آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 5
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

استخر

تاريخچه پيدايش استخر ها به 5000 سال قبل باز مي گردد و تا زمان اتمام جنگ جهاني دوم براي خانواده هايي در سطح متوسط به وقوع نمي پيوست.
با پيشرفت صنعت آمريكا و افزايش جمعيت خانواده ها در قشر متوسط  نياز به مكان هايي جهت گذراندن اوقات فراغت داشتند كه ساخت استخر روشي خلاقانه جهت حل اين مشكل بود.

انواع استخر

1- استخر هاي بتني
2-  استخر ژئوممبران
3-  استخر پيش ساخته
4-  استخر هاي فايبرگلاس

 مزايا استخر بتني

  • طول عمر بسيار بالا
  • مقاوم در برابر تنش هاي محيطي
  • آب بندي يكپارچه با اجرايي بسيار آسان و طول عمري برابر با عمر سازه
  • مناسب براي استخرهاي ويلايي، كشاورزي، پرورش ماهي، شنا و جكوزي
  • مقاومت در برابر تنش هاي مكانيكي (نيروهاي كششي، خمشي و برشي)

 معايب استخر بتني

  • هزينه بالا ساخت
  • زمان بر بودن ساخت

ساخت استخر ها و مخازن ذخيره آب با بتن مسلح (بتن و ميلگرد)

ساخت استخرها مستلزم رعايت نكات مهم از جمله رعايت اولويت ساخت مي باشد. عدم رعايت اولويت ساخت تاثير مستقيم بر استقامت سازه و يكپارچگي آن مي گذارد، ساخت استخربايد به گونه اي باشد كه بدنه هاي استخر بر روي كف تمام شده استخر قرار بگيرند. از اشتباهات رايج در ساخت استخر، ابتدا  ساخت بدنه استخر  و سپس اقدام به كفسازي يا كف ريزي استخر مي نمايند.

طراحي استخر هاي بتني با استفاده از ميلگرد مناسب ابعاد سازه و همچنين ميزان ضخامت بدنه و كف استخر جهت بتن ريزي تاثير مستقيمي بر مقاومت سازه دارد به طوري كه عدم رعايت اين نكته باعث ايجاد شكست و نشست در سازه و نهايتا عدم آب بندي صددرصد استخر مي شود. ساختار بتن در برابر مقاومت فشاري و كششي آب با استفاده از ميلگرد با قطر مناسب مي تواند مقاوم سازي شود و در صورت استفاده از بتن به تنهايي در كف سازي و بدنه استخرها باعث كاهش مقاومت خمشي بتن در برابر فشار هاي وارده آب و نهايتا ايجاد ترك در قسمت هاي پرفشار سازه خواهد شد.

تقويت سازه در نقاط پر تنش استخر ها و مخازن بتني آب از ديگر اصول اصلي ساخت استخر مي باشد به طوري كه در محل اتصال دو بدنه (كنج ها) و همچنين در محل اتصال بدنه به كف استخر استفاده از ميلگردهاي تقويتي تاثير چشمگيري در مقاوم سازي سازه در برابر فشارهاي وارده خواهد داشت.

چشم پوشي از ساخت استخر با اختلاف ارتفاع در مقاطع مختلف استخر و همچنين استفاده از اشكال منظم مي تواند بر استقامت سازه تاثير چشم گيري داشته باشد و در صورت ايجاد اختلاف ارتفاع حتما تقويت سازه در مقطع ايجاد شده لحاظ شود. لوله هاي ورود و خروج آب در ساختار استخر ها بايد در محل مناسبي قرار داده شود و نصب و راه اندازي تاسيسات استخر ها حتما توسط افراد متخصص انجام شود.

ساخت استخرها با سازه هاي  سنتي مانند آجر و سنگ و بلوك به دليل عدم يكپارچگي اين سازه ها و فشار بالاي آب باعث ايجاد  نشست و شكست در قسمت هاي مختلف استخر شده است كه نهايتا نيجه اي جز عدم آب بندي صددرصد ، ايجاد هزينه هاي بالاسري و دوباره كاري و ... نخواهد داشت.

بررسي آب بندي و عايق كاري استخر و مخازن بتني آب

ساخت استخر و مخازن بتني مستلزم آب بندي و عايق كاري صددرصد مي باشد.از موارد مهم و قابل توجه در آب بندي مخازن و استخر هاي بتني ايستايي و مقاومت سازه در مقابل فشار آب مي باشد.

از موارد قابل توجه در آب بندي و عايق كاري مخازن و استخر هاي بتني آب ،  آب بندي محل بولت ها مي توان اشاره كرد. در اكثر مخازن و استخر ها جهت عايق كاري محل بولت ها از چسب هاي آب بندي ،درزگيرها ، انواع رزين ها و چسب هاي پايه آب و يا پايه شيميايي استفاده شده است كه باتوجه به كاهش دماي آب و هوادر فصول مختلف سال و عدم ضريب الاستيته بالا اين مواد ،ترك هايي در اين مواد ايجاد مي شود كه نهايتا  باعث ايجاد نشتي آب مي شود.

جهت آب بندي محل بولت ها ابتدا اقدام به تخريب و خارج نمودن اسپنسرها و بوشن هاي پلاستيكي نگهداري ميلگرد نموده و سپس با استفاده از ملات هاي پايه  سيمان اختلاط شده با مواد نانو مي توان اقدام به ترميم اين نقاط كرد . استفاده ازملات هم خانواده با بتن باعث ايجاد ساختار يكپارچه و همچنين چسبندگي بسيار مناسب به سطح بتن مي شود.

وجو درزهاي انقطاع از مشكلات اساسي در سازه هاي بتني آب مي باشد كه همواره بايددر ساخت مخازن و استخرهاي بتني توجه اساسي به آن شود.بتن ريزي حتما بايد به صورت يكپارچه صورت گيردو تا حد ممكن  از بتن ريزي مقطعي جلوگيري شود .مقاطع زماني بتن ريزي بايد طوري  در نظر شود كه بتن ريخته شده به بتن قبلي چسبيده و از ايجاد درز بواسطه عدم چسبندگي بتن تازه به بتن قديمي جلوگيري شود.

سطح صاف و صيقلي بتن باعث جداشدن و پوسته شدن مواد  ايجاد شده به صورت لايه اي از سطح بتن ميشود.استفاده از مواد با تركيبات معدني و همچنين ملات هاي پودر سنگ وسيمان و نرمه كشي  جهت عايق كاري و آب بندي به دليل ضريب الاستيته پايين و همچنين عدم چسبندگي مناسب و ايجاد تركهاي ريز از سطح بتن جداشده و باعث كاهش دوام آب بندي مي شود.

استفاده از چسب ها از جمله انواع رزين ها با استفاده از انواع شبكه هاي توري و پي ال سي با ايجاد لايه در گذر زمان تبله كرده و  باعث ايجاد  مشكلات آب بندي در گذر زمان مي شود. اين مشكل به دليل ضريب الاستيه پايين چسب ها در دماهاي هاي مختلف ايجاد مي شود و مانند ايزوگام در دماي پايين و هواي سرد، شكننده مي شود.

استفاده از مواد نانو جهت عايق كاري استخر

مواد نانو با نفوذ به سطح بتن و ايجاد چسبندگي بدون واسطه در حد نانو و عدم ايجاد لايه ، منجربه به آب بندي با كيفيت و مقاوم مي شود.
مزيت هاي عايق هاي نانو نسبت به ساير چسب آب بندي استخر و رزين ها مقاومت دمايي بالا ( منفي 70درجه زير صفر تا 100درجه سانتي گراد) مي باشد .
كيفيت بالا و قيمت مناسب، اجراي آسان و سرعت بالا (به صورت جذبي و فرچه اي) ، رنگ آميزي، همساز با محيط زيست و بدون استفاده از مواد شيمياي باعث جلوگيري از رشد انواع جلبك ها و خزه ها در سطوح بتن و استخر ها مي شود.
استفاده از شيوه هاي صحيح و علمي توام با تجربه اجرايي بالا مي تواند، گامي موثر جهت بهينه سازي هزينه هاي آب بندي و عايق كاري باشد و باعث دستيابي به نتيجه صددرصد در ساخت مخازن و استخرهاي بتني شود.

عايق هاي نانو كاليمورا در كنار كيفيت بالا و ضمانت 10 ساله معتبر همساز با محيط زيست مي باشد. همچنين باعث افتخار ماست كه همكار و مشاور شما در آب بندي و عايق كاري پروژه هايتان باشيم. جهت مشاوره مي توانيد با شماره 09127317947 تماس بگيريد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۰۷:۳۴ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی