آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 4
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

معمولا وقتي رويداد عمومي يا كمپين يوتيوب را شروع مي‌ كنم، تا حد ممكن تخصصي و ويژه كار مي‌ كنم. اول از همه اين كه بازاريابي مجدد، تطابق يا جايگذاري مشتري را هدف مي‌ گيرم اما بسياري اوقات نمي‌ توانم از اين هدف‌ گيري استفاده كنم. ممكن است مخاطب به اندازه كافي بزرگي براي بازاريابي مجدد كه هدف برتر من است، نداشته باشم. ممكن است فهرست ايميل من به اندازه كافي شلوغ نباشد.

مرحله بعدي كار من معمولا اين است كه اهداف شخصي و مخاطبين مورد نظر خودم را تعيين كنم تا به كاربران هدف ام نزديك تر شوم. اما، در نهايت وقتي به هدف ميرسيم، نياز به افزايش دسترسي به افراد بيشتر را كنار ميگذاريم. اين كار نيازمند استفاده از گزينه‌ هاي هدف‌ گيري گسترده‌ تري است كه در گوگل ادز داريم. خب از كجا بايد شروع كنيم؟

شروع كار با گزارش مخاطب گوگل آناليتيك

گزارش هاي مخاطب در گوگل آناليتيك اطلاعات زيادي درباره درصد خوبي از كاربران به ما مي دهد. (خيلي زود به شما مي گويم چرا از واژه "همه كاربران" استفاده نكردم. فقط بايد صبور باشيد.) مي خواهم براي اين پست فقط به يك بخش از مخاطب تمركز كنم و اين بخش همان گزارش ديدگاه‌ ها يا Insight report است. براي اين كار روي Interests كليك كنيد. سپس صفحه overview را انتخاب كنيد.

در ادامه به نماي اصلي خواهيم رفت كه Affinity Category و In-Market Segment براي هر بخش و محدوده تاريخ كه انتخاب كرده‌ ايد را نشان خواهد داد.

بخاطر داريد گفتم گوگل آناليتيك داده هاي عالي را فقط براي "درصد خوبي" از كاربران شما نشان مي دهد؟ به اين دليل كه گزارش هاي خاص نمي توانند هر بخش داده را از هر كاربر سايت جمع آوري كنند. در اينجا صفحه "interest: overview" به اين شكل در مي آيد. به اعدادي كه مي خواهم بگويم توجه كنيد:

من بخش "همه كاربران" را هنگام مشاهده اين اطلاعات انتخاب كردم. مشاهده مي كنيد كه درصد كاربران تصوير نشان مي دهد تنها بيشتر از 50 درصد همه كاربران احتمالي خود را پوشش داده ايم. در حالي كه اين اطلاعات عاليست و مي توانم از آن براي كمك به توسعه كمپين هاي آگاهي خودم استفاده كنم، اطلاعات را محتاطانه بررسي مي كنم. دانستن اين كه كاربران فعلي من در كدام دسته از مخاطبين قرار مي گيرند خيلي خوب است، اما بايد بدانم هر كاربري كه از سايتم ديدن مي كند را بدست نخواهم آورد. 

استفاده از Affinity Categories براي گسترش فعاليت شما

حالا شايد به اين فكر كنيد كه "اين اطلاعات عالي است. اما چطور به كمپين هاي آگاهي من كمك مي كند؟"

بايد بگويم سوال خوبي مطرح كرديد. دليل اين كه Affinity Category و In-Market Segment را كنترل مي كنم اين است كه آن ها مطابق با گزينه هاي هدف گيري دقيق مخاطب هستند كه قابل استفاده در گوگل ادز هستند. باور نداريد؟ اجازه دهيد به شما نشان دهم.

در حالي كه تصوير بالا تنها in-market segments را نشان مي دهد، Affinity Category و In-Market Segment دقيقا با آنچه مي توانيم در گوگل آناليتيك هدف بگيريم مطابقت دارد. بنابراين ذهنيت من اين است كه مي توانم از بين كاربراني كه در حال حاضر از سايتم بازديد مي كنند، افرادي را پيدا كنم و بعد تعداد بيشتري از اين مخاطبان را هدف بگيرم.

كمي عميقي تر نگاه مي كنيم

فرض كنيد گزينه هاي in-market segments را بيشتر از affinity categories مي پسنديم. روي عنوان "In-Market" كليك مي كنيم تا داده هاي بيشتري درباره اين قسمت به دست بياوريم. آنچه در گوگل آناليتيك خواهيم ديد در تصوير زير آمده است:

داده هاي افراد in-market segments كه در ابتدا به آن‌ ها نگاهي انداختيم را مي‌ بينيم (مي توانيد همين داده ها را با استفاده از affinity categories نيز به دست آوريد). مي توانم ببينم كدام in-market segments بيشترين افراد مستعد را به من ميدهد، اكثر افراد از كدام زمينه خاص هستند يا كدام in-market segment بالاترين نرخ تبديل را دارد. مي خواهم ببينم همه كاربراني كه به سايت من مي آيند در كدام گروه ها جاي مي گيرند، ولي هميشه مي توانيد مقاطع را تغيير دهيد تا اگر مي خواهيد فقط كاربراني كه هزينه اي پرداخت كردند را ببينيد. بررسي داده ها از چند زاويه مي تواند براساس اين كه اهداف كسب و كار شما چيست، مسير بهتري براي رسيدن به اهدافتان را نشان دهد.

آماده ايد جلوتر برويم؟ پس روي "Autos & Vehicles/Auto Parts & Accessories/Engine & Transmission" در مقطع بازار داخلي كليك كنيد تا ببينيم در ادامه چه خواهيم داشت.

وقتي روي بخش يا دسته بندي خاص كليك مي كنيد، مشاهده مي كنيد كه انتخاب شما، چطور با توجه به بازه سني كاربران تفكيك مي شود. به داده هايي كه براي in-market segment گرفتيم نگاهي بيندازيد. به روشني مي بينيم كه نرخ تبديل افراد با زياد شدن بازه سني، افزايش پيدا مي كند. اگر بخواهم in-market segment را هدف بگيرم، ممكن است تصميم بگيرم تنها بازه هاي سني خاصي را در نظر داشته باشم يا ارائه نمايش و تبليغ براي افراد در بازه سني بالاتر را انتخاب كنم تا بهتر با مخاطب هدفم ارتباط برقرار كنم.

خب سن تنها بعدي نيست كه براي تحليل Affinity Category يا In-Market Segment داريم. چندين گزينه ديگر هم هست كه ميتوانيم براي كسب داده بيشتر از آن ها بهره ببريم.

برخي از ابعاد اصلي كه مي توانيم انتخاب كنيم در ادامه آمده است:

  • Affinity Category
  • سن
  • مرورگر
  • اندازه مرورگر
  • نسخه مرورگر
  • شهر
  • قاره
  • كشور
  • جنسيت
  • In-Market Segment
  • زبان
  • مترو
  • دامنه شبكه
  • سيستم عامل
  • گروه ديگر
  • ناحيه
  • شبه قاره
  • نوع كاربر

خيلي گيج نشويد. اين مسئله به تحليل هاي بسيار دقيق اشاره مي كند. شما حساب هاي كاربري خود را مي شناسيد. از كسب و كار خود (يا سرويس گيرندگان خود) خبر داريد. فقط به ابعاد اصلي كه حس مي كنيد بيشترين اثر را بر كمپين هاي آگاهي شما دارند تمركز كنيد. نيازي نيست هر بعدي كه در اينجا آمده را بررسي كنيد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۳۶:۰۴ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی