آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 3
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

همچنان كه صفحات شتاب دهنده موبايل (AMP) روز به روز رونق بيشتري مي گيرند، ما متوجه برخي اشتباهات متداول در زمان انتشار صفحات AMP شديم. در اين مقاله، ليستي از گام هايي را خواهيد ديد كه بايد براي جلوگيري از آسيب رسيدن به صفحات AMP و كسب اطمينان از اينكه براي خوانندگان خود تجربه اي عالي از صفحات AMP رقم مي زنيد، انجام دهيد.

  1. فقط فايل هاي معتبر AMP را منتشر كنيد

يكي از مهم ترين چيزها درباره AMP اين است كه محيط اجرا حاوي يك اعتبارسنج دروني است. اين اعتبار سنج بررسي مي كند كه آيا فايل AMP شما داراي فايل HTML معتبر براي AMP هست يا خير. اگر صفحه شما حاوي AMP نامعتبر بود، به خوبي بارگذاري نشده و پلتفرم هاي واسطه ممكن است صفحات AMP شما را نشان ندهند. به همين دليل هم ايده خوبي است كه يك زيرمجموعه قابل نمايش از صفحات AMP خود را تاييد اعتبار كرده و اطمينان حاصل كنيد كه اين صفحات در انواع مختلف پلتفرم ها نمايش داده مي شوند.

اين اعتبارسنج را مي توانيد با افزودن "#development=1" به URL صفحه AMP اجرا كنيد. براي مثال:

https://ampbyexample.com#development=1

مي توانيد نتيجه اعتبارسنجي را در Javascript console مرورگر خود ببينيد:

  1. از متاديتاي صحيح استفاده كنيد

اضافه كردن متاديتا به فايل هاي AMP، سايت هاي واسطه را قادر مي سازد تا بهتر صفحات AMP شما را نشان دهند. براي مثال، Google Top Stories Carousel with AMP در حال حاضر از دسته بندي هاي متاديتاي مقاله و ويدئو پشتيباني كرده و از اين موارد براي تفسير پيش نمايش هاي مقاله استفاده مي كند:

استفاده از ابزار Structured Data Testing Tool روشي عالي براي آزمايش اين است كه آيا متاديتاي موجود در فايل هاي AMP شما صحيح است يا خير. اطمينان حاصل كنيد كه در فيلتر "All data"، "AMP Articles" نشان داده مي شود و همه چيز سبز است. اينجا مثالي از اين مورد را مي توانيد مشاهده كنيد.

  1. اطمينان حاصل كنيد كه صفحات AMP شما را مي توان پيدا كرد

پلتفرم هاي واسطه اي مانند Google Top Stories Carousel with AMP، صفحات AMP را با ورژن canonical صفحه پيدا مي كند. براي به وجود آوردن امكان انجام اين كار، از فايل هاي AMP HTML خود به ورژن canonical آنها لينك بدهيد (اين ورژن، معمولا ورژن دسكتاپ است):

و مسئله مهم اين است كه بايد از ورژن canonical (و هر جايگزيني) به فايل هاي AMP خود لينك دهيد:

در غير اين صورت، پلتفرم هاي واسطه قادر به پيدا كردن صفحات AMP شما نيستند.

  1. به Crawler ها يا خزنده ها امكان دسترسي به فايل هاي AMP خود را بدهيد

اگر مي خواهيد صفحات AMP شما در پلتفرم هاي واسطه نمايش داده شوند، حتما به خزنده هاي آنها اجازه دسترسي به اين صفحات را بدهيد. يعني:

  • در فايل txt، براي خزنده ها ممنوعيت دسترسي ايجاد نكنيد:

User-agent: *
Disallow: /amp/               <= don't!

  • متا تگ robots noindex را به فايل هاي AMP HTML اضافه نكنيد:

                   <= don't!

  • در تيتر X-Robots-Tag HTTP فايل هاي AMP خود، نوايندكس را وارد نكنيد:

$ curl -I http://www.example.com/amp.html       

HTTP/1.1 200 OK
Date: Tue, 25 May 2010 21:42:43 GMT
(…)
X-Robots-Tag: noindex                      <= don't!
(…)

  1. با استفاده از Google AMP Cache، بررسي كنيد صفحات AMP شما به خوبي بارگذاري مي شوند

Google AMP Cache صفحات معتبر AMP را ذخيره كرده و دسترسي كاملا سريعي براي آنها فراهم مي كند. براي مثال، Google Top Stories Carousel with AMP از Google AMP Cache براي نمايش مقالات استفاده مي كند. حافظه cache تصاوير و فونت ها را نيز علاوه بر اسناد ذخيره مي كند. به همين دليل هم حتما بايد بررسي كنيد كه صفحات AMP شما زماني كه با Google AMP Cache بارگذاري مي شوند، به خوبي كار مي كنند.

بارگذاري صفحات AMP با استفاده از Google AMP Cache ساده است. Google AMP Cache URL بسته به اينكه آيا URL سورس در HTTP يا HTTPS موجود است يا خير، ساخته مي شود:

  • HTTP: https://cdn.ampproject.org/c/AMP_URL_WITHOUT_SCHEME
  • HTTPS: https://cdn.ampproject.org/c/s/AMP_URL_WITHOUT_SCHEME

وقتي AMP_URL_WITHOUT_SCHEME لوكيشن فايل AMP بدون //:(http(s است. براي مثال، AMP Cache URL براي https://ampbyexample.com عبارت است از:

https://cdn.ampproject.org/c/s/ampbyexample.com

وقتي صفحات AMP خود را با Google AMP Cache بارگذاري مي كنيد، با استفاده از ابزارهاي توسعه دهنده موجود در مرورگر خود بررسي كنيد كه تمامي منابع خارجي، شامل تمامي موارد زير با موفقيت قابل بارگذاري باشند:

  • تصاوير
  • ويدئوها
  • Endpoint هاي تحليلگر (amp-analytics)
  • Endpoint هاي amp-pixel
  • فونت هاي خاص
  • Iframe ها

مهم: دقت كنيد كه Google AMP Cache از protocol relative URLs هاي مرتبط با پروتكل پشتيباني نمي كند. در عوض مي توانيد در صورت امكان با HTTPS به همه ويژگي ها (asset) لينك دهيد. مي توانيد در اين لينك بيشتر درباره نحوه كار Google AMP Cache مطالعه كنيد.

  1. ورژن يكساني از صفحات AMP خود را به همه نشان دهيد

اگر مي خواهيد صفحات AMP شما در پلتفرم هاي واسطه نمايش داده شوند، بايد يك ورژن از AMP را به كاربران و خزنده ها ارائه كنيد. از ريدايركت كردن كاربران دستگاه هاي غير موبايلي به ورژن متفاوتي از وبسايت خود جلوگيري كنيد. اين كار مي تواند باعث شود كاربران بتوانند صفحات AMP شما را ببينند، اما خزنده هاي واسطه نتوانند. بهترين روش اين است كه هميشه صفحات AMP را نمايش داده و هيچوقت كاربران را به صفحات غير AMP ريدايركت نكنيد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۶ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۰۳:۵۴ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی