشيم كه مشكلات فني را بررسي كنيم، بلكه به ما كمك مي كند كه بتوانيم مشكل را به صورت دقيق شناسايي كنيم.

همچنين اين روش به ما كمك مي كند تا دقيقا مشخص كنيم كه معني يافته هاي ما چيست و چرا اين موضوع ممكن است براي افراد مختلف مهم باشد. در نتيجه اين يك نمونه است كه مي توانم همكاران خودم را تشويق كنم كه از اين روش استفاده كنند. اين روش مي تواند تا حد زيادي به ما كمك كند تا سئو فني را ارزيابي كنيم.

خب پس ما اين كار را از همين الان شروع مي كنيم. ما مي بينيم كه نقشه سايت XML ما در Google Search Console آپلود نشده است. اين مشكلي است كه شايد به اين دليل ايجاد شده  كه URL ها توسط خزنده ها شناسايي نشده است. ما بايد نسبت به اين موضوع اهميت بدهيم زيرا يك دليل فني وجود دارد كه محتواي ما ايندكس نشده است و دقيقا اين پيامي است كه شما مي خواهيد به مشتري خودتان برسانيد! يعني به او نشان دهيد كه مشكل را شناسايي كرده ايد!

⭐️ نكته مهم: نكته آخر، اين همان چارچوب كاري است كه من براي ارزيابي هاي سئو فني خودم استفاده مي كنم. اين روش باعث شده من با اطمينان زيادي كار كنم. اين روش باعث شده كه من بينش هاي زيادي را در رابطه با اين فرآيند به دست بياورم و از تحليل ها و مشاوره هاي مختلف استفاده كنم و در نتيجه توانسته ام خروجي هاي بهتري را به دست بياورم.

از همراهي شما به شدت متشكر هستم و اميدوارم كه اين روش باعث شود شما هم بتوانيد ارزيابي هاي فني سايت خودتان را بهتر انجام دهيد.

امتياز:
بازديد:
[ ۵ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۶:۴۲ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی