آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 9
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

نكته اي جهت رفع مسئوليت: براي ارتقا رتبه در نتايج جستجو مي‌ توان صدها كار انجام داد و در مطلبي كه مطالعه خواهيد كرد تمركز ما روي تغييرات اخير بوده است.

ترفندهاي سئو سايت براي قرار گرفتن در صدر نتايج گوگل

  1. بهينه سازي براي RankBrain

RankBrain سيستم هوش مصنوعي يادگيري ماشين گوگل است و اين شركت از آن به عنوان يكي از سه فاكتور اصلي براي رتبه بندي وب سايت ها نام مي برد.

گوگل از RankBrain براي پيدا كردن پاسخ (نتيجه جستجو) سوالات مبهم و كاملا جديد كه تا قبل از اين هرگز مطرح نشده اند استفاده مي كند. پرسش هاي جديد 15 درصد از جستجوهاي روزانه گوگل را به خود اختصاص مي دهند و با توجه به اين كه گوگل روزانه 3 ميليارد جستجو را پردازش مي كند، درصد مذكور به معني 450 ميليون جستجوي كاملا جديد در هر روز است.

يادگيري ماشين براي مديريت اين تقاضاهاي گسترده كاملا ضروري است و بهينه سازي آن توسط بازارياب هاي موتور جستجو شايد كار دشواري باشد.

هر چند طبق پست اخير ما در رابطه با نحوه بهينه كردن محتوا براي الگوريتم RankBrain گوگل، اين كار را به روش هاي مختلف مي توان انجام داد كه مهم ترين آنها ايجاد محتوايي است كه پاسخ پرسش هاي منحصر به فرد و كاملا جديد را داده و نياز خاص مخاطبان شما را مرتفع مي كند.

قطعا اين كار وقت گير بوده، نيازمند انجام تحقيقات و همچنين اندكي آزمايش و خطاست اما اگر محتوايي بنويسيد كه رفرنس هاي كافي و اطلاعات موثق را در يك ساختار مشخص و شفاف به كاربر ارائه دهد، قطعا شاهد ارتقا رتبه وب سايت براي جستجوهاي مرتبط خواهيد بود.

  1. بهينه سازي براي عبارت هاي جستجو near me

موبايل ها به خاطر بهره گيري از قابليت GPS در مقايسه با كامپيوترها امكاناتي افزون تر در حوزه جستجو دارند. براي مثال كاربران موبايل تمايل زيادي به استفاده از عبارت Near Me يا "نزديك من" براي پيدا كردن كالاها و خدمات نزديك به محل سكونت خود را دارند.

طبق تعريف گوگل، Micro Moments يا خرده لحظات، نقاط تماسي حساس در سفرهاي امروزي كاربران (Customer Journet) محسوب مي‌ شوند و زماني كه اين خرده لحظات با هم جمع شوند، نقشي تعيين كننده در چگونگي پايان يافتن سفرها (اينكه منجر به خريد بشوند يا خير) خواهند داشت.

اين صحبت گوگل به معني نقش كليدي موبايل در حوزه جستجوهاي محلي است و به همين خاطر اهميت بهينه سازي وب سايت را براي موبايل يادآور مي شود.

جستجوگران موبايل دو ويژگي مهم دارند، يكي اين كه بسيار فعال اند و ديگر اين كه به برندها وفادار نيستند؛ بنابراين با توجه به اينكه بسياري از كسب وكارها تجربه كاربري ضعيفي براي كاربران موبايل رقم مي زنند، براي شما فرصت بزرگي وجود دارد.

توصيه ما اين است كه مواردي مثل پيش بيني پذيري، مرتبط بودن محتوا، سهولت استفاده از وب سايت و ساير موارد مشابه را حتما مد نظر داشته باشيد.

  1. بهينه سازي براي حضور محلي

در ادامه نكته قبلي، اگر شما عملا در آن مكان حضور فيزيكي نداشته باشيد، بهينه سازي براي عبارت هاي جستجوي "نزديك من" معنايي ندارد. از اين رو نيازمند اصلاح سئو محلي تان هستيد.

اين كار را مي توانيد با بهينه سازي صفحه خود در Google My Business انجام دهيد. كارهاي زيادي براي اين منظور مي توان انجام داد كه مهم ترين آنها عبارتند از:

  • نوشتن توصيفي بلند و منحصر به فرد از كسب و كارتان
  • انتخاب دسته بندي صحيح
  • اطلاعات كليدي در مورد زمان فعاليت (opening times) كسب و كار
  • تصاوير بسيار زياد
  • به روز رساني پيوسته
  • شماره تلفن و آدرس كسب و كار

و يكي ديگر از عوامل اصلي تاثيرگذار در سئو محلي، درج نقد و بررسي ها و نظرات مشتريان در سايت مي باشد. وجود اين نظرات، صرفنظر از اين كه باعث فروش محصولات مي شوند يا نه، بسيار مهم و حياتي اند چرا كه تاثير مستقيمي روي نتايج جستجوهاي محلي خواهند داشت.

  1. بهينه سازي براي زبان طبيعي و جستجوي صوتي

طبق گزارش تازه هاي اينترنتي سال 2016 Mary Meeker، عبارت هاي جستجوي صوتي گوگل از سال 2008 به بعد شاهد رشدي 35 برابري بوده است.

اما چرا شاهد انفجار جستجوي صوتي هستيم؟ ورودي صوتي سرعتي 4 برابر بيشتر از تايپ دارد و به همين خاطر شاهد نمايش سريع تر نتايج جستجو خواهيم بود. البته مشكلات دسترسي ساده را هم نبايد فراموش كرد. بعضي از كاربران با تايپ در بعضي از دستگاه ها مشكل دارند. عده اي ديگر از كاربران دوست ندارند با منوهاي گيج كننده درگير شوند. نهايتا جداي از اين كه يك وب سايت چقدر براي موبايل بهينه سازي شده باشد، يا تلفن هاي ما چقدر بزرگ تر شوند، باز هم بايد گفت جستجو در موبايل ها كلافه كننده است.

گوگل تلاش بسيار زيادي براي بهبود موتور جستجوي خود كرده است تا قادر به تشخيص صفت هاي تفضيلي، آيتم هاي مورد نظر كاربر، زمان اشاره شده در جستجو و تركيبات پيچيده اين موارد باشد.

كليد اصلي بهينه سازي براي جستجوي صوتي ارائه محتوا براي سوالات مستقيم است. سوالاتي كه به زبان كاملا طبيعي (مكالمات روزمره) ارائه مي شوند و نه سوالاتي كه ما در حالت عادي و هنگام تايپ كلمات كليدي در موتورهاي جستجو استفاده مي كنيم.

  1. پاسخگويي به سوال

در ادامه مساله بهينه سازي براي زبان طبيعي، مساله توانايي پاسخگويي مستقيم به سوالات توسط محتواي سايت مطرح مي شود.

گوگل به منظور ارائه پاسخ هاي شفاف براي عبارت هاي جستجوي مبتني بر دانش كاربران، محتويات وب سايت هاي واسطه را زير و رو مي كند (براي مثال ممكن است شخصي چنين سوالي بپرسد: ?When is Kanye West’s birthday). اگر چه ويكي پديا مرجع و بهترين گزينه براي پاسخگويي به چنين سوالاتي است، اما به نظر مي رسد محبوبيت ويكي پديا در اين زمينه رو به افول است زيرا گوگل متوجه شده محتواهاي معتبرتري كه توسط ساير متخصصان ارائه مي شود از اعتبار بالاتري برخوردار است.

پس بهتر است به دنبال يافتن سوالاتي باشيد كه وب سايت شما قادر به پاسخگويي آنهاست و محتواهايي توليد كنيد كه چنين كاري را انجام دهد. بهتر است همه چيز را مختصر و مفيد كار كنيد؛ به اين معني كه سوال را كاملا شفاف در تيتر قرار داده و پاسخ آن را در همان ابتداي مطلب قرار دهيد.

  1. هزينه بپردازيد

حقيقت برخي مسائل نسبت به سال 2013 ، بيش از پيش روشن شده است... همين الان مي توانيد خواندن اين مطلب را رها كرده و با پرداخت هزينه آگهي هاي كليكي (PPC ads)، رتبه بالايي در نتايج جستجو كسب كنيد. 

البته با اين وجود همچنان نيازمند يك آگهي با كيفيت، صفحات فرود مرتبط و محصولاتي مشتري پسند خواهيد بود، خصوصا اگر در حال ورود به فضاي آگهي هاي ليست محصولات (Product Listing Ads) هستيد؛ به هر حال هر مشكلي را مي توان با پول حل كرد.

  1. در Top Stories قرار بگيريد، AMP را پياده سازي كنيد

ذكر نام سايت در سرويس اخبار گوگل (Google News) راهي مطمئن براي هدايت ترافيك كوتاه مدت به محتواهاي شماست.

اگر چه اين كار براي آن دسته از كساني كه رويه توليد محتواي هميشه سبز را در پيش گرفته اند خوشايند به نظر نمي رسد، اما اگر بتوانيد اخبار يا مطالبي جذاب را رسانه اي كنيد، قطعا سايت هاي ديگر به عنوان منبع به شما لينك خواهند داد.

بخش Top Stories در موبايل معادل بخش اخبار در دسكتاپ است و در حال حاضر محتواي اين بخش با استفاده از (Accelerated Mobile Pages (AMP پر مي شود. AMP برنامه متن باز گوگل است كه به وبمسترها امكان نگارش بسيار سريع و مختصري از صفحات وب كه در كوتاه ترين زمان ممكن بارگذاري مي شوند را براي كاربران موبايل مي دهد.

AMP هنوز تبديل به يك سيگنال رتبه بندي نشده است، اما اگر موفق به حضور در بخش Top Stories شويد، استفاده از صفحات AMP قطعا تجربه كاربري وب سايت شما را بهبود خواهد بخشيد.

ضمنا اين نكته را هم مد نظر داشته باشيد كه نتايج AMP در نتايج عادي جستجوي موبايل هم ظاهر مي شوند.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۰۷:۵۴ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی