آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 3
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

link farm,آشنايي با مزرعه لينك,كارخانه لينك سازي

 

اگر يك متخصص سئو باشيد يا در اين زمينه فعاليت داشته باشيد حتما اصطلاح مزرعه لينك (Link Farm) را شنيده ايد. قاعدتاً راه اصولي براي افزايش ترافيك سايت توليد محتواي با كيفيت مي باشد، اما برخي افراد همواره سعي داشته اند كه با استفاده از روش هاي نامطلوب سريع تر به نتيجه برسند. ايجاد مزرعه لينك يكي از همين روش ها است كه در اين مطلب مي خواهيم به آن بپردازيم و راجع به تاثير مزرعه لينك در سئو با شما صحبت كنيم.مزرعه لينك چيست؟

منظور از مزرعه لينك يا Link Farm مجموعه اي از سايت ها است كه به صورت شبكه اي به يكديگر لينك مي دهند تا رتبه سايت خود را بالا ببرند. در اين روش تعداد زيادي از سايت ها به صورت دستي يا با استفاده از ربات ها به يكديگر لينك مي دهند و به اين طريق لينك هاي بسيار زيادي رد و بدل مي شود. به چنين فرآيندي مزرعه لينك گفته مي شود كه شباهت فراواني به شبكه هاي وبسايت خصوصي (PBN) دارد، اما تفاوت اساسي اين دو مفهوم در اين است كه PBNها لينك را براي سايت هاي خارجي ارسال مي كنند، در حالي كه در مزرعه لينك، لينك ها بين گروه خاصي كه آن شبكه را تشكيل داده اند، مبادله مي شود.

link farm,آشنايي با مزرعه لينك,كارخانه لينك سازي

مزرعه لينك از چه زماني ايجاد شد؟

قبل از اينكه درباره نقش مزرعه لينك در سئو صحبت كنيم، بياييد نگاهي به تاريخچه شكل گيري مزرعه لينك بيندازيم. در گذشته الگوريتم گوگل، سايت ها را بر اساس بك لينك هاي آن ها رتبه بندي مي كرد و بر اين عقيده بود كه وب سايت ها بايد با لينك دادن به صفحات باكيفيت و مفيد، به اشتراك گذاري محتواهاي سودمند كمك مي كنند. هدف گوگل از چنين الگوريتمي اين بود كه وب سايت هاي معتبر به سايت هاي تازه كاري كه مطالب قدرتمندي منتشر مي كردند، لينك بدهند تا آن ها را براي رتبه گيري حمايت كنند. اما اين اوضاع به دور از واقعيت و تا حدودي رويايي به نظر مي رسيد چون طولي نكشيد كه مديران سايت ها از الگوريتم گوگل سوءاستفاده كردند تا موتور جستجو را گول بزنند.

برخي از صاحبان وب سايت ها اقدام به تبادل لينك هاي فراوان با سايت هايي كردند كه لزوما محتواي مفيدي براي ارائه نداشتند. درواقع وبمسترها به جاي اينكه تمركز خود را بر كيفيت مطالب بگذارند، تلاش كردند با پر كردن صفحات خود از لينك هاي مختلف، الگوريتم موتور جستجو را دور بزنند و به رتبه هاي بالا دست پيدا كنند. شكل گيري مزرعه لينك از همينجا آغاز شد و فعالان سئو به لينك سازي شبكه اي روي آورند تا بازديد بيشتري بگيرند و سريع تر رتبه سايت خود را بالا ببرند.

آيا مزرعه لينك در سئو مهم است؟

حالا كه با تاريخچه مزرعه لينك آشنا شديم، ممكن است اين سوال برايتان پيش بيايد كه اساساً نقش مزرعه لينك در سئو چيست؟

آيا اين روش به عنوان يك شيوه صحيح و قابل قبول توسط گوگل پذيرفته شده است؟

در پاسخ به اين سوالات بايد گفت مزرعه لينك يكي از متدهاي سئو كلاه سياه محسوب مي شود، بنابراين مسلماً از طرف موتور جستجوي گوگل تاييد نمي شود. اما در واقعيت اوضاع كمي متفاوت است. اگرچه امروزه موتور جستجو الگوريتم هاي فوق پيشرفته و هوشمندي را به كار مي گيرد و از سال ۲۰۱۲ الگوريتم پنگوئن را براي شناسايي لينك هاي باكيفيت و بي كيفيت استفاده مي كند، اما هنوز هم احتمال خطا در آن وجود دارد. به عبارت ديگر گوگل هميشه در به دام انداختن لينك هاي مصنوعي موفق عمل نمي كند. به همين دليل برخي از سئوكارها يا بازاريابان ديجيتال اقدام به لينك سازي از طريق مزرعه لينك مي كنند. اين عمل غالبا در صنايعي كه لينك سازي در آن ها به روش هاي معمولي، دشوار است، صورت مي گيرد مثل سايت هايي كه فعاليت مربوط به قمار دارند.

آنچه كه اهميت دارد و همواره توسط اساتيد آموزش سئو مطرح مي شود، اين است كه ساخت مزرعه لينك هم مثل ساير روش هاي سئو كلاه سياه، ريسك هايي را براي كسب و كار اينترنتي شما به دنبال خواهد داشت. درصورتي كه مزرعه لينك توسط گوگل تشخيص داده شود، وب سايت با جريمه گوگل مواجه خواهد شد و آسيب جدي به سئو سايت وارد مي شود.

جريمه گوگل بستگي به دامنه و بزرگي مزارع لينك دارد و ممكن است منجر به افت رتبه سايت يا حتي در مواردي حذف دائمي آن سايت شود. در نتيجه يك سئوكار موفق تلاش مي كند تا از استراتژي هاي صحيح و استاندارد كه مبتني بر كيفيت محتوا هستند، براي دريافت ترافيك اورگانيك استفاده كند.

نحوه شناسايي مزرعه لينك در سئو

با توجه به آثار مخرب مزرعه لينك در سئو توصيه مي شود زماني كه قصد داريد براي دريافت لينك از يك سايت اقدام كنيد، ابتدا مطمئن شويد كه وابسته به مزرعه لينك نيست. براي شناسايي مزارع لينك چند راه وجود دارد كه در زير ليست شده اند:

1- كيفيت كلي سايت را ارزيابي كنيد

وب سايت هايي كه وابسته به مزارع لينك هستند، معمولا محتواي باكيفيت و مفيدي ندارند و مطالب آن ها شامل متن هاي ضعيف، كپي يا ترجمه هاي بي سر و ته از سايت هاي ديگر است. طراحي قالب اين قبيل سايت ها اكثرا بدون سفارشي سازي هستند و در حالي كه دامنه و دسته هاي سايت سعي دارند شما را متقاعد كنند كه سايت هاي معتبري محسوب مي شوند، محتواي بي كيفيت خلاف آن را ثابت مي كند.

2- صفحات «درباره نويسنده» يا «درباره ما» را پيدا كنيد

وب سايت هايي كه با مزارع لينك همكاري مي كنند در بيشتر مواقع نويسندگان ناشناس يا نويسندگاني با هويت جعلي دارند. در ضمن اين نوع سايت ها از ارائه اطلاعات تماس اجتناب مي كنند و نمي توان فهميد كه دقيقا چه كسي مديريت اين صفحه را بر عهده دارد. سايت هايي كه جزئي از مزارع لينك هستند، تمايل دارند در متن هاي خود كلمات كليدي زيادي را به طور اغراق آميزي به كار ببرند.

3- تعداد وب سايت هاي لينك شده را بررسي كنيد

ايجاد بك لينك يك تاكتيك مفيد و موثر در سئو است، اما سئوكاران هميشه به تعداد لينك هاي ايجاد شده توجه دارند؛ چرا كه وجود لينك هاي بيش از حد در يك صفحه موتور جستجو را دچار بدبيني مي كند. زماني كه لينك هاي زيادي در يك صفحه وجود دارد، ممكن است با يك مزرعه لينك مواجه باشيد. بنابراين بايد به كمك گزارش بخش Site Explorer ابزار Ahrefs، تمام سايت هايي كه لينك داده شده اند را بررسي كنيد.

4- اجازه ندهيد معيارهاي سئو، شما را فريب دهند

اگرچه مزرعه لينك معمولا توسط ربات ها ساخته مي شود، اما به صورت دستي نيز قابل ايجاد است؛ بنابراين صرفا به ظاهر طراحي و قالب يك سايت اكتفا نكنيد؛ زيرا ممكن است يك وب سايت بر اساس اصول سئو طراحي شده باشد، اما به اين معنا نيست كه نمي تواند بخشي از يك مزرعه لينك باشد. ريزبين باشيد و از معيارهاي دقيق تري مثل ترافيك جستجوي ارگانيك سايت استفاده كنيد. با بررسي سابقه ترافيك ارگانيك يك سايت مي توانيد ديدگاهي درباره روند رشد سايت داشته باشيد و موارد مشكوك را كشف كنيد.

لينك سازي انبوه,مزرعه لينك,مزرعه لينك در سئو

نتيجه گيري

مزرعه لينك به عنوان يك تاكتيك سئو كلاه سياه شناخته مي شود كه با ايجاد لينك هاي زياد، ترافيك سايت شما را افزايش مي دهد. برخي از مديران سايت ها و سئوكاران اين شيوه را به كار مي گيرند، بدون اينكه به نتايج زيان بار مزرعه لينك در سئو توجه داشته باشند.

موتور جستجوي گوگل چند سال پيش با رونمايي از الگوريتم پنگوئن اقدام به شناسايي و جريمه سايت هايي كرد كه متصل به مزارع لينك بودند. اگر قصد داريد كسب وكار اينترنتي خود را توسعه دهيد و به افزايش بازديد برسيد، توصيه مي كنيم در دوره آموزش سئو شركت كرده و روش هاي قانوني و درست را براي اين كار بياموزيد. اگرچه امكان دارد بروز نتايج سئو و بهينه سازي سايت كمي زمان بر باشد، اما راهي مطمئن و امن براي معرفي برند شما به عنوان يك كسب و كار معتبر است.

 

link farm,آشنايي با مزرعه لينك,كارخانه لينك سازي

 

اگر يك متخصص سئو باشيد يا در اين زمينه فعاليت داشته باشيد حتما اصطلاح مزرعه لينك (Link Farm) را شنيده ايد. قاعدتاً راه اصولي براي افزايش ترافيك سايت توليد محتواي با كيفيت مي باشد، اما برخي افراد همواره سعي داشته اند كه با استفاده از روش هاي نامطلوب سريع تر به نتيجه برسند. ايجاد مزرعه لينك يكي از همين روش ها است كه در اين مطلب مي خواهيم به آن بپردازيم و راجع به تاثير مزرعه لينك در سئو با شما صحبت كنيم.مزرعه لينك چيست؟

منظور از مزرعه لينك يا Link Farm مجموعه اي از سايت ها است كه به صورت شبكه اي به يكديگر لينك مي دهند تا رتبه سايت خود را بالا ببرند. در اين روش تعداد زيادي از سايت ها به صورت دستي يا با استفاده از ربات ها به يكديگر لينك مي دهند و به اين طريق لينك هاي بسيار زيادي رد و بدل مي شود. به چنين فرآيندي مزرعه لينك گفته مي شود كه شباهت فراواني به شبكه هاي وبسايت خصوصي (PBN) دارد، اما تفاوت اساسي اين دو مفهوم در اين است كه PBNها لينك را براي سايت هاي خارجي ارسال مي كنند، در حالي كه در مزرعه لينك، لينك ها بين گروه خاصي كه آن شبكه را تشكيل داده اند، مبادله مي شود.

link farm,آشنايي با مزرعه لينك,كارخانه لينك سازي

مزرعه لينك از چه زماني ايجاد شد؟

قبل از اينكه درباره نقش مزرعه لينك در سئو صحبت كنيم، بياييد نگاهي به تاريخچه شكل گيري مزرعه لينك بيندازيم. در گذشته الگوريتم گوگل، سايت ها را بر اساس بك لينك هاي آن ها رتبه بندي مي كرد و بر اين عقيده بود كه وب سايت ها بايد با لينك دادن به صفحات باكيفيت و مفيد، به اشتراك گذاري محتواهاي سودمند كمك مي كنند. هدف گوگل از چنين الگوريتمي اين بود كه وب سايت هاي معتبر به سايت هاي تازه كاري كه مطالب قدرتمندي منتشر مي كردند، لينك بدهند تا آن ها را براي رتبه گيري حمايت كنند. اما اين اوضاع به دور از واقعيت و تا حدودي رويايي به نظر مي رسيد چون طولي نكشيد كه مديران سايت ها از الگوريتم گوگل سوءاستفاده كردند تا موتور جستجو را گول بزنند.

برخي از صاحبان وب سايت ها اقدام به تبادل لينك هاي فراوان با سايت هايي كردند كه لزوما محتواي مفيدي براي ارائه نداشتند. درواقع وبمسترها به جاي اينكه تمركز خود را بر كيفيت مطالب بگذارند، تلاش كردند با پر كردن صفحات خود از لينك هاي مختلف، الگوريتم موتور جستجو را دور بزنند و به رتبه هاي بالا دست پيدا كنند. شكل گيري مزرعه لينك از همينجا آغاز شد و فعالان سئو به لينك سازي شبكه اي روي آورند تا بازديد بيشتري بگيرند و سريع تر رتبه سايت خود را بالا ببرند.

آيا مزرعه لينك در سئو مهم است؟

حالا كه با تاريخچه مزرعه لينك آشنا شديم، ممكن است اين سوال برايتان پيش بيايد كه اساساً نقش مزرعه لينك در سئو چيست؟

آيا اين روش به عنوان يك شيوه صحيح و قابل قبول توسط گوگل پذيرفته شده است؟

در پاسخ به اين سوالات بايد گفت مزرعه لينك يكي از متدهاي سئو كلاه سياه محسوب مي شود، بنابراين مسلماً از طرف موتور جستجوي گوگل تاييد نمي شود. اما در واقعيت اوضاع كمي متفاوت است. اگرچه امروزه موتور جستجو الگوريتم هاي فوق پيشرفته و هوشمندي را به كار مي گيرد و از سال ۲۰۱۲ الگوريتم پنگوئن را براي شناسايي لينك هاي باكيفيت و بي كيفيت استفاده مي كند، اما هنوز هم احتمال خطا در آن وجود دارد. به عبارت ديگر گوگل هميشه در به دام انداختن لينك هاي مصنوعي موفق عمل نمي كند. به همين دليل برخي از سئوكارها يا بازاريابان ديجيتال اقدام به لينك سازي از طريق مزرعه لينك مي كنند. اين عمل غالبا در صنايعي كه لينك سازي در آن ها به روش هاي معمولي، دشوار است، صورت مي گيرد مثل سايت هايي كه فعاليت مربوط به قمار دارند.

آنچه كه اهميت دارد و همواره توسط اساتيد آموزش سئو مطرح مي شود، اين است كه ساخت مزرعه لينك هم مثل ساير روش هاي سئو كلاه سياه، ريسك هايي را براي كسب و كار اينترنتي شما به دنبال خواهد داشت. درصورتي كه مزرعه لينك توسط گوگل تشخيص داده شود، وب سايت با جريمه گوگل مواجه خواهد شد و آسيب جدي به سئو سايت وارد مي شود.

جريمه گوگل بستگي به دامنه و بزرگي مزارع لينك دارد و ممكن است منجر به افت رتبه سايت يا حتي در مواردي حذف دائمي آن سايت شود. در نتيجه يك سئوكار موفق تلاش مي كند تا از استراتژي هاي صحيح و استاندارد كه مبتني بر كيفيت محتوا هستند، براي دريافت ترافيك اورگانيك استفاده كند.

نحوه شناسايي مزرعه لينك در سئو

با توجه به آثار مخرب مزرعه لينك در سئو توصيه مي شود زماني كه قصد داريد براي دريافت لينك از يك سايت اقدام كنيد، ابتدا مطمئن شويد كه وابسته به مزرعه لينك نيست. براي شناسايي مزارع لينك چند راه وجود دارد كه در زير ليست شده اند:

1- كيفيت كلي سايت را ارزيابي كنيد

وب سايت هايي كه وابسته به مزارع لينك هستند، معمولا محتواي باكيفيت و مفيدي ندارند و مطالب آن ها شامل متن هاي ضعيف، كپي يا ترجمه هاي بي سر و ته از سايت هاي ديگر است. طراحي قالب اين قبيل سايت ها اكثرا بدون سفارشي سازي هستند و در حالي كه دامنه و دسته هاي سايت سعي دارند شما را متقاعد كنند كه سايت هاي معتبري محسوب مي شوند، محتواي بي كيفيت خلاف آن را ثابت مي كند.

2- صفحات «درباره نويسنده» يا «درباره ما» را پيدا كنيد

وب سايت هايي كه با مزارع لينك همكاري مي كنند در بيشتر مواقع نويسندگان ناشناس يا نويسندگاني با هويت جعلي دارند. در ضمن اين نوع سايت ها از ارائه اطلاعات تماس اجتناب مي كنند و نمي توان فهميد كه دقيقا چه كسي مديريت اين صفحه را بر عهده دارد. سايت هايي كه جزئي از مزارع لينك هستند، تمايل دارند در متن هاي خود كلمات كليدي زيادي را به طور اغراق آميزي به كار ببرند.

3- تعداد وب سايت هاي لينك شده را بررسي كنيد

ايجاد بك لينك يك تاكتيك مفيد و موثر در سئو است، اما سئوكاران هميشه به تعداد لينك هاي ايجاد شده توجه دارند؛ چرا كه وجود لينك هاي بيش از حد در يك صفحه موتور جستجو را دچار بدبيني مي كند. زماني كه لينك هاي زيادي در يك صفحه وجود دارد، ممكن است با يك مزرعه لينك مواجه باشيد. بنابراين بايد به كمك گزارش بخش Site Explorer ابزار Ahrefs، تمام سايت هايي كه لينك داده شده اند را بررسي كنيد.

4- اجازه ندهيد معيارهاي سئو، شما را فريب دهند

اگرچه مزرعه لينك معمولا توسط ربات ها ساخته مي شود، اما به صورت دستي نيز قابل ايجاد است؛ بنابراين صرفا به ظاهر طراحي و قالب يك سايت اكتفا نكنيد؛ زيرا ممكن است يك وب سايت بر اساس اصول سئو طراحي شده باشد، اما به اين معنا نيست كه نمي تواند بخشي از يك مزرعه لينك باشد. ريزبين باشيد و از معيارهاي دقيق تري مثل ترافيك جستجوي ارگانيك سايت استفاده كنيد. با بررسي سابقه ترافيك ارگانيك يك سايت مي توانيد ديدگاهي درباره روند رشد سايت داشته باشيد و موارد مشكوك را كشف كنيد.

لينك سازي انبوه,مزرعه لينك,مزرعه لينك در سئو

نتيجه گيري

مزرعه لينك به عنوان يك تاكتيك سئو كلاه سياه شناخته مي شود كه با ايجاد لينك هاي زياد، ترافيك سايت شما را افزايش مي دهد. برخي از مديران سايت ها و سئوكاران اين شيوه را به كار مي گيرند، بدون اينكه به نتايج زيان بار مزرعه لينك در سئو توجه داشته باشند.

موتور جستجوي گوگل چند سال پيش با رونمايي از الگوريتم پنگوئن اقدام به شناسايي و جريمه سايت هايي كرد كه متصل به مزارع لينك بودند. اگر قصد داريد كسب وكار اينترنتي خود را توسعه دهيد و به افزايش بازديد برسيد، توصيه مي كنيم در دوره آموزش سئو شركت كرده و روش هاي قانوني و درست را براي اين كار بياموزيد. اگرچه امكان دارد بروز نتايج سئو و بهينه سازي سايت كمي زمان بر باشد، اما راهي مطمئن و امن براي معرفي برند شما به عنوان يك كسب و كار معتبر است.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۰۴:۴۶ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی