آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 6
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

انواع كتاب قانون از نظر سبك محتوا

كتاب هاي قانون از نظر نوع محتوا داراي انواع مختلفي هستند. براي مثال در برخي كتب محتوا در قالب نمودار ارائه شده است كه اين امر دسترسي و فهم موارد كليدي موجود در كتاب قانون مدنظر را ساده مي سازد. در ادامه انواع سبك كتب حقوقي را معرفي كرده و مختصرا در مورد هريك توضيحاتي را ارائه مي دهيم.

كتاب قانون نموداري

كتاب قانون نموداري نوعي از كتب قانون مي باشد كه محتوا در آن محتوا به صورت تركيبي از متن و نمودار طراحي شده است. با توجه به اين كه در اين كتاب، نكات به وسيله نمودارهاي تصويري ارائه مي شوند، بخاطر سپاري آن ها بسيار آسان تر از كتبي است كه صرفا متن ارائه مي دهند. اين مورد از انواع كتاب هاي حقوقي، يكي از بهترين گزينه هاي منابع وكالت جهت افزايش اطلاعات وكلا و همچنين آمادگي جهت آزمون وكالت مي باشد.

كتاب محشاي قانون

محشا در اصطلاح حقوقي، به معناي توضيحات، تفسيرها و آراي حقوقي است كه در مورد يك قانون يا مجموعه قوانين ارائه مي شود. در يك كتاب محشاي قانون، با توجه به موضوع كلي آن كه مي تواند قوانين مجازات اسلامي، قوانين مدني و... باشد، ابتدا يك قانون مربوط به موضوع قرار مي گيرند و پس از آن ماده ها و تفسيرهاي مربوط به قانون مدنظر و همچنين توضيحات مربوط به آن ماده، آراي وحدت رويه و نظريه هاي مشورتي قضايي مرتبط با قانون و منابع حقوقي مرتبط با آن ذكر مي شوند.

محشاي قانون، مي تواند براي افراد مختلف، از جمله دانشجويان حقوق، قضات، وكلا، كارشناسان حقوقي و ساير افرادي كه به نوعي با قوانين و مقررات سر و كار دارند، بسيار مفيد باشد و شبهات آن ها را در مورد قوانين گوناگون برطرف سازد.

كتاب قانون تحريري

كتاب قانون تحريري از ديگر انواع كتب حقوقي است كه در آن، متن كامل يك قانون يا مجموعه قوانين، همراه با توضيحات و تفسيرهاي مربوط به آن، ارائه مي شود. اين نوع كتاب ها معمولاً توسط متخصصان حقوقي يا قضات نوشته مي شوند و براي آشنايي با قوانين و مقررات و كاربرد آن ها در عمل، به كار مي روند.

كتاب قانون اعراب گذاري

كتاب قانون اعراب گذاري شده كتابي است كه در آن قوانين گوناگون مربوط به حوزه‌اي خاص قرار دارد و ويژگي اين نوع كتاب ها آن است كه واژگان سخت آن جهت خواندن و تلفظ صحيح به طور كامل اعراب گذاري شده‌اند.

براي درك بهتر، تفاوت كتاب حقوقي اعراب گذاري با نوع تحريري در اين است كه در كتاب قانون تحريري، تنها متن كامل يك قانون يا مجموعه قوانين ارائه مي شود، اما در كتاب حقوقي اعراب گذاري، علاوه بر متن كامل قانون، اعراب گذاري دقيق و صحيح واژگان آن نيز ارائه مي شود.

انواع كتاب قانون از نظر موضوع

همان طور كه در ابتدا گفته شد، كتاب هاي قانون با موضوعات گوناگون حقوقي منتشر مي شوند. جهت دستيابي به انواع كتاب قانون و همچنين منابع وكالت، يكي از بهترين مراكز موجود، وب سايت كتاب قانون با آدرس ketabghanoon.com است كه در آن تمامي انواع كتب حقوقي قابل تهيه مي باشد. در ادامه به تشريح برخي از مهمترين انواع كتاب هاي حقوقي از نظر موضوع خواهيم پرداخت.

كتاب قوانين تجارت

در اين كتاب قوانين و مقررات خاص از جمله قانون و آيين نامه پولشويي، قانون تجارت الكترونيكي، آيين نامه اصلاحي ثبت تشكيلات و موسسات غيرتجاري، قانون اداره تصفيه امور ورشكستگي، قانون صدور چك، لايحه قانوني ممنوعيت خروج و... قرار گرفته است كه به تنظيم روابط تجاري بين افراد و شركت‌ها مي پردازد.

قانون تجارت ايران، در سال ۱۳۱۱ شمسي تصويب شد و تاكنون، چندين بار مورد اصلاح قرار گرفته است. آخرين اصلاحات اين قانون، در سال ۱۳۹۴ شمسي انجام شده است. اين كتاب يكي از مهم ترين كتب در حوزه قوانين و حقوق تجاري است و براي هر كسي كه در اين حوزه فعاليت مي كند، ضروري است كه با آن آشنا باشد. در كتاب قوانين تجارت مي توانيد به سرفصل هاي زير دسترسي داشته باشيد.

  • كليات
  • تجار
  • معاملات تجاري
  • اسناد تجاري
  • شركت هاي تجاري
  • ورشكستگي

اين كتاب يكي از مهم ترين منابع در حوزه حقوق تجاري است و براي هر كسي كه در اين حوزه فعاليت مي كند، ضروري است كه با آن آشنا باشد. يكي از بهترين نسخه هاي اين كتاب نوشته شده توسط آقاي جهانگير منصور مي باشد كه اين نسخه در سايت ketabghanoon.com به فروش مي رسد.

كتاب قانون مدني

كتاب قانون مدني يكي از منابع مهم براي دانشجويان حقوق، كارآموزان وكالت و عموم علاقه مندان به حقوق است. اين كتاب براي درك اصول حقوق مدني و آشنايي با قوانين حاكم بر روابط حقوقي ميان افراد و اشخاص حقوقي ضروري است. برخي از مهمترين مباحث اين كتاب عبارت اند از:

  • اموال: انواع اموال، مالكيت، حق انتفاع، حق ارتفاق و عقود و معاملات
  • اشخاص: شخصيت حقوقي، اهليت، احوال شخصيه و اشخاص حقوقي
  • عقود و معاملات: انواع عقود و معاملات، شرايط صحت عقد، آثار عقد و اقاله
  • خانواده: نكاح، طلاق، ارث و خانواده
  • مسئوليت مدني: مسئوليت مدني ناشي از عمل عمدي، مسئوليت مدني ناشي از عمل غيرعمدي و مسئوليت مدني ناشي از جرم

كتاب قوانين مجازات اسلامي

قوانين مجازات اسلامي قوانيني هستند كه در مورد جرم و مجازات وضع شده اند. اين قوانين به عنوان يكي از مهم ترين منابع وكالت و حقوق شناخته مي شوند و در دادگاه ها و ساير مراجع قضايي به عنوان مبناي رسيدگي به جرايم، مورد استفاده قرار مي گيرند. در ادامه برخي از مهمترين مباحث موجود در كتاب قوانين مجازات اسلامي را بيان خواهيم كرد.

  • جرائم: تعريف جرم، انواع جرم، شرايط تحقق جرم، عناصر تشكيل دهنده جرم و مجازات جرم
  • مجازات ها: انواع مجازات ها، شرايط اعمال مجازات، اجراي مجازات و تخفيف مجازات
  • اقدامات تاميني و تربيتي: انواع اقدامات تاميني و تربيتي، شرايط اعمال اقدامات تاميني و تربيتي و اجراي اقدامات تاميني و تربيتي
  • شرايط و موانع مسئوليت كيفري: شرايط تحقق مسئوليت كيفري، موانع مسئوليت كيفري و مسئوليت كيفري اشخاص حقوقي

به طور كلي، كتاب هاي قوانين حقوقي با موضوعات زيادي به انتشار رسيده‌اند. براي آشنايي با تمامي اين كتاب ها و اقدام جهت تهيه هر يك، بهترين مرجع وب سايت كتاب قانون (ketabghanoon.com) مي باشد. همچنين اين وب سايت جهت دست يابي به منابع وكالت و شركت در انواع آزمون هاي مرتبط، مي تواند بهترين گزينه ها را در اختيار شما قرار دهد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۴۸:۵۶ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی