آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 8
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اگر به دنبال اين هستيد كه سئو سايت خود را به بهترين شكل انجام دهيد ولي نمي دانيد كه از كدام افزونه وردپرس استفاده كنيد، پيشنهاد مي كنيم ادامه مقاله را به دقت مطالعه فرماييد. با توجه به آمارهاي به دست آمده تقريباً ۹۸۰ افزونه مختلف براي وردپرس وجود دارد.

در واقع بايد به اين دقت داشته باشيد كه چيزي به نام بهترين افزونه وردپرس وجود ندارد. تمام اين موارد كه مشاهده مي كنيد، تنها براي عنوان هاي مطالب استفاده مي ‌شود. در ادامه مقاله به بررسي افزونه هايي مي پردازيم كه تجربه كاربران مختلف گوگل اثبات كرده است كه آن ها عملكرد بسيار بهتري نسبت به ديگر افزونه ها، از خود نشان داده‌ اند.

حالا وقتشه!   اينو بخون: بهترين افزونه هاي AMP وردپرسپيشنهاد نويسنده اين است كه اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه اين مقاله را بخوانيد.

1- افزونه yoast seo

Yoast Seo يكي از محبوب ترين و معروف ترين افزونه هاي سئو براي وردپرس مي باشد كه بيش از ۵ ميليون نصب فعال تا به امروز داشته است. در حقيقت براي بهينه سازي همين صفحه اي كه در حال اسكرول كردن آن هستيد، از اين افزونه استفاده شده است.

فعاليت‌هاي بسيار زيادي را مي‌ توان با استفاده از اين افزونه براي بهينه سازي سايت خود انجام داد كه در ادامه به آن ها اشاره خواهيم كرد:

  • ساخت نقشه سايت xml
  • ثبت سايت خود در وبمستر تولزهاي متفاوت
  • جلوگيري از ايندكس شدن برخي از محتواها براي موتورهاي جستجو
  • ايجاد قالب هاي عنوان و متا ديسكريپشن
  • بهينه سازي صفحات AMP وب سايت شما

مواردي كه در بالا گفته شد بيشتر براي خود سايت استفاده مي شود؛ حال بايد ببينيم كه اين افزونه براي بهبود رتبه سايت در نتايج جستجوي گوگل چه اقداماتي انجام مي دهد.

Yoast Seo قسمت جداگانه براي تمامي صفحات و پست هاي يك وب سايت قرار مي دهد تا با استفاده از آن بتوانيد تگ هاي عنوان، متا ديسكريپشن، تگ هاي Canonical و بسياري از موارد ديگر را مشاهده كنيد. علاوه بر آن ها يك ويژگي ديگري كه اين افزونه دارد اين است كه به شما نشان مي دهد كه محتواي سايتتان تا چه حدي براي يك كلمه كليدي خاص بهينه سازي شده است. شما با استفاده از اين قسمت مي توانيد به راحتي تغييرات مناسبي در روند توليد محتواي سايت خود انجام دهيد.

⭐️ نكته مهم: با اين حال ما پيشنهاد مي كنيم به اين قسمت كه ميزان سئو بودن مطالب شما را نشان مي دهد، توجه زيادي نكنيد.

علت اين است كه اين قسمت توجه زيادي به برخي نكاتي مي‌ كند كه در واقع براي موتورهاي جستجو ارزش چنداني ندارند و جزو فاكتورهاي اصلي رنكينگ گوگل نيستند؛ بنابراين ممكن است با توجه به آناليز كه در اين قسمت به شما نشان داده مي شود آسيب جدي به كيفيت محتواي خود را وارد كنيد.

اما بر خلاف قسمت سئو، شما مي توانيد با استفاده از نكاتي كه در قسمت خوانايي نشان داده مي شود، تغييرات مناسبي در ويراستاري و ويرايش محتوايتان انجام دهيد كه مي تواند در بهبود رتبه در نتايج جستجو تاثير بسيار زيادي داشته باشد. در انتها بايد بگويم استفاده از اين افزونه و نصب آن، گزينه بسيار مناسبي براي انتخاب است.

2- افزونه all in one seo pack

افزونه all in one seo pack شباهت بسيار زيادي با افزونه Yoast Seo دارد. شما مي توانيد با مقايسه و چند بررسي كوچك در زمينه هاي مختلف، به آن پي ببريد.

تنها در برخي از موارد ممكن است يك سري ويژگي هاي بيشتري نسبت به افزونه اي كه در بالاتر به آن اشاره كرديم داشته باشد. به عنوان مثال شما از اين افزونه مي توانيد براي موارد زير استفاده كنيد:

  • ويرايش فايل txt با استفاده از يك user-friendly رابط
  • ويرايش فايل هاي htaccess. بدون FTP
  • بلاك كردن ربات هاي نامناسب
  • افزودن جعبه نشانه گذاري لينك هاي سايت
  • توليد خودكار متا ديسكريپشن
  • پشتيباني از AMP

3- افزونه Rank Math

Rank Math به احتمال زياد قدرتمندترين افزونه سئو وردپرس موجود مي باشد. روند فعاليت اين افزونه به صورتي است كه علاوه بر ويژگي هايي كه دارد سعي مي كند كه نكات مربوط به user-friendly را به خوبي رعايت كند. حتي يك setup wizard براي راهنمايي شما براي نصب اين افزونه وجود دارد.

در نهايت بايد بررسي كنيم كه اين افزونه چه ويژگي هايي دارد كه بقيه رقبايش ندارند؟

  • ادغام كنسول جستجو گوگل
  • ريدايركت
  • نشانه گذاري هاي rich snippet
  • كارت توضيحات خلاصه براي Facebook و Twitter

اين افزونه حتي قسمتي براي نشان دادن تعداد كاربراني است كه به واسطه اخطار 404 موفق به ورود به صفحه سايت نشده اند. سپس به راحتي مي توانيد با بررسي URL اين صفحه متوجه شويد كه چه تغييراتي بايد در روند كار خود به وجود بياوريد. به عنوان مثال مي توانيد در آدرس صفحه تغييراتي ايجاد كنيد يا اصلا به طور كلي آن صفحه سايت را پاك كنيد. اگر از اين به بعد قصد استفاده از اين افزونه را داريد، مي توانيد اطلاعات مورد نياز خود از افزونه قبلي را به آن انتقال دهيد.

4- افزونه The SEO Framework

SEO Framework هم يكي از كارآمدترين افزونه هايي است كه مي توان از آن استافده كرد. اين افزونه در بهترين حالت سعي مي كند تا از رقباي خود عقب نيفتد. البته در اين زمينه بسيار عالي نيز عمل كرده است. همچنين عملكرد هوشمندانه يكي از مهمترني ويژگي هاي اين افزونه مي باشد.

5- افزونه Easy Table of Contents

گوگل پيشنهاد كرده است تا به جاي استفاده از محتواهاي بسيار طولاني براي وب سايت خود، آن ها را به چندين قسمت منطقي كه به صورت انكرپيج هاي داخلي باشند، تبديل كنيد. نكته مهم در اين زمينه اين است كه تبديل شدن يك محتوا طولاني به چندين محتوا، عنوان هاي بيشتر و سازمان يافته تري را براي شما به وجود مي آورد.

Easy Table of Contents افزونه اي است كه به شما در اين زمينه بسيار كمك خواهد كرد. ويژگي را در صفحات سايت شما ايجاد مي كند تا كاربران به راحتي بتوانند به محتواهاي ديگر شما دسترسي داشته باشند. اين افزونه از آنجايي كه در محتواهاي غيرضروري طولاني را به چندين محتوا با ارزش كوتاه تقسيم مي كند، در سئو سايت و بهبود چيزهاي ديگري مثل بانس ريت، زمان بارگذاري صفحه، رنك سايت و بسيار از موارد مهم ديگر. علاوه به اين موارد مي تواند در SERP ها رتبه شما را به شدت تقويت كند كه موجب افزايش CTR مي شود.

يكي از ويزگي هاي منحصر به فردي كه اين افزونه دارد قابليت تنظيم فوق العاده آن استو شما به راحتي مي توانيد تغييراتي كه مدنظرتان مي باشد را در روند فعاليت اين افزونه به وجود بياوريد.

6- افزونه Broken link checker

Broken link checker به بررسي لينك هاي مشكل دار داخلي و خارجي و به طور كلي هر مشكلي كه شما در لينك سازي خود داشته باشيد، مي پردازد. اگر بتواند مشكلي پيدا كند، به شما كد وضعيت HTTP، انكر تكست و منبع لينك را اطلاع مي دهد. اين افزونه به صورت پيش فرض هميشه در حال فعاليت است؛ بنابراين مي تواند به شكل منظم، به بررسي مشكلات مربوط به لينك سازي سايت شما بپردازد.

ويژگي مهم تر و بهتري كه اين افزونه دارد اين است كه شما مي تواند در سريع ترين زمان ممكن و به راحتي هرچه بيشتر، لينك هاي مشكل دار سايت خود را تصحيح كنيد. مثلا مي توانيد با كليك بر روي Unlink در قسمت Broken Link به راحتي لينك هاي شكسته شده را از بين ببريد. بعد از حذف آن ها، اين افزونه به شما لينك هيا جايگزين را پيشنهاد مي كند كه با استفاده از آن ها روند بهتري در لينك سازي وب سايت خود خواهيد داشت. اين قضيه در مورد ريدايكت ها نيز به همين صورت است.

نكته منفي كه بيشتر كاربران اين افزونه با آن مشكل دارند، اين است كه فعاليت هاي آن، باعث مي شوند تا سرعت بارگذاري صفحات سايتتان تا حد زيادي افزايش پيدا كنند. اگر هاست ضعيفي داريد، به هيچ عنوان استفاده از اين افزونه براي شما پيشنهاد نمي شود. يكي از كاربران گزارش داده است كه با استفاده از اين افزونه چيزي حدود 20 درصد از ترافيك سايتش را از دست داده است؛ چراكه محاطبين سايت او به سرعت بارگذاري وب سايت او اهميت زيادي مي دادند.

7- افزونه Shortpixel

وظيفه اصلي Shortpixel، فشرده سازي و بهينه سازي تصاوير سايت مي باشد. با يك بررسي ساده مي توانيد بفهميد كه تصاوير، يكي از اصلي ترين مواردي هستند كه در هنگام ورود به يك سايت، ديرتر از بقيه موارد بارگذاري مي شوند. در نتيجه مي توان نتيجه گرفت كه بهينه سازي تصاوير، يكي از مهمترين مواردي است كه در بهبود سرعت سايت، تاثير زيادي دارد كه از سال 2010 يكي از اصلي ترني فاكتورهاي رتبه بندي گوگل به حساب مي آيد.

استفاده از افزونه Shortpixel براي تمامي كاربران بسيار ساده مي باشد. چراكه بعد از اينكه آن را نصب كرديد، به صورت خودكار بهينه سازي تصاوير شما انجام مي شود و همچنبن از تمامي فرمت ها پشتيباني مي كند.

8- افزونه a3 Lazy Load

a3 Lazy Load افزونه اي است كه در بهبود بارگذاري صفحات سايت تاثير بسيار زيادي دارد. به اين صورت كه از بارگذاري تصاويري كه در صفحه نمايش كاربر نيستند، جلوگيري مي كند. بعد از نصب و فعال سازي اين افزونه كاربردي، بهينه سازي تمام صفحات شما شروع مي شود.

9- افزونه HREFLANG Tags Lite

Hreflang يك ويژگي HTML است كه براي مشخص كردن زبان و موقعيت جغرافيايي يك وب سايت استفاده مي شود. اگر در وب سايت خود از صفحات مختلفي استفاده مي كنيد كه داراي زبان متفاوتي هستند، پيشنهاد مي كنيم كه حتما از Hreflag tags استفاده كنيد تا گوگل متوجه اين تغيير زبان بشود. بعد از نصب اين افزونه، مي توانيد URL و Languege صفحات مدنظر خود را به راحتي مشخص كنيد.

البته بايد اين نكته را در نظر داشته باشيد كه اين افزونه بيشتر براي وب سايت هايي مناسب است كه تازه شروع به كار كرده اند؛ بنابراين اگر وب سايت بزرگ و فعالي داريد، بهتر است كه از روش هاي مناسب تر براي استفاده از تگ هاي hreflang استفاده كنيد.

آموزش افزونه سئو وردپرس,آموزش تنظيمات افزونه سئو وردپرس,آموزش كار با افزونه وردپرس

10- افزونه Redirection

اين افزونه يكي از ساده ترين هاي نوع خود براي پياده سازي ريدايگرت 301 مي باشد. كاربرد آساني دارد و به راحتي مي توانيد با وارد كردن URL جديد و قديم، عمليات ريدايكرت صفحات سايت خود را به خوبي انجام دهيد. اين افزونه همچنين از انواع ديگر ريدايكرت پشتيباني مي كند.

11- افزونه WP Super Cache

Caching يكي از ضروري ترين مواردي است كه به شما كمك مي كند تا سرعت سايت خود خود را تا جايي كه امكان دارد، افزايش دهيد.

Caching چيست؟ هنگامي يك مرورگر قصد ورود به سايتي رادارد، اطلاعاتي را از آن دريافت مي كند. حال نكته مهمي كه وجود دارد اين است كه در اكثر مواقع، اين اطلاعات و نتايج، يكسان هستند. در نتيجه خيلي بهتر است كه براي بهبود روند بارگذاري سايت، اين اطلاعات ذخيره شوند تا دوباره نياز به بارگذاري نداشته باشند. Caching به روند ذخيره سازي اين اطلاعات گفته مي شود.

حال با توجه به تعريفي كه در بالا ارائه كرديم، كاري كه WP Super Cache انجام مي دهد اين است كه نسخه هاي ثابت HTML از محتواي سايت شما ايجاد مي كند.

12- افزونه Autoptimize

Autoptimize اسكريپت ها و استايل ها را كوچك و فشرده سازي مي كند (i.e.، CSS، Javascript، HTML و …). درست مثل موارد بالا، اين افزونه هم باعث مي شود سرعت بارگذاري سايت شما به شدت افزايش مي دهد. همچنين اب برخي از افزونه هاي ديگر ادغام مي شود تا بتواند در روند سئو سايت شما عملكرد خوبي از خود ناشن دهد.

13- افزونه Really Simple SSL

HTTPS يك فاكتور رنك بندي گوگل محسوب مي شود؛ بنابراين بسيار اهميت دارد كه شما در سال 2019 SSL داشته باشيد. Really Simple SSL به راحتي به شما در اين زمينه كمك خواهد كرد. همچنين مي تواند در ادغام محتوا سايت نقش مؤثري داشته باشد كه معمولا يكي از دغدغه هاي تيم هاي توليد محتوا است.

14- افزونه Anti-spam

Anit-spam نظرات اسپم را بدون استفاده از captcha فيلتر كند. نظرهاي اسپم تا زماني براي سئو سايت شما خطري ندارند كه لينكي در آن ها نباشد. اما با اين حال اين افزونه در بهينه سازي نظرات سايت شما نقش مهمي مي تواند داشته باشد. به هر حال احتمال اين هست كه نظرات منفي بدون لينك هم تاثير در سئو شما بگذارد. تنها با نصب آن مي توانيد از بروز همچنين نظراتي در مقاله هاي خود، جلوگيري كنيد.

15- افزونه Rel NoFollow Checkbox

nofollow كردن لينك ها در وردپرس در صورتي كار آساني است كه شما روند كار HTML را خوبي بلد باشيد. اما برخي از افراد ويرايش كردن بصري را بيشتر ترجيح مي دهند نسبت به كدنويسي ها. در نتيجه با استفاده از افزونه Rel Nofollow Checkbox مي توانيد يك رابط كاربري وردپرس بصري براي ويرايش صفحات  سايت خود داشته باشيد.

در نهايت اميدواريم كه مطالبي كه گفته شد براي شما تا حد بسيار زيادي كارساز بوده باشد و اميدواريم كه هميشه در روند بهبود كسب و كار آنلاين خود موفق باشيد.

امتياز:
بازديد:
[ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۷:۴۳ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی