آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 5
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

استراتژي سئو بهترين راه براي كسب رتبه برتر گوگل. امروزه سئو سايت در صورتي موفقيت آميز خواهد بود كه تكنيك و استراتژي سئو مناسبي در روند آن استفاده شود. همه ما مي دانيم كه پايين آمدن در SERP ها حتي در صورتي كه به ميزان يك مرتبه باشد، مي تواند تاثير شديدي در افت ترافيك سايت شما بگذارد. آمارها نشان مي دهد كه رنك يك نتايج جستجو گوگل حدود 30 درصد از كل كليك هاي دريافتي را از آن خود مي كند. اين در حالي است كه رتبه دو نتايج جستجو تنها 13 درصد كليك ها را دريافت مي كند و اين روند به همين ترتيب با كاهش رتبه، كمتر مي شود. بنابراين افزايش رنك سايت تاثير مستقيم در موفقيت كسب و كار شما دارد.

وقتي كه به اين موضوع مي رسيم كه يك وب سايت و محتوايي كه دارد را بايد بهينه سازي كنيم، ليست كارهايي كه بايد انجام دهيد مي تواند تا حدودي گيج كننده باشد. علت اين است كه موتورهاي جستجو از فاكتورهاي بسيار زيادي براي رتبه بندي صفحات مختلف وب سايت ها استفاده مي كنند.

ما مي دانيم كه سئوكاران وظايف بسيار زيادي دارند كه بايد انجام دهند. تحقيقات نشان داده است كه بيشتر آن ها مي خواهند آن دسته از استراتژي هاي سئو را در اولويت قرار دهند كه بيشترين سرمايه گذاري را براي آن ها رقم بزند. به دنبال همين موضوع ما در ادامه اين مقاله به بررسي ۵ استراتژي مي پردازيم كه با استفاده از آن ها مي توانيد تاثير مثبتي در موفقيت كسب و كار خود داشته باشيد.

توجه داشتن به نوع تصاوير و سئو آن ها

علاقه مندان به سئو و برنامه ريزي سئو سايت مي دانند كه تصاوير به خودي خود نقش بسيار مهمي در بهينه سازي سايت ايفا مي كنند. بنابراين شما قطعاً براي تبديل شدن به يك متخصص سئو نياز داريد تا نحوه كار با آن ها را به خوبي بدانيد. براساس آمارهاي به دست آمده متوجه شديم كه تصاوير حدود ۳۰ درصد از كل نتايج جستجو در گوگل را به خود اختصاص مي دهند. اين نكته به ما نشان مي دهد كه كاربران بيشتر علاقه دارند تا وقتي در فضاي مجازي در حال جستجو هستند، از تصاوير استفاده كنند. طبيعتا مقاله ها و صفحات سايتي كه تصاوير بهتر و بهينه سازي شده را به اشتراك مي گذارند، به طور كلي توانايي بيشتري در جذب مشتري و بهبود مشاركت با آن ها را دارند.

براي عملكرد بهتر در اين زمينه و داشتن برنامه سئو سايت مناسب، پيشنهاد مي‌كنيم كه سئوكاران حتي نوع تصويري كه مي خواهند انتخاب كنند را از قبل در نظر داشته باشند. كاربران توجه بسيار زيادي به سرعت بارگذاري صفحات سايت دارند. گوگل اعلام كرده از هنگامي كه زمان بارگذاري يك صفحه از يك به سه ثانيه به طول مي انجامد، احتمال خروج كاربر از سايت به حدود ۳۲ درصد افزايش پيدا مي كند.

به علاوه در آن هنگامي كه سرعت بارگذاري از يك به ۵ ثانيه افزايش پيدا مي كند، اين احتمال تا ۹۰ درصد نيز افزايش پيدا مي كند. در نتيجه تصاوير سايت نقش بسيار مهمي در بارگذاري صفحات و سرعت سايت دارد و شما بايد حتما آن ها در برنامه ريزي سئو سايت خود مورد استفاده قرار دهيد. همچنين به همين دليل است كه در دوره هاي آموزش سئو، اين مورد را در اولويت ها قرار مي دهند.

شما سه نوع تصاوير مي توانيد براي صفحات سايت خود و محتواي آن ها استفاده كنيد؛ JPEG ،GIF و PNG.

با توجه به استراتژي هاي سئو كه توسط صاحبان وب سايت ها مورد استفاده قرار مي گيرند، بيشتر تصاوير شما به صورت آنلاين مشاهده مي كنيد، به صورت JPEG هستند و از آنجايي كه اين نوع تصاوير به صورت گسترده اي مورد استفاده قرار مي گيرند، مي توان نتيجه گرفت كه با انواع دستگاه ها سازگاري دارند. اين دسته از عكس ها تصاوير را به صورت فشرده تر ارائه مي كنند؛ بنابراين ممكن است كه اين مورد به كيفيت تصوير آسيب كوچكي بزند، اما زمان بارگذاري سايت شما را به خوبي بهينه مي كند.

تصاوير GIF طي چند سال گذشته محبوبيت فوق العاده اي به دست آورده اند. علت اين است كه اين دسته از تصاوير به كاربران اجازه مي دهند يك انيميشن ساده و منظم را مشاهده كنند. به اين نكته دقت داشته باشيد كه گيف ها تنها از ۲۵۶ رنگ استفاده مي كند. در نتيجه براي زماني كه شما مي خواهيد عكس هاي با كيفيتي بارگذاري كنيد، به هيچ وجه پيشنهاد نمي شوند. با وجود اين محدوديت، GIF ها براي بهبود سرعت بارگذاري صفحات سايت بسيار مناسب مي باشند.

تصاوير PNG نسبت به مواردي كه گفته شد جديدتر مي باشند. در نتيجه ممكن است در برخي از دستگاه ها سازگاري مناسبي نداشته باشند. همچنين از رنگ هاي بيشتري استفاده كرده و تصاوير واضح تر و دقيق تري را ارائه مي‌كنند كه اين موضوع ممكن است مشكلات كوچكي در بارگذاري صفحات سايت به وجود بياورد.

براي اينكه در انتخاب برنامه ريزي سئو مورد استفاده خود عملكرد خوبي داشته باشيد، بايد بدانيد كه تصاوير نقش مهمي در محتواي سايت دارند و شما با استفاده از نكاتي كه در بالا گفته شد، بايد دقيقاً بدانيد كه از چه نوع تصويري مي خواهيد استفاده كنيد كه مطابق با آن سرعت سايت شما نيز فرق خواهد كرد. وجود تعادل در كيفيت عكس ها، سرعت بارگذاري آن ها و سازگار بودن تصاوير با دستگاه هاي مختلف از اصلي ترين مواردي هستند كه مي‌توانند در برنامه ريزي سئو شما جز اولويت ها باشند.

اهميت سازگاري سايت با تلفن هاي همراه

تقريبا از سال ۲۰۱۵ تمامي كسب و كارها اهميت سازگاري سايت خود با تلفن هاي همراه را درك كردند. از آنجايي كه الگوريتم موبايل فرندلي ارائه شد، تمامي صاحبان وب سايت ها تصميم گرفتند كه بهينه سازي براي تلفن‌ هاي همراه را در استراتژي هاي سئو خود وارد كنند.

به طور كلي سه نوع mobile site وجود دارد كه هر كدام از آن ها فوايد و اشكالات مخصوص به خود را دارد:

M(dot) sites

سايت هاي (M(dot اولين راه حل هاي واقعي براي برندهاي علاقمند به ايجاد سايت براي كاربران تلفن همراه خود بودند. اين مورد به صاحبان سايت اجازه مي دهد تا سايت هاي جداگانه اي براي دستگاه هاي تلفن همراه ايجاد كنند. آن ها مي توانند به صورت جداگانه اين سايت هاي مخصوص كاربران تلفن همراه را سئو و بهينه سازي كنند. اين سايت ها در ابتدا عملكرد بسيار خوبي از خود نشان دادند اما در بسياري از زمينه ها ميزان استفاده از آن ها در حال كاهش مي باشد. در زير عمده ترين مشكلات آن ها را بيان كرده ايم:

  • به وجود آمدن دو URL جداگانه
  • وجود ريدايركت بين ورژن هاي سايت
  • وجود مشكلاتي براي به اشتراك گذاري لينك ها

Responsive design

Responsive design براي بسياري از افراد يك راه حل انتخاب شده مي باشد. اين طراحي به طور خودكار نوع دستگاه نمايش سايت را تشخيص داده و بر اساس آن ويژگي هاي مختلف را تنظيم مي كند. گوگل نيز اظهار داشته است كه اين طرح را نسبت به ديگر انواع طراحي ها ترجيح مي دهد. البته برخي از كارشناسان گوگل اعلام كردند كه هيچ كدام اين طراحي ها نسبت به ديگري برتري نداشته و ما در الگوريتم خود اين مورد را جزو فاكتورهاي رتبه بندي قرار نداده ايم.

Responsive design علاوه بر مزيت هايي كه دارد مشكلاتي نيز در عملكرد خود نشان داده است. بزرگترين اشكال آن اين است استراتژي هاي سئو شما براي هر دو نوع مخاطب خود نمي تواند به صورت جداگانه باشد؛ اين يعني كه اگر كاربران دسكتاپ شما ويژگي هايي را بپسندند كه كاربران تلفن همراه از آن ها خوششان نمي آيد، شما كاري در اين زمينه نمي توانيد انجام دهيد. به عبارتي ديگر نمي‌توانيد تناسبي بين سليقه‌ هاي هر دو مخاطب خود داشته باشيد.

Adaptive Design

Adaptive Design سرانجام سعي كرده است تا مشكلاتي كه در موارد بالا وجود داشت را تا حدودي اصلاح كند. به اين صورت كه صاحبان وب سايت ها مي توانند به صورت جداگانه پاسخ گوي هر دو مخاطب خود باشند. در اين نوع طراحي همچنين برخي از مشكلات سرعت بارگذاري كه در موارد قبلي وجود داشت، ديده نمي شود. اما ايرادي كه از Adaptive Design ميشود گرفت اين است كه مقداري پيچيده مي باشد و صاحبان وب سايت ها نياز به منابع زيادي براي يادگيري آن دارد.

اجراي Hreflang براي سئو سايت

استفاده از تگ هاي hreflang تضمين مي كند كه گوگل سايت شما را به درستي ايندكس كرده و براي مشتريان شما در مكان هاي مختلف آماده كرده است. هر كسي كه سايتي را اداره مي كند كه براي كاربران مختلف با زبان هاي متفاوت طراحي شده است، بايد تگ هاي hreflang را پياده سازي كند. برخي از مردم معتقد هستند كه اين طرح ها ممكن است اضافي باشند به اين دليل كه گوگل به طور خودكار مي تواند تشخيص بدهد كه چه صفحه اي براي چه زباني نوشته شده است. در اين باره بايد بگوييم كه اين تگ ها در واقع به گوگل كمك مي كنند تا در ميان نسخه هاي متعدد صفحات سايت، سايت هايي كه hreflang دارند را سريع تر شناسايي كند.

به عنوان مثال، اگر شما يك نسخه از وب سايت خود را براي كاربران انگليسي‌ زبان طراحي كرده باشيد، به احتمال زياد ويژگي هاي مختلف مثل اطلاعات تماس، جستجوهاي مرتبط، اطلاعات حمل و نقل، دستورهاي زبان و بسياري از موارد ديگري كه مطابق با زبان انگليسي مي باشد را در طراحي خود پياده سازي كرديد. به همين ترتيب، شما مي توانيد همين كار را با نسخه آمريكايي و كانادايي استراليايي يك سايت انجام دهيد.در واقع نكته اين است كه شما مي خواهيد مطمئن شويد كه وقتي نسخه اصلي سايت شما به صورت فارسي است، در عين حال سايت شما براي زبان هاي ديگر مثل انگليسي، استراليايي، كانادايي و غيره متناسب باشد.

در نتيجه اين روندي است كه حتما شما بايد در برنامه ريزي سئو خود از آن استفاده كنيد تا بتوانيد در زمينه تجربه كاربري رتبه مناسبي از ديدگاه گوگل دريافت كنيد.

 

بهينه سازي صفحات AMP

لازم است دوباره ذكر كنيم كه كاربران اگر در صفحه سايتي وارد شود كه سرعت مناسبي براي بارگذاري نداشته باشد، به سرعت از آن خارج مي شوند. براي جلب رضايت كاربران در اين زمينه و انتخاب برنامه ريزي سئو با توجه به جديدترين نكات آموزش سئو، گوگل از سال ۲۰۱۸ به طور رسمي Page Speed را به عنوان يك فاكتور اصلي براي رتبه بندي صفحات در نظر گرفت. با اين حال AMP چند سال است كه فعاليت خود را شروع كرده است و در واقع به شما اين امكان را مي دهد به سرعت وب سايت در تلفن‌ هاي همراه را تنظيم كنيد. با ايجاد صفحات AMP، شما در واقع تضمين مي كنيد كه جديدترين و مرتبط ترين صفحات شما سرعت كافي براي كاربران را داشته باشد. گوگل از صفحات AMP خوشش مي آيد؛ به اين دليل كه اين صفحات موجب مي شوند محتواي يك سايت هر چه بهتر و و سريع تر به كاربران ارائه شود.

بهينه سازي نقشه سايت XML

ايجاد نقشه سايت XML مي تواند نقش بسيار موثري در انتخاب استراتژي بهينه سازي وب سايت و كمك به گوگل ايفا كند تا گوگل به خوبي صفحات سايت شما را ايندكس كند. نقشه سايت XML در واقع به گوگل اطلاع مي‌دهد كه سايت شما چگونه سازمان‌ يافته شده است و در واقع شما مي خواهيد كه گوگل به ترتيب كدام صفحات را مورد بررسي قرار دهد. بسته به هاست شما، به راحتي مي توانيد نقشه سايت تهيه كنيد. به عنوان مثال وردپرس به شما اين امكان را مي دهد كه با نصب يك افزونه، نقشه سايت خود را ايجاد و به طور منظم بروز رساني كنيد. پس از آن شما مي توانيد اين نقشه سايت ايجاد شده را به صورت خودكار به گوگل ارسال كنيد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۵۲:۳۵ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی