آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 10
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

Google Dataset Search، يك موتور جستجوگر از گوگل است كه به محققان كمك مي كند داده هاي آنلاين را كه به صورت رايگان براي استفاده در دسترس هستند، پيدا كنند و در واقع اين موتور جستجو، تكميل كننده Google Scholar براي مطالعات و گزارش هاي آكادميك مي باشد.

اين سرويس مي تواند دسترسي راحت به داده هاي اينترنتي بسيار ارزشمندي را در اختيار ما قرار دهد. همانطور كه Natasha Noy از گوگل مي گويد:

"دانشمندان، ژورناليست هاي داده محور، افرادي كه از داده ها استفاده مي كنند و يا هر كس ديگري مي تواند داده هاي مورد نياز كار خودشان را با اين ابزار به دست بياورند و يا صرفا، مي توانند حس كنجكاوي خودشان را ارضا كنند."

براي سئوكاران، اين ابزار قطعا به عنوان يك ابزار تحقيقاتي جديد بسيار مفيد مي باشد و به آن ها كمك مي كند تا محتواي آگاهي بخش، قابل اعتماد و مفيد را ايجاد كنند. اما جايگاه اين ابزار از نظر قابليت رويت و يا از نظر يك سيگنال رتبه بندي به چه صورتي است؟

آشنايي با ابزار تحقيقاتي Dataset Search گوگل

به عنوان يك نويسنده كه تقريبا يك دهه است از گوگل به عنوان جستجوگر براي يافتن داده ها استفاده مي كنم، همواره تاكيد مي كنم كه يافتن آمار سخت در رابطه با موتورهاي جستجو، هميشه كار ساده اي نبوده است.

گاهي، داده هايي كه جديد نيستند، رتبه بندي بهتري نسبت به تحقيقات جديدتر دريافت مي كنند. اين موضوع از نظر سئو وب سايت اهميت زيادي دارد، يعني داده اي كه ماه ها يا سال ها قبل منتشر شده است، زمان خوبي داشته تا بتواند اعتبار و ترافيك جذب كند. اما معمولا ما نيازمند جديدترين داده ها هستيم، و حتي نتايج جستجويي كه به داده هاي موجود در يك صفحه كه اخيرا منتشر شده اشاره مي كند، الزاما به اين معني نيست كه داده هاي موجود در اين صفحه مرتبط با همان تاريخ هستند.

به علاوه، نشريات بزرگ (سايت هايي مانند BCC)، معمولا نسبت به دامنه هايي كه داده هاي اصلي در آن ها منتشر مي شوند رتبه بهتري را دريافت مي كنند. دوباره، اين موضوع در موتورهاي جستجو جاي تعجب ندارد. BBC و همكاران اين سايت ترافيك، اعتبار، لينك هاي ورودي و محتواي متغير بسيار زيادي نسبت به بقيه وبسايت ها دارند. اما اين بدين معني نيست كه كاربراني كه به دنبال داده هاي اوليه مي گردند، مايل هستند نمايش داده ها توسط BBC را مشاهده كنند.

يكي ديگر از موضوعات اصلي كه در زمان جستجو براي داده هاي اوليه در گوگل با آن رو به رو مي شويم، موضوع دسترسي به محتوا مي باشد. در بسياري از مواقع، بعد از اندكي جستجو در SERP ها من متوجه مي شوم داده هايي كه نياز دارم پشت يك درگاه پرداخت قرار گرفته است و براي دسترسي به آن بايد پول پرداخت كنم و اين بسيار ناراحت كننده است.

در وهله اول، Dataset Search تلاش دارد تا اين مشكلات را حل كند.

يك جستجوي سريع در رابطه با "آب و هواي روزانه" (به نظر مي رسد گوگل مشتاق است تا از اين نوع از داده هاي gov. استفاده كند تا كارايي ابزار را نشان دهد)، نشان مي دهد كه اين سرويس چطور نسبت به يك جستجوي معمولي در Google.com متفاوت مي باشد.

نتايج در طرف سمت چپ صفحه رتبه بندي مي شوند و بقيه فضاي SERP ها به اطلاعات بيشتر در رابطه با نتايجي مي شود كه شما انتخاب كرده ايد (به صورت پيشفرض، اطلاعات لينك اول نمايش داده مي شود). اين بخش توصيف از صفحه شامل اين موارد مي باشد:

  • لينك هاي URL اصلي به صفحه فرود
  • تاريخ اصلي مانند دوره زماني كه داده ها پوشش مي دهند، زمان آخرين به روز رساني داده ها و زمان اولين نشر آن ها.
  • كسي كه داده ها را فراهم كرده است.
  • مجوز براي نشر داده ها
  • مكان جغرافيايي مربوطه
  • توصيفي در رابطه با ماهيت داده ها

بر اساس مقايسه، اگر شما همين عبارت كليدي را در گوگل در حالت ناشناس جستجو كنيد، نتايج براي پيش بيني هاي هوا از سايت هاي Accuweather،BBC و Met Office ارائه داده مي شوند. در نتيجه شما يك موتور جستجو داريد كه بر روي داده هاي خالص و ثبت شده با كارايي فوري، تمركز دارد.

بيشتر نتايج (نه همه آن ها) كاملا به كاربر نشان مي دهند كه داده ها كي شكل گرفته اند و منبع اصلي آن ها چيست. با توجه به اين كه منابعي كه در SERP هاي Dataset Search نمايش داده مي شود، ما مي توانيم كاملا مطمئن باشيم كه نرخ كليك بر روي سايت ها، باعث مي شود كه ما به داده ها دسترسي خواهيم داشت.

  • Dataset Search گوگل براي افزايش بازديد سايت

همانطور كه در پست معرفي اين محصول توسط گوگل بيان شد، اين ابزار مبتني بر وبمسترهايي است كه مجموعه داده هاي خودشان را با مجموعه لغات Schema.org نشان گذاري مي كنند.

به صورت كلي، نشانه گذاري Schema.org يك روش استاندارد براي توسعه دهنده ها است تا اطلاعاتي كه بر روي وبسايت شان قرار دارد را به صورتي ارائه دهند كه كراول و درك كردن آن توسط موتورهاي جستجو ساده باشد. كارشناسان سئو سايت ممكن است قبلا با اين روش محتواي ويدئويي و يا اشياي غير متني خودشان را در سايت نشانه گذاري كرده باشند و با آن آشنا باشند. به عنوان مثال، ممكن است آن ها تلاش كرده باشند كه كسب و كار خودشان را براي جستجوي محلي بهينه سازي كنند.

رهنمودها و منابع بسيار زيادي وجود دارد كه مي تواند به شما در نشانه گذاري مجموعه داده ها كمك كند (صفحه اصلي Schema.org، ليست نشانه گذاري مجموعه داده هاي Schema.org، مرجع گوگل براي نشانه گذاري مجموعه داده ها و تالار گفتمان وبمستر گوگل كه داده هاي بسيار مفيدي دارند). من معتقد هستم كه اگر شما خوش شانس باشيد كه بتوانيد داده هاي اصيل توليد كنيد، قطعا ارزش اين را دارد تا كاري كنيد كه در دسترسي گوگل و قابل كراول باشند.

اگر شما به اين موضوع فكر مي كنيد، معتقدم كه الان، رتبه بندي شدن در Google Dataset Search اهميت زيادي دارد. ترافيكي كه در اين سرويس وجود دارد ممكن است خيلي گسترده نباشد، اما رقابت براي شروع رتبه بندي هم هنوز دشوار نيست. هر چه وبمستر ها و توسعه دهنده ها متوجه ظرفيت اين سرويس شوند، كاربرد آن نيز بيشتر مي شود.

به علاوه، نشانه گذاري مجموعه داده ها فقط باعث بهبود رتبه بندي شما در Google Dataset Search نمي شود بلكه همچنين باعث افزايش قابليت رويت سايت شما براي عبارات داده محور مربوطه در گوگل هم مي شود. يك موضوع مهم در رابطه با داده ها همين مطلب است زيرا حالا مشاهده مي كنيم كه جداول و آمار بيشتري در المان هاي مختلف SERP ها مانند گراف دانش مورد استفاده قرار مي گيرد.

به صورت خلاصه:

  • استفاده از داده ها كار ساده اي است.
  • هر چه شما سريع تر از داده هاي خودتان استفاده كنيد، احتمال اين كه بتوانيد در Google Dataset Search قبل از رقباي خودتان ديده شويد بيشتر خواهد بود.
  • اين كار براي افزايش قابليت رويت در عبارت هاي جستجوي داده محور روزمره نيز بسيار موثر مي باشد.
  • Dataset Search گوگل به عنوان سيگنال رتبه بندي

كاملا مشخص است كه ايندكس شدن در Dataset Search به خودي خود، مي تواند يك سيگنال رتبه بندي باشد.

Google Scholar كه مقاله هاي علمي مانند ژورنال و كتب علمي را ايندكس مي كند، توسط گوگل به عنوان يك سيگنال ارزشمند در رابطه با اهميت و برجستگي يك مجموعه داده در نظر گرفته مي شود.

با در نظر داشتن اين موضوع، مي توان اين گونه در نظر گرفت كه مجموعه داده اي كه با يك نشانه گذاري خوب بهينه سازي شده است و در Dataset Search نمايش داده مي شود، يك سيگنال قدرتمند را به گوگل ارسال مي كند. اين موضوع اين سيگنال را مي دهد كه سايت دريافت كننده، سايتي معتبر و قابل اعتماد از نظر داده هاي ارائه شده مي باشد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۲۶:۱۱ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی