آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 6
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

و سپس بهترين وكيل بانكي تهران را معرفي مي نماييم.

مهمترين دعاوي بانكي

همانطور كه بيان شد، علت اين كه بسياري از افراد به دنبال وكيل بانكي تهران يا ساير شهرستان ها هستند، دعاوي بانكي است كه بين بانك ها و آن افراد پيش مي آيد. به طور كلي اگر شما هم درگير چنين مشكلاتي هستيد، گرفتن مشاوره و دادن وكالت به يك وكيل دعاوي بانكي به شما توصيه مي شود.

بانك ها جهت اطمينان از پرداخت اقساط توسط مشتريان، قراردادهايي را با آن ها منعقد كرده و همچنين براي ضمانت قرارداد، مواردي مانند سند ملكي، جواز كسب، فيش حقوقي دولتي و... را دريافت مي كنند.

حال اگر يكي از طرفين اين قراردادها (بانك يا مشتري)، به تعهدات خود عمل نكند، اصطلاحا دعاوي بانكي پيش آمده و طرف ديگر قرار داد كه متضرر شده است، مي تواند اقدام به طرح دعوي در دادگاه كند تا از طريق آن حقوق پايمال شده خود را بازپس گيرد. در ادامه برخي از مهم ترين دعاوي بانكي بين بانك ها و مشتريانشان را شرح خواهيم داد.

دعاوي بانكي كه عليه بانك طرح مي شوند

  1. الزام به ارائه مفاصاي وام: گاهي اوقات در روند پرداخت اقساط وام، اگر مشتري اين ادعا را داشته باشد كه بانك در محاسبه سود اشتباه كرده است و در عين حال بانك اسناد و مدارك مربوطه را به مشتري ارائه ندهد، وام گيرنده مي تواند با طرح دعوا و كمك گرفتن از يك وكيل دعاوي بانكي، جهت رفع اين ابهامات اقدام نمايد. بررسي اين دعاوي بايد به دستور دادگاه و توسط كارشناس رسمي دادگستري صورت پذيرد.
  2. دعاوي فك رهن: اگر بانك به هنگام پرداخت وام، يك سند ملكي را جهت ضمانت پرداخت اقساط وام دريافت كرده باشد و اصطلاحا ملك در رهن بانك باشد، در صورتي كه وام گيرنده تمام اقساط را به موقع پرداخت نمايد و به تعهدات خود عمل كرده باشد، ولي بانك به هر دليلي از فك رهن خودداري كند، وام گيرنده يا شخص وثيقه گذار مي تواند از طريق طرح دعواي فك رهن عليه بانك، جهت برطرف كردن اين مشكل اقدام نمايد.
  3. ابطال شروط خلاف قانون: هنگام انعقاد قراردادهاي بانكي، طرفين قرارداد به ويژه وام گيرندگان و ضامن ها مي بايست دقت زيادي به شرايط و مفاد قرارداد داشته باشند. درصورتي كه يكي از مفاد و شرايط برخلاف قانون يا بخشنامه هاي بانكي باشد، وام گيرنده اين امكان را دارد كه جهت ابطال اين شروط از طريق دادگاه اقدام نمايد.

اما توجه داشته باشيد كه جهت اطمينان از غير قانوني بودن شروط مدنظر بايد حتما از يك وكيل بانكي خبره كمك بگيريد. اگر ساكن تهران هستيد و با مشكلات مذكور مواجه شده‌ايد، يكي از بهترين مراكز جهت يافتن وكيل امور بانكي تهران، وب سايت وكيل بانكي تهران با آدرس vokalayehadaf.com مي باشد كه با كسب مشاوره از كارشناسان اين مركز، مي توانيد بهترين وكيل را جهت رسيدگي به دعاوي بانكي خود انتخاب نماييد.

  1. استرداد اسناد ضمانت: بعد از اتمام اقساط مربوط به وام، بانك مي بايست تمامي اسنادي كه جهت تضمين دريافت كرده است را به وام گيرنده بازگرداند. اگر به هر دليلي بانك اين كار را انجام ندهد، مشتري مي تواند دعوايي تحت عنوان استرداد اسناد تضميني مانند چك يا سفته را طرح كند.

دعاوي بانكي كه عليه مشتري طرح مي شوند

  1. مطالبه طلب در دادگاه توسط بانك: بانك ها از وام گيرندگان اسناد و وثيقه هايي را جهت تضمين بازپرداخت وام دريافت مي كنند تا در صورت عدم بازپرداخت در زمان معين، بانك ها بتوانند از وام گيرنده اقساط را مطالبه كنند.

اما گاهي اوقات وام گيرنده به تعهدات خود پايبند نبوده و بانك با عدم انجام تعهدات از سوي مشتري مواجه مي شود. دربرخي از اين نوع موارد كه به ندرت نيز پيش مي آيند، ممكن است بانك نتواند مطالبات خود را از طريق اسناد تضميني وصول كند يا ارزش اسناد تضميني ارائه شده كمتر از ميزان مطالبات بانك باشد. در اين حالت بانك اين امكان را دارد كه با طرح دعوا مطالبه طلب، مشتري را ملزم به پرداخت اقساط وام نمايد.

  1. مطالبه وجه چك يا سفته: ممكن است بانك ها هنگام پرداخت وام، علاوه بر دريافت اسناد ملكي، جهت تضمين پرداخت اقساط، از وام گيرنده يا ضامن او، چك يا سفته نيز دريافت كنند. حال اگر مشتري در زمان تعيين شده نسبت به بازپرداخت وام خود اقدام نكند، بانك مي تواند با طرح دعواي مالي نسبت به دريافت وجه چك يا سفته مذكور اقدام كند.

وكيل بانكي چيست؟

حال كه با رايج ترين دعاوي بانكي آشنا شده ايد، بهتر است بدانيد كه وكيل بانكي چيست يا به عبارت درست تر كيست و چه كاري انجام مي دهد.

وكلاي بانكي متخصصان حقوقي هستند كه در مواردي مانند قراردادها و اختلافات اعتباري، تسهيلات و وام هاي بانكي، مسائل مرتبط با اسناد تجاري و مالي، مسائل مرتبط با تضمين هاي بانكي و مسائل حقوقي ديگر مرتبط با فعاليت هاي مالي و بانكي، به مشتريان خود خدمات حقوقي ارائه مي دهد.

اين وكلا با توجه به دانش و تخصص خود در زمينه حقوق مالي و بانكي، به موكل خود كمك مي كنند تا در مواردي مانند تدوين و بررسي قراردادها، حل اختلافات مالي، مسائل حقوقي مرتبط با تعامل با بانك ها و موسسات مالي، بهبود شرايط تعامل با بانك ها و ديگر مسائل مشابه، از حقوق خود را به درستي دفاع كند.

ويژگي هاي وكيل بانكي خوب

  1. دانش تخصصي در حوزه بانكي و مالي: وكيل بانكي بايد داراي دانش جامع و كاملي در زمينه حقوق بانكي و مالي باشد. اين دانش شامل قوانين و مقررات مرتبط با بانك ها، انواع تسهيلات و وام هاي بانكي، مسائل امنيتي مالي و مسائل مرتبط با اسناد تجاري مي شود.
  2. تجربه كاري مرتبط: داشتن تجربه در موارد بانكي و مالي، به وكيل امكان مشاهده و پيش بيني همه جوانب در پرونده هاي مالي را مي دهد.
  3. تحليل و ارزيابي: وكيل بانكي بايد توانايي تحليل و ارزيابي صحيح از قراردادها و معاملات مالي و مشتريان خود را داشته باشد. اين توانايي به او كمك مي كند بهترين راهكارهاي حقوقي را ارائه دهد.
  4. قدرت مذاكره: در بسياري از موارد، وكيل بانكي نياز به مذاكره با طرف هاي ديگر دارد. بنابراين، توانايي مذاكره و توافق نامه نويسي از ويژگي هاي مهم يك وكيل بانكي خوب به حساب مي آيد.

توجه داشته باشيد كه در حال حاضر دعاوي بانكي اعم از كيفري و حقوقي در شعب تخصصي مورد رسيدگي قرار مي گيرد به طورمثال در شهرها و بعضي از شهرستانها يكي از شعبات دادگاه موضوع رسيدگي به موضوعات بانكي مي باشند اما در كلان شهرها شوراي حل اختلاف ، دادسرا و دادگاه ويژه رسيدگي به امور بانكي تشكيل شده است .

اگر در تهران سكونت داريد و يا به هر دليلي به نبال بهترين وكيل امور بانكي تهران مي باشيد، پيشنهاد مي شود حتما از وب سايت vokalayehadaf.com كمك بگيريد. وب سايت وكيل بانكي تهران با سال ها تجربه در زمينه دعاوي مالي و بانكي مي تواند بهترين گزينه جهت رسيدگي به دعاوي بانكي شما باشد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۴۱:۴۵ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی