آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 10
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اصولي ترين روش ساخت اپليكيشن براي موبايل توسط علم مهندسي نرم افزار ارائه شده است. مراحل طراحي اپليكيشن موبايل توسط اين علم بسيار كارآمد است، اما متاسفانه مورد توجه توسعه دهندگان اپليكيشن در ايران قرار نگرفته و بسياري از مشكلات موجود در ساخت و طراحي اپليكيشن هاي موبايل، به دليل بي توجهي به اين علم رخ مي دهد. به همين منظور در اين مقاله قصد داريم به آموزش ساخت اپليكيشن موبايل با استفاده از اصول مهندسي نرم افزار بپردازيم.

روش ساخت اپليكيشن براي موبايل از ديد مهندسي نرم افزار :

  • امكان سنجي : بعد از اينكه ايده اي به ذهنتان رسيد، قبل از هر تصميمي تحقيق كنيد كه آيا ايده شما قابليت اجرا و پياده سازي را دارد يا خير. همچنين بايد موانع موجود را شناسايي كنيد و مشخص كنيد كه آيا قابل رفع شدن هستند يا خير. در واقع اين مرحله بايد مشخص كند كه ايده شما مي تواند به ساخت اپليكيشن براي موبايل منتهي شود يا خير.
  • تعريف هدف و تبيين نيازمنديها : بعد از اينكه مشخص شد ايده شما قابليت اجرا دارد، حال بايد هدف، هزينه مورد نياز و نيازمنديهاي پياده سازي ايده خود را تعيين كنيد و بر اساس آن برنامه ريزي كنيد. اين مرحله بسيار با اهميت است. توصيه مي كنيم قبل از هر اقدامي اين مرحله را انجام دهيد تا در دوره توليد اپليكيشن، غافلگير نشويد.
  • نظرسنجي : بارزترين خصلت يك اپليكيشن خوب و باكيفيت، كاربرپسند بودن آن است. پس قبل از شروع به طراحي اپليكيشن موبايل، مخاطبان هدف خود را مشخص كنيد و بعد از آن پرسشنامه اي تهيه كنيد و از جامعه هدف خود درخواست كنيد كه با دقت به آن پاسخ دهند. در واقع اين مرحله به شما امكان مي دهد كه متوجه شويد كاربران چه درخواستها و توقعاتي از اپليكيشن شما دارند. يك پرسشنامه استاندارد بايد هم داراي سوالات چند گزينه اي و هم سوالات تشريحي باشد. علاوه بر آن بايد در انتهاي پرسشنامه قسمتي را قرار دهيد تا كاربران بتوانند پيشنهاداتي در مورد اپليكيشن به شما ارائه دهند. دقت كنيد كه در پرسشهاي چند گزينه اي بايد گزينه ها بصورت استاندارد طراحي شوند. به عنوان مثال اگر گزينه خيلي خوب وجود دارد بايد گزينه خيلي بد هم در آن وجود داشته باشد.

buildmobileapp

  • طراحي : در اين مرحله شما بايد يك شماي كلي از اپليكشن خود تهيه كنيد و پس از آن شروع به ساخت و توليد اپليكيشن كنيد. براي اينكه همه چيز اصولي و درست پيش برود، نيازمند يك تيم متخصص هستيد كه بايد شامل برنامه نويس، طراح گرافيكي، طراح وب، سئوكار (براي بهينه كردن وب سايت)، يك متخصص در حوزه خدمات و سرويس ارائه شده توسط اپليكيشن باشد. البته تعداد نفرات تيم وابسته به وسعت و بزرگي اپليكيشن شما دارد. علاوه بر تيم طراحي، شما به يك تيم مجزا در زمينه تحقيق و توسعه نيز نياز داريد تا بتوانيد به درستي تيم طراحي را رهبري و هدايت كنيد.
  • تست : قبل از انتشار سراسري، شما نيازمند اين هستيد كه گروهي متخصص و همچنين جامعه اي از كاربران هدف خود تعيين كنيد تا اپليكيشن از نظر فني و تخصصي و عمومي مورد تست و آزمايش قرار بگيرد. با اين كار مشكلات و ايرادات مشخص مي شود و مي توانيد آنها را رفع كنيد.
  • انتشار : پس از پايان مراحل بالا، مي توانيد اپليكيشن خود را انتشار عمومي دهيد. اما توصيه ما اين است كه ابتدا آن را براي منطقه اي خاص انتشار دهيد و پس از اينكه اطمينان حاصل كرديد كه مي توانيد پاسخگوي همه كاربران هدف باشيد، انتشار آن را توسعه دهيد. مقصود ما توسعه تدريجي است.

گامهاي اصولي و اساسي براي طراحي و توليد يك اپليكيشن گفته شد. تمام اين موارد در واقع اين پيغام را به ما مي دهند كه نبايد در طراحي، ساخت و عرضه يك اپليكيشن شتاب كنيد و بايد صبر و حوصله و برنامه داشته باشيد. نكته پاياني اينكه كار شما با انتشار تمام نمي شود بلكه تيم تحقيق و توسعه شما همواره بايد فعال باشد و نظرات و پيشنهادات منتقدان و كاربران را دريافت كند و در راستاي بهبود اپليكيشن اقدام كند. اصولا سرويسها و خدماتي مورد توجه قرار مي گيرند كه كاربران از پاسخگويي و حرفه اي گري مسئولان آن مطمئن شوند و به آنها اعتماد كنند. بنابراين اين نكته را هرگز فراموش نكنيد. اميدواريم از اين آموزش ساخت اپليكيشن براي موبايل بهره كافي را ببريد و به طور كامل به آن عمل كنيد. امير قمصري همواره منتظر سوالات و نظرات سازنده شما عزيزان همراه است.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۲۵:۰۰ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی