آموزش سئو سايت آموزش سئو سايت
| ||
|
انواع بازاريابي ويروسي همانطور كه ويروس ها انواع مختلف و ويژگي هاي خاصي دارند، بازاريابي ويروسي هم انواع گوناگوني به همراه مشخصات و ويژگي هاي منحصر به فرد خودشان را دارد :
در اين مدل، فرد تجربه مثبتي كه در مورد استفاده از يك سرويس و يا محصول دارد را در اختيار ديگران قرار مي دهد و آنها را تشويق به استفاده از آنها مي كند. در صورت داشتن سرويس و يا محصول با كيفيت و منحصر به فرد اين روش مي تواند به شما كمك شاياني كند تا بتوانيد در مدت كوتاهي به صورت تصاعدي مشتريان فراواني را پيدا كنيد و نيز برند خود را بر سر زبان ها بياندازيد. از جمله شركت هاي معروفي كه از اين مدل بهره مي برند مي توان به آمازون اشاره كرد.
در اين روش فرد به علت منفعت طلبي شخصي كه شركت براي او در نظر گرفته است، سعي در فروش محصول و يا سرويس دارد و در واقع آگاهي زيادي نسبت به كيفيت آن ندارد. شركت هايي كه از بازاريابي شبكه اي بهره مي برند نمونه اي روشن از اين مدل هستند.
در اين مدل، فرد مي خواهد تا در تجربيات خود با فردي كه به محصول و يا سرويس خاصي نياز دارد، شريك شود. فرآيند آن به اين شكل است كه يك فرد در تجربه يك محصول و يا سرويس با فرد ديگري كه نياز به يك محصول ديگر دارد شريك مي شود. اين روش زماني پياده مي شود كه فرد حس كند محصول يا سرويس معرفي شده با ارزش و با كيفيت است و مي تواند با اطمينان آن را معرفي كند. سايت حراج اينترنتي eBay از اين روش بهره مي برد.
اين روش براي شريك شدن در تجربيات مسرت بخش و سرگرم كننده بكار مي رود. فرد در اين روش تجربيات مسرت بخش و سرگرم كننده خود را در اختيار ديگري قرار مي دهد. زيرا تصور مي كند كه آن فرد به آن ها علاقه مند است و لذت مي برد.
اين مدل بازاريابي برخلاف مدل ارزشي عمل مي كند. زيرا در آن فرد تجربه منفي و ناخوشايند خود در مورد استفاده از يك محصول يا سرويس را در اختيار ديگران قرار مي دهد و سعي مي كند ديگران را ترغيب كند كه از آن استفاده نكنند. رستوراني را در نظر بگيريد كه غذاي بي كيفيت و بد مزه اي را به شما ارائه داده است و شما بعد از خروج از رستوران به دوستان و آشنايان خود توصيه مي كنيد كه به آن رستوران مراجعه نكنند. روش هاي انتقال بازاريابي ويروسي
مزاياي بازاريابي ويروسي
در اين مدل بازاريابي مشتري براي شما مشتري مي آورد. بنابراين هنگامي كه يك فرد عادي و مصرف كننده براي شما تبليغ مي كند، تاثير و نفوذ بيشتري در افراد دارد و اين موضوع كمك مي كند در مدت زمان كم به سرعت رشد كرده و مشتري بيشتري بدست آوريد.
اين روش بازاريابي همانطور كه از نامش مشخص است، به مانند يك ويروس عمل مي كند. بنابراين هنگامي كه فردي از رضايت و اعتماد خود نسبت به محصول يا سرويس با فرد ديگر سخن بگويد و فرد دوم نيز در صورت رضايت با افراد ديگري سخن بگويد، به سرعت و به صورت تصاعدي افراد زيادي در مورد محصول و سرويس شما سخن خواهند گفت و اين كمك مي كند كه محصول، سرويس و برند شما اعتبار و اعتماد بيشتري را بدست آورد. درست به مانند فردي سرما خورده كه خانواده او نيز به اين بيماري مبتلا مي شوند و طولي نمي كشد كه افراد يك محله و يا شهر به اين ويروس مبتلا مي شوند و بيماري همه گير مي شود.
شما با توليد يك محتواي با كيفيت و منحصر به فرد و يا ارائه محصول يا سرويس با كيفيت به مشتريان، آنها را به صورت ناخودآگاه ترغيب مي كنيد كه محتواي شما را به اشتراك بگذارند و يا محصول و سرويس شما را به ديگران معرفي كنند. به همين منظور اين روش هزينه پايين تري نسبت به بقيه روش ها دارد.
با توجه به بهره گيري از امكانات اينترنت، شما مي توانيد مشترياني از سراسر نقاط كشور و دنيا داشته باشيد. معايب و مشكلات بازاريابي ويروسي
در اين روش امكان كپي برداري از طرح هاي بازاريابي توسط رقبا وجود دارد.
ايميل نقش اساسي در بازاريابي ويروسي دارد و به دليل انتشار ايميل ها به صورت انبوه، اين امكان وجود دارد كه توسط نرم افزارهاي نصب شده بر روي سيستم هاي دريافت كنندگان به عنوان اسپم شناخته شود و آن را فيلتر كند.
امكان بررسي و سنجش كاربران در زمان دريافت پيام و نحوه برخورد با آن وجود ندارد. موفق ترين استراتژي هاي بازاريابي ويروسي
امتياز:
بازديد:
[ ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۲۸:۲۲ ] [ ريحانه مقدم ]
|
|
[Weblog Themes By : bigtheme.sitearia.ir] |