آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 10
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

حالا، در حالي كه اين نكات بي اساس نيستند، اگر شما بزرگترين برند شامپو در جهان را داريد و براي كلمه شامپو هم در صفحات جستجو، رتبه يك گوگل را داريد، شما مي توانيد بررسي كنيد كه حالا چگونه مي توانيد كارهاي خودتان را توسعه دهيد.

خب، با استفاده از CRO (بهينه سازي نرخ تبديل) موثر، تحقيقات در زمينه سئو، تحليل سهم بازار و بهينه سازي هاي فني، شما مي توانيد مزيت هاي بسيار زيادي را به دست بياوريد. سئو اخيرا محدود به سايت و گوگل نيست، اخيرا سئو اينستاگرام را همگي زياد مي شنويم كه درست يا غلط مطرح شده است و كمك زياد به فروش بيشتر مي كند.

وبسايت هاي آنلاين در مقياس بزرگ

خيلي ساده است كه مقياس گسترده داده هاي در دسترس به صورت آنلاين باعث مي شوند كه براي برندهاي بزرگتر، به خصوص در صنعت فروشگاه هاي اينترنتي، مزيت هاي مختلف و زيادي فراهم شود. استفاده از اين مزايا و تبديل كردن آن ها به ترافيك جستجوي ارگانيك و رسيدن به عملكرد مناسب در زمينه كسب و كار، بدون اجراي كانال هاي مختلف گروه هاي محتوايي، گروه هاي محصولات و تعاريف دقيق از كاربران، دشوار مي باشد.

اما، با ساده كردن اين داده ها در وهله اول و سپس رديابي داده ها در كسب و كارهاي مختلف، اين آمار در سطح بالا مي توانند مبناي دقيقي را ايجاد كنند كه با استفاده از آن ها، برند ها مي توانند مشتريان و بازار هاي جديد به دست بياورند.

  1. تعاريف محتوايي در Google Analytics

شما مي توانيد با استفاده از يك URL يا مشخصات يك صفحه، داده هاي مرتبط با محتواي خودتان را در Google Analytics به دست بياوريد؛ شما مي توانيد اين كار را از طريق سطح محصولات خودتان انجام دهيد و سپس، نكات كليدي مهمي را در Google Analytics مشاهده كنيد.

 نخست و احتمالا مهم تر از هر چيزي، شما مي توانيد قسمت هايي از وبسايت خودتان كه عملكرد بهتري بر اساس معيارهاي اوليه دارند را شناسايي كنيد. معيارهايي مانند بازديد از صفحات و يا time on site.

شما مي توانيد اطلاعات را دقيق تر بررسي كنيد و سپس مي توانيد صفحاتي كه بيشترين نرخ تبديل دارند را شناسايي كنيد و اين معيارها به خصوص براي سايت هاي فروشگاه اينترنتي، اهميت بسيار زيادي دارد. حالا، اين موضوع اهميت بسيار زيادي دارد زيرا شما مي توانيد داده هاي بسيار گسترده در رابطه با عملكرد خودتان را شناسايي كنيد و بررسي كنيد كه در كدام قسمت ها، مي توانيد شرايط را بهبود بخشيد.

همچنين شما مي توانيد اين تحليل ها را با داده هاي داخلي خودتان تركيب كنيد تا بتوانيد بر اساس نرخ هاي تبديل هدف خودتان، از اين تحليل ها به سود برسيد (و يا قسمت هايي كه سود بسيار كمي براي شما ايجاد كرده اند را شناسايي كنيد).

  1. داده هاي عبارات جستجو در سرچ كنسول گوگل

جهت جذب كاربر جديد، داده هاي گوگل آناليتيكس را مي توانيد با داده هاي سرچ كنسول گوگل تركيب كنيد تا مشخص كنيد كه كدام مجموعه محتوايي در سايت شما، بهترين عملكرد را در SERP ها دارند.

اين موضوع داده هاي بسيار ارزشمندي را در اختيار شما قرار مي دهد كه مي توانيد مشكلات مرتبط با كلمات كليدي هدف خودتان را شناسايي كنيد و متوجه شويد كه مثلا آيا اين عبارات كليدي در جستجو هاي صوتي نمايش داده مي شوند، عبارات مرتبط با خريد هستند و يا اين كه مثلا توانسته اند به جايگاه صفر (position 0) در نتايج جستجو برسند. اين داده ها در تركيب با داده هاي بالا، شما را قادر مي سازند تا متوجه شويد كاربران شما (يا كاربران احتمالي) در فاز تحقيقات در چه مرحله اي قرار دارند و در نتيجه، مي توانيد متوجه شويد كه كسب و كار شما از نظر آن ها در چه جايگاهي است.

  1. داده هاي مرتبط با حجم جستجو

شما به سادگي مي توانيد داده هايي كه ميزان حجم جستجو را مشخص كرده اند را با بازه هاي زماني آن مقايسه كنيد. اين كار باعث مي شود كه در تمام مواردي كه حجم جستجو بالا است اما ترافيك شما پايين است (يعني مشاركت كاربران در زمان مواجهه با سايت شما كم است) را شناسايي كنيد.

اين موضوع ممكن است كاملا واضح باشد، اما برندهاي بزرگ (بر اساس تجربيات من)، گاهي ممكن است درگير موفقيت هاي خودشان شوند و نتوانند فرصت هاي احتمالي براي بهبود را شناسايي كنند.

شما بايد داده هاي مرتبط با حجم جستجو را به صورت ماهانه با مقادير ميانگين مقايسه كنيد و به اين روش شما مي توانيد به صورت تخميني ارزش هر بخش از محتوا در سايت خودتان را نسبت به ارزش واقعي آن در كسب كار، به دست بياوريد.

  1. ايجاد داشبوردهاي Data Studio

Data Studio گوگل يا گوگل ديتا استوديو، دقيقا در حال انقلاب مي باشد و تمام داده هاي آن را حالا مي توانيد با يكديگر تركيب كنيد تا در رابطه با برند خودتان، ديدگاه هاي بسيار دقيقي را به دست بياوريد.

شما با استفاده از اين داده هاي تركيبي، مي توانيد تمام گزارش هاي ارزيابي و داده هاي بالا را با يكديگر تركيب كنيد و مشخص كنيد كه براي به دست آوردن بهبود در ترافيك ارگانيك خودتان، بايد چه تغييراتي در فعاليت هاي بازاريابي يا توليد محتواي خودتان ايجاد كنيد.

ارزيابي داده ها

  1. استفاده از داشبورد

در هر مرحله از تحقيقات و برنامه ريزي بازاريابي تان، شما بايد داده هاي موجود در حساب Google Data Studio خودتان را بررسي كنيد.

شما مي توانيد از فيلترهاي مختلف در اين حساب استفاده كنيد و مي توانيد زير مجموعه هاي هدف از داده ها كه مطابق با نيازهاي كسب و كار شما هستند را شناسايي كنيد.

بر اساس نيازهاي اوليه، اين Google Data Studio مي تواند بسيار مفيد باشد. به عنوان مثال، با استفاده از Google Data Studio شما مي توانيد الگوهاي كمپين فعلي را بر اساس روزهاي هفته شناسايي كنيد و از تمام فعاليت هاي بازاريابي و تبيلغاتي خودتان، بازخورد هاي مناسبي دريافت كنيد.

مدل سازي هاي بلند مدت به شما نشان مي دهد كه اين برنامه هاي تبليغاتي چه تاثيري بر روي KPI هاي شما دارد. سپس، شما مي توانيد اين داده ها را با داده هاي رتبه بندي و جستجوي خودتان تركيب كنيد تا متوجه شويد كه چه برنامه ريزي هايي بايد در كمپين هاي شما قرار بگيرد.

  1. بررسي رفتار كاربران

سپس، شما بايد رفتار كاربران خودتان را با استفاده از اين داده ها شناسايي كرده و بررسي كنيد كه آيا يك گروه از كاربران، تعامل متفاوتي نسبت به گروه هاي محتوايي و تبليغاتي شما دارند يا خير. در صورتي كه اين موضوع تحت تاثير دستگاه مورد استفاده آن مي باشد، شما بايد سعي كنيد به صورت دقيق تر تناقض هاي موجود را از طريق ارزيابي هاي خودتان، شناسايي كنيد.

به عنوان مثال، در صورتي كه حجم جستجو، براي يك گروه از عبارات جستجو شده حدود 10.000 مي باشد اما شما فقط 100 كاربر در هر ماه در سايت خودتان جذب مي كنيد، احتمالا نمي توانيد براي كسب و كار خودتان مشتري هاي احتمالي را به دست بياوريد در نتيجه شما بايد داده هاي خودتان را ارزيابي كرده تا موارد زير را شناسايي كنيد:

  • رتبه بندي هاي مثبت در مقايسه با رتبه بندي هاي منفي
  • عبارات جستجو و گرايش هاي فصلي
  • تغييرات آنلاين براي تطابق با مشكلات بالا
  • CTR ارگانيك (نرخ كليك)
  • نمايش در صفحات جستجو به صورت ارگانيك

اين موارد را مي توانيد به سادگي با داده هاي مرتبط با ميانگين فروش تركيب كنيد تا ببينيد كه ميزان درآمد احتمالي شما از طريق افزايش مشتري هاي احتمالي به چه صورت خواهد بود.

  • فاز اول

حجم جستجو * CTR ارگانيك

  • فاز دوم

ترافيك بالقوه / ميانگين نرخ تبديل * ارزش = ارزش بازار بالقوه در نرخ تبديل فعلي سايت 

البته، ما هنوز در اين ارزيابي ها، موضوع تجربه كاربري را در نظر نگرفته ايم.

انواع تبديل

آيا تبديل هاي مختلف در بازارهاي مختلف، متفاوت هستند؟

در نهايت، زماني كه شما توانستيد با روش هاي جذب كاربر، 32 درصد از كاربران ارگانيك را از جايگاه شماره يك به دست بياوريد، بايد تضمين كنيد كه كاربران مختلف چطور به مشتري نهايي شما تبديل مي شوند (و يا بررسي كنيد به صورت كلي نرخ تبديل شما به چه صورت است)؛ همچنين بايد بررسي كنيد كه آيا قبل از شكل گيري تبديل، افراد به صورت گسترده از سايت شما خارج مي شوند يا خير.

به عنوان مثال، در صورتي كه شما 90 درصد از بازار يك محصول خاص را داريد اما تنها 10 درصد از فروش در سايت شما شكل مي گيرد در اين صورت شما احتمالا در موارد زير، مشكل داريد:

  • مسير تبديل
  • محصولات
  • عبارات مرتبط با هدف جستجوي كاربر
  • دستگاه هاي مورد استفاده كاربر
  • رتبه بندي براي عبارات كليدي خريد
  • تجربه كاربري به صورت كلي در سايت

حالا با ارزيابي اين داده ها و تركيب ويژگي هاي مختلف، جهت بررسي علت اين مشكلات، شما مي توانيد حوزه هاي اصلي هدف خودتان را براي شكل دادن به فعاليت هاي تبليغاتي و شكل دادن به برند خودتان شناسايي كنيد.

شما هيچ وقت نبايد قدرت داده ها را براي راه هاي جذب كاربر دست كم بگيريد.

با ايجاد تغييرات در انتهاي اين فعاليت ها، شما بايد تغييرات ايجاد شده را براي خودتان به صورت دقيق مشخص كنيد و در واقع اين كار دشوار نيست. زماني كه شما ارزش گروه هاي تحقيقاتي خودتان را شناسايي كرديد، مي توانيد ارزش اين تحقيقات را براي كسب و كار خودتان به ارمغان بياوريد.

در صورتي كه يك عبارت كليدي، ارزشي حدود 10.000.000 يورو در سال دارد و شما در جايگاه دوم قرار داريد، آيا شما واقعا بايد به دنبال عبارات كليدي طولاني مشابه باشد؟ سئو در سال 2019 بر اساس بستر هاي جستجوي گوگل شكل مي گيرد و مديران و آژانس هاي سئو بايد تمام فعاليت هاي خودشان را بر همين اساس شكل بدهند.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۷:۲۷:۲۱ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی