آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 3
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تگ هدينگ چيست؟

تگ هاي هدينگ در واقع همان تگ هاي HTML هستند كه براي تفكيك سرفصل ها و زيرعنوان هاي فرعي استفاده مي شوند. در يك صفحه وب مي توان بر اساس اهميت هر بخش از محتوا، تگ هاي H1 تا H6 را به كار برد.

در فهرست تگ هاي هدينگ، H1 اغلب براي عنوان اصلي و موضوع محتوا به كار مي رود، H2 نماينده يك عنوان فرعي و پشتيبان است و ساير تگ ها به ترتيب زيرمجموعه هدينگ هاي بالاتر از خود قرار مي گيرند.

البته خوب است بدانيد كه تگ H1 و تگ عنوان از ديدگاه موتور جستجو عناصر يكساني نيستند؛ تگ هاي هدينگ مطالبي كه در صفحه وجود دارند را توصيف مي كنند اما تگ عنوان مربوط به موضوع صفحه شماست كه در نتايج جستجوي گوگل نشان داده مي شود.

در بحث سئو و بهينه سازي محتوا اهميت دارد كه نسبت تگ هاي هدينگ با درجه اهميت موضوع را به درستي رعايت كنيد. پس از نوشتن H1 بلافاصله هدينگ هاي H2 را قرار دهيد و هرگز مطالب مهم را تحت عنوان H3 درج نكنيد.

با افزايش شماره هدينگ موضوع به مطالب جزئي تر تقسيم مي شود؛ بنابراين بايد آن ها را ذيل مفهوم عام تري كه با آن مرتبط است، قرار دهيد.

به عنوان مثال اگر مي خواهيد راجع به "جاذبه هاي گردشگري شهر بابلسر" صحبت كنيد، مي توانيد آن را به عنوان يك H3 زيرمجموعه "جاذبه هاي گردشگري استان مازندران" قرار دهيد. در اينجا عنوان "جاذبه هاي گردشگري استان مازندران" كه مفهومي عامه تر است، بايد با تگ H2 مشخص شود.

چرا تگ هاي هدينگ اينقدر مهم هستند؟

بسياري از افرادي كه در حوزه سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي كنند، مي دانند كه تگ هدينگ چيست اما با اهميت و ضرورت آن براي سئو آشنا نيستند؛ درحالي كه يكي از مهم ترين مطالبي كه آموزش سئو آن را در بر مي گيرد، اهميت و نحوه استفاده از تگ هاي هدينگ است.

استفاده از هدينگ باعث مي شود محتواي شما نظم خاصي پيدا كند و يافتن مطلب موردنظر براي خواننده آسان تر شود. به اين ترتيب زماني كه كاربر وارد صفحه شما مي شود با يك نگاه كلي به تگ هاي هدينگ مي تواند موضوعي كه مي خواهد را بيابد. از طرف ديگر يكي از علل اهميت هدينگ ها در سئو اين است كه به موتور جستجو و هوش مصنوعي كمك مي كند تا به درك بهتري از محتواي سايت شما برسد و بر اساس آن صفحه مرتبط با جستجوي كاربران را در ليست نتايج نشان دهد؛ بنابراين نقش سربرگ ها و تگ H را در توليد يك محتواي ساختاريافته و قوي، دست كم نگيريد.

مهم ترين نكات در استفاده از تگ هاي هدينگ

پس از اينكه به خوبي متوجه شديد تگ هدينگ چيست و ضرورت استفاده از تگ H را در سئو درك كرديد، بايد با نكات عملي براي پياده سازي اين استراتژي آشنا شويد. پيش از هر چيز بايد به اين مسئله توجه داشته باشيد كه موتورهاي جستجو تگ هاي H را با ساير بخش هاي محتوا مطابقت مي دهند و سربرگ هاي مرتبط با موضوع متن را شناسايي مي كنند. علاوه بر اين نوشتن هدينگ هاي مناسب و واضح به كاربران كمك مي كند كه راحت تر محتواي صفحه شما را مرور كنند و به مطلب موردنياز خود دسترسي داشته باشند.

بر اين اساس مي توان گفت هدينگ ها با ايجاد تغييراتي در فونت و سايز سرفصل ها، جذابيت و نظم سايت را افزايش داده و باعث بهبود تجربه كاربري مي شوند. با اين تفاسير روشن است كه استفاده از هدينگ ها در سئو آثار مفيدي را در پي خواهد داشت. در ادامه برخي از مهم نكات استفاده از تگ هاي هدينگ ليست شده اند:

1- از به كار بردن بيش از حد كلمات كليدي در تگ هاي هدينگ بپرهيزيد

اگر يك بازارياب ديجيتال يا كارشناس فعال در حوزه سئو هستيد، احتمالا با اهميت كلمات كليدي در سئو آشنايي داريد و همواره سعي مي كنيد با استفاده از اين روش محتواي خود را بهينه سازي كنيد. در خصوص هدينگ ها بايد گفت اين موضوع كمي متفاوت است.

به كار بردن كلمات كليدي در سربرگ ها تا چند وقت پيش جزو فاكتورهاي مهم در رتبه بندي سايت بود اما اخيرا الگوريتم هاي گوگل در اين باره دچار تغيير و تحولاتي شده است. در الگوريتم هوشمند گوگل امروزه به كار بردن كلمات كليدي در هدينگ ها تاثير چنداني ندارد بلكه تمركز بيشتر روي ارتباط متن و تگ H قرار دارد.

با اين حال هنوز هم مي توانيد از كلمات كليدي در سربرگ ها استفاده كنيد اما بايد مراقب باشيد تا مقدار آن ها بيش از حد نشود؛ همچنين تلاش كنيد تا مرتبط ترين تگ هاي هدينگ را براي هر بخش از محتوا انتخاب كرده و توضيحات واضح و برجسته اي راجع به آن ارائه دهيد. با اين كار مخاطب دقيقا همان چيزي را كه لازم دارد از متن دريافت مي كند و در نتيجه تجربه كاربري سايت شما ارتقا خواهد يافت.

2- از هدينگ هاي كوتاه و مختصر استفاده كنيد

سربرگ هاي خود را گويا و كوتاه بنويسيد و تا حد امكان از جملات طولاني استفاده نكنيد. كوتاه بودن هدينگ ها موجب مي شود اسكن كردن آن ها توسط مخاطب آسان تر شده و مطالب مهم تر به راحتي ديده شوند.

تفاوت سايز فونت هدينگ ها با محتواهاي زيرمجموعه باعث نظم دهي به صفحه وب سايت شما مي شود و كوتاهي هدينگ ها نيز مي تواند به اين طراحي مرتب كمك كند. در ضمن سربرگ هاي كوتاه تر باعث مي شوند كه موتور جستجوي گوگل با احتمال خطاي كمتري آن ها را پردازش و درك كند و به عنوان يك نتيجه مرتبط با جستجوي كاربران نمايش دهد.

3- ترتيب نزولي هدينگ ها را رعايت كنيد

هنگامي كه مطالب آموزش توليد محتوا را مطالعه مي كنيد، بارها با هدينگ ها مواجه خواهيد شد؛ بنابراين كاملا درك مي كنيد كه تگ هدينگ چيست. مسئله اساسي پس از آشنايي اوليه با اين مفهوم، نكات به كارگيري آن در محتوا است. به ياد داشته باشيد كه هدف از تگ هاي هدينگ در محتوا حفظ سلسله مراتب متن در صفحه HTML بوده و نهايتا اين روش تلاش مي كند تا منجر به افزايش رتبه سايت در نتايج جستجوي گوگل شود. به همين خاطر نحوه نوشتن هدينگ ها و ترتيب آن ها بسيار حائز اهميت است.

براي تعيين كردن تگ H در محتوا بايد مطالب را اولويت بندي كنيد. براي عنوان اصلي H1 و براي سرتيترهاي مهم و فرعي H2 به كار مي رود؛ همچنين موضوعات جزئي تر كه زيرمجموعه يكي از عناوين فرعي قرار مي گيرند، تحت عنوان H3 ذيل يكي از H2هاي مرتبط درج شوند. به اين ترتيب عنوان هاي متن دسته بندي شده و به سادگي قابل مرور هستند.

به تصوير زير دقت كنيد:

به تناسب اندازه هاي متن توجه داشته باشيد.

يكي از استراتژي هاي سئو براي جذب مخاطب و افزايش ترافيك اين است كه براي صفحه وب سايت خود جذابيت بصري ايجاد كنيد و مطالب را به صورت مرتب و زيبا روي سايت قرار دهيد. اهميت چيدمان صفحه به قدري است كه مي تواند يك مطلب معمولي را جذاب تر جلوه دهد يا باعث شود يك متن مفيد و عالي، خسته كننده به نظر برسد؛ در نتيجه نبايد تنها روي استفاده از كلمات كليدي و به كار بردن تگ هاي هدينگ متمركز شويد بلكه پيشنهاد مي كنيم زماني را نيز براي انتخاب يك قالب مناسب براي وب سايت انتخاب كرده و متناسب با آن، نسبت به تغيير فونت و رنگ مطالب نيز اقدام كنيد.

به طور كلي عنوان اصلي بايد درشت تر از مطالب ديگر نوشته شود تا كاملا در ديد مخاطب قرار بگيرد. پس از آن براي جدا كردن متن از سرتيترها، مي توانيد از تگ H با فونت هاي كمي بزرگ يا حالت بولد كردن استفاده كنيد. عنوان هاي مهم تر بايد كمي از توضيحات زيرمجموعه خود بزرگ تر باشند تا كاربر در يك نگاه سريع متوجه تفكيك عناوين از يكديگر شود.

سوالات متداول تگ هاي هدينگ

آيا مي توان از چند تگ H1 استفاده كرد؟

از لحاظ تئوري به كار بردن چند H1 در متن ايرادي ندارد، اما غالبا پيشنهاد مي شود كه فقط يك H1 را در متن خود بگنجانيد. به اين دليل كه H1 در محتوا از ديدگاه كاربران به منزله عنوان اصلي شناخته مي شود؛ به همين خاطر داشتن چند H1 در متن ممكن است باعث شود كنترل صفحه را از دست بدهيد. از طرف ديگر چنانچه تصميم به ايجاد تغييراتي در صفحه خود گرفتيد، با داشتن تنها يك H1 اين كار راحت تر صورت مي گيرد و صفحه وب ثبات خود را از دست نخواهد داد.

آيا تگ هاي H1 و Title بايد متفاوت باشند؟

معمولا بيشتر وب سايت ها عنوان يكساني را براي H1 و Title در نظر مي گيرند اما امكان تفكيك اين دو برچسب از همديگر وجود دارد. ممكن است بخواهيد عنوان خود را يك عبارت كوتاه و كلي قرار دهيد و در تگ H1 از جمله طولاني تري استفاده كنيد. به هرحال هر دو شيوه براي نتايج سئو سايت شما مفيد خواهد بود.

چند سطح از تگ هاي هدينگ وجود دارند؟

HTML مجموعا از شش هدينگ H1 تا H6 پشتيباني مي كند به اين معنا كه نمي توانيد H7، H8 و غيره داشته باشيد. اگرچه در اغلب محتواها متن شما نهايتا به هدينگ هاي H4 و H5 ختم مي شود و نيازي به تگ هاي ديگر نخواهيد داشت.

درصورتي كه متوجه شديد از هدينگ هاي بيشتري در محتواي خود استفاده كرده ايد بايد بررسي كنيد كه آيا اطلاعات زيادي را در يك صفحه قرار داده ايد؟ در اين صورت بهتر است صفحات جديدي ايجاد كنيد و از تراكم مطالب بكاهيد تا خواندن آن براي مخاطب آسان تر شود.

مزاياي استفاده از تگ هاي هدينگ چيست؟

زماني كه از تگ ها استفاده نمي كنيم جملات پشت سر هم و بدون فاصله قرار مي گيرند. اين مسئله سبب مي شود خواندن متن براي كاربر بسيار دشوار باشد و او را از مطالعه ادامه متن منصرف كند. به همين خاطر بايد با استفاده از هدينگ ها و انتخاب سرتيترهاي جذاب او را به خواندن محتوا تشويق كنيم و خواندن را براي او لذت بخش سازيم.

علاوه بر اين استفاده از هدينگ ها موجب نظم ظاهري و زيبايي صفحه سايت شما مي شود. اولين چيزي كه هنگام ورود به سايت شما توجه مخاطب را جلب مي كند، چيدمان صفحه، آراستگي، رنگ بندي مناسب متن ها و به هم ريخته نبودن مطالب است. با رعايت اصول تگ هاي هدينگ مي توانيد زيبايي صفحه خود را حفظ كنيد تا كاربران از مطالعه محتواي شما احساس خوبي داشته باشند.

تگ هاي هدينگ چه تاثيري در سئو سايت دارند؟

براي بهينه سازي محتوا از استراتژي هاي مختلفي مي توان بهره مند شد تا رتبه سايت را ارتقا داد. يكي از اين روش ها استفاده صحيح از تگ هاي هدينگ است كه به موتور جستجو كمك مي كند تا درك بهتري از محتواي سايت شما داشته باشد. به اين ترتيب شانس بيشتري براي نمايش در نتايج جستجو خواهيد داشت و توسط مشتريان ديده مي شويد؛ همچنين مي توانيد برخي از كلمات كليدي را در سربرگ هاي خود بگنجانيد و از قدرت هدينگ ها براي افزايش سئو سايت خود كمك بگيريد. 

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۴۴:۵۵ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی