آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 5
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

بنده بارها شده براي ثبت يك دامنه روزها و يا حتي هفته ها فكر كرده ام تا بتوانم دامنه اي را انتخاب كنم كه بهترين باشد و در آينده از ثبت آن پشيمان نشوم. 

به صورت كلي دو نكته بسيار مهم در انتخاب دامنه بايد مد نظر قرار بگيرد : يكي اينكه كاربران نتوانند در مرورگر آن را به اشتباه تايپ كنند و يكي اينكه به راحتي در ذهن ماندگار شود (يك هجايي باشد).

دو مورد بالا براي دامنه هاي بيزينس هاي بسيار بزرگ مطرح است و حتي گاهي شركت ها براي خريد اين دامنه ها ميليون ها تومان هزينه مي كنند ولي شما هم به اندازه خود مي توانيد نكات مهم ثبت دامنه را رعايت كنيد.

اما به صورت جزئي بهتر است براي انتخاب يك دامنه موارد ذيل را مد نظر قرار دهيد :

1. كوتاه بودن دامنه

با اين كه شما مي توانيد تا 60 كاراكتر را در نام دامنه خود قرار دهيد، اما هر چه نام دامنه كوتاه تر باشد، به خاطر سپردن آن ساده تر است و به اين ترتيب مخاطبان بيشتري خواهيد داشت (اين همان داستان يك هجايي بودن دامنه است) . برخي مطالعات نشان داده كاربران معمولا نمي توانند نام دامنه اي را كه بيش از 12 كاراكتر دارد، به راحتي به خاطر بسپارند. (نگاهي به دامنه معروف اينترنتي ايران مثل ديوار ، زنبيل ، باميلو ، فينال يا همين نيوسئو بندازيد ...)

2. معنا دار بودن

قطعا هر چه نام دامنه معنادارتر باشد، امكان به خاطر سپردن آن نيز بيشتر خواهد شد. بهتر است دامنه انتخابي شما دربردارنده موضوع فعاليت سايت و حوزه اي تجارت شما باشد كه در آن فعاليت مي كنيد. خلاصه اين كه بهتر است حداقل يكي از عبارات كليدي را كه در مرحله برنامه ريزي براي سايت در نظر گرفتيد در دامنه سايت جاي دهيد كه البته اين مهم براي سئو سايت هم مفيد است.

براي نمونه اگر مي خواهيد براي رستوران خود سايتي تهيه كنيد، بهتر است واژه food را در آن بگنجانيد. معمولا توصيه مي شود از گنجاندن واژه هاي فينگيليش در نام دامنه حتي الامكان خودداري شود، با اين حال شايد در برخي موارد چنين كاري چندان هم بد نباشد؛ مثلا براي يك سايت فروش كالا مي توان از واژه kala نيز در نام دامنه استفاده كرد كه نمونه بارز آن سايت بزرگ digikala است.

اما از ديدگاهي ديگر ، برخي افراد متخصص كه قصد راه اندازي وبسايتي شخصي دارند بايد از نام و نام خانوادگي خود براي ثبت دامنه استفاده نمايند.

domain-globe-1000x675

3. حرف به جاي عدد يا كاراكتر

با اين كه در نام دامنه خود مي توانيد از عدد يا كاراكترهايي نظير (-) نيز استفاده كنيد، اما بهتر است حتي الامكان از حروف براي آن بهره بگيريد و از اعداد و عبارت هاي ديگر پرهيز كنيد، زيرا به اين صورت دامنه تان شكل ظاهري بهتري خواهد داشت.

يك سري كاراكترهاي ممنوعه هم در ثبت دامنه هست كه در ذيل ليست شده اند :

# , _ , ( , ) , = , +

پس از اين كه چند نام مختلف براي دامنه مورد نظر خود انتخاب كرديد، بايد ببينيد دامنه انتخابي شما آزاد است يا خير. براي اين كار وبسايت هاي زيادي وجود دارد. مي توانيد به سايت ميهن نيك مراجعه كرده و نام مورد نظر را در باكس جستجوي آن تايپ كنيد و دكمه جستجو را بزنيد تا از وضعيت آزاد بودن دامنه مد نظر خود مطمئن شويد.
دامنه هاي ناموجود، دامنه هايي است كه قبلا از سوي عده اي ديگر ثبت شده اند و فعلا امكان ثبت آنها وجود ندارد. اما اگر دامنه اي آزاد باشد مي توانيد براحتي و در حد چند دقيقه آن را براي خود ثبت كنيد. اگر حتما روي نام خاصي اصرار داريد و قبلا ثبت شده است ، مي توانيد پسوند هاي ديگر دامنه را براي آن نام در نظر گرفته و به ثبت برسانيد. با اندكي صبر و حوصله و بررسي گزينه هاي موجود مي توان نام دامنه مناسبي برگزيد.

بارها پيش آمده زماني كه يكي از مشتريان امير قمصري اصرار زيادي براي داشتن دامنه اي داشته است كه آزاد نيست و فرد ديگري در حال استفاده از آن است ، با تماس با صاحب كنوني دامنه و تعاملات مادي و معنوي توافقي جهت انتقال دامنه به فرد جديد صورت گرفته است.

4. دامنه با پسوند دات كام يا دات آي آر يا ... ؟

با اين كه پسوند com. آشناترين و رايج ترين پسوند اينترنتي در دنياست، اما پسوندهاي ديگري نيز در اين ميان وجود دارد. براي نمونه پسوند org. براي نام سازمان هاي دولتي يا مردم نهاد پيشنهاد مي شود اما هر كشوري پسوندي منحصر به فرد دارد كه نشانگر ثبت دامنه در همان كشور است. اين دامنه براي ايران به شكل ir. است.

مزاياي دامنه با پسوند ir.

نخست آن كه هزينه ثبت اين نوع دامنه بسيار كمتر از دامنه هاي بين المللي است.
دوم، امكان تاثير تحريم هاي بين المللي بر دامنه شما تقريبا از بين مي رود.
سوم آن كه امكان كلاهبرداري و دزديده شدن دامنه تقريبا از ميان مي رود؛ زيرا عامل اصلي اجرايي اين دامنه، يك نهاد رسمي در ايران است و براي ثبت و انتقال دامنه مدارك زيادي را اين نهاد طلب مي كند.
مزيت چهارم اين است كه بسياري از واژه هايي كه با پسوند com. ثبت شده اند با پسوند ir. آزاد بوده و مي توانيد به راحتي آن را به نام خود ثبت كنيد.

ولي من هميشه گفته ام و باز هم مي گويم كه بهترين حالت ثبت دامنه براي پسوند ها حالتي است كه بتوانيم هم .com را داشته باشيم و هم .ir كه خدايي نكرده در طولاني مدت ديگران از دامنه و برند شما سوء استفاده نكنند

نكات بالا نكاتي است جهاني و چيزي نيست كه امير قمصري به تنهايي بدان اعتقاد داشته باشد.

يك مثال واضح از رعايت تمام نكات بالا خود دامنه نيوسئو است !

www.newseo.ir

  • اين دامنه شامل هيچ كاراكتر ممنوعه و حتي عدد نيست.
  • يك سيلابي بوده و براحتي به ذهن سپرده مي شود.
  • در آن كلمه سئو وجود دارد كه دقيقا به بيزينس مربوط به سايت مي پردازد.
  • هيچ كس نمي تواند آن را اشتباه تايپ كند ، حتي افرادي كه تسلط كمي به زبان انگليسي دارند آن را صحيح تايپ مي كنند.
  • پسوند .com اين دامنه عموما بالا نمي آيد و مربوط به سال 2002 مي باشد.يعني قابليت خريد را ندارد و از طرفي چون مربوط به يك ايراني نيست نمي تواند در طولاني مدت از برند نيوسئو سوء استفاده كند.
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۲۸:۴۷ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی