آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 7
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

يك محتواي باكيفيت، هم موضوع جذابي را بيان مي‌كند و هم از نظر ظاهري به شكل حرفه‌اي طراحي شده است. قسمت اول بحث تخصص شماست و روشي كه براي بيان انتخاب مي‌كنيد؛ اما بخش دوم مربوط به عناصر گرافيكي و زيبايي‌شناختي است كه در اين مقاله به آن مي‌پردازيم.

چطور كيفيت ظاهري ويديو و تصاوير را ارتقا دهيم؟

همه افراد گرافيست و تدوينگر حرفه‌اي نيستند و كمك گرفتن از اين افراد هم هزينه بسياري دارد كه معمولاً در ابتداي شروع كار، نمي‌توان آن را پرداخت كرد. به همين دليل توليد كنندگان بايد به دنبال راهكارهايي باشند كه با كم‌ترين هزينه بهترين كيفيت را داشته باشند.

گام اول براي اين كار يادگيري نرم افزار‌هاي كاربردي در اين زمينه مانند افترافكت و پريمير در سطح مبتدي است؛ يعني به اندازه‌اي كه بتوانيد با ابزارها كار كنيد. بعد از آن هم به ابزارهايي نياز داريد كه بتوانيد به كمك آن‌ها جلوه‌هاي بصري جذابي به ويديو بدهيد. استفاده از ابزار، كار را براي شما بسيار راحت مي‌كند و مي‌توانيد خودتان ويديوها و تصاويري حرفه‌اي طراحي كنيد. مخاطبان محتواهاي جذاب را با علاقه بيشتري نگاه مي‌كنند و با آن تعامل برقرار مي‌كنند. تعامل با مخاطب رمز موفقيت يك پيج اينستاگرامي است.

در ادامه كاربردي‌ترين ابزارها براي شبكه اجتماعي را معرفي مي‌كنيم.

1. ترانزيشن

زماني كه ويديو از يك صحنه به صحنه ديگر مي‌رود، به ترانزيشن نياز داريم. اين ترانزيشن مي‌تواند تنها براي جابجايي صحنه‌ها به كار رود يا اينكه در كنار آن نشانه تغييرات زمان يا مكان را نشان دهد. اتصال دو صحنه بدون ترانزيشن باعث پرش در ذهن مخاطب مي‌شود و ممكن است به كلي موضوع محتوا را فراموش كند. از دست رفتن تمركز مخاطب در ويديو يكي از اتفاقاتي است كه نبايد هنگام تماشاي يك محتوا رخ دهد.

چند ابزار كاربردي ساخت كليپ براي شبكه هاي اجتماعي

مثلا در ويديوهاي اينستاگرامي حداقل به يك ترانزيشن نياز داريد؛ چون معمولاً ابتداي ويديو خودتان را معرفي مي‌كنيد و درباره موضوع ويديو صحبت مي‌كنيد. بعد از آن وارد محتواي ويديو مي‌شويد و درباره آن توضيح خواهيد داد. برخي از محتواهاي ويديويي مانند فيلم‌هاي كوتاه يا كليپ‌هاي آموزشي، چندبار جابجايي صحنه دارند و بايد در هر بار به شكل كاملاً حرفه‌اي از ترانزيشن استفاده شود.

2. پريست افترافكت و پريمير

پريست (preset) به معني «از پيش تنظيم شده» است. پريست‌ها براي محتواهاي تصويري و ويديويي مورد استفاده قرار مي‌گيرند و شامل تغييراتي هستند كه به صورت آماده روي يك ويديو يا عكس اعمال مي‌شوند. ويرايش حرفه‌اي ويديو هم جزو كارهايي است كه به تخصص بالايي نياز دارد؛ پياده كردن اين افكت ها، بدون دانش و تخصص تنها جلوه اصلي ويديو را از بين مي‌برند. هدف اصلي از ويرايش اين است كه توجه كاربر را بيشتر جلب كنيد و تمركز او را به سمت نقاط هدف در تصوير برسانيد.

بسياري از اينستاگرامرها يا تيك تاكرها، از اين افزونه هاي آماده براي ويرايش هاي خود استفاده مي‌كنند. با دانلود پريست پريمير و افتر افكت، مي‌توانيد گروهي از ويديوها را به يك شكل ويرايش كنيد. با اديت دستي، احتمال اينكه دو ويديو دقيقاً به يك شكل اديت شوند، بسيار كم است. اين موضوع مي‌تواند نظم موجود در پيج شما را از بين ببرد. از ديگر مزيت‌هاي اين افزونه ها مي‌توان به صرفه‌جويي در زمان، قابليت شخصي‌سازي، تنوع بالا و قابليت بازگشت‌پذيري اشاره كرد.

3. موشن گرافيك

موشن گرافيك يكي از آشناترين ابزاري است كه در شبكه هاي اجتماعي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. برخي از پيج‌ها كه معمولاً توسط موشن گرافيست‌هاي حرفه‌اي اداره مي‌شوند، محتواي خود را تنها با استفاده از اين ابزار توليد مي‌كنند. موشن‌ها يكي از جذاب‌ترين انواع محتوا هستند، زيرا هم جلوه بصري آن‌ها فضايي صميمانه با مخاطب ايجاد مي‌كند و هم با طراحي حرفه‌اي مي‌تواند در جلب توجه مخاطب تأثيرگذار باشد.

تا يكي دو سال گذشته هر نوع موشن گرافيكي مي‌توانست توجه كاربران را جلب كند، زيرا اين هنر به تازگي در فضاي مجازي مورد استفاده قرار مي‌گرفت و كاربران با آن آشنا نبودند. اما اكنون تعداد موشن‌هايي كه به شكل مبتدي طراحي مي‌شوند، زياد شده است. به همين دليل موشن‌هايي موفق هستند كه به شكلي خلاقانه موضوع را ارائه دهند يا با ساير انواع محتواي تصويري تركيب شده باشند.

4. افكت صوتي

هر سازنده كليپ در فضاي مجازي يك مجموعه افكت صدا شامل صداي آژير خطر – صداي پاپ آپ – صداي پيام و نوتيفيشن و صداي دينگ و خيلي از موارد ميم شده در شبك هاي اجتماعي از جمله اينستاگرام را بايد داشته باشد، به طور مثال اگر محتواي صفحه شما آموزشي هست يا واينر هستيد و در موضوعات مختلفي كليپ توليد مي كنيد براي تعامل بهتر با كاربران و تكميل سازي پروسه يك ويديو بهتر است صداهاي مختلفي را داشته باشيد.

چند ابزار كاربردي ساخت كليپ براي شبكه هاي اجتماعي

امروزه افزونه هايي توليد شده اند كه مورد علاقه اكثر اديتورهاي ويديويي و موشن گرافيست ها مي باشد و به آن ها اكستنشن (Extension) گفته مي شود كه در خود هزاران فايل صوتي كاربردي جاي داده اند، به عنوان مثال مي توانيد به هنگام اديت ويديو در نرم افزار پريمير يا افتر افكت، از بين هزاران افكت صدا دسته بندي شده، صداي دلخواه خود را به شكل Live Preview (آني) گوش دهيد و با يك كليك آن را به ويديو اضافه كنيد! اين كار باعث مي شود، بسيار در وقت شما براي اديت هاي روزانه صرفه جويي شود و شما را از جستجوي دائم صداها باز مي دارد و در نهايت مي توانيد بهترين  و سريع ترين خروجي را براي ساخت كليپ هاي خود داشته باشيد. همچنين در صورتي كه به صداهاي جديدتر نياز داشته باشيد مي توانيد پس دريافت فايل هاي جديد آن ها را در اكستنشن خود براي ليست موارد پراستفاده  قرار دهيد.

مزاياي استفاده از ابزار هاي ويرايش ويديو

صرفه جويي در زمان و هزينه مزيت ديگري است كه با استفاده از آن ها به دست خواهيد آورد، اين يعني تدوين يك ويديو يا اديت يك عكس به جاي چند روز، به چند ساعت زمان نياز دارد. همچنين به جاي برون‌سپاري و صرف هزينه زياد براي ايجاد تغييرات لازم در ويديوها و تصاوير، از ابزار آماده استفاده مي‌كنيد و خودتان اقدامات لازم را انجام مي‌دهيد. بنابراين شما را از تبديل شدن به يك گرافيست يا تدوينگر حرفه‌اي بي‌نياز مي‌كنند و به صورت كلي اين ابزارها براي ساده‌سازي و بهينه شدن كارها ساخته شده‌اند.

كلام آخر

در اين مقاله با مزاياي استفاده از ابزارها براي ساخت كليپ آشنا شديد و كاربردي‌ترين ابزارها را شناختيد. اما موضوع مهم اين است كه تا وقتي از اين ابزارها استفاده نكرده باشيد، مزيت‌هاي آن‌ها براي شما ملموس نخواهد بود. با استفاده از اين موارد، حرفه‌اي شدن محتواهاي خود را احساس مي‌كنيد و مي‌توانيد نتيجه آن‌ را روي ميزان تعامل كاربران و افزايش بازديدها ببينيد.

ابزارهاي آماده تنها در صورتي كاربردي هستند كه توسط تيم ها و افراد حرفه‌اي طراحي شده باشند كه با نياز روز مخاطبان آشنا هستند و مي‌دانند محتواسازان به چه ابزاري نياز دارند. با مراجعه به سايت maxeffect.ir  مي‌توانيد مجموعه ترانزيشن‌ ها، پريست ها و پكيج هاي صوتي مناسب براي پريمير و افترافكت را دانلود كنيد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۳۵:۰۵ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی