آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 10
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

سئو سايت در واقع عملي است كه بر اثر آن يك موتور جستجو در نتايج خود محتواي بهينه سازي شده شما را نمايش مي دهد. مشخصا رايگان بودن، ترافيك به طور منظم جذب كردن . سئو عكس ها از ويژگي ها و مزاياي اصلي آن مي باشند. اما نكته مهم اين است كه چگونه محتواي سايت خود را براي موتورهاي جستجو بهينه سازي كنيد و يا اينكه فاكتورهاي رتبه بندي گوگل يا يك موتور جستجوي ديگر چه اهميتي داشته و به طور كلي اهميت سئو سايت به چه صورت مي باشد. براي پاسخ به اين سوالات در ابتدا نياز داريم كه به خوبي بفهميم كه موتورهاي جستجو چگونه عمل مي كنند.

چگونگي عملكرد موتورهاي جستجو

موتورهاي جستجو در واقع كتابخانه هايي هستند كه در عصر امروزي وجود دارند و به جاي چاپ كردن تعداد زيادي صفحات كتاب، آن ها صفحات مختلف سايت ها را براي كاربران به نمايش در مي آورند. وقتي شما پرسشي را در قسمت جستجوي گوگل وارد مي كنيد، تمامي صفحات ايندكس شده و مرتبط با آنچه شما مي خواهيد به نمايش در مي آيند.

براي انجام اين كار، موتورهاي جستجو از يك الگوريتم استفاده مي كنند. هيچ كسي دقيقا نمي داند كه الگوريتم هاي موتورهاي جستجو، از جمله گوگل، چگونه كار مي كنند. اما نشانه هايي وجود دارد تا بفهميم چگونه بر اساس آن ها عملكرد خود را بهبود ببخشيم. گوگل در مقاله اي اعلام كرده است كه براي اينكه اطلاعات مفيد براي كاربران خود ارائه كند، الگوريتم آن ها از فاكتورهاي بسيار زيادي استفاده مي كنند؛ از جمله، كلمات كليدي كه در متن جستجو وجود دارد، اعتبار صفحات سايت مورد نظر، تخصصي بودن محتوا سايت، موقعيت مكاني و بسياري از موارد ديگر.

بر اساس آمارهاي به دست آمده، گوگل معتبرترين و مطمئن ترين الگوريتم در بين موتور هاي جستجو را دارد؛ به همين علت است كه بيشتر افراد از گوگل استفاده مي كنند. به دنبال همين موضوع ما در ادامه اين مقاله نكات مربوط به اهميت سئو سايت در گوگل را مورد بررسي قرار خواهيم داد.

چگونگي كاركرد سئو سايت

در ابتدا بايد بدانيد كه سئو سايت چيست؛ سئو سايت در واقع تمام تلاش خود را مي‌كند تا يك موتور جستجو را قانع كند كه محتواي شما بهترين نوع خود، براي نشان داده شدن در رنك يك نتايج جستجو مي باشد. سئو سايت براي تمامي موتورهاي جستجو عمل مي‌كند؛ چراكه هدف اصلي تمامي آن ها يكي است. اينكه بهترين، مرتبط ترين و با ارزش ترين نتيجه را به كاربرانشان نشان دهند.

حال چگونگي دقيق انجام بهينه سازي سايت بايد بر اساس نوع موتور جستجويي كه شما براي روند كاري خود استفاده مي كنيد، شكل بگيرد. اگر شما ترافيك طبيعي بيشتري براي صفحات وب سايت خود مي خواهيد، پس شما نياز داريد تا به خوبي الگوريتم گوگل را درك كرده و با آن تطابق پيدا كنيد. اما اگر محتواي شما به صورت ويدئويي است و از موتور جستجوهاي ديگر مثل YouTube استفاده مي كنيد، طبيعتاً تطابق يافتن با الگوريتم هاي آن تفاوت هايي با گوگل دارد.

بنابراين از آنجايي كه هر كدام از الگوريتم هاي موتورهاي جستجو روند به خصوص خود را دارند، در اين مقاله نكات مربوط به بزرگترين و معتبرترين آن ها كه گوگل نام دارد را بررسي خواهيم كرد.

چگونگي بهينه سازي سايت براي گوگل

از مطالعات به دست آمده است كه گوگل از ۲۰۰ فاكتور رتبه بندي استفاده مي كند. حتي برخي از سئوكاران معتقد هستند كه اين موتور جستجو از بيش از ۱۰۰۰۰ فاكتور رتبه بندي در بعضي موارد استفاده مي كند.

هيچ كس نمي تواند ادعا كند كه تمامي اين فاكتورها را مي شناسد و بر آن ها مسلط است. اما مي توان ادعا كرد كه براي شناخت برخي از آن ها راه هايي وجود دارد. به اين صورت كه برخي از آن ها را خود گوگل به كاربران ارائه مي كند و بسياري از افراد در اين زمينه مطالعات بسيار زيادي را انجام مي دهند. ما در اين مقاله به بررسي بهترين و مهمترين آن ها مي پردازيم.

نكته اي كه قبل از شروع بحث اصلي بايد به آن به دقت داشته باشيد اين است كه گوگل صفحات سايت ها را رتبه بندي مي كند نه خود سايت ها را.

قابليت كراول شدن

قبل از اين كه گوگل حتي بتواند تصميم بگيرد كه محتواي سايت شما ارزش رتبه بندي در نتايج برتر را دارد يا نه، گوگل بايد بفهمد كه آيا اصلاً اين صفحه سايت شما وجود دارد يا خير. به همين منظور گوگل از راه‌ هاي بسيار مختلفي براي پيدا كردن محتواهاي جديد كه در سايت ها وجود دارند، استفاده مي كند. آنچه كه همه ما مي دانيم اين است كه گوگل صفحات وب سايت هاي مختلف را كراول مي كند تا بتواند آن ها را ايندكس كند.

آموزش سئو,آموزش سئو سايت,اهميت سئو سايت

براي انجام اين كار گوگل از خزنده هاي خود استفاده مي كند. به اين صورت كه خزنده هاي گوگل در سايت هاي جستجو مي كنند تا لينك هاي جديدي براي كراول كردن پيدا كنند. نكاتي وجود دارد كه بايد آن ها را رعايت كنيد تا از بلاك شدن خزنده هاي گوگل جلوگيري شود:

لينك هاي داخلي ضعيف

لينك هاي داخلي nofollow

صفحات noindex

بلاك شدن در فايل هاي robot.txt

موبايل فرندلي بودن

بر اساس آمارهاي به دست آمده، ۶۳ درصد از جستجوهايي كه در گوگل انجام مي شود، در تلفن هاي همراه صورت مي گيرد و اين عدد هر ساله در حال افزايش است. بنابراين تعجبي ندارد كه در سال ۲۰۱۶ گوگل موبايل فرندلي بودن را يكي از فاكتورهاي اصلي خود براي تقويت نتايج جستجو قرار داد. به عبارتي ديگر هنگامي كه كاربران تلفن همراه وارد سايت مي شوند و متوجه مي‌ شوند كه نسخه دسكتاپ براي آن ها در حال بارگذاري است، از سايت مورد نظر خارج مي‌شوند.

هدف اصلي گوگل راضي كردن كاربرانش است. در نتيجه صفحات سايت هايي كه براي تلفن هاي همراه بهينه سازي نشده باشند، به عنوان يك عامل ضد رضايت كاربران شناخته شده و رنك پاييني از گوگل دريافت مي كنند. حتي اگر در برخي موارد بتوانيد بدون موبايل فرندلي بودن رنك مناسبي دريافت كنيد، با اين حال كاربران اهميتي به محتواي سايت شما نخواهند داد. اين موضوع را مي توانيد با استفاده از ابزارهاي موجود مورد بررسي قرار دهيد.

سرعت صفحه سايت

هنگامي كه كاربر وارد سايت شما مي شود چقدر زمان طول مي كشد تا اين صفحه براي او بارگذاري شود؟ اين يك فاكتور رتبه بندي در دسكتاپ و تلفن همراه مي باشد. علت اينكه سرعت صفحه سايت نيز يكي از اصلي ترين فاكتورهاي رتبه بندي است، مثل موارد بالا، جلب رضايت كاربران است. اگر يك كاربر براي دسترسي به محتواي يك سايت زمان زيادي را صرف كند، اين مورد مي تواند رتبه سايت را شديداً كاهش دهد. براي بررسي سرعت سايت مي توانيد از ابزارهاي موجود گوگل استفاده كنيد؛ مثل Google PageSpeed Tool.

هدف جستجو

پيدا كردن كلمات كليدي كه بتوانيد براي آن ها رنك مناسبي دريافت كنيد، كار آساني است. كافيست تنها عنوان خود را در Keyword Tool Planner وارد كرده و عبارات كليدي مختلف با ارزش‌ هاي متفاوت را مشاهده كنيد. به اين صورت مي توانيد به راحتي متوجه شويد كه مردم در موتورهاي جستجو به دنبال چه چيزهايي هستند و از چه كلماتي كليدي براي رسيدن به محتواي مورد نظر خود استفاده مي كنند.

در واقع گوگل به دنبال تفسير انگيزه و هدف جستجوهايي است كه انجام مي‌ شود و مي‌خواهد هرچه بهتر نتايجي را نشان دهد كه كاربران آن ها را بيشتر از همه مي خواهند. اين موضوع چگونگي انجام بهينه سازي سايت ابتدا بايد براي صفحاتي كه در رنك هاي بالا نتايج جستجو حضور دارند، به كار گرفته شود.

نوع محتوا، چگونگي نوشته شدن آن و زاويه ديد آن محتوا از اصلي ترين مواردي هستند كه بايد به آن ها توجه كنيد و آن ها را مورد تجزيه و تحليل قرار دهيد. علاوه بر آن مي توانيد از featured snippet هايي كه در نتايج جستجو هستند نيز استفاده كنيد تا متوجه شويد كه اين جستجوگر دقيقا به دنبال چه اطلاعاتي است.

بك لينك ها

الگوريتم رتبه بندي گوگل بر پايه چيزي به اسم PageRank شكل گرفته است. بر اساس اين موضوع متوجه مي‌ شويم كه بك لينك ها براي رتبه بندي به عنوان راي محسوب مي‌شوند. هر چه يك صفحه سايت راي بيشتري داشته باشد رنك بالاتري نيز خواهد گرفت. بر اساس تحقيقي كه در مورد بك لينك ها انجام شده است، متوجه مي شويم كه سايت هايي كه بك لينك هاي بيشتر و با كيفيت تري كسب مي كنند، رتبه و بازديد فوق العاده اي دارند.

به زباني ديگر براي رتبه گرفتن براي يك موضوعي كه ارزش زيادي دارد در كليه كسب و كارها اهميت دارد. مسئله اي كه وجود دارد اين است كه چگونه لينك هاي دريافت كنيد كه ارزش بالايي داشته تا بتوانند تعداد بازديد محتواي سايت شما را افزايش دهند. تعداد بسيار زيادي استراتژي لينك سازي در دوره هاي آموزش سئو وجود دارد اما نكته بسيار مهمي كه بايد به آن دقت داشته باشيد اين است كه اگر شما تازه وارد مبحث سئو سايت و اينكه سئو سايت چيست شده ايد، بهتر است لينك هايي كه دريافت مي كنيد را به بهترين محتواي خود ارتباط دهيد.

اعتبار صفحه سايت

لينك هايي كه از سايت هاي مختلف دريافت مي كنيد طبيعتا ارزش يكساني ندارند و هر كدام از آن ها با يكديگر تفاوت هاي زيادي دارند. يك لينك ممكن است اعتبار بالايي داشته و تاثير بيشتري در افزايش رنك شما بگذارد و يا ممكن است آسيب شديدي به كسب و كار شما وارد كند.

متاسفانه گوگل از سال ۲۰۱۶ تصميم گرفت ديگر PageRank را به صورت عمومي ارائه نكند. به دنبال همين موضوع امروزه به طور مستقيم نمي توانيم بفهميم كه اعتبار يك صفحه سايت چقدر است اما خوشبختانه ابزارهاي بسيار زيادي وجود دارد كه مي توانيد با استفاده از آن ها متوجه شويد كه يك URL چه ميزان اعتبار دارد.

اين ابزارها معمولاً بين صفر تا صد، رتبه اي براي صفحه سايت مورد نظر در نظر مي‌ گيرند. نكته اي كه در استراتژي لينك سازي خود بايد حتماً رعايت كنيد، اين است كه تمام تلاش خود را بكنيد تا از صفحات معتبر وب سايت خود به صفحات كم ارزش لينك بدهيد تا آن ها بتوانند با استفاده از اين موضوع، رتبه خود در نتايج جستجو گوگل را افزايش دهند.

در نتيجه متوجه مي شويم كه اگر لينك سازي صفحات سايت خود را به بهترين و اصولي ترين شكل ممكن انجام دهيد، به راحتي مي توانيد اعتبار و رنك صفحات سايتتان را نيز بهبود بخشيد و به دنبال همين موضوع كسب و كار خود به گسترش دهيد.

بالا بردن سئو سايت,بررسي سئو سايت,سئو در سايت چيست

كيفيت محتواي سايت

هدف اصلي همه ما بايد اين باشد كه بهترين محتواي ممكن را در سايت خود ارائه كنيم تا كاربران به صورت كاربردي از آن ها استفاده كنند. گوگل براي سنجش كيفيت محتواي سايت فاكتورهايي مثل تخصصي بودن،اعتبار و قابل اعتماد بودن محتوا را مورد بررسي قرار مي‌دهد. بنابراين براي افزايش كيفيت محتواي سايت خود بايد از منابع معتبر استفاده كرده و نكات مهم آموزش توليد محتوا را در روند كار خود پياده سازي كنيد. تقسيم بندي محتوا به چندين مرحله، استفاده از پاراگراف ها و جملات كوتاه، پرهيز از محتواهاي بسيار طولاني و غيره از جمله نكاتي هستند كه بايد رعايت كنيد.

حالا وقتشه!   اينو بخون: بروزرساني محتوا و اهميت آن در سئو سايتپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.

جديد بودن محتوا يكي ديگر فاكتورهايي است كه گوگل براي آن اهميت بسيار زيادي قائل است. شما بايد به طور منظم محتواي سايت خود را بروز رساني كرده و مطالب جديد و مفيد را به آن اضافه كنيد تا هميشه بتوانيد در رنك هاي بالاي SERP ها نمايش داده شويد. به اين دليل كه تكنولوژي، امروزه به شدت در حال پيشرفت است و كاربران به هيچ وجه دوست ندارند كه محتوايي را مطالعه كنند كه چندين سال از زمان انتشار آن مي گذرد.

سخن پاياني

دانستن اينكه موتورهاي جستجو چگونه كار مي كنند و به چه صورت صفحات سايت هاي مختلف و محتواي آن ها را رتبه بندي مي‌كنند، زماني براي شما مفيد است كه شخصا شروع به سئو سايت و توليد محتوا بر اساس نكات مهم آموزش سئو بكنيد. با توجه به نكاتي كه در بالا مطالعه كرديد، طبيعتا متوجه شده ايد كه هميشه الگوريتم موتورهاي جستجو در حال به روز رساني است بنابر اين استراتژي هاي بهينه سازي سايت شما نيز بايد مرتباً تغيير كند و بروز شود.

اميدواريم با استفاده از نكات گفته شده در مورد اهميت سئو سايت و پياده سازي آن ها در روند فعاليت هاي خود، بتوانيد رتبه مناسبي در نتايج جستجو به دست بياوريد و قدم بزرگي در موفقيت كسب و كارتان برداريد.

امتياز:
بازديد:
[ ۳ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۱۷:۳۹ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی