آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 2
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

آيا بايد لپ‌تاپ خود را دائماً به برق وصل كنيد؟

اطمينان از اينكه لپ تاپ شما كاملا شارژ شده و آماده استفاده است، زماني كه به عملكرد فوري آن نياز داريد بسيار مهم است. با اين وجود، توجه به اين نكته مهم است كه شارژ مكرر و طولاني مدت باتري لپ تاپ، به طور بالقوه مي تواند طول عمر آن را كاهش دهد. براي بهينه‌سازي استفاده و افزايش طول عمر باتري لپ‌تاپ، آشنايي با روش‌هاي مناسب شارژ ضروري است. در اين مقاله دستورالعمل هايي را در مورد روش مناسب براي شارژ لپ تاپ به شما ارائه مي دهيم.

لپ تاپ هاي مدرن به دليل قابليت هاي بيشتر و راحتي استفاده، براي بسياري از كاربران به عنوان دستگاه كاري اصلي خدمت مي كنند. براي استفاده بهتر از لپ تاپ، بسياري از كاربران اين دستگاه را به برق متصل مي كنند و در حالتي كه باتري آن شارژ شده است، به صورت مداوم به برق وصل مي گردد. اما آيا اين روش استفاده از لپ تاپ، باعث كاهش عمر باتري است؟

 

باتري ها مواد مصرفي هستند. فقط به اين دليل كه باتري تلفن يا لپ‌تاپ شما ممكن است سال‌ها دوام بياورد قبل از اينكه نياز به تعويض آن داشته باشيد، اين واقعيت را تغيير نمي‌دهد كه هرگز قرار نبود براي هميشه دوام بياورد.

 

اگرچه انجام كارهايي براي افزايش عمر باتري خوب است و ما نكات زيادي براي افزايش عمر باتري لپ تاپ ويندوزي يا مك بوك شما داريم اما ما همه را تشويق مي كنيم كه فقط از لپ تاپ خود همانطور كه مي خواهند استفاده كنند.

 

علاوه بر اين، فناوري باتري (و سخت‌افزار لپ‌تاپ كه باتري را مديريت مي‌كند) در طول سال‌ها بسيار بهبود يافته است. اجازه ندهيد تجربه بد ده يا پانزده سال پيش با باتري لپ‌تاپ، نحوه استفاده شما از لپ‌تاپ امروزي را تغيير دهد.

 

ما مي دانيم كه لپ تاپ هايي كه در دهه 2000 استفاده مي كرديم، بدون توجه به كاري كه انجام مي داديم، عمر باتري بسيار بدي داشتند، اما لپ تاپ هاي امروزي با طول عمر بيشتر، بسيار بخشنده تر هستند. اين احتمال وجود دارد كه لپ تاپ خود را قبل از اينكه سلامت باتري آنقدر كاهش يابد كه مشكلي محسوس باشد، تعويض كنيد.

 

اما، با تشويق ما به استفاده از لپ تاپ خود و لذت بردن از آن، بياييد به مواردي كه نيازي به نگراني در مورد آنها نيست، مواردي كه بايد به آنها توجه كنيد و چند نكته ساده نگاه كنيم.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, استفاده بهينه از لپ تاپ

براي اينكه باتري لپ تاپ به طور بهينه كار كند بايد به درستي مديريت شود

 

عملكرد باتري در لپ تاپ

باتري در لپ تاپ، منبع تغذيه اصلي براي دستگاه در حالتي است كه به برق وصل نيست. باتري ليتيوم يون كه بيشتر لپ تاپ ها از آن استفاده مي كنند، داراي ظرفيت بالايي است و قادر به ارائه توان براي چندين ساعت كار متوالي است. براي اينكه باتري به طور بهينه كار كند، بايد به درستي مديريت شود. در اين راستا، سيستم عامل لپ تاپ به صورت خودكار، ميزان شارژ باتري را كنترل مي كند و در صورت نياز، فرآيند شارژ باتري را آغاز مي كند.

 

نگران شارژ بيش از حد باتري لپ تاپ خود نباشيد

يك افسانه قديمي وجود دارد كه مي‌گويد مي‌توانيد باتري لپتاپ خود را با شارژ بيش از حد، آسيب بزنيد. در واقع، اين راهي براي كاهش طول عمر باتري شما نيست. البته راه‌هاي زيادي براي كوتاه كردن عمر باتري وجود دارد، مثل گذاشتن لپ تاپ در داخل خودرو در روز‌هاي گرم، اما شارژ بيش از حد تنها يكي از آنها نيست.

 

حتي در لپتاپ‌هاي قديمي، معمولاً محافظت داخلي براي جلوگيري از شارژ بيش از حد و آسيب‌هاي احتمالي به باتري وجود دارد، اما اين محافظت نمي‌تواند همه انرژي بيش از حد را مهار كند. البته ممكن است با استفاده از شارژر ارزان يا آسيب‌ديده به لپتاپ، باتري خود را خراب كنيد، اما اين نمي‌تواند باتري شما را به يك بمب آتش‌نشاني ليتيوم يوني تبديل كند. در واقع، با اتصال به شارژر اصلي يا جايگزين با كيفيت بالا، مي‌توانيد باتري خود را به خوبي شارژ كنيد بدون اينكه به آن آسيب بزنيد.

 

وقتي باتري لپتاپ شما 100% شارژ مي‌شود، شارژ به طور خودكار متوقف مي‌شود و تا زماني كه سطح باتري به زير 100% نرسد، شارژ مجدد انجام نمي‌شود. اين الگويي از تخليه كمي باتري و سپس شارژ مجدد آن را به مرور زمان خراب نمي‌كند، اما ممكن است به طور كلي عمر باتري را كاهش دهد. با اين حال، اين الگو به باتري آسيب نمي‌رساند و آن را بيش از حد شارژ نمي‌كند.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, ويژگي‌ شارژ هوشمند لپ تاپ

ويژگي‌هاي شارژ هوشمند براي محافظت از باتري لپ‌تاپ 

 

از ويژگي هاي شارژ هوشمند لپ تاپ استفاده كنيد

بسياري از لپ‌تاپ‌هاي مدرن از ويژگي‌هاي شارژ هوشمند پشتيباني مي‌كنند كه براي محافظت از باتري لپ‌تاپ و افزايش عمر آن طراحي شده‌اند.

 

مك بوك ها قابليتي به نام Battery Health Management دارند كه شباهت زيادي به ويژگي Optimized Charging در آيفون ها دارد. هنگامي كه اين ويژگي فعال است، الگوهاي استفاده روزانه شما را ياد مي گيرد و منتظر مي ماند تا باتري كاملاً شارژ شود تا زماني كه معمولاً آن را از شارژر برداريد. اگر مك بوك خود را هر شب وصل كنيد تا شارژ شود و سپس آن را از شارژر برداريد تا به سر كار يا كلاس برويد، خوب كار مي كند.

 

لپ‌تاپ‌هاي ويندوز 11 داراي قابليتي به نام Smart Charging هستند (يك ويژگي مجزا از حالت Windows Battery Saver) كه كمي متفاوت عمل مي‌كند. به جاي اينكه سعي كنيد زمان شارژ را بهينه كنيد تا فقط قبل از نياز باتري لپ تاپ خود را تا 100 درصد شارژ كنيد، Smart Charging از شارژ شدن 100 درصدي باتري لپ تاپ شما جلوگيري مي كند تا به افزايش عمر باتري در طول زمان كمك كند. شارژ هوشمند به صورت دستگاه به دستگاه توسط سازندگان لپ‌تاپ اجرا مي‌شود، بنابراين صفحه پشتيباني و اسناد مدل خاص خود را براي دستورالعمل‌ها جستجو كنيد.

 

علاوه بر اين، بسياري از شركت‌هاي توليد كننده لپ‌تاپ مانند HP، Dell و ASUS، ابزارهاي مديريت باتري مخصوص خود را دارند كه به شما اجازه مي‌دهند تنظيمات مشابه مديريت باتري را با استفاده از نرم‌افزار ويندوز يا با استفاده از تنظيمات بايوس پيكربندي كنيد. برخي از اين ابزارها با شارژ هوشمند كار مي‌كنند و برخي ديگر اين ويژگي را از پيش دارا مي‌باشند. با استفاده از اين تنظيمات، مي‌توانيد به سخت‌افزار لپ‌تاپ خود دستور دهيد كه باتري را از 80% گذشته، صرف نظر از مدت زماني كه روي شارژر است، شارژ نكند.

 

اگر مي توانيد براي جلوگيري از گرما، باتري را خارج كنيد

اگر تاكنون متوجه موضوعي در نظرات ما در مورد عمر باتري شده ايد، دو تهديد واضح براي طول عمر باتري وجود دارد: شارژ بيش از حد و گرماي بيش از حد (كه مي توانند دست به دست هم بدهند).

 

در حال حاضر، لپ‌تاپ‌هاي با باتري قابل جدا شدن به طور فزاينده‌اي نادر مي‌شوند، زيرا شركت‌ها لپ‌تاپ‌هايي با طراحي باريك‌تر توليد مي‌كنند. با اين حال، اگر لپ‌تاپي با باتري قابل جابجايي داريد، وقتي آن را به عنوان جايگزين رايانه روميزي استفاده مي‌كنيد، ارزش آن را دارد كه باتري را از داخل لپ‌تاپ خارج كرده و آن را با خود ببريد. در هنگامي كه به‌طور واقعي در يك كافي‌شاپ يا در جلسات با مشتريان هستيد، باتري را داخل لپ‌تاپ قرار داده و آن را همراه خود ببريد، اما در خانه، بهتر است باتري را جدا كنيد.

 

 

اگر لپ‌تاپ شما باتري قابل جداشدن ندارد، همچنان مي‌توانيد از آن استفاده كنيد و با شارژ كردن آن بر روي پايه فن لپ‌تاپ، تلاش خود را براي خنك نگه داشتن آن انجام دهيد تا گرما را بهتر دفع كنيد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا لپ‌تاپ خود را در حداكثر كارايي نگه داريد و همچنين به سلامتي گردن و كمرتان نيز كمك مي‌كند.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, افزايش عمر باتري لپ تاپ

جداكردن باتري بهترين راهكار براي افزايش عمر باتري لپ تاپ

 

چرخه هاي تخليه مي تواند به "كاليبره كردن" باتري كمك كند

در بسياري از لپ‌تاپ‌ها، قرار دادن آن‌ها در يك چرخه شارژ كامل گاه به گاه، مي‌تواند به كاليبره كردن باتري كمك كند. اين كار باعث مي‌شود كه لپ‌تاپ دقيقاً بداند چقدر شارژ باقي مانده است و به شما تخمين دقيقي از وضعيت باتري را نشان مي‌دهد. به عبارت ديگر، اگر باتري شما به درستي كاليبره نشده باشد، سيستم عامل ممكن است فكر كند كه باتري شما 20 درصد شارژ دارد، در حالي كه واقعاً شارژ باقي‌مانده صفر است و لپ‌تاپ شما بدون هشدار زياد، خاموش مي‌شود.

 

با اجازه دادن به باتري لپ تاپ براي تخليه (تقريبا) كامل و سپس شارژ مجدد، مدار باتري مي تواند ميزان انرژي باقيمانده را ياد بگيرد. اين فرآيند كاليبراسيون طول عمر باتري را بهبود نمي‌بخشد يا باعث نمي‌شود انرژي بيشتري در خود نگه دارد، فقط اطمينان مي‌دهد كه رايانه تخمين دقيقي به شما ارائه مي‌دهد. اما اين يكي از دلايلي است كه نمي خواهيد لپ تاپ خود را هميشه به برق متصل كنيد. جدا كردن آن از برق و استفاده از آن بر روي باتري ممكن است تخمين هاي نادرست عمر باتري را نشان دهد و قبل از اينكه انتظارش را داشته باشيد از بين برود.

 

آيا بايد لپ تاپ خود را هميشه به برق متصل نگه دارم؟

در اين مرحله، شايد به اين فكر كنيد كه بايد با لپ‌تاپ خود چه كاري انجام دهيد؟ آيا بايد آن را دائم به برق وصل كنيد، فقط براي شارژ وصل كنيد يا تركيبي از اين دو را با توجه به درصد باتري و شرايط ديگر را اعمال كنيد؟

 

متأسفانه، راهنمايي دقيقي در اين مورد وجود ندارد. بسياري از توليدكنندگان لپ‌تاپ به سادگي به اين موضوع پاسخ نمي‌دهند. به عنوان مثال، اپل در گذشته توصيه مي‌كرد كه مك‌بوك‌ها را هميشه به برق وصل نكنيد، اما در حال حاضر اين توصيه در صفحه مشاوره باتري آن‌ها وجود ندارد. در نهايت، بهتر است با توجه به نوع و مدل لپ‌تاپ خود و شرايط استفاده، به بهترين روش براي شارژ كردن باتري آن تصميم بگيريد.

 

به طور كلي، توصيه اين است كه باتري خود را تا حد امكان كمتر شارژ كنيد. اين توصيه از نظر فني دقيق است اما در دنياي واقعي كمي غير عملي است.

 

متوجه خواهيد شد كه ساير توليدكنندگان يا از بحث در مورد اين حقيقت ناخوشايند كه طول عمر باتري لپ تاپ محدود است صرف نظر مي كنند يا توصيه هاي مشابهي در مورد بهترين حالت (اما نه چندان كاربردي) ارائه مي دهند. به عنوان مثال، Dell توصيه مي كند كه لپ تاپ خود را پس از اتمام شارژ آن را از برق بكشيد و فقط زماني آن را شارژ كنيد كه باتري به زير 50 درصد برسد.

 

توصيه ما به شما، با توجه به انتظارات واقع بينانه در مورد آنچه كه مردم واقعاً در شرايط واقعي تحمل مي كنند و انجام مي دهند، اين است كه لپ تاپ خود را به همان اندازه كه براي نحوه استفاده از لپ تاپ خود عملي است شارژ كنيد.

 

به عنوان مثال، اگر از لپ‌تاپ خود فقط هنگام كار خارج از خانه استفاده مي‌كنيد (و در غير اين صورت از رايانه روميزي خود استفاده مي‌كنيد)، منطقي است كه لپ‌تاپ را حدود 70 تا 80 درصد شارژ كنيد و سپس آن را به طور كامل خاموش كنيد. 

 

اگر از لپ تاپ خود هر روز استفاده مي كنيد، منطقي است كه روزانه آن را شارژ كنيد تا مطمئن شويد كه براي روز بعد آماده است. هميشه مي‌توانيد پس از مدت زماني كه براي شارژ كامل طول مي‌كشد، آن را از شارژر خارج كنيد يا از يك دوشاخه هوشمند براي شارژ كردن آن براي X دقيقه قبل از خاموش كردن آن در روز استفاده كنيد. اما باز هم، براي تاكيد بر يك نكته از ابتداي مقاله: باتري‌هاي لپ‌تاپ نسبت به يك دهه قبل، بهتر هستند.

 

در نهايت، اگر به ندرت لپ‌تاپ را از شارژر خارج مي‌كنيد يا از آن خارج از خانه استفاده مي‌كنيد، احتمالاً ارزش آن را ندارد كه روي روال‌هاي شارژ دقيق و استراتژي‌هاي بهينه‌سازي باتري تاكيد كنيد. اگر لپ‌تاپ مخصوص بازي داريد كه آنقدر انرژي مصرف مي‌كند كه براي لذت بردن از آن تقريباً نياز داريد آن را به برق متصل نگه داريد، هيچ منطقي در مورد سلامت باتري در طول سال‌ها بازي وجود ندارد.

 

لپ‌تاپ شما همچنان به كار خود ادامه مي‌دهد، حتي اگر باتري كاملاً خراب باشد. در آن مرحله، هيچ تفاوتي با رايانه روميزي كه براي كار به برق نياز دارد نخواهد داشت و اگر سال‌ها از آن استفاده مي‌كنيد، اگر باتري در حالت مطلوب نباشد، اهميتي ندارد.

 

اتصال دائم لپ تاپ به برق, استفاده از لپ تاپ در حال شارژ, خالي كردن كامل شارژ لپ تاپ

به طور دوره‌اي باتري را از شارژر جدا كنيد و اجازه دهيد تا خالي شود

 

راهكارهاي افزايش عمر باتري لپ تاپ در حالت استفاده مداوم از برق

بهترين راهكار براي افزايش عمر باتري لپ تاپ، جدا كردن باتري از دستگاه است. با اين كار، امكان دارد كه باتري دستگاه در حالت استفاده مداوم از برق، تحت تاثير حرارت قرار نگيرد و عمر آن افزايش يابد. اگر نمي توانيد باتري را جدا كنيد، مي توانيد از تنظيمات مديريت باتري لپ تاپ استفاده كنيد تا باتري در حالت شارژر بهينه شود.

 

همچنين، مي توانيد به طور دوره‌اي باتري را از شارژر جدا كنيد و به آن اجازه دهيد تا خالي شود و سپس مجدداً شارژ كنيد. اين كار، باعث مي شود كه باتري دوباره بهينه شود و قابليت ارائه توان بيشتري را داشته باشد.

 

همچنين، مي توانيد از نرم افزارهاي مديريت باتري استفاده كنيد تا باتري بهينه شود. اين نرم افزارها مي توانند به صورت خودكار، ميزان شارژ باتري را كنترل كنند و در صورت نياز، فرآيند شارژ باتري را آغاز كنند.

 

نتيجه 

به طور خلاصه، استفاده مداوم از لپ تاپ متصل به برق، مي تواند باعث كاهش عمر باتري شود. براي افزايش عمر باتري لپ تاپ، بهتر است كه باتري را از دستگاه جدا كنيد و در صورت نياز از نرم افزارهاي مديريت باتري استفاده كنيد. همچنين، اگر نمي توانيد باتري را جدا كنيد، مي توانيد از تنظيمات مديريت باتري لپ تاپ استفاده كنيد تا باتري در حالت شارژر بهينه شود. همچنين، مي توانيد به طور دوره‌اي باتري را از شارژر جدا كنيد و به آن اجازه دهيد تا خالي شود و سپس مجدداً شارژ كنيد. اين كار، باعث مي شود كه باتري دوباره بهينه شود و قابليت ارائه توان بيشتري را داشته باشد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۰۵:۰۱ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی