آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 2
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

انواع رپورتاژ آگهي,چگونه رپورتاژ آگهي بنويسيم,رپورتاژ آگهي

 

 

يكي از اولين سوالاتي كه براي افراد فعال در حوزه اينترنت و ديجيتال ماركتينگ پيش مي آيد اين است كه رپورتاژ آگهي چيست؟ با استفاده از رپورتاژ آگهي شما مي توانيد اعتماد مخاطبين خود را جلب كنيد و آن ها را به مشترياني وفادار براي خود تبديل كنيد و شاهد پيشرفت چشمگيري در كسب و كار خود باشيد.

رپورتاژ آگهي در حوزه ديجيتال ماركتينگ چنين كاربردي دارد و با ارائه گزارش هاي بي طرفانه موجب مي شود كاربران نسبت به كسب وكار شما علاقه مند شوند. در نتيجه ميزان فروش محصولات و خدمات شما افزايش خواهد يافت؛ اما اين تمام كاري كه رپورتاژ آگهي مي كند نيست! اگر مي خواهيد با بقيه مزيت هاي رپورتاژ آگهي و علت ضروري بودن آن براي سئو سايت آشنا شويد، ادامه اين مطلب را از دست ندهيد.

رپورتاژ آگهي چيست؟

رپورتاژ آگهي در يك تعريف ساده عبارت است از هر نوع مطلبي كه در ازاي پرداخت پول منتشر مي شود، تا خبر و گزارشي را به مردم منتقل كند. رپورتاژ آگهي در قالب هاي مختلفي مثل آگهي چاپي، نشريه اينترنتي يا محتواي صوتي و تصويري تهيه مي شود.

شيوه نگارش رپوتاژ آگهي غالبا مثل داستان، مقاله، گزارش و خبر است. به طور كلي مي توان گفت رپورتاژ آگهي به دو دسته تجاري و سياسي تقسيم مي شود. قالب كلي نگارش در هر دو رپورتاژ تقريبا به هم شباهت دارد، با اين تفاوت كه هر رپورتاژ آگهي كاربرد خاص خود را دارد.

رپورتاژ تجاري اغلب توسط فروشندگان يا نمايندگي هاي فروش محصولات تهيه مي شود و هدف از آن جذب مشتري و ارتباط با مصرف كنندگان بيشتر است. در حالي كه رپورتاژ سياسي با هدف تغيير يا اصلاح ديدگاه افراد در خصوص يك موضوع سياسي تنظيم مي شود. بنابراين مي توان رپورتاژ آگهي را نوعي آگهي دانست كه در قالب گزارش تهيه شده و با اهداف مختلفي به كار گرفته مي شود.

براي اينكه بهتر درك كنيم رپورتاژ آگهي چيست، بد نيست نگاهي به تاريخچه شكل گيري آن بيندازيم. اولين بار در سال ۱۹۴۵ و پس از اتمام جنگ جهاني دوم بود كه مسئله ساخت رپورتاژ آگهي مطرح شد. كلمه رپورتاژ از واژه ي «Report» به معناي گزارش گرفته شده و نوع كاركرد آن نيز با همين معنا مطابقت دارد. اين نوع آگهي در ابتدا يك گزارش بي طرفانه بود كه از تلويزيون پخش مي شد و به معرفي چند كالا و مقايسه آن ها با يكديگر مي پرداخت. در اين رپورتاژ آگهي تمام ويژگي هاي محصول با جزئيات براي مخاطب شرح داده مي شد و اين حس را منتقل مي كرد كه نويسنده رپورتاژ خيرخواه مشتريان است و قصد دارد به آن ها در خريد يك كالا كمك كند. به اين ترتيب اعتماد مخاطبان جلب مي شد و آن ها را براي خريد محصولي كه هدف رپورتاژ بوده است ترغيب مي كرد.

مزاياي رپورتاژ آگهي چيست؟

پس از اينكه به خوبي دريافتيم رپورتاژ آگهي چيست و چطور شكل گرفته است، بايد نسبت به مزاياي استفاده از آن اطلاعاتي را كسب كنيم. به عقيده بسياري از كارشناسان سئو، استفاده از رپورتاژ آگهي سئو سايت را بهبود مي بخشد، اما بايد ببينيم علت آن چيست و چگونه رپورتاژ آگهي بر سئو تاثير مي گذارد. نوشتن رپورتاژ آگهي همزمان به دو تخصص توليد محتوا و بازاريابي نياز دارد.

يك بازارياب از طرق مختلفي مثل تماس چشمي، مكالمه تلفني، زبان بدن و مكالمه دوستانه با مشتري مي تواند او را براي خريد يك محصول متقاعد كند. اين كار براي نويسنده رپورتاژ آگهي كمي سخت تر است، زيرا ارتباط مستقيمي با افراد ندارد، بلكه مخاطبان او را گروهي از افراد تشكيل مي دهند كه قرار است رپورتاژ را مطالعه كنند. بنابراين براي نوشتن رپورتاژ آگهي علاوه بر تسلط بر فنون بازاريابي بايد از نحوه نگارش متن نيز آگاه باشيد تا رپورتاژ شما جذاب بوده و بيشترين تاثير را بر مخاطب بگذارد. بسياري از مديران سايت ها و فروشگاه هاي آنلاين براي افزايش فروش خود اقدام به انتشار رپورتاژ آگهي مي كنند كه اقدامي موثر در جذب مشتريان محسوب مي شود. در ادامه مهم ترين مزاياي رپوتاژ آگهي ذكر شده است:

تاثير رپورتاژ آگهي در افزايش بازديد

رپورتاژ آگهي ها از آنجا كه ماهيت گزارشي و خبري دارند به راحتي مي توانند در سايت هاي پربازديد معرفي شوند. اگر يك رپورتاژ آگهي در سايت خود منتشر كرده ايد، مي توانيد از سايت ها خبري محبوب يا ساير شبكه هاي اجتماعي مرتبط با كسب و كارتان براي معرفي رپورتاژ استفاده كنيد.

با كمك لينك هاي خارجي و معرفي رپورتاژ آگهي خود در سايت هايي كه كاربران زيادي دارند، قادر خواهيد بود بازديد سايت خود را افزايش دهيد. بنابراين در اين مرحله رپورتاژ آگهي موجب بهبود سئو سايت شما خواهد شد.

تاثير رپورتاژ آگهي در برندسازي

همانطور كه گفته شد در حوزه ديجيتال ماركتينگ با دو دسته رپورتاژ آگهي مواجه هستيم. يكي از انواع رپورتاژ آگهي، نوع تجاري آن است كه با اهداف مختلفي مثل جذب مشتري، افزايش فروش، معرفي محصولات، مقايسه محصولات و بررسي مزايا و معايب و… نوشته مي شود. همچنين گاهي ممكن است انتشار رپورتاژ آگهي با هدف معرفي يك محصول يا خدمات جديد صورت بگيرد.

فرض كنيد به تازگي يك كالاي جديد را به فروشگاه آنلاين خود اضافه كرده ايد و مي خواهيد به مشتريان اطلاع دهيد. بهترين راه براي اين كار نوشتن يك رپورتاژ آگهي است كه علاوه بر اطلاع رساني به مشتريان شما، مخاطبان جديدي را نيز از برند و كسب و كارتان مطلع سازد.

البته پيش از نوشتن رپورتاژ آگهي لازم است به ياد داشته باشيد كه محتواي شما حالت تبليغاتي نداشته باشد بلكه آن را مانند ساير مقالات سايت خود به نگارش درآوريد تا كاربران آن را به عنوان يك مطلب خبري و جالب مطالعه كنند. با منتشر كردن رپورتاژ آگهي اصولي و جذاب بهتر به مخاطبان معرفي مي شويد و برند كسب و كار شما در خاطر آن ها ثبت مي شود.

تاثير رپورتاژ آگهي در سئو سايت

داشتن رپورتاژ آگهي كه با به كارگيري اصول سئو و كلمات كليدي نوشته شده باشد، مي تواند توجه موتورهاي جستجو را جلب كند. همچنين انتشار محتواي جذاب موجب مي شود مخاطبان از مطالعه آن لذت ببرند و نرخ اشتراك گذاري نيز بالا برود. اما مهم ترين تاثيري كه رپورتاژ آگهي بر سئو سايت مي گذارد اين است كه امكان دريافت لينك هاي خارجي را براي شما فراهم مي كند.

در حقيقت با انتشار رپورتاژ آگهي در قالب مقاله اي مفيد و كاربردي مي توانيد با سايت هاي ديگر همكاري كنيد و با استفاده از لينك سازي خارجي، سئو سايت خود را بهبود ببخشيد. زماني كه يك وب سايت معتبر به رپورتاژ آگهي شما لينك دهد، سبب افزايش اعتبار سايت شما شده و موتور جستجو را براي رتبه بندي كسب و كارتان راهنمايي مي كند.

تاثير رپورتاژ آگهي در افزايش فروش

هنگامي كه به خوبي درك كرديم رپورتاژ آگهي چيست قادر خواهيم بود از قابليت ها و مزاياي متعدد آن بهره مند شويم. يكي از مهم ترين مزيت هايي كه استفاده از رپورتاژ آگهي به همراه دارد، نقش موثر در جهت افزايش فروش است. همانطور كه در تاريخچه پيدايش رپورتاژ آگهي خوانديم، مخاطب اغلب به فردي اعتماد مي كند كه خيرخواه او باشد و به صورت بي طرفانه راجع به جوانب مختلف يك كالا به او اطلاعاتي را ارائه دهد. اين روش به عنوان كاركرد اصلي رپورتاژ شناخته مي شود كه منجر به ايجاد حس اطمينان در مشتري مي گردد. به همين دليل با معرفي محصولات و خدمات خود به شيوه اي كه مخاطبان مي پسندند و به آن اعتماد مي كنند، مي توانيد اثر متقاعدكنندگي بيشتري داشته باشيد.

در نهايت هنگامي كه مشتري احساس كند مطلب منتشر شده در سايت شما يك تبليغ اغراق آميز و چاپلوسانه براي فروش محصول نيست، بلكه نوعي راهنمايي و مشورت خيرخواهانه و صميمي است، تمايل بيشتري به خريد خواهد داشت. در نتيجه مهم است چگونه رپورتاژ آگهي بنويسيم تا چنين احساساتي را به مخاطب القا كنيم.

اثرگذاري رپورتاژ آگهي بر سئو چيست؟

اكثر افراد مطالب بيان شده در تبليغات را جدي نمي گيرند و آن ها را غيرواقعي يا اغراق آميز مي دانند. به همين دليل كمتر به تبليغات تجاري اعتماد مي كنند. اساس رپورتاژ آگهي نيز بر همين مبنا شكل گرفته است. به عبارت بهتر هدف از نوشتن رپورتاژ آگهي اين است كه كسب و كار خود را در قالب مقاله هاي معمولي شرح دهيم تا مخاطب تصور نكند كه با يك تبليغ روبرو است. در نتيجه فورا از صفحه خارج نمي شود و براي مطالعه ادامه رپورتاژ مشتاق تر خواهد بود. به همين دليل بسياري از مديران سايت ها و بازاريابان ديجيتال تلاش مي كنند به جاي پر كردن صفحات سايت از تبليغات مختلف، محصولات و خدمات خود را به شكل يك محتواي مفيد و دوستانه معرفي كنند.

طبق تحقيقاتي كه در علم بازاريابي صورت گرفته است، افراد تحت تاثير «پديده نابينايي در برابر بنرها» به صورت ناخوداگاه از توجه به تبليغات سايت ها كه همگي از شكل ظاهري يكساني تبعيت مي كنند، خودداري مي نمايند. بنابراين اگر مي خواهيد محتواي مربوط به كسب و كار شما توسط مخاطبان ناديده گرفته نشود، بايد سبك خود را تغيير داده و متمايز عمل كنيد.

نوشتن رپورتاژ آگهي با رعايت استانداردها و اصول سئو داخلي از قبيل به كار بردن كلمات كليدي، مشخص كردن برچسب هاي عنوان، مفيد بودن محتوا و… مي تواند سبب بهبود سئو سايت شود. همچنين برخي اقدامات مثل لينك سازي كه در راستاي سئو خارجي سايت صورت مي گيرد، با داشتن رپورتاژ آگهي مناسب امكان پذير است. تمامي اين فاكتورها باعث مي شود به كمك رپورتاژ آگهي بتوانيد رتبه سايت خود را در نتايج جستجوي گوگل بالا ببريد.

چگونه رپورتاژ آگهي بنويسيم؟ (نكات مهم هنگام نوشتن رپورتاژ)

تا اينجا متوجه شديم كه رپورتاژ آگهي چيست و چرا بايد از رپورتاژ آگهي براي تبليغ كسب و كار خود استفاده كنيم. در گام بعدي بايد بياموزيم كه چگونه رپورتاژ آگهي بنويسيم. براي كسب مهارت در نوشتن رپورتاژ راهكارهاي مختلفي وجود دارد از جمله اينكه مي توانيد در دوره آموزش سئو ثبت نام كرده و توسط اساتيد باسابقه آموزش ببينيد. همچنين با جستجو و مطالعه چند نمونه رپورتاژ آگهي باكيفيت مي توانيد از آن ها الگو بگيريد و رپورتاژ خود را بنويسيد. در زير برخي نكات كلي كه در هنگام نوشتن رپورتاژ بايد به آن ها توجه داشته باشيد، قيد شده است:

  • اندازه مطلب را در حد متوسط نگه داريد. متن رپورتاژ نبايد خيلي طولاني يا خيلي كوتاه باشد. محتواي متني بين 800 الي 1000 كلمه براي يك رپورتاژ مطلوب به نظر مي رسد.
  • متن رپورتاژ آگهي را ساده و روان بنويسيد و از به كارگيري كلمات دشوار بپرهيزيد.
  • در رپورتاژ آگهي نبايد به طور مستقيم بر تبليغ محصول تاكيد كنيد، بلكه لازم است به سبك گزارش و مصاحبه بنويسيد.
  • نيازي نيست در متن رپورتاژ تمام جزئيات محصول يا خدمت را توضيح دهيد. بهتر است برخي موارد را به صورت اجمالي معرفي كنيد تا مخاطب براي دريافت اطلاعات بيشتر به سايت شما مراجعه كند.
  • از عناوين جذاب و ساده استفاده كنيد. درباره كلماتي كه كاربران با آن ها محصول موردنظر خود را جستجو مي كنند، تحقيق كنيد.
  • متن رپورتاژ آگهي را طوري بنويسيد كه مشتريان را درباره آن محصول كنجكاو كند.
  • از عكس ها و فيلم هاي مرتبط با رپورتاژ براي جذابيت بيشتر متن و خارج شدن از حالت يكنواختي كمك بگيريد.
  • لينك هاي مرتبط را در رپورتاژ بگنجانيد. در ضمن توجه داشته باشيد تعداد اين لينك ها بيش از حد معمول نشود.

عوامل موثر بر قيمت رپورتاژ آگهي

گاهي اوقات در هنگام جشنواره هاي مختلف، برخي از سايت ها اقدام به انتشار رايگان رپورتاژ مي كنند و شرايط ويژه اي را براي وبمسترها قرار مي دهند تا رپورتاژ آگهي خود را با تخفيف سفارش دهند. در ساير اوقات براي اينكه بتوانيد يك رپورتاژ آگهي باكيفيت دريافت كنيد، بايد هزينه اي را بپردازيد. قيمت رپورتاژ آگهي در سايت هاي مختلف با هم تفاوت دارد و از عوامل زير تاثير مي پذيرد:

  • نمره اسپم: سايت هايي كه فاكتور اسپم اسكور آن ها نزديك به صفر باشد، كمتر احتمال اسپم بودن دارند و فعاليت هاي لينكي آن ها مجاز شناخته مي شود. در نتيجه هزينه رپورتاژ آگهي در اين سايت ها بيشتر است.
  • اعتبار سايت: درجه اعتبار و شهرت سايت ها با هم فرق مي كند و طبيعتا هرچه يك وب سايت شناخته شده تر باشد، قيمت رپورتاژ آگهي در آن ها بالاتر خواهد بود.
  • ترافيك سايت: وب سايت هايي كه ترافيك بالايي دارند و نرخ بازديد آن ها زياد است، هزينه بيشتري را براي انتشار رپورتاژ آگهي دريافت مي كنند.

از آنجا كه رپورتاژ آگهي از عوامل مهم در جذب مشتري و بهبود رتبه سايت محسوب مي شود، همواره در مطالب آموزش سئو به آن اشاره مي شود. به همين دليل توصيه مي شود از اهميت رپورتاژ آگهي غافل نشويد و به اندازه كافي براي آن هزينه كنيد.

برخي افراد به اشتباه و براي كاهش هزينه هاي خود رپورتاژ آگهي را در سايت هاي ارزان قيمت ثبت مي كنند؛ درحالي كه بايد دقت داشته باشيد كيفيت سايت براي عملكرد موفق رپورتاژ شما بسيار موثر است. تلاش كنيد از سايت هاي معروف و باسابقه تر براي درج رپورتاژ خود كمك بگيريد چرا كه اين مسئله در نتايج سئو سايت شما نقش مهمي را ايفا خواهد كرد.

انواع رپورتاژ آگهي

رپورتاژها بنابر معيارهاي مختلف به انواع گوناگوني تقسيم مي شوند و ممكن است از جهت كاربرد، مخاطبان و نحوه انتشار متفاوت باشند. اگر چند نمونه رپورتاژ آگهي را با هم مقايسه كنيد، احتمالا متوجه تفاوت آن ها خواهيد شد. در ادامه شاخص ترين انواع رپورتاژ آگهي به همراه ويژگي هاي آن ها معرفي شده است:

رپورتاژ خبري

اين نوع رپورتاژ در قالب معرفي خدمات و محصولات نوشته شده و معمولا در سايت هاي خبري منتشر مي شود. رپورتاژ خبري نسبت به ساير انواع رپورتاژ آگهي نامحسوس تر است و مخاطب كمتر احساس مي كند كه پس از مطالعه مطلب به خريد محصول يا خدمات خاصي متمايل خواهد شد. اگرچه هدف از نوشتن اين رپورتاژ پنهان كردن قصد تبليغات نيست اما شما بايد محصول خود را طوري در لا به لاي متن معرفي كنيد كه مخاطب مستقيما در شرايط تبليغات قرار نگيرد. به عنوان مثال مي توانيد رپورتاژ را با صحبت كردن درباره يك مشكل رايج افراد شروع كنيد و در ادامه قابليت هاي كالاي جديد خود را برشماريد. در نهايت مي توانيد محصولتان را معرفي كنيد و با پيش زمينه اي كه در طول متن ايجاد كرده ايد، مخاطب را براي خريد آن تشويق كنيد.

رپورتاژ مولتي مديا

يكي از انواع پركاربرد رپورتاژها، رپورتاژ مولتي مديا است كه تنها به متن نوشتاري متكي نبوده و از عناصر سمعي و بصري نيز براي تبليغات استفاده مي كند. برنامه هاي تلويزيوني كه چند دستگاه كامپيوتر مختلف را معرفي كرده و به مقايسه آن ها مي پردازند يا برنامه هايي كه در خصوص مزايا و معايب نوعي خودرو صحبت مي كنند نمونه هايي از رپورتاژ مولتي مديا هستند. نبايد اين نوع رپورتاژ را با تبليغات تجاري تلويزيون اشتباه بگيريد زيرا در پيام هاي بازرگاني هدف تهيه كننده كه فروش يك محصول خاص است، صراحتا بيان مي شود و ابزارهاي مختلفي براي اقناع مخاطب به كار مي رود.

ولي زماني كه در حال تماشاي يك رپورتاژ مولتي مديا هستيد اينطور به نظر مي رسد كه يك برنامه كاملا بي طرف است و صرفا خصوصيات چند محصول را با هم مقايسه مي كند. اما با كمي دقت متوجه خواهيد شد كه همين برنامه روي ويژگي هاي مثبت برخي محصولات تاكيد بيشتري دارد و به طور غيرمستقيم به مخاطب القا مي كند كه اين محصول بهتر است. به همين خاطر رپورتاژ مولتي مديا موفق ترين نوع رپورتاژ به حساب مي آيد.

رپورتاژ تبليغاتي

ساختار رپورتاژ تبليغاتي به اين نحو است كه ابتدا يك مشكل يا مسئله ناخوشايند را مطرح مي كنيد و سپس به بررسي و معرفي ويژگي هاي محصول خود مي پردازيد تا به مخاطب اثبات كنيد كه اين كالا مشكل را برطرف خواهد كرد. شيوه ديگري از رپورتاژ تبليغاتي كه حرفه اي تر بوده و آثار نامحسوسي دارد، بررسي محصولات شما توسط شخص ثالث است.

زماني كه شخص ثالثي از محصول شما استفاده مي كند و شروع به نظر دادن درباره ويژگي هاي مثبت و منفي آن مي كند، مخاطب مي پذيرد كه اين فرد يك بررسي بي طرفانه را ارائه مي دهد. بنابراين در چنين روشي به دست آوردن اعتماد مشتريان ساده تر است و فرد ثالث مي تواند با ابراز رضايت خود از محصول، ديگران را به خريد آن كالا سوق دهد.

سخن پاياني

رپورتاژ آگهي شيوه اي نوين براي تبليغ كسب و كار است كه با هدف جذب مشتريان بيشتر صورت مي گيرد. انتشار رپورتاژ آگهي جزو تاكتيك هاي قديمي بازاريابي محسوب مي شود و حداقل يك قرن قدمت دارد. اگرچه امروزه شيوه هاي جديدتري مثل نشريات اينترنتي و شبكه هاي مجازي نيز امكان انتشار رپورتاژ آگهي را فراهم كرده اند و بستر گسترده اي براي تبليغ محصولات و خدمات شركت ها وجود دارد.

براي اينكه رپورتاژ آگهي نتيجه اي كه به دنبال آن هستيد را به همراه داشته باشد، بايد با اصول نوشتن رپورتاژ آشنا باشيد و سايت هاي معتبر را براي درج رپورتاژ خود انتخاب كنيد. در اين مقاله سعي كرديم به سادگي تعريف كنيم كه رپورتاژ آگهي چيست و چه انواعي دارد. همچنين راهكارهايي براي نوشتن يك رپورتاژ موثر و مفيد پيشنهاد شد. اميدواريم اين مطلب شما را در بهبود سئو سايت خود از طريق انتشار رپورتاژ آگهي راهنمايي كرده باشد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۱ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۴۴:۵۷ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی