آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 1
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

ترافيك تجديد پذير ماهيانه

ترافيك ماهيانه، ترافيكي ثابت و منظم است. هر روز، هفته، ماه و سال مي توانيد بر روي اين ترافيك و فروش هاي جديدي كه با خود به همراه مي آورد حساب كنيد. فروش هاي جديد شامل مشتري هاي بالقوه و مورد هدف نيز هستند. اين مدل ترافيك قابل پيش بيني بوده و اندازه گيري آن ساده تر است كه اين امر، خود يكي از مزاياي سئو محسوب مي شود.

در اين تصوير، مثالي از ترافيك تجديد پذير ماهيانه يك وبسايت (LifeCoachSpotter.com) را مشاهده مي كنيد كه از تكنيك هاي سئو استفاده مي كند. ترافيك ماهيانه مي تواند مهم ترين معيارهاي وبسايت شما را بسازد. اين معيارها عبارت اند از:

  • MRR (درآمد تجديد پذير ماهيانه)
  • رشد MRR (رشد درآمد تجديدپذير ماهيانه)

اگر هر روز بازديدكنندگان جديد و كافي به وبسايت شما مي آيند، به طور مداوم فروش هاي سري اولي (one-time sales) خواهيد داشت.

اگر مدل كسب و كار مشتركي و يا SaaS داريد، به طور مداوم MRR خود را افزايش مي دهيد. ترافيك تجديدپذير ماهيانه مي تواند موجب رشد مداوم كسب و كار شود.

جايي كه شكست مي خوريم

سئو پتانسيل زيادي براي به وجود آوردن ROI بالا دارد. البته اين مسئله منافاتي با اين واقعيت كه سئو مي تواند سخت باشد ندارد. يك مبتدي شايد با خودش فكر كند: "اگر مي خواهم كسب و كارم رشد كند، بايد ترافيك سايتم را رشد دهم و براي رشد ترافيك بايد وبسايتم را سئو كنم." متاسفانه، اين مسئله اصلا حقيقت ندارد. من به اين فرضيه مي گويم: "فرضيه مرگ":

هركسي كه مدت زمان طولاني در زمينه سئو فعاليت داشته باشد حجم كار مورد نياز را تشخيص مي دهد.

چرا سئو سخت است

  1. الگوريتم گوگل

ما هيچوقت پشت پرده الگوريتم گوگل را نمي بينيم. چيزي كه مي بينيم همبستگي ميان معيارهاي مختلف و روش هاي پيچيده توضيح آنهاست.

سئوي كلاه سياه براي افزايش رنك و رتبه غيرقانوني سايت استفاده مي شود و در نتيجه، الگوريتم موتورهاي جستجو به طور منظم در حال توسعه و پيشرفت براي جنگيدن با تاكتيك هاي فريب دهنده هستند.

  1. بيش از 200 فاكتور رنك دهي

اگر بيش از 200 فاكتور رنك دهي داريم، بايد بر روي كدام يك تمركز كنيم؟

با توجه به اينكه براي سنجش رنك و رتبه وبسايت شما، فاكتورهاي زيادي دخيل هستند، تمركز بر روي همه آنها غيرممكن است. يافته هاي منتشر شده زيادي نيز وجود دارند كه به سئوكارها كمك ميكنند بر روي مهم ترين فاكتورهاي رنك دهي در الگوريتم هاي گوگل تمركز كنند.

  1. راه حلي كه امروز به درد مي خورد، فردا كاربردي ندارد

الگوريتم گوگل مدام در حال پيشرفت است. يعني بهينه سازي وب سايت بايد مداوم باشد.

  1. اندازه گيري نرخ بازگشت سرمايه يا ROI سخت است

از آنجا كه سفر مشتري خطي نيست، امكان ندارد كه مشتري هاي هدايت شونده يا فروش ها همگي از يك كانال به دست آيند. با استفاده از توزيع چند كاناله، مي توانيد ببينيد كه سئو بخشي از بازاريابي كلي و همه جانبه است.

  1. آزمايشات، چرخه زندگي طولاني دارند

اگر در حال  split-testing يك صفحه فرود هستيد و در هفته 100 بازديدكننده داريد، مي توانيد به سرعت ببينيد كدام كار شما اثربخش است. با سئو، زمان لازم است كه ابتكارات و كارهاي نو برنامه ريزي و اجرايي شوند و بعد ماحصل آن قابل اندازه گيري باشد. چرخه آزمايش، اندازه گيري و تكرار، به دليل طبيعت طولاني مدت و طبيعي سئو، آهسته است.

  1. ايزوله كردن متغيرها تقريبا غيرممكن است

سئوكارها معمولا به طور همزمان از چند ابتكار استفاده مي كنند. به همين دليل ايزوله كردن متغيرها و تشخيص اينكه كدام يك از آنها باعث افزايش رنك و رتبه يا ترافيك شده است، سخت و پيچيده است. در يك آزمايشگاه تجربي، شما مي توانيد يك متغير را ايزوله كنيد و آن را با گروه كنترل مقايسه كنيد. اما در سئو ما محيط هاي كنترل شده اي نداريم تا بر روي آنها كار كنيم.

  1. سئو يك بازي "مجموع- صفر" است

مجموع-صفر، وضعيتي در تئوري بازي است كه در آن بردهاي يك نفر برابر باخت هاي فرد مقابل است. بنابراين تغييرات خالص درآمد يا مزايا صفر است! به ازاي عبارت هاي كليدي پولي كه كسب و كار شما مي تواند بر روي آن سرمايه گذاري كند، تنها يك نتيجه جستجو در رنك 1 و يك نتيجه جستجو در رنك 2 مي تواند باشد. اگر رقباي شما اين رنك ها را برنده شوند، شما آنها را از دست خواهيد داد.

فكر كردن صحيح

انتخاب بهترين روش براي برنامه ريزي استراتژي سئو بستگي به طرز فكر صحيح دارد.

  1. در ذهن خود از انتها شروع كنيد

با در نظر گرفتن اهداف و KPIهاي صحيح، مي توانيد از تكنيك مهندسي معكوس استفاده كنيد. البته متعهد بودن شما و كارمندان به رسيدن به اين اهداف نيز كليد موفقيت است.

  1. به طولاني مدت فكر كنيد

سئو كانال بازاريابي است كه به سرمايه گذاري بستگي دارد. اين كه به جاي ماه هاي آتي به سال هاي آتي فكر كنيد، بسيار مهم است.

  1. تخصيص بودجه به مدير سرمايه!

سرمايه گذاري بر روي سئو بايد حساب شده و مديريت شده انجام شود و تخصيص بودجه به آن صورت پذيرد. آيا لينك سازي بايد 20% از كل سرمايه گذاري را به خود اختصاص دهد يا 60% را؟ آيا محتوا بايد 30% از سرمايه را به خود اختصاص دهد يا 70% را؟ بدون تخصيص صحيح سرمايه گذاري به ابتكارات سئو، سرمايه هاي بسيار بزرگ يا بسيار كوچكي براي بخش هاي اشتباه صرف مي شوند.

بين بيش از 200 فاكتور رنك دهي كه گوگل از آنها استفاده مي كند، بايد بر روي 2 تا 6 فاكتور برتري تمركز كنيد كه براي كسب و كار شما نتيجه خوبي رقم مي زنند. مهم نيست كه چقدر ايده خوبي داشته باشيد، مهم اين است كه اين ايده چقدر مي تواند بر روي KPI شما موثر باشد.

پس تلاش هاي خود را بايد كجا متمركز كنيد؟

هر وبسايت و موقعيتي منحصر به فرد است. قواعد كلي موتورهاي جستجو و رهبران فكري شايد به درد شما نخورند. من پيشنهاد مي كنم به آزمايشات متخصصين و داده هايي كه پيرامون بهترين تكنيك ها داريد اعتماد كنيد. با توجه به تجربه من، فاكتورهايي كه بيشترين وزن را از جانب الگوريتم هاي رنك دهي گوگل دارند عبارت اند از:

  • بك لينك هاي معتبر
  • محتوا (كمك رسان- طولاني- باكيفيت و غيره)
  • بهينه سازي (دسته بندي عبارت كليدي)
  • تجربه مشتري و پاسخ به نياز مشتري
  • فاكتورهاي تكنيكي و فني (سرعت بارگذاري صفحه، معماري و غيره)
  1. با گوگل متحد شويد

خوب است به خاطر داشته باشيد كه هدف گوگل تنها هدايت ترافيك به وبسايت شما نيست. هرچه بيشتر با هدف گوگل همراه شويد، بيشتر مي توانيد به طور طبيعي موفق شده و پيشرفت كنيد.

هر سئوكاري بايد هدف و ارزش پيشنهادي (value proposition) گوگل را به خاطر داشته باشد:

به كاربران گوگل كمك كنيد آنچه به دنبالش هستند را پيدا كنند و تجربه كاربري عالي داشته باشند.

با داشتن چنين طرز فكر كاربر محوري، احتمال آنكه رنك بالاتري بگيريد و ترافيك ارگانيك بيشتري به دست آوريد بيشتر است و در آينده مي توانيد خود را به الگوريتم هاي گوگل اثبات كنيد. اگر هدف شما كمك به كاربران گوگل باشد، مي توانيد به طور طبيعي شاهد بهبود نتايج و ROI در طي زمان باشيد.

اندازه گيري ROI براي سئو

چطور متوجه مي شويد تلاش هايي كه مي كنيد بر روي درآمدتان تاثير دارند؟ چطور مي فهميد تاكتيك هايي كه انتخاب مي كنيد بر روي آنها سرمايه گذاري كنيد، تاكتيك هاي مناسبي براي كسب و كار شما هستند؟

ابتدا سرسختانه تبديل هاي خود را زير نظر بگيريد. اگر به فروش ها يا معيارهاي مهم توجه نكنيد، نمي توانيد متوجه شويد كدام فروش ها از سئو ناشي مي شوند. با زير نظر گرفتن توزيع هاي چندكاناله، مي توانيد به خوبي نسبت به سفر مشتري واقعي آگاهي پيدا كنيد. به اين ترتيب مي توانيد بهتر بفهميد سئو چطور به موازات ديگر خيابان ها مانند هدف گذاري، آگاهي بخشي و بازديدهاي مستقيم كار مي كند.

سپس، سفر مشتري را درك كنيد. ببينيد مشتريان چطور درباره كسب و كار شما اطلاعات كسب كرده اند، چه مدت زمان طول كشيده است كه اين افراد از شما خريد كنند و از چه كانالي براي خريد استفاده كرده اند. تمامي اين ها، فاكتورهاي مهمي براي اندازه گيري ROI در طولاني مدت مي باشد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۱۱:۴۰ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی