آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 6
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

شما نمي توانيد بدون اندازه گيري، چيزي را بهبود دهيد. همين موضوع باعث مي شود كه تحليل سئو سايت يكي از مهم ترين تكنيك هاي موجود براي رشد و توسعه كار باشد.
اما آيا اندازه گيري هاي ما كافي است؟
بيشتر بازارياب هاي ديجيتال باور دارند كه با استفاده از Google Analytics و نظارت بر منابع ترافيك روزانه، از قبل در حال تحليل وبسايت خودشان بوده اند.
در حالي كه Google Analytics يك بستر بسيار عالي است، هنوز هم تحليل هاي بسيار زيادي براي وبسايت جدا از Google Analytics وجود دارد ( به خصوص اگر شما خيلي تخصص فني براي ردگيري رخدادها نداشته باشيد).

مادامي كه تكنولوژي تكامل پيدا مي كند، شما هميشه بايد به دنبال روش هاي جديدي باشيد تا بتوانيد عملكرد صفحه خودتان را تحليل كنيد تا فرصت هاي رشد را پيدا كنيد و مشتري هدف خودتان را بهتر بشناسيد و كسب و كار  مناسب و پرسودي در اينترنت داشته باشيد. اگر تمايل داشته باشيد كه در حوزه كسب و كار اينترنتي بيشتر بدانيد به لينك زير مراجعه كنيد.

در ادامه، ما چند ايده تحليل داخلي سايت را براي ارزيابي هايتان، ارائه مي كنيم:

تحليل بهينه سازي نرخ تبديل سايت

اين سوالات باعث مي شود شما به آماري دست پيدا كنيد كه بينش هاي عملي در رابطه به صفحه و رفتار كاربر، ارائه مي كند.

آيا CTA هاي داخل صفحه براي كاربران صفحه جذاب هستند؟

هدف ردگيري تبديل كاربران، تحليل كردن اين موضوع است كه كدام CTA ها در صفحه شما باعث جذب مشتريان به بهترين نحو ممكن مي شود.
رخدادها و راه حل هاي مختلفي براي ردگيري تبديل وجود دارد كه يكي از رايج ترين آن ها، Google Analytics مي باشد.
اما شما مي دانيد كه ما عاشق ابزارهاي جديدي هستيم كه كمتر در رابطه با آن ها بحث شده است و مي توانيد ديدگاه ها و يا روش هاي جديدي را پيش روي شما قرار دهد.
Finteza يك بستر رايگان براي تحليل وبسايت مي باشد كه بر روي نظارت و تحليل تبديل كاربران، تمركز دارد. ويژگي خاص اين ابزار، تحليل بسيار ويژه آن براي نرخ تبديل مي باشد كه نشان مي دهد مشتريان شما چطور نسبت به هر گام داخلي در قيف تبديل، مشاركت دارند.
شما مي توانيد فراخوان عمل هاي مختلف را بررسي كرده و عملكرد آن ها در هر مرحله از قيف تبديل را ارزيابي كنيد.
براي استفاده از اين ابزار شما بايد:
• كد ردگيري آن را نصب كنيد (اين قسمت مثل Google Analytics مي باشد).
• رخدادهاي مد نظر خودتان را اضافه كنيد (اين كار نسبت به Google Analytics خيلي ساده تر مي باشد). شما حتي ميتوانيد از پلاگين آن ها استفاده كنيد كه باعث مي شود بتوانيد لينك هايي را با استفاده از ويرايشگر تصويري WordPress ، اضافه كنيد.

زماني كه تمام رخدادهاي مد نظر شما آماده شده اند، شما مي توانيد تنها با انتخاب رخدادهايي كه مي خواهيد در اين گزارش ببينيد، قيف بازاريابي خودتان را داخل قسمت “Funnels” ايجاد كنيد:

كدام المان هاي صفحه باعث جلب توجه كاربران مي شود؟

يك روش بسيار خوب ديگر براي تحليل كردن عملكرد صفحه، استفاده از نقشه هاي گرمايي مي باشد.
يك نقشه گرمايي يك نمايش از صفحه با كد هاي رنگي در رابطه با رفتار كاربران بر روي سايت مي باشد( دقت داشته باشيد كه اين مورد با نكات انتخاب رنگ سايت متفاوت است). شما از اين لينك مي توانيد اطلاعات بيشتري در رابطه با نقشه هاي گرمايي به دست بياوريد. انواع مختلفي از نقشه هاي گرمايي وجود دارد كه مي تواند به شما كمك كند تا درك خوبي از رفتار افراد در سايت خودتان به دست بياوريد.

1. نقشه هاي كليك نشان مي دهد كه كدام لينك ها و دكمه ها باعث جذب كليك بيشتر شده است. اين روش ها براي تحليل كردن اين كه آيا CTA و يا بنر شما توانسته باعث جذب تعامل در صفحه بشود يا خير، بسيار ضروري هستند.

2. نقشه هاي جابجايي نيز نشان مي دهد كه كاربران دسكتاپ در چه قسمت هايي موس خودشان را جابجا كرده و كجا مكث مي كنند. شما مي توانيد از اين معيار براي شناسايي بخش هايي از صفحه كه باعث حواس پرتي كاربر نسبت به CTA اصلي تان مي شود، استفاده كنيد.
3. نقشه هاي اسكرول نيز نشان مي دهد كه چه تعداد از افراد به يك نقطه خاص از صفحه، اسكرول كرده اند. در صورتي كه مي خواهيد ببينيد افراد تا چه حدي محتواي طولاني شما را بررسي كرده اند، اين معيار ميتواند بسيار مفيد باشد.

شما مي توانيد با استفاده از Hot Jar از تمام اين معيارها به راحتي استفاده كنيد. براي استفاده از اين ابزار، شما بايد به راحتي كد ردگيري آن را نصب كنيد. از اين قسمت شما مي توانيد تمام معيارهاي مطرح شده را براي صفحه هاي سايت خودتان از داشبورد Hot Jar، به دست بياوريد.

اين ابزار، يك ابزار رايگان است اما اگر ميخواهيد بيش از 2000 صفحه را در روز با استفاده از اين ابزار بررسي كنيد، بايد نسخه پولي آن را تهيه كنيد.
با تحليل كردن و جمع آوري داده هاي مرتبط با رفتار كاربران، نقشه هاي گرمايي ميتواند به طور كلي به ما نشان دهند كه كاربران در يك صفحه وبسايت، چطور با آن صفحه تعامل دارند. اين موضوع ميتواند براي درك گرايش هاي مشاركت در صفحه و بهينه سازي براي افزايش نرخ تبديل سايت، مفيد باشد.

در حالي كه ابزار ردگيري تبديل همگي در رابطه با درك مشاركت كاربران در صفحه مي باشد، استفاده از نقشه هاي گرمايي به شما كمك مي كند تا به صورت شفاف ببينيد چه چيزي باعث حواس پرتي كاربران صفحه شما نسبت به فرآيند تبديل مي شود و همچنين ميتوانيد نقاط جذابيت براي كاربران را هم كشف كنيد.

به عنوان مثال، درصورتي كه آن ها هميشه به جاي CTA شما بر روي تصوير كليك مي كنند، و يا در صورتي كه آن ها لينك هاي مهم در صفحه را ناديده مي گيرند (و يا از آن ها رد مي شوند)، احتمالا شما بايد جايگاه المان هاي سايت را عوض كرده و يا تصويري كه باعث حواس پرتي مي شود را پاك كنيد.

تحليل سئو داخلي

آيا محتواي شما، مخاطب مد نظر شما را هدف گرفته است؟

هدف جستجوي كاربر مهم ترين معيار براي تعيين اين موضوع است كه صفحه شما تا چه حدي مطابق با نياز مشتريان هدف شما مي باشد:
• چرا افراد كلمات خاصي را در جعبه جستجو وارد مي كنند؟ هدف آن ها چيست؟
• آيا صفحه شما، چيزي كه آن ها لازم دارند را در اختيارشان قرار مي دهد؟ آيا اين صفحه ميتواند راه حل مناسبي ارائه كند؟
به بيان ديگر، هدف جستجو نشان دهنده فعاليت هدفمند كاربر است كه به صورت عبارت جستجو بروز پيدا مي كند. اين مفهوم، نشان مي دهد كه آيا صفحه شما اين شانس را دارد تا به صورت كلي موجب تبديل كاربر شود يا خير. حالا كه جستجوي صوتي گسترش پيدا كرده است، تطابق با نياز هاي فوري كاربران بايد اولويت هر كسب و كاري باشد، به همين دليل هدف جستجو اين روز ها به موضوع بسيار مهمي تبديل شده است.

هر دوي اين سوالات را مي توان با تحليل هدف جستجو پاسخ داد. Text Optimizerسريع ترين روش براي تحليل كردن اين موضوع است كه آيا صفحه شما مي تواند نيازهاي مخاطبين هدف را تامين كند يا خير.

اين ابزار از تحليل هاي معنايي استفاده مي كند تا يك نمايش تصويري از مخاطبين هدف و توانايي صفحه شما براي رفع نيازهاي آن ها، ارائه كند. براي نصب اين ابزار، شما بايد URL صفحه خودتان را در اين ابزار كپي كنيد و سپس اين ابزار كار خودش را انجام مي دهد.

آيا صفحه وبسايت شما به اندازه كافي بهينه سازي شده است؟

در نهايت و شايد خسته كننده ترين بخش، اين است كه شما هنوز هم بايد از تكنيك هاي تحليل صفحه استفاده كنيد تا ببينيد كه آيا صفحه شما به اندازه كافي بهينه سازي شده است يا خير. در بسياري از موارد، زماني كه به نظر مي رسد صفحه شما در رتبه بندي مشكل دارد، به احتمال زياد راه حل شما در تحليل سئو داخلي صفحه نهفته است.
ابزار تحليل متن Serpstat ديدگاه هاي بسيار خوبي در رابطه با تحليل داخلي صفحه به شما ارائه مي دهد. اين ابزار تمام كلمات كليدي كه رقباي شما در جستجوي ارگانيك دارند را به شما ارائه كرده و نشان مي دهد كه شما در كدام قسمت صفحه بايد از اين كلمات كليدي استفاده كنيد.
براي استفاده از Serpstat، شما بايد:
• ليست كلمات كليدي خودتان را اجرا كنيد (براي اين كه Serpstat آن ها را در خوشه بندي هاي طرح بندي شده، تقسيم كند)
• سپس بايد بر روي تب “Text Analytics” كليك كنيد و URL صفحه فرود خودتان كه ميخواهيد براي هر گروه رتبه بندي شود را هم وارد كنيد.
• صبر كنيد تا ابزار محتواي رقباي شما كه رتبه بندي بالايي دارند را تحليل كرده و سپس ليستي از كلمات كليدي را به شما ارائه كند كه بايد از آن ها استفاده كنيد. همچنين اين ابزار كلمات كليدي كه در صفحه هاي رتبه بندي شده براي يك گروه خاص از عبارات جستجو وجود دارد را هم به شما ارائه مي كند.
اين ابزار ده رقيب شما در زمينه جستجوي ارگانيك را بررسي مي كند، محتواي آن ها را با هم مقايسه مي كند و يك ليست از كلمات كليدي كه در تمام آن ها وجود دارد را ارائه مي كند. ايده پشت اين كار بسيار عالي است: ما نمي دانيم كه چرا يك صفحه خاص نسبت به صفحه شما رتبه بندي بالاتري دارد، در نتيجه هر چيزي كه در اين ارتقاي رتبه بندي شما باشد، قطعا ارزش امتحان كردن را دارد.

نكات مفيد: ابزارها و تكنيك هاي جديد تحليل كه بايد امتحانشان كنيد
• سعي كنيد رفتار كاربر و تحليل رخدادها را با استفاده از Finteza بررسي كنيد
• از HotJar براي نظارت بر مشاركت كاربران داخل صفحه از طريق نقشه هاي گرمايي، استفاده كنيد.
• با استفاده از Text Optimizer بررسي كنيد كه آيا صفحه شما مطابق با هدف جستجوي كاربري مي باشد يا خير.
• با استفاده از Serpstat، بررسي كنيد كه چه چيزهايي بايد در صفحه شما قرار داشته باشد.

براي اين كه بتوانيد يك استراتژي بازاريابي قوي داشته باشيد، بايد بازار هدف خودتان و نحوه مشاركت و تعامل كاربران با سايت خودتان را به خوبي درك كنيد.
اين ارزيابي ها حداقل هر سه ماه يك بار بايد انجام شود، زيرا بازار خيلي سريع تغيير مي كند حتي در دوره هاي كوتاه تر زماني. شم همچين ممكن است متوجه شويد كه ميتوانيد بازار هدف خودتان را توسعه دهيد و به درآمد بيشتر و بازه مخاطبين گسترده تر برسيد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۱۲:۲۸ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی