آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 10
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

هر متخصص سئو باهوش و آگاهي مي داند كه كار سئو و بهينه سازي وب سايت هيچگاه واقعا تمام نمي شود. زماني كه فكر مي كنيد همه كارها را انجام داده ايد، ناگهان گوگل تصميم مي گيرد الگوريتم خود را به روز كرده و يا امكانات ارگانيك جديد (و غير رايگاني) معرفي كند تا همواره شما را آماده و گوش به زنگ نگه دارد. بعلاوه وب سايت ها دائماً در حال تغييرند و بنابراين هميشه اصلاحات كوچكي لازم است تا استراتژي سئو خود را در بهترين حالت حفظ كرده و يك گام از رقبا جلوتر بمانيد.

گاهي اوقات اين اصلاحات كوچك شهودي و حسي به نظر مي رسند (مثلا كاري كنيم كه دكمه "اضافه كردن به سبد خريد" در صفحه محصول بيشتر به چشم بيايد، يا سربرگي را كه بيشتر مبتني بر متن است تا تصوير، به پايين صفحه انتقال دهيم تا خيلي كاربر را گيج نكند). احتمالا شما هم با اين وضعيت سخت مواجه شده ايد. ايجاد برخي تغييرات مفيد به نظر مي رسد، اما چون هيچ داده اي در اختيار نداريد، تقريبا غيرممكن است كه بتوان ميزان اثرگذاري اين تغييرات را مشخص كرد. اينجاست كه بهينه سازي نرخ تبديل سايت به كمك تان مي آيد.

اول CRO يا اول سئو؟

ماجراي سئو و CRO هم مثل داستان "اول مرغ بود يا تخم مرغ" است، يعني نمي توان به راحتي گفت كدام يك اولويت بيشتري دارد:

  • آيا بايد اول بر روي جذب ترافيك طبيعي به سمت سايت متمركز شد و بعد براي CRO اقدام كرد؟
  • يا بايد قبل از بهينه سازي كامل استراتژي رسيدن به بالاي قيف بازاريابي، مسير تبديل (conversion path) هموار و بي دردسري ايجاد كنيم؟

بعضي از ابزارها واقعا به يك سطح كمينه از بازديد كنندگان نياز دارند (بسته به اينكه تا چه حد بخواهيد برنامه هاي CRO تان تهاجمي باشد) تا مطمئن شويد كه تست هاي A/B و ساير روش هاي جمع آوري داده ها مي تواند از نظر آماري اصطلاحا به "سطح معني دار" برسد. پس منطقي اين است كه بودجه بازاريابي خود را ابتدا براي سئو خرج كنيد، چون كيفيت وب سايت شما بر كانال هاي ديگر هم تاثير مستقيم خواهد داشت.

يك مثال خوب در اين زمينه، امتياز كيفيت است كه شامل كيفيت صفحه مقصد (صفحه فرود) و نرخ كليك (CTR) مي شود و نقش مهمي در تعيين هزينه هر كليك (CPC) دارد.

بهينه سازي نسبت تبديل (CVR) هم اگرچه به تنهايي نمي تواند ترافيك بيشتري را به سايت شما هدايت كند، اما موجب كاهش زحمت كاربران و تسكين دادن مشكلات (يا اصطلاحا pain points) آنها خواهد شد كه مي تواند به معناي درآمد بيشتر باشد. حتي برخي از سايت هايي كه داراي جذاب ترين ويژگي هاي ظاهري و بهترين محصولات هستند هم ممكن است به خاطر مسائل بسيار ساده اي مثل مشكل بودن فرآيند پرداخت، نتوانند به پتانسيل واقعي خود برسند.

ابزارهاي بهينه سازي نرخ تبديل سايت جهت ارتقاي سئو

هم كارشناسان تبديل و هم متخصصان سئو مي توانند از ابزارهاي زير براي افزايش چشمگير تعداد مشتري هاي هدايت شونده و گسترش دامنه كار خود استفاده كنند. در اين قسمت چهار ابزار هوشمند CRO براي كمك به سئو را معرفي مي كنيم:

  1. ابزار Hotjar

امكانات: داراي چندين ابزار آناليز مانند نقشه حرارتي (heatmaps)، ثبت بازديدها، رديابي قيف بازاريابي (conversion funnel tracking)، آناليتيكس فرم ها (form analytics)، راي گيري ساده (با يك سوال چند گزينه اي) و نظرسنجي هاي پيچيده تر و ...

زمان مورد نياز براي جمع آوري داده ها: متغير

مسائلي كه شايد درباره اين ابزار ندانيد: يكي از معدود ابزارهاي موجود است كه مي توان جمع آوري داده توسط آنها را كاملا سفارش سازي كرد. بيشتر ابزارها به طور دائم داده ها را از همه صفحات و همه بازديدكنندگان جمع آوري مي كنند، اما ابزار تحليل رفتار كاربران Hotjar به شما اجازه مي دهد تا ميزان داده هاي جمع آوري شده را كنترل كنيد و گزارش هاي فوري و لحظه اي هم بگيريد.

بعلاوه اين ابزار از تكنيك هاي نمونه گيري هوشمند استفاده مي كند: به عنوان مثال اگر سايت 75 هزار بازديد كننده در روز داشته ولي برنامه اي كه به Hotjar داده ايد تنها محدود به ثبت 25 هزار بازديد باشد، الگوريتم آن در طول روز داده هاي يكي از هر 3 بازديد كننده را جمع آوري مي كند تا داده ها از توزيع يكنواختي برخوردار باشند. در ضمن مي توانيد نرخ نمونه برداري را به دلخواه و بسته به نياز خود تغيير دهيد.

چه كاربردي در سئو دارد: مي توانيد نقشه هاي حرارتي را بر اساس نوع دستگاه مورد استفاده كاربر آناليز و "نقاط داغ و سرد" را شناسايي كنيد، اطلاعات دقيقي درباره كليك ها به دست آوريد و متوجه شويد كاربران با كدام قسمت ها بيشترين تعامل را دارند. همچنين مي توانيد عملكرد محتواي پايين صفحه را بررسي كنيد و متوجه شويد كه چند درصد از بازديد كنندگان به قسمت هاي پايين صفحه مقصد هم مي روند.

مي خواهيد بدانيد كه يك كاربر واقعي در سايت شما چه رفتاري دارد؟ مي توانيد با برخي تنظيمات مربوط به ثبت بازديدها، مسير حركت كاربر در سايت را ببينيد. بعلاوه مي توانيد قسمت هاي مربوط به راي گيري و نظرسنجي را فعال نموده و از كاربران بخواهيد كه نظرشان را درباره تجربه اي كه در سايت داشته اند مستقيما اعلام كنند. اين موارد به ويژه براي طراحي مجدد صفحه فرود بسيار مفيد خواهد بود.

  1. ابزار EyeQuant

امكانات: يك ابزار پيش بيني كننده نقشه حرارتي كه به كمك آن ميتوانيد شاخص هاي طراحي صفحه وب را آناليز كنيد، يا نقشه هاي ادراكي (perception map) تهيه و بر اساس آن جذاب ترين ويژگي ها، "نقاط  داغ"، قسمت هاي مورد توجه كاربران و ... را بيابيد.

زمان مورد نياز براي جمع آوري داده ها: آني و بلافاصله! الگوريتم اين ابزار بر پايه هزاران مطالعه در زمينه رديابي حركات چشم طراحي شده و همچنين از يادگيري ماشين بهره مي برد تا مشخص كند كدام قسمت هاي صفحه وب بيشتر از همه توجه كاربران را جلب مي كنند.

مسائلي كه شايد درباره اين ابزار ندانيد: ابزار بهينه سازي نرخ تبديل سايت EyeQuant در حال حاضر بر روي معيار جديدي كار مي كند كه مي تواند به بازاريابان در جهت بهبود بنرهاي تبليغات اينترنتي شان كمك كند. اين معيار كه "امتياز ديده شدن آگهي ها" يا Ad Visibility Score ناميده شده است، مشخصات بصري مختلف آگهي هاي تبليغاتي را، از ويژگي هاي ساده اي مانند رنگ ها و كنتراست تا عوامل پيچيده تري مثل تشخيص اشياء آناليز مي كند.

EyeQuant مي تواند به آگهي شما از 1 تا 100 امتياز بدهد (1 يعني ضعيف و 100 يعني شرايط بهينه)، ولي شركت سازنده هنوز در حال بررسي داده هاست تا دقيقا مشخص كند كه چه عواملي باعث عملكرد بهتر برخي تبليغات مي شود.

چه كاربردي در سئو دارد: مفيدترين ويژگي اين ابزار، "نقشه توجه" (Attention Map) است كه به كمك آن مي توانيد متوجه شويد كاربران بيش از همه به كدام قسمت هاي صفحه مقصد نگاه مي كنند. بعلاوه با اين ابزار مي توانيد نقاط كانوني مورد توجه كاربران در يك صفحه وب را به راحتي شناسايي كنيد تا توصيه هاي بهتري در زمينه طراحي صفحه ارائه دهيد.

مي خواهيد مطمئن شويد كه قيمت گذاري تبليغي تان (promotional pricing) در مركز توجه كاربران است؟ مي توانيد از نقشه هاي ادراكي كمك بگيريد. اين نقشه ها قسمت هايي از صفحه را نشان مي دهند كه كاربران به احتمال زياد در 3 ثانيه اول بازديد، آنها را مي بينند. همچنين مي توانيد داده ها را بخش بندي (segment) كنيد تا مشخص شود كه بين يك كاربر جديد و كاربري كه قبلا هم از صفحه بازديد كرده، از نظر نوع نگاهشان به محتواي صفحه چه تفاوتي وجود دارد.

بر خلاف اكثر ابزارهاي نقشه برداري حرارتي كه بر جمع آوري داده هاي كاربران متكي هستند، EyeQuant به شما امكان مي دهد اسكرين شات هايي از صفحات مقصد خود را آپلود نموده و بازخورد كاربر را با كليك بر روي يك دكمه دريافت كنيد. به اين ترتيب مي توانيد صفحات مقصد را به محض اينكه در محيط آزمايشي ساخته شدند ارزيابي كنيد و قبل از فرستادن صفحه واقعي به روي وب، اصلاحات لازم را انجام دهيد. توجه: اين ابزار تنها براي محتواي بالاي صفحه قابل استفاده است. توصيه مي شود به جاي وارد كردن URL، يك اسكرين شات آپلود كنيد. مخصوصا اگر pop-up overlay داريد، اين مسأله بسيار مهمتر خواهد بود.

  1. ابزار Crazy Egg

امكانات: در اين ابزار با استفاده از نقشه هاي حرارتي ادراكي، آناليز اسكرول، ثبت مسير حركت كاربر و آناليز دقيق صفحه (شامل كليك هاي كاربر) مي توانيد قسمت هاي "داغ و سرد" را تشخيص دهيد، و همچنين امكان اجراي تست هاي A/B هم وجود دارد.

زمان مورد نياز براي جمع آوري داده ها: متغير

مسائلي كه شايد درباره اين ابزار ندانيد: ابزار بهينه سازي نرخ تبديل Crazy Egg قابليت سفارشي سازي رديابي كاربران را دارد كه به وسيله آن مي توانيد بخش بندي داده ها را با دقت فوق العاده زياد انجام دهيد.

به عنوان مثال، مي توان رفتار بازديد كنندگاني كه به سيستم وارد (login) شده اند را با آنهايي كه وارد نشده اند مقايسه كرد، كاربران را بر اساس تاريخچه كليك هايشان دسته بندي كرد و يا از جاوا اسكريپت هاي سفارشي براي طبقه بندي كاربران به هر شكل دلخواه بهره برد.

چه كاربردي در سئو دارد: اين ابزار قابليت انجام تست هاي A/B بدون نياز به نرم افزارهاي گران قيمت ديگر را دارد و همچنين كليك هاي كاربران را عميق تر بررسي مي كند (چيزي كه EyeQuant فاقد آن است). علاوه بر اين confetti map به شما اجازه مي دهد تا كليك ها را بر اساس اينكه از كجا به سايت شما ارجاع شده اند، نوع دستگاه مورد استفاده كاربر، ساعت، روزهاي هفته، كلمات كليدي، موتور جستجو و متغيرهاي دلخواه و سفارشي خود دسته بندي كنيد.

  1. ابزار Optimizely

امكانات: ابزار بهينه سازي نرخ تبديل سايت Optimizely يكي از قدرتمندترين پلتفرم ها براي اجراي تست هاي A/B، چند متغيره و و چند صفحه اي (multipage) است. اگر اشتراك Optimizely را خريداري كرده باشيد معلوم مي شود كه احتمالا مهارت كاملي در زمينه CRO داريد. اين ابزار براي طراحي آزمايش ها و تست هاي سفارشي بدون نياز به كدنويسي قابل استفاده است (البته امكان كدنويسي هم وجود دارد) و كنترل كامل بر تخصيص ترافيك، دسته بندي هاي سفارشي و مخاطبين و ... را در اختيارتان قرار مي دهد.

زمان مورد نياز براي جمع آوري داده ها: متغير

چه كاربردي در سئو دارد: صفحه وب خود را آناليز كنيد و ببينيد آيا در آن اجزايي وجود دارند كه براي تست A/B مناسب باشند؟ با ابزار بهينه سازي نرخ تبديل Optimizely مي توانيد همزمان دو نسخه از يك محتواي مشابه را بدون نگراني از جريمه (dinged) شدن به خاطر پنهان سازي (cloaking)، تست كنيد. اين ابزار آزمون هاي خود را تا زماني ادامه مي دهد كه از نظر آماري به نتايج معني دار برسد، بنابراين هميشه مي توانيد مطمئن باشيد كه بهبود نتايج ناشي از تغييرات شما بوده است و نه به دليل نوسانات عادي نرخ تبديل.

با كمك اين ابزارهاي CRO، مي توانيد از داده هاي واقعي براي تاييد ايده هاي خود در زمينه طراحي مجدد سايت استفاده كنيد. اگر سايت شما ترافيك قابل توجهي دارد، احتمالا زمان بهينه سازي CRO فرا رسيده است.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۵۷:۰۵ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی