آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 1
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

نود و يك درصد از افراد حرفه اي در زمينه تجارت B2B، از بازاريابي محتوا به عنوان يكي از استراتژي هاي خودشان استفاده مي كنند. اما، اين بدين معني نيست كه تمام محتوايي كه آن ها ايجاد مي كنند معركه، قانع كننده و يا ارزشمند است.

اما چه چيزي باعث مي شود كه كسي تبديل به يك توليد كننده خوب محتوا شود؟ من چطور مي توانم در زمينه كاري خودم تبديل به فردي شوم كه ديگران از نظرات و توصيه هاي او استفاده مي كنند؟

همه اين موارد، به مراحلي باز مي گردد كه شما قبل از قرار دادن انگشت هاي خودتان بر روي كيبورد، پشت سر مي گذاريد.

توليد كننده محتوا كيست؟

يك كارشناس توليد محتوا، مواد سرگرم كننده يا آموزشي را ايجاد مي كند كه مناسب با علايق يا چالش هاي جامعه هدف مي باشد. محتوايي كه او توليد مي كند مي تواند حالت هاي مختلفي داشته باشد، از جمله پست هاي وبلاگ، ويديوها، كتاب هاي الكترونيكي، تصاوير و يا اينفوگرافيك ها. امروزه، كسب و كار هاي مختلف از توليد كننده هاي محتوا استفاده مي كنند تا بتوانند مشتري هاي جديد و يا مشتري هاي فعلي را از طرف برند، وادار به مشاركت كنند.

چه شما در يك تيم بازاريابي محتوايي در شركت خودتان كار كنيد و يا اين كه خودتان به تنهايي اين كار را انجام دهيد، عادات بسيار مهم و تاييد شده اي وجود دارد كه شما مي توانيد از آن ها استفاده كنيد كه باعث مي شود شما در مسيري قرار بگيريد كه در نهايت به يك توليد كننده محتواي بسيار قوي و موفق، تبديل شويد.

 يك اخطار منصفانه : درست مانند تمام چيز هاي خوب، قرار نيست همه چيز يك شبه شكل بگيرد و همچنين قرار هم نيست همچنين اتفاقي بيفتد، زيرا شما مي بايست تلاش كنيد تا در انجام كاري موفق و خوب شويد نه اين كه فقط كاري را به سادگي انجام دهيد و انتظار داشته باشيد همه چيز عالي باشد. اما هر چه شما زودتر اين عادات را در برنامه كاري خودتان قرار دهيد، شما زودتر در مسير موفقيت و تبديل شدن به يك توليد كننده محتواي عالي، قرار مي گيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر، پيشنهاد ميشود مقاله آموزش توليد محتوا را مطالعه نماييد.

چگونه توليد محتوا كنيم؟

  1. هميشه اخبار مرتبط با زمينه كاري خودتان را هر روز، دنبال كنيد.
  2. به صورت منظم، مطلب بنويسيد.
  3. مخاطبين زمينه كاري خودتان را بررسي كنيد.
  4. يك نقطه نظر مشخص براي خودتان داشته باشيد
  5. از محتواي توليد شده توسط ديگران بهره ببريد (در شرايطي كه امكان اين كار وجود دارد)
  6. KPI خودتان را درك كنيد
  7. در تمام فرصت ها، سعي كنيد شبكه سازي كنيد
  8. راه حل مناسب براي مشكلات ارائه كنيد نه اين كه فقط نظر بدهيد
  9. هر چيزي را به چالش بكشيد
  1. اخبار مرتبط با زمينه كاري خودتان را دنبال كنيد

ايجاد كردن محتواي عالي كه مطابق با جامعه هدف خودتان باشد، نيازمند اين است كه شما بدانيد چه چيزي در زمينه كاري شما در حال رخ دادن مي باشد. بهترين توليد كنندگان محتوا در اينترنت تكاپو مي كنند، دقت كنيد؛ فقط نه اين كه مطالب را بخوانند بلكه در اينترنت تكاپو مي كنند تا اخبار و گرايش هاي جديد را شناسايي كنند. اين كار باعث مي شود آن ها بتوانند پشت زمينه رخداد هاي مختلف در زمينه كاري خودشان را به خوبي درك كنند و در نتيجه، مي توانند بيشتر از بقيه افراد، با ذهنيت جامعه هدف خودشان آشنا شوند.

شما بايد ياد بگيريد و عادت كنيد كه موضوعات مرتبط با زمينه كاري خودتان را مطالعه كنيد و همه اطلاعات را در يك جا قرار دهيد. شما مي توانيد با استفاده از نرم افزار هايي مانند Feedly از وبلاگ هايي كه محتواي مرتبط با زمينه كاري و اخبار مرتبط با آن را منتشر مي كنند، فيد RSS ايجاد كنيد. همچنين مي تواند از چند همكار خودتان بخواهيد كه شما را در رابطه با مطالعات خودشان آگاه كنند و در نتيجه، موضوعات مدنظر خودتان را دنبال كنيد. شما بايد شخصيت خريداران خود را كشف كنيد و بدانيد آنها زمان خودشان را در چه سايت هايي سپري مي كنند و اين وبلاگ ها را بررسي كنيد. آيا شما قبلا اين كار را كرده ايد و وبلاگ ها و منابع مطالعاتي خودتان را مشخص كرده ايد؟ پس حتما يك ليست از آن ها داشته باشيد.

  1. به صورت منظم مطلب بنويسيد

اگر شما از مهارتي استفاده نكنيد، آن را از دست مي دهيد. توليد كنندگان موفق محتوا اهميت نوشتن مداوم را درك مي كنند. انجام اين كار به آن ها كمك مي كند تا ايده هاي خودشان كه به سرشان مي زند را به صورت دقيق بررسي كنند و بعدا، با توسعه آن ها بتوانند آن ها را به صورت ايده هاي كامل و دقيق، محقق كنند. توليد كنندگان موفق محتوا هميشه ممكن است براي نوشتن به الهام نياز نداشته باشند، بلكه آن ها مي دانند مي توانند مطلبي را بنويسند كه خودش الهام بخش ديگران باشد.

شما بايد به نوشتن عادت كنيد و اين كار را هر روز انجام دهيد. من نمي گويم كه شما بايد مثلا يك مقاله 1500 كلمه اي كاملا تر و تميز در رابطه با زمينه كاري خودتان هر روز بنويسيد. بلكه فقط كافي است كه 10 تا 15 دقيقه در روز زمان بگذاريد تا ايده ها و فكر هاي خودتان را يادداشت كنيد. شما بايد ذهنيت خودتان را شفاف نگاه داريد – مثلا خيلي از افراد يك فنجان چايي يا قهوه مي نوشند و سپس، سعي مي كنند به راحتي افكار و ايده هاي خودشان را يادداشت كنند. مثلا ديروز چه فكر يا ايده اي به ذهنتان رسيده كه هنوز يادتان است؟ چه مطلبي پيش روي شما قرار گرفت كه نتوانستيد دركش كنيد؟ شما مي توانيد از سوال ها را از خودتان بپرسيد و كار خودتان را شروع كنيد.

  1. مخاطبين موجود در زمينه كاري خودتان را مطالعه كنيد

يكي از مهم ترين موضوعات و شايد دشوار ترين موضوعات، اين است كه شما به عنوان يك فرد حرفه اي خلاق، هميشه بايد طبق سليقه مخاطب خودتان كار كنيد و در واقع نياز هاي مخاطبان، با خلاقيت شما رفع مي شود.

اما در نهايت، اين مخاطبين شما هستند كه براي شما سود مالي ايجاد مي كنند و در صورتي كه شما به اندازه كافي مخاطبين خودتان را بررسي كرده باشيد، شما علايق و فرصت هاي خلاقانه اي را به دست مي آوريد كه قطعا بدون تحقيق بر روي مخاطبين، نمي توانستيد آن ها را شناسايي كنيد.

سومين كيفيت از توليد كنندگان موفق محتوا اين است كه آن ها زير و بم مخاطبين خودشان را مي شناسند. شما بايد خواننده ها و كساني كه نسبت به محتواي شما نظر ميدهند را بشناسيد: شما بايد بدانيد آن ها چه چيزي را مي خواهند كه شما نتوانسته ايد برايشان فراهم كنيد؟ چه مشكلاتي دارند كه مي توانيد برايشان حل كنيد؟ در قسمت زير بعضي ديگر از مشخصه هاي مخاطبين را ارائه مي كنيم كه شما مي توانيد براي خودتان يا براي كارفرماي خودتان، آن ها را شناسايي كنيد:

  • سن
  • جنسيت
  • مكان
  • سايز خانواده
  • عنوان شغلي
  • حقوق
  1. نقطه نظر مشخصي براي خودتان داشته باشيد

يك موضوع صريح و شفاف اين است كه شما تنها كسي نيستيد كه در زمينه كاري خودتان توليد محتوا مي كنيد. اين يعني كه شما تنها كسي نيستيد كه در اين زمينه توصيه، مشاهدات و افكار خودتان را ارائه مي كنيد. كلي كار وجود دارد كه شما مي توانيد براي برجسته كردن كار خودتان در زمينه فعاليت حرفه اي تان انجام دهيد. استفاده از انواع بستر هاي ارائه محتوا، ارتقاي محتواي خودتان بر روي كانال هاي بازاريابي مختلف و به دست آوردن تجربه و اعتماد در طول زمان، از جمله فعاليت هاي بسيار مهم و مفيد در اين زمينه ميباشد. اما حتي در اين شرايط، توليد كنندگان محتوايي كه شما با آن ها براي جلب توجه مخاطبين رقابت مي كنيد هم همين كار ها را انجام مي دهند.

چيزي كه مي تواند باعث شود محتواي شما برجسته شود، محتوايي كه هيچ كس ديگري نتواند آن را ايجاد كند، نظر شخصي خود شما مي باشد.

خواننده ها بر روي محتواي شما كليك مي كنند تا اطلاعات به دست بياورند، اما آن ها به خاطر شخصيت شما، باز هم به سايت شما باز مي گردند. مثلا اگر شما در رابطه با امنيت سايبري مطلب مي نويسيد، سعي نكنيد با عجله در رابطه با خطرات نرم افزاري امروزي مطلب بنويسيد؛ بلكه سعي كنيد از تشبيه ها و داستان هاي فردي در رابطه با نقض امنيت اطلاعات و سرقت آن ها صحبت كنيد و به طور كلي مطالبي را ارائه كنيد كه فقط خودتان قادر به ارائه آن ها باشيد نه كس ديگري. برندي كه شما براي آن مطلب مي نويسيد ممكن است به صورتي باشد كه شما نتوانيد نظرات خودتان را به صورت كامل در محتوا مطرح كنيد و يا اين كه گاهي شايد نتوانيد محتواي غير رسمي توليد كنيد، اما باز هم اين شرايط بدين معني نيست كه شما نمي توانيد ديدگاه خاصي را در محتواي خودتان ارائه كنيد؛ ديدگاهي كه باعث شد شما در اولين مرحله، در اين كسب و كار قدم بگذاريد.

شما بايد ياد بگيريد كه چطور مي توانيد دستور كار توليد محتواي ارائه شده توسط كارفرماي خودتان را در خلاقيت تان تركيب كنيد و در بلند مدت، به يك توليد كننده محتواي بسيار ارزشمند تبديل شويد.

  1. در صورت امكان، از محتواي ديگران بهره ببريد

اين روز ها، افراد بسيار زيادي وجود دارند كه از محتواي ديگران بهره مي برند. در واقع، هر كسي كه در اينترنت كار مي كند مي تواند محتواي يك فرد ديگر را برداشته و آن را ريتوييت كند، دوباره آن را در فيسبوك به انتشار بگذارد، آن را پين كند و اگر بخواهيم بگوييم، اين موارد بسيار بسيار متعدد هستند. اما توليد كنندگان موفق محتوا مي دانند كه فقط استفاده از اخبار جديد يا محتواي جديد در يك زمينه كاري، به تنهايي نمي تواند باعث شود كه شما طرفدار و يا دنبال كننده به دست بياوريد.

Guy Kawasaki، يكي از نويسنده هاي پرفروش نيويورك تايمز مي گويد كه شما بايد جايگاه خودتان به عنوان يك حرفه اي را به خوبي ايجاد كنيد و به صورت هوشمندانه، با جامعه هدف خودتان ارتباط و تعامل داشته باشيد. اشتراك گذاشتن يك محتوا كافي نيست. شما بايد با محتوايي كه منتشر مي كنيد، درگير شويد و كاملا با آن تعامل داشته باشيد تا باعث شود محتواي شما منحصر به فرد شود.

شما بايد اين عادت را داشته باشيد كه وقتي از محتواي ديگران استفاده كنيد، بتوانيد چيزي ارزشمند به آن اضافه كنيد. حالا كه شما به صورت منظم اينترنت را از نظر گرايش ها و اخبار جديد در زمينه كاري خودتان كاوش مي كنيد، احتمالا دانش عميق تري نسبت به تفكرات و ذهنيت خودتان و جامعه هدفتان داريد. بنابراين  اطلاعات اضافي و مفيد و يا حتي گاهي نظرات شخصي خودتان را به مخاطبين تان عرضه كنيد. شبكه هاي شما قطعا از اين محتوا استفاده مي كنند و حتي خود نويسنده (يعني كسي كه از محتواي او استفاده كرده ايد) هم احتمالا از اين كار شما قدردان خواهد بود و حتي ممكن است يك مباحثه در رابطه با آن مطلب ايجاد شود كه امتياز ويژه اي براي شما است!

  1. KPI هاي خودتان را درك كنيد

كاملا مشخص است كه اينترنت بسيار عظيم و گسترده است. در واقع، آن قدر بزرگ است كه محتواي شما به خودي خود نمي تواند به دست جامعه هدف برسد. در سال 2018، 61% از افراد حرفه اي در اين زمينه مطرح كردند كه ايجاد ترافيك و مشتري هاي هدايت شونده، مهم ترين چالش بازاريابي آن ها بوده است.

اين كه فقط شما محتوايي را به صورت آنلاين منتشر كنيد به اين معني نيست كه شما ترافيكي را به دست مي آوريد كه شايسته آن هستيد. براي اين كه كاري كنيد كه محتواي شما پيدا شود، شما بايد بر روي يك شاخص عملكرد كليدي (KPI) متمركز شويد و سعي كنيد محتواي خودتان را براي آن، بهينه سازي كنيد. يك KPI يك معيار خاص مي باشد كه شما آن را انتخاب كرده ايد تا با استفاده از آن، ببينيد محتواي شما نسبت به انتظارات موجود چقدر خوب عمل كرده است. KPI هاي مدرن شامل موارد زير مي باشد:

  • ترافيك شبكه هاي اجتماعي: تعداد بازديد كننده هايي كه از محتواي يك پست شبكه هاي اجتماعي شما ديدن مي كنند.
  • ترافيك مستقيم: تعداد بازديد كننده هايي كه با وارد كردن URL شما به صورت مستقيم در نوار آدرس مرورگر، از محتواي شما ديدن مي كنند.
  • ترافيك ارگانيك: تعداد بازديد كننده هايي كه از يك لينك هاي نتايج موتور جستجو وارد سايت شما مي شوند.
  • اشتراك ها: تعداد افرادي كه وارد وبسايت شما مي شوند و بعد از وارد كردن اطلاعات تماس خودشان، در ازاي منابعي كه در اختيار آنها قرار مي دهيد (يك فرم توليد مشتري هدايت شونده)، سايت شما را ترك مي كنند.

مثلا در صورتي كه كارفرماي شما تصميم دارد كه بر روي ترافيك ارگانيك تمركز داشته باشد، شما بايد الگوريتم هاي جستجوي گوگل را بررسي كنيد تا ببينيد چطور سايت ها را رتبه بندي مي كنند. سپس، شما بايد محتواي خودتان را به صورتي بهينه سازي كنيد كه مطابق با KPI ترافيك ارگانيك باشد. شما هر چه دانش بيشتري نسبت به KPI هاي موجود در اختيار توليد كنندگان محتوا داشته باشيد، به عنوان يك بازارياب، موفقيت بيشتري خواهيد داشت.

  1. در هر فرصت، شبكه سازي كنيد

توليد كنندگان موفق محتوا مي دانند كه موفقيت آن ها فقط به خاطر صبر نيست، بلكه موفقيت آن ها بر اساس اين است كه به چه كساني مطلب آموخته اند، بر روي چه كساني تاثير گذاشته اند و باعث شده اند كه آن ها طرز تفكر متفاوتي داشته باشند.

اين يكي از روش هايي است كه توليد كنندگان محتوا، به افراد موفق تبديل شده اند. آن ها اين حقيقت را پذيرفته اند كه هميشه فرصت يادگيري وجود دارد و آن ها هميشه روش هاي جديدي را پيش روي خودشان دارند تا ديدگاه هاي جديدي را به دست بياورند. شبكه سازي باعث مي شود كه شما همين كار را انجام دهيد. حالا زمان آن رسيده است كه شما هم به ايده هاي ديگران گوش دهيد و همراه با ايده هاي خودتان، از آن ها هم استفاده كنيد.

شما بايد عادت شبكه سازي را در خودتان ايجاد كنيد و از تمام فرصت هاي خودتان براي انجام اين كار بهره ببريد. بي دليل نيست كه به اين شبكه ها، شبكه هاي اجتماعي مي گويند! شما بايد زمان بيشتري را در توييتر، فيسبوك و لينكدين سپري كنيد تا ببينيد كه چه كساني رهبري فكري در زمينه كاري شما را در دست دارند و آن ها را دنبال كنيد.

زماني كه شما اين كار را انجام دهيد، مي توانيد وارد شبكه سازي هاي فردي شويد. در صورتي كه شما در حالت طبيعي يك فرد برون گرا نيستيد، فكر شبكه سازي ممكن است در دل شما ترسي ايجاد كند. شما بايد به خودتان اندكي ساده تر بگيريد و با همكاران خودتان رابطه برقرار كنيد. شما از قبل با همكاران خودتان اشتراكات زيادي داريد، بنابراين مي توانيد در آشپزخانه شركت يا حتي در محل ميز كار خودتان با همكاران رابطه برقرار كنيد و نبايد اصلا از اين كار بترسيد.

  1. راه حل ارائه كنيد و فقط صرفا نظر ندهيد

وقتي كه شما تازه كار خودتان را به عنوان يك توليد كننده محتوا شروع مي كنيد، شما ممكن است دانش مورد نياز براي بازار را در اختيار داشته باشيد. اما براي توليد كنندگان موفق محتوا، تخصص همه چيز نيست.

آيا مي خواهيد مخاطبين تان، شما را به ياد داشته باشند؟ فقط چيزهايي كه مي دانيد را ننويسيد؛ شما بايد توضيح دهيد كه چرا اين مطالب اهميت دارند و بايد براي مخاطبين توضيح دهيد كه اطلاعات ارائه شده چه فايده اي براي آنها دارد. افرادي كه از محتواي شما استفاده مي كنند به دنبال اين هستند كه نياز هاي خودشان را رفع كنند. اين نياز ها مي تواند شامل مشكلاتي باشد كه حل آن ها باعث مي شود اعتماد آنها نسبت به زمينه كاري شما افزايش پيدا كند، در نتيجه اين وظيفه شما است كه مشاهدات بازاري خودتان را به صورتي بيان كنيد كه آن ها بتوانند اطلاعات را درك كنند و از آن ها بهره ببرند.

  1. همه چيز را به چالش بكشيد

توليد كنندگان موفق محتوا، ذاتا افرادي كنجكاو هستند. آن ها ياد گرفته اند كه در رابطه با دانش خودشان و اطلاعات خارجي كه همه جا در دسترس شان است، كنجكاو باشند. در واقع ديدگاه هايي كه از اين كنجكاوي ذاتي به دست مي آورند، باعث مي شود كه آن ها افرادي موفق در زمينه توليد محتوا باشند.

Twohill، رييس بخش بازاريابي در گوگل مي گويد كه شما بايد كنجكاو باشيد تا بتوانيد مسائلي را شناسايي كنيد كه حل آن ها ارزشمند است و سپس براي آن مسائل، راه حل هاي جديد ارائه كنيد. در واقع اين راه حل ها براي مسئله هاي هميشگي، باعث مي شوند كه افراد به دنبال توليد كنندگان محتوا باشند تا بتوانند از آن ها اطلاعات جديد به دست بياورند.

شما بايد اين عادت را داشته باشيد كه هميشه جديد ترين موضوعات را براي خودتان به چالش بكشيد و هميشه سعي كنيد نقطه نظرات مختلفي را بررسي كنيد. ممكن است در گام هاي نخست، اين كه بتوانيد هميشه هر محتوا و مسئله اي را براي خودتان به چالش بكشيد كار دشواري باشد، اما وقتي كه شما اين سوال را از خودتان بپرسيد كه مثلا چرا فلان نويسنده اين گونه فكر مي كند و يا مثلا چه اتفاقي باعث شده فلان محتوا توليد شود، كم كم روال كار دست تان مي آيد و مي توانيد نسبت به اطلاعاتي كه در اختيار شما قرار دارد، تفكر انتقادي داشته باشيد. به طور كلي كساني كه تفكر انتقادي دارند، از جمله بهترين توليد كنندگان محتوا هستند.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۰۵:۲۱ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی