آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 4
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

الگوريتم پانداي گوگل

اولين بار، در سال 2011 بود كه گوگل اولين آپديت الگوريتم پانداي خودش را منتشر كرد، كه هدف آن بهبود كيفيت نتايج جستجو با كاهش رتبه محتواي كم كيفيت بود. اين به روز رساني پاندا، شروع جنگ گوگل عليه سئو كلاه خاكستري بود. به مدت 5 سال، اين الگوريتم، به صورت بخشي مجزا از يك الگوريتم جستجوي گسترده تر بود اما در سال 2016، پاندا به يكي از الگوريتم هاي اصلي گوگل تبديل شد. همانطور كه خود گوگل گفته است، اين الگوريتم به اين دليل تبديل به يك الگوريتم مجزا و اصلي شده است كه انتظار نمي رود موتور جستجو بخواهد تغيير گسترده ديگري در آن ايجاد كند.

نقاط تمركز الگوريتم پاندا:

  • محتواي تكراري
  • تكرار كلمات كليدي به صورت بي هدف
  • محتواي ضعيف
  • اسپم هاي توليد شده توسط كاربران
  • محتواي نامرتبط

بهترين كار براي تطابق با الگوريتم پاندا در گوگل:

اولين چيزي كه شما بايد به آن توجه كنيد، اين است كه محتواي تكراري داخل سايت نداشته باشيد. پيشنهاد من اين است كه شما به صورت منظم سايت خودتان را ارزيابي كنيد تا مطمئن شويد كه هيچ موضوع تكراري در سايت شما وجود ندارد.

مطلب تكراري با سايت هاي ديگر نيز يكي از مواردي است كه باعث مي شود پاندا عليه شما فعاليت كند، به همين دليل بهتر است صفحاتي كه احتمال مي دهيد از مطالب شما كپي كرده باشند را هم بررسي كنيد. اما بعضي از كسب و كارها وجود دارند (مانند فروشگاه هاي آنلاين با صفحه محصولات متنوع) كه نمي توانند هميشه محتواي 100% منحصر به فرد داشته باشند. در اين صورت، سعي كنيد محتواي اصيل تري را منتشر كنيد و توصيفات محصولات خودتان را تا حد ممكن برجسته و عالي بنويسيد. يكي ديگر از راه حل هاي خوب اين است كه اجازه دهيد مشتري هاي شما با استفاده از تاييد سفارش، مرور محصولات، نظرات و غيره، در رابطه با محصول صحبت كنند.

موضوع بعدي كه بايد به آن توجه كنيد، بررسي صفحه هايي با محتواي ضعيف و پر كردن اين صفحات با محتواي قوي، اصيل و مفيد مي باشد.

ارزيابي كردن سايت خودتان از نظر تكرار بي فايده كلمات كليدي نيز يكي از مهم ترين فعاليت هايي است كه بايد انجام دهيد تا پاندا سايت شما را جريمه نكند. در نتيجه، بايد كلمات كليدي در تيتر صفحه، متا تگ توضيحات سئو، بدنه و تگ هاي H1 را بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه در هيچ كدام از اين قسمت ها بيش از حد از كلمات كليدي استفاده نكرده باشيد.

الگوريتم پنگوئن گوگل

به روز رساني پنگوئن در سال 2012 منتشر شد و دومين گام گوگل براي مقابله با اسپم ها بود. به صورت خلاصه، هدف اصلي اين الگوريتم كاهش رتبه سايت هايي بود كه لينك هاي آن ها به نظر دستكاري شده اند (هنوز هم هدف اين به روز رساني همين است). درست مانند پاندا، پنگوئن نيز از سال 2016 تبديل به يكي از الگوريتم هاي اصلي گوگل شده است. بنابراين، اين الگوريتم حالا به صورت پيوسته مشخصات بك لينك هاي يك سايت را بررسي مي كند تا در صورت وجود هرگونه لينك اسپم، آن ها را شناسايي كند.

نقاط تمركز الگوريتم پنگوئن

  • لينك هاي ايجاد شده از سايت هاي اسپمي
  • لينك از سايت هايي كه از نظر موضوعي، نامربوط هستند.
  • لينك هاي پولي
  • لينك هايي كه انكر تكست هاي آن ها بيش از حد بهينه سازي شده است.

بهترين كار براي تطابق با الگوريتم پنگوئن

اولين چيزي كه شما بايد در اين قسمت انجام دهيد، شناسايي لينك هاي مضر مي باشد. بايد به اين نكته اشاره كنيم كه نرم افزار هاي مختلف از روش ها و فرمول هاي مختلف استفاده مي كنند تا ضرر لينك هاي خاصي را مشخص كنند. خوشبختانه، معيار SpyGlass’s Penalty Risk سئو، از فرمول هايي استفاده مي كند كه الگوريتم پنگوئن هم از آن ها استفاده مي كند.

بعد از اين كه شما موارد اسپمر را شناسايي كرديد، بايد تلاش كنيد تا لينك هاي اسپمي موجود در مجموعه لينك هاي خودتان را با تماس با وبمستر سايت هايي كه به شما لينك داده اند، حذف كنيد. اما وقتي كه شما با هزاران لينك مضر سروكار داشته باشيد و يا پاسخي از وبمستر ها دريافت نكنيد، بهترين گزينه اين است كه با استفاده از ابزار disavow گوگل، اين لينك ها را disavow كنيد.

يك موضوع ديگر كه من حتما پيشنهاد مي كنم، اين است كه هميشه رشد مجموعه لينك هاي خودتان را بررسي كنيد. موضوع اين است كه هر افزايش غير معمول در مجموعه لينك هاي شما ممكن است نشانه اي باشد كه يك نفر سايت شما را اسپم كرده است. در بيشتر مواقع شما به خاطر يك يا دو لينك اسپم جريمه نمي شويد، اما جريان ورودي ناگهاني از بك لينك هاي سمي مي تواند براي شما مشكل ايجاد كند. همچنين به صورت كلي، هميشه بايد لينك هايي كه اخيرا به سايت شما اضافه شده اند را بررسي كنيد.

الگوريتم EMD گوگل

اپديت الگوريتم Exact Match Domain در سال 2012 توسط گوگل منتشر شد و دقيقا، كاربرد اين الگوريتم از نام آن مشخص است. هدف انتشار اين به روز رساني، هدف گرفتن دامنه هاي تطابق دقيق با محتواي كم كيفيت و ضعيف بود. اين كار به اين دليل انجام شد كه در گذشته سئو كار ها با خريد دامنه هايي كه عبارات كليدي دقيقي در آن ها وجود داشت و ايجاد سايت هايي بسيار كم كيفيت بر روي اين دامنه ها، مي توانستند در نتايج موتور هاي جستجو، بسيار موفق شوند.

نقطه تمركز الگوريتم EMD

  • دامنه هايي با تطبيق دقيق و محتواي ضعيف

بهترين كار براي تطابق با الگوريتم emd

اصلا ايرادي ندارد كه شما از دامنه هايي با تطبيق دقيق استفاده كنيد. تنها شرطي كه شما بايد رعايت كنيد تا دچار مشكل نشويد، اين است كه در وبسايت خودتان محتواي با كيفيت ارائه كنيد. همچنين من اصلا پيشنهاد نمي كنم كه شما صفحه هاي كم كيفيت را حذف كنيد، بلكه بايد تلاش كنيد تا صفحه هاي موجود را بهبود دهيد و محتواي اصيل و با كيفيت در آن قرار دهيد.

الگوريتم Pirate گوگل

شما احتمالا هنوز روزهايي را به ياد داريد كه سايت هايي كه محتواي آن ها از سايت هاي ديگر سرقت شده است، در نتايج جستجو رتبه بالايي مي گرفتند و در همه جاي اينترنت، شما مي ديديد كه محتوا سرقت مي شود. البته، اين موضوع بايد متوقف مي شد و گوگل نيز با به روز رساني الگوريتم با نام Pirate كه در سال 2012 منتشر شد به اين موضوع واكنش نشان داد تا وبسايت هايي كه تا حد زيادي از قوانين كپي رايت تخطي كرده بودند، جريمه شوند. لطفا در نظر داشته باشيد كه اصلا اين به روز رساني نمي تواند باعث شود كه سايت شما از ايندكس حذف شود، بلكه تنها باعث مي شود كه سايت شما رتبه بندي كمتري دريافت كند.

نقاط تمركز اصلي الگوريتم Pirate

  • تخطي از قانون حق نشر (كپي رايت)

بهترين كار براي تطابق با الگوريتم Pirate

در اين زمينه خيلي موضوع پيچيده اي مطرح نيست. بهترين كاري كه شما مي توانيد بكنيد، اين است كه محتواي اصيل منتشر كنيد، نه اين كه بدون اجازه مالك يك محتوا آن را بر روي سايت خودتان كپي كنيد.

همانطور هم كه احتمالا مي دانيد، جنگ و مقابله با اين سرقت محتوا هنوز تمام نشده است. در نتيجه اگر متوجه شديد كه رقيب شما از محتواي سرقت شده استفاده مي كند، شما بايد به گوگل كمك كنيد و يك درخواست رسمي با استفاده از ابزار Removing Content From Google به گوگل بدهيد. بعد از آن، گوگل تقاضاي شما را با كمك تيم حقوقي گوگل بررسي مي كند و سپس آن ها مي توانند بر روي محتواي ايندكس شده يا سايت ها، تنظيمات مورد نياز را اعمال كنند.

الگوريتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) و الگوريتم رنك برين گوگل

از سال 2013، گوگل دوره اي براي درك بهتر هدف جستجوي كاربران را شروع كرده است. در نتيجه، گوگل الگوريتم Hummingbird را در همان سال و سپس در سال 2015، الگوريتم RankBrain را منتشر كرد. اين دو به روز رساني، يكديگر را كاملا دقيق تكميل مي كنند زيرا عملكرد هر دوي اين الگوريتم ها، شناسايي و تفسير هدف جستجوي پشت عبارات جستجو شده توسط كاربران مي باشد. اما، اين دو الگوريتم اندكي با يكديگر تفاوت دارند.

الگوريتم Hummingbird يا الگوريتم مرغ مگس خوار گوگل، يكي از الگوريتم هاي به روز رساني اصلي گوگل است كه مرتبط با درك عبارات جستجو (به خصوص، عبارات طولاني و محاوره اي و نه كلمات كليدي منفرد) مي باشد و تلاش دارد نتايج جستجويي را در اختيار كاربر قرار دهد كه مطابق با هدف جستجوي او مي باشد.

همچنين الگوريتم rankbrain گوگل يك سيستم يادگيري ماشيني است كه به Hummingbird اضافه شده است. بر اساس داده هاي تاريخي بر اساس رفتار قبلي كاربران، اين سيستم يادگيري ماشيني به گوگل كمك مي كند تا عبارات جستجو شده نا آشنا، منحصر به فرد و اصيل را پردازش كنند.

نكات تمركز الگوريتم هاي مرغ مگس خوار و رنك برين

  • كلمات كليدي طولاني
  • عبارات جستجوي نا آشنا
  • زبان طبيعي
  • تجربه كاربري

بهترين كار براي تطابق با اين الگوريتم ها

اين ايده خوبي است كه شما جستجوي كلمات كليدي خودتان را توسعه دهيد و توجه ويژه اي به جستجوهاي مربوطه و كلمات هم معني داشته باشيد تا بتوانيد تنوع خوبي در محتواي خودتان ايجاد كنيد. چه اين موضوع مطابق ميل شما باشد چه نباشد، ديگر گذشت آن روز هايي كه شما مي توانستيد تنها با اتكا بر روي كلمات كليدي كوتاه كه از Google AdWords به دست آمده بود كار خودتان را انجام دهيد، گذشته است.

مهم تر از آن، حالا كه توانايي موتور هاي جستجو براي پردازش زبان طبيعي بهتر شده است، استفاده از عبارات غير طبيعي به خصوص در تيتر محتوا و متا تگ توضيحات تبديل به يك مشكل شده است.

شما همچنين مي توانيد از نظر ارتباطات و جامع بودن محتوا، با استفاده از تحليل هاي رقابتي، محتواي خودتان را بهبود دهيد. ابزار بسيار متنوعي وجود دارد كه تحليل هاي  TF-IDF را در اختيار شما قرار مي دهند. اين تحليل ها مي تواند عبارات و مفاهيم مرتبط با موضوع مد نظر شما را كه مورد استفاده رقباي قوي شما هستند، در اختيار شما قرار دهد.

علاوه بر تمام موارد مطرح شده در قسمت بالا، فراموش نكنيد كه شما بايد هميشه تلاش كنيد تا تجربه كاربري را در سايت خودتان بهبود بخشيد. اين يك فعاليت برد – برد مي باشد كه هم باعث مي شود كاربران شما تجربه بهتري داشته باشند و همچنين باعث مي شود كه رتبه بندي شما در صفحه نتايج جستجو نيز بهبود پيدا كند. شما هميشه بايد در Google Analytics، معيار هاي تجربه كاربري را در نظر داشته باشيد، به خصوص معيار هاي نرخ پرش و مدت زمان ماندن كاربر در صفحه.

الگوريتم pigeon و الگوريتم Possum

هر دو الگوريتم Pigeon و Possum، به هدف ارزيابي سئو محلي هستند و به اين منظور ايجاد شده اند كه بتوانند كيفيت نتايج جستجوي محلي را بهينه كنند. به روز رساني Pigeon در سال 2014 ارائه شد و به اين منظور طراحي شد تا بتوان الگوريتم جستجوي محلي گوگل، به الگوريتم اصلي نزديك تر شود. مهم تر از آن، در زمان رتبه بندي نتايج جستجو با استفاده از اين الگوريتم، عوامل مكان و فاصله نيز در نظر گرفته شد. همين موضوع باعث شد كه سايت هايي با آدرس محلي، رتبه بندي بهتري دريافت كنند و همچنين ارتباط بيشتري بين اين الگوريتم و جستجوي Google Web و Google Map ايجاد شود.

دو سال بعد، زماني كه الگوريتم Possum منتشر شد، گوگل نتايج جستجوي متنوع تري را مبتني بر مكان فيزيكي جستجو كننده، ارائه كرد. در اصل، هر چه شما به آدرس يك كسب و كار نزديك تر باشيد، احتمال اين كه شما، سايت اين كسب و كار را در نتايج جستجو ببينيد، بيشتر مي شود. حتي زماني كه تفاوت كمي در عبارات جستجو شده وجود داشته باشد، نتايج متفاوتي ايجاد مي شود. بايد به اين نكته اشاره كرد كه الگوريتم Possum همچنين به نوعي باعث شد كه كسب و كار هايي كه خارج از ناحيه شهري فيزيكي قرار داشتند نيز از نظر رتبه بندي بهبود پيدا كنند.

نقاط تمركز اصلي

  • نمايش وبسايت هاي معتبر و بهينه در نتايج جستجوي محلي
  • نشان دادن نتايج جستجويي كه به مكان فيزيكي جستجو كننده نزديك تر هستند
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۲۴:۵۵ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی