آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 5
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اينترنت چيست به زبان ساده

اينترنت يك شبكه بزرگ از اتصالات و دستگاه‌هاي مختلف است كه به يكديگر متصل شده‌اند. اين شبكه به شما اجازه مي‌دهد تا با ساير افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار كنيد و اطلاعات را به اشتراك بگذاريد.

اينترنت ايران

هر كامپيوتر، تلفن هوشمند، تبلت، يا هر دستگاه ديگري كه به اينترنت متصل شود، مي‌تواند به ميليون‌ها دستگاه ديگر ارسال و دريافت اطلاعات كند. اين اطلاعات مي‌تواند شامل وبسايت‌ها، پيام‌هاي ايميل، تصاوير، فيلم‌ها، فايل‌ها و ساير محتواهاي اينترنتي باشد.

از طريق اينترنت، مي‌توانيد جستجو كنيد، در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت كنيد، ايميل بفرستيد، خريد انجام دهيد، با دوستانتان و خانواده ارتباط برقرار كنيد و به اطلاعات جديد دسترسي پيدا كنيد. به طور كلي، اينترنت به شما امكان مي‌دهد تا به دنياي گسترده‌اي از اطلاعات و ارتباطات دسترسي داشته باشيد و با ديگران در سراسر جهان متصل شويد. با ما در اين بخش از نمناك همراه شويد تا پاسخ سوالات رايج خود درباره اينترنت ايران و ... را بدست آوريد.

اينترنت

اينترنت ايران از كجاست؟

اينترنت در ايران توسط ارائه‌دهندگان خدمات اينترنت محلي فراهم مي‌شود. در حال حاضر، در ايران چندين ارائه‌دهنده خدمات اينترنت فعال هستند كه شامل شركت‌هاي ارتباطاتي و اينترنتي مختلف مي‌شوند. اين شركت‌ها، زيرساخت‌هاي لازم براي اتصال به شبكه جهاني اينترنت را فراهم مي‌كنند و خدمات اينترنت را از طريق اتصالات شبكه‌هاي خود به كاربران ارائه مي‌دهند.

از طريق اينترنت در ايران، كاربران مي‌توانند به وب‌سايت‌ها، سرويس‌ها و منابع مختلف اينترنتي دسترسي پيدا كنند و از خدمات مختلف اينترنتي مانند ارسال و دريافت ايميل، استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي، جستجوي اطلاعات، پخش ويديو و بسياري از ساير فعاليت‌هاي آنلاين بهره‌برداري كنند.

مهم است به طور كلي بدانيد كه دسترسي به اينترنت در هر كشوري از طريق زيرساخت‌هاي شبكه و توافقات بين المللي بين شركت‌ها و مؤسسات مربوطه تنظيم مي‌شود.

منبع توزيع كننده اينترنت ايران

در ايران، شركت ملي ارتباطات ايران (TIC) به عنوان گرداننده اصلي شبكه‌هاي اينترنتي و دروازه اصلي ورود به اينترنت فعاليت مي‌كند. اين شركت مسئوليت واردات و توزيع پهناي باند اينترنتي در سراسر كشور را به صورت انحصاري بر عهده دارد.

تمامي سرويس‌دهنده‌هاي اينترنت داخلي در نهايت از شركت ملي ارتباطات ايران خدمات خود را تامين مي‌كنند و در صورت لزوم، شركت مذكور قادر است به صلاحديد خود ارتباط ايران با شبكه جهاني اينترنت را محدود يا قطع كند.

اينترنت در چه سالي وارد ايران شد؟

تاريخچه اينترنت در ايران به دهه 1960 و 1970 بازمي‌گردد، اما استفاده گسترده از آن در كشور در دهه 1990 آغاز شد. در سال 1373 (1994 ميلادي)، شركت ملي ارتباطات ايران (TIC) به عنوان دروازه اصلي ورود به اينترنت در ايران فعاليت خود را آغاز كرد. 
 اين سرويس در ابتدا با سرعت‌ها و دسترسي‌هاي محدود در دسترس بود، اما در طول سال‌ها، با پيشرفت فناوري و افزايش ظرفيت شبكه‌ها، اينترنت در ايران بهبود يافت و به يكي از راه‌هاي اصلي ارتباط و دسترسي به اطلاعات و خدمات در كشور تبديل شد.

در سال‌هاي بعدي، با پيشرفت فناوري و زياد شدن تقاضا، سرويس‌دهنده‌هاي اينترنتي ديگر نيز در ايران فعال شدند. اين رقابت بيشتر، انتخاب گسترده‌تري را براي كاربران ايجاد كرد. در اواخر دهه 1990 و دهه 2000، اينترنت در ايران رشد قابل توجهي داشت و تعداد كاربران و استفاده از خدمات آن روز به روز افزايش يافت.

از آن زمان تا كنون، استفاده از اينترنت در ايران رو به رشد بوده و كاربران ايراني به فعاليت‌هاي آنلاين، ارتباطات و دسترسي به اطلاعات بيشتري دست يافته‌اند.

تاريخچه اينترنت

مخترع اينترنت كيست؟

مخترع اينترنت، تيمي از محققان و مهندسان بود كه در دهه 1960 و 1970 به رهبري آقايان وينت سرف و باب كان استفن بزرگترين سهم در توسعه و طراحي اوليه اينترنت را داشتند. آنها در محيطي متشكل از دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي آمريكا مشغول به كار بودند. اين تيم توانست با ارتباط و شبكه‌بندي دستگاه‌هاي مختلف، اولين نسخه از اينترنت را پياده سازي كنند. همچنين، شخص ديگري كه نقش مهمي در توسعه اينترنت داشت، تيم برنرز لي است كه نظريه‌ها و پيشنهادهاي او نيز به طراحي و توسعه اينترنت كمك كرده‌اند. در نتيجه، مي‌توان گفت كه اينترنت به عنوان يك پروژه تيمي توسعه يافت و تلاش چندين نفر در آن دخيل بوده است.

فرق اينترنت و وب چيست؟

اينترنت و وب دو مفهوم مجزا و متفاوت هستند:

تعريف اينترنت

اينترنت يا شبكه جهاني اطلاعات (Internet)، يك زيرساخت فيزيكي است كه ارتباط بين ميلياردها دستگاه مختلف در سراسر جهان را فراهم مي‌كند. اين شبكه بزرگ از كابل‌ها، سوئيچ‌ها، روترها، سرورها و ساير تجهيزات شبكه تشكيل شده است. اينترنت امكان انتقال و تبادل اطلاعات و منابع بين كامپيوترها و دستگاه‌هاي متصل به آن را فراهم مي‌كند. به عبارت ديگر، اينترنت زيرساخت فني است كه به وب، ايميل، تلفني‌هاي اينترنتي و سرويس‌هاي ديگر اجازه مي‌دهد در سراسر جهان ارتباط برقرار كنيد.

تعريف وب

وب يا جهان وب (World Wide Web)، يك سرويس خاص بر روي اينترنت است كه براي مشاهده و دسترسي به صفحات وب و منابع متنوعي مانند وب‌سايت‌ها، فايل‌ها، تصاوير، ويديوها و ساير محتواها استفاده مي‌شود. وب با استفاده از پروتكل HTTP (Hypertext Transfer Protocol) و زبان HTML (Hypertext Markup Language) امكان مرور، جستجو و ارتباط با صفحات وب را فراهم مي‌كند. براي دسترسي به وب، نياز به يك مرورگر وب (Web Browser) مانند گوگل كروم، فايرفاكس يا سافاري داريد.

به طور خلاصه، اينترنت شبكه فيزيكي است كه به ارتباط بين دستگاه‌ها كمك مي‌كند، در حالي كه وب يك سرويس خاص بر روي اينترنت است كه به مرور و دسترسي به صفحات و منابع مختلف وب اجازه مي‌دهد. 

وب

اينترنت جهان از كجا مياد؟

اينترنت از يك زيرساخت پيچيده تشكيل شده است كه شامل شبكه‌هاي كابلي، فيبر نوري، ماهواره‌ها و ساير تكنولوژي‌هاي ارتباطي است. اين زيرساخت‌ها از طريق شركت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات اينترنت به كاربران ارائه مي‌شوند. به طور كلي، منابع اصلي تأمين اينترنت عبارتند از:

پرووايدرهاي اينترنت (ISP):

شركت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات اينترنت كه از طريق زيرساخت‌هاي خود، اتصال اينترنت را به كاربران فراهم مي‌كنند. آنها به عنوان پل ارتباطي بين كاربران و اينترنت عمل مي‌كنند.

شركت‌هاي ارتباطاتي:

شركت‌هاي ارتباطاتي مسئول ارائه زيرساخت‌هاي ارتباطي مانند كابل‌هاي فيبر نوري و تجهيزات مورد نياز براي انتقال اطلاعات به طول جهان. اين شركت‌ها زيرساخت‌هاي اصلي اينترنت را ساخت و نگهداري مي‌كنند.

مراكز داده:

مراكز داده يا ديتاسنترها، محل‌هايي هستند كه سرورها و تجهيزات ذخيره‌سازي مربوط به وب و سرويس‌هاي اينترنتي قرار دارند. اين مراكز داده، محلي براي ذخيره و ارسال اطلاعات و منابع اينترنتي به كاربران هستند.

شركت‌هاي فناوري اطلاعات:

شركت‌هاي فناوري اطلاعات مانند گوگل، مايكروسافت و ... نقشي كليدي در توسعه و ارائه خدمات و سرويس‌هاي اينترنتي دارند.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۱۱:۱۵ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی