- هدف و استراتژي خود را از توليد يك محتواي خاص مشخص كنيد. محتواي توليدي شما بايد هدف و خواسته شما را تامين كند. توليد و انتشار يك محتواي بدون هدف مي تواند كسب و كار شما را به سياه چاله خاطرات مخاطبان بفرستد و عملا كسب و كارتان را نابود كند.
- در توليد محتوا دقت كنيد. بعد از مشخص كردن هدف، خود را به جاي مخاطب بگذاريد تا متوجه شويد كه مخاطب چه درخواستي از شما دارد. همچنين از جذابيت و خلاقيت در توليد محتوا غافل نشويد. فقط از متن براي توليد محتوا استفاده نكنيد و از تصوير، صوت و ويدئو نيز بهره ببريد. به عنوان مثال مي توانيد از تصاوير اينفوگرافيك براي توضيح يك فرآيند استفاده كنيد، چراكه ممكن است مخاطب زمان و يا حوصله خواندن يك مطلب را نداشته باشد. علاوه بر آن بسيار مهم است كه با مخاطب خود صادق باشيد. در محتواي خود از اغراق در مورد خدمات و محصولات خود خودداري كنيد و هرگز درباره آنها بزرگنمايي نكنيد. اين كار باعث مي شود مخاطب به شما اعتماد كند و عملا مشتري دائم شما شود. نكته آخر اينكه از پيچيدگي نيز خودداري كنيد و خيلي ساده پيام خود را به مخاطب انتقال دهيد. پيشنهاد من به شما اين است كه از نويسنده متخصص و مجرب براي توليد محتواي باكيفيت استفاده كنيد. (مي توانيد براي جزئيات بيشتر به اين مقاله مراجعه كنيد.)
- براي انتشار و به روز رساني محتوا برنامه داشته باشيد. به صورت منظم براي انتشار محتواي جديد و يا به روز رساني آن اقدام كنيد. محتواي خود را بر اساس آخرين تغييرات به وجود آمده، سوالات و ابهاماتي كه مخاطبان مطرح مي كنند كامل و به روز كنيد تا كاربرپسند شود.
- از شبكه هاي اجتماعي استفاده كنيد. محتواي خوب و باكيفيت بدون داشتن مخاطب هيچ ارزشي نخواهد داشت. پس براي جذب مخاطب بيشتر از شبكه هاي اجتماعي استفاده كنيد. علاوه بر آن اجازه انتشار محتواي خود را به مخاطبان بدهيد. اين كار باعث مي شود محتواي شما مانند يك بيماري واگيردار منتشر شود.
- به طراحي و زيبايي اهميت دهيد. ظاهر زيبا و كاربرپسند البته در كنار محتواي باكيفيت و جذاب مي تواند به جذب مخاطب كمك كند.
اما در پايان دوستان عزيزم لطفا بازخورد محتواي خود را بررسي و تحليل كنيد. با مخاطبان خود همواره در ارتباط باشيد و نظرات آنها را درباره كيفيت و مفيد بودن محتواي خود جويا شويد. علاوه بر اين ها آمار بازديد از محتوا را بررسي كنيد تا متوجه شويد چقدر در جذب مخاطب براي محتواي خود موفق بوده ايد.
بازديد: