آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 1
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

در اين مقاله، به بررسي نكات كليدي در مورد صادرات كالا به چين، واردات از چين و ارائه راهكارهايي براي كسب سود بيشتر و جلوگيري از ضرر مي‌پردازيم.

نكات لازم براي واردات از چين

براي واردات از چين و راه‌اندازي يك كسب و كار موفق، لازم است تحليل مالي دقيقي صورت بگيرد؛ اما تعيين دقيق مقدار سرمايه اوليه يا حداقل سرمايه براي واردات يا صادرات امكان‌پذير نيست. اين ميزان به نوع كسب و كار و تجارتي كه در نظر داريد بستگي دارد. با اين حال، برخي كالاهاي وارداتي به سرمايه ابتدايي خاصي نياز دارند. در ادامه، به برخي از نكات مهم براي واردات از چين پرداخته مي‌شود. توجه به اين نكات مي‌تواند به شما در فرآيند واردات از گمرك چين كمك كند تا به بهترين نتيجه برسيد.

تعيين هدف مشخص براي واردات كالا از چين

هدف‌گذاري براي واردات كالا از گمرك امري حياتي است كه به كمك آن مي‌توانيد به بهترين نتيجه ممكن دست يابيد. پيش از هر چيز، بايد مشخص كنيد كه به دنبال واردات كدام كالا يا كالاها هستيد كه اين مورد بايد به طور كامل با برنامه‌هاي استراتژيك تجاري شما هماهنگ باشد. همچنين، بهتر است با كشش بازار نسبت به كالايي كه مي‌خواهيد وارد كنيد، آشنا شويد و آن را مورد بررسي دقيق قرار دهيد. اين اقدامات اساسي مي‌توانند به شما كمك كنند تا واردات و صادرات كالا به چين را به بهترين شكل ممكن انجام دهيد و در مسير موفقيت قرار بگيريد.

يافتن منبع مناسب و مطمئن براي تامين كالا

يافتن منبع مناسب و مطمئن براي تامين كالا از كشورهاي ديگر، يك مرحله اساسي در فرآيند خريد و فروش اجناس از چين است. اولين گام در اين فرآيند به عنوان منبع يابي يا "سورسينگ" شناخته مي‌شود. قبل از واردات از چين، اطمينان از اعتبار تامين‌كننده مورد نظر، از اهميت بالايي برخوردار است و بايد از استانداردهاي كيفيت آن مطمئن شويد.

بررسي كيفيت محصولات توليدي در كارخانه‌هاي چيني نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است؛ زيرا از اين طريق مي‌توانيد از مطابقت كالاها با نيازها و انتظارات خود مطمئن شويد. همچنين، در انتخاب بين تامين‌كنندگان، لازم است كه به نسبت هزينه ترخيص كالا و كيفيت مناسب دقت كنيد تا انتخابي مناسب و هوشمندانه داشته باشيد كه شركت اريازترخيص در اين زمينه داراي سال ها فعاليت هست.

مذاكره با تامين كنندگان

در مذاكرات با تامين‌كنندگان، آشنايي با فرهنگ، آداب و رسوم كشور مقابل از اهميت بسياري برخوردار است. همچنين، داشتن اطلاعات در زمينه ترخيص كار گمرك، نوع روابط تجاري و قوانين مربوط به آن كشور، مي‌تواند به شما كمك كند تا مذاكرات بهتري داشته باشيد.

تنظيم قرارداد و تعيين كردن ترم حمل

در تنظيم قرارداد بين خريدار ايراني و توليدكننده چيني، تعيين كردن تمام جزئيات از جمله شرايط پرداخت و تحويل بسيار حياتي است. استفاده از قوانين تجاري توافقي بين‌المللي، مانند اينكوترمز، مي‌تواند روش حمل و نقل بين المللي و مسئوليت خريدار و فروشنده را مشخص كند و باعث كاهش اختلافات در مورد شرايط تحويل و هزينه‌ها گردد. هنگام ثبت قرارداد واردات از چين، بايد شرايط پرداخت و واحد پول معامله و روش پرداخت مشخص شود. همچنين، شرايط و نوع حمل به صورت دريايي و هوايي، نسبت به وزن بار و مدت زمان مورد نظر براي تحويل، نيز حائز اهميت است.

دريافت مجوز واردات كالا به كشور

دريافت مجوز ورود براي كالاهاي خارجي، از جمله الزاماتي است كه بايد براي واردات از چين انجام شود. اين مجوزها تحت عنوان ثبت سفارش در سيستم وزارت بازرگاني ثبت مي‌شوند. قبل از هرگونه اقدام نهائي براي سفارش كالا و پرداخت وجه به فروشنده خارجي، بايد اطلاعاتي در مورد نحوه گرفتن پيش‌فاكتور از فروشنده و روش دريافت مجوز ثبت سفارش براي كالاي مورد نياز براي واردات كسب كنيد و سپس با مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به ثبت سفارش نماييد.

در نظر گرفتن تعرفه گمرك

در نظر گرفتن هزينه ترخيص كالا و استفاده از HS CODE براي حمل و نقل بين المللي نيز نكته­اي بسيار حياتي است. اين كد تعرفه كالا را مشخص مي‌كند و اسناد وارداتي بر اساس آن تنظيم مي‌شوند. با استفاده از اين كد هشت رقمي كه توسط ترخيص كار گمرك ارائه مي­شود، مي‌توانيد اطلاعات مهمي مانند هزينه كارگو در چين، حقوق و عوارض گمركي، ماليات بر ارزش افزوده، محدوديت‌هاي وارداتي يا صادراتي، و مجوزهاي مورد نياز براي كالا را به دست آوريد. قبل از شروع واردات از گمرك، از نوع محصولي كه مي‌خواهيد وارد كنيد (مانند شيميايي، غذايي، كشاورزي، دارويي، مخابراتي) آگاه شويد و مراتب اداري اخذ مجوزهاي لازم را از سازمان‌هاي مربوطه انجام دهيد.

جمع بندي

واردات از چين يكي از مسائل حياتي و پر از ريسك است كه قبل از هر گامي، نيازمند آشنايي با چند نكته اساسي است كه با كمك آن‌ها مي‌توان به موفقيت دلخواه دست يافت. بهتر است در اين مسير از مشاوران حرفه‌اي كمك بگيريد تا بهترين خدمات را دريافت كنيد. شركت آريازترخيص، به عنوان مرجع تخصصي در زمينه ترخيص كالا با تمركز بر كيفيت، كارايي و بهبود مداوم خدمات، انواع خدمات بازرگاني از جمله كارگو از چين، صادرات كالا، برندينگ و حمل و نقل بين‌المللي را ارائه مي‌دهد. تيم ماهر و با تجربه اين شركت، با استفاده از دانش فني و عملياتي، به مشتريان كمك مي‌كند تا امور گمركي و ترخيص كالاها را به طريقي روان و بدون مشكل انجام دهند.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۱۸:۴۶ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی