آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 9
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

محتواي هميشه سبز چيست؟

در پاسخ به سوال محتواي هميشه سبز چيست مي توان گفت محتوايي است كه هيچ وقت از مد نيفتد و اصطلاحا دوره اي يا موقت نباشد. بگذاريد با ذكر مثال اين موضوع را كامل توضيح دهيم؛ به عنوان مثال مقاله اي مانند “اهميت سئو در سال ۱۴۰۰” ممكن است در سال ۱۴۰۰ جستجو شود و مقداري ترافيك داشته باشد، اما آيا اين كلمه در سال ۱۴۰۱ جستجو مي شود؟ آيا اين كلمه در سال هاي بعد نيز جستجو مي شود؟ آيا كاربران روي آن كليك مي كنند؟ حال اگر مقاله اي مانند “اهميت سئو در كسب و كار” منتشر كنيم، ديگر دوره اي نيست و هميشه بيننده دارد.

به اين موضوع دقت داشته باشيد كه ما در حال توضيح دادن محتواي هميشه سبز هستيم و محتواهايي مانند اخبار و يا مقاله هاي ترند ممكن است شامل اين دسته از محتوا نباشند.

علاوه بر محتواي هميشه سبز، موضوع هميشه سبز نيز وجود دارد كه مردم هميشه به آن علاقه دارند و موقت نيست. به عنوان مثال ميتوان به “غذاي ناسالم”، “موفقيت در كسب و كار”، “فوايد ميوه” و … اشاره كرد.

مهم نيست جهان چگونه تغيير مي كند، نسل بشر هميشه مي خواهد يك منبع درآمد خوب داشته باشد، جذاب باشد و از مشكلات بهداشتي خطرناك جلوگيري كند. اين ها مثال هايي از موضوع هميشه سبز بود كه اگر بتوانيد از اين دسته از موضوعات استفاده كنيد بسيار عالي است.

محتواي هميشه سبز محتوايي است كه تاريخ انقضا ندارد و روي يك موضوع هميشه سبز متمركز است.

براي اينكه به طور مداوم ترافيك ارگانيك دريافت كنيد، نياز به اين نوع محتوا داريد. اما اگر نمي توانيد اين نوع محتوا را بنويسيد بايد تعداد مقاله هاي خود را در هفته ۱۰ برابر كنيد. سايت هاي خبري مثال بسيار خوبي براي اين موضوع است.

فرض كنيد هنگام انتخابات رياست جمهوري است و يك وب سايت خبري، مقاله اي با موضوع “آقاي … پيروز انتخابات شد”، تا مدت كوتاهي مردم اين خبر را جستجو كرده و مطالعه مي كنند؛ اما بعد از مدت زمان كوتاهي ديگر هيچكس به آن سر نخواهد زد. حال بايد خبرهاي جديد را منتشر كنند و به عنوان مثال درباره برنامه هاي آقاي … مقاله منتشر كنند. اين مسئله براي هر موضوع متفاوت است، سايت هاي خبري بايد به صورت مداوم و مرتب اخبار را منتشر كنند و بسياري از مقالات اين نوع سايت ها دوره اي و موقت است، اما سايت هايي مانند حوزه سلامتي محتواي سبز زيادي دارند. قطعا تا به اين لحظه به جواب سوال محتواي هميشه سبز چيست رسيده ايد و كامل اين موضوع را درك كرده ايد، حال ممكن است از خود بپرسيد چگونه محتواي هميشه سبز توليد كنيم؟ در ادامه اين موضوع را نيز كامل توضيح مي دهيم.

چگونه محتواي هميشه سبز توليد كنيم؟

حالا كه محتواي هميشه سبز چيست را متوجه شديد و از اهميت و جذابيت آن باخبر شديد، نوبت مي رسد به پاسخ سوال چگونه محتواي هميشه سبز توليد كنيم. براي توليد اين نوع محتوا ۳ نكته بسيار عالي وجود دارد كه در ادامه بيشتر توضيح مي دهيم.

تحقيق كنيد.

براي اينكه موضوع و يا محتواي هميشه سبز را پيدا كنيد، به دنبال عبارات كليدي باشيد كه حجم جستجوي زيادي در بازه زماني طولاني دارند. براي اين كار مي توانيد از ابزارهاي تحقيق كلمات كليدي استفاده كنيد. اين موضوعات، موضوع هميشه سبزتان هستند و به سئو سايت شما كمك زيادي مي كنند.

كم نظير باشيد!

براي خلق مطالب، خوب و يا حتي عالي كافي نيست! شما در صورتي برنده خواهيد شد كه محتواي كم نظير و يا بي نظير ايجاد كنيد. محتوايي كه مخاطب شما در هيچ جاي ديگري نمي تواند پيدا كند. محتوايي كه اگر حتي يك روز ديرتر ارسال كنيد كاربران شما از دست مي دهند. محتوايي كه اگر تصميم بگيريد از ايجاد آن صرف نظر كنيد، مردم از دست بدهند. محتوايي كه براي مدت طولاني قابل استفاده باشد.

تمامي نكاتي كه در پاراگراف بالا گفته شد، پاسخ محكم و قاطعي است براي سوال چگونه محتواي هميشه سبز توليد كنيم.

از اخبار، موضوعات موقت و تاريخ ها پرهيز كنيد.

استثنا هميشه وجود دارد. گاهي اوقات مي توانيد از اخبار و يا تاريخ ها استفاده كنيد، اما سعي كنيد تا حد امكان استفاده نكنيد و يا خيلي كم اين كار را انجام دهيد. در بالاتر نيز يك مثال بسيار عالي از اخبار زده شد. علاوه بر اخبار، موضوعات موقت نيز دوره اي است و بعد از مدتي هيچ جستجويي نخواهند شد. همچنين سعي كنيد از تاريخ استفاده نكنيد و يا بسيار كم استفاده شود. به عنوان مثال از عباراتي مانند “۱۴۰۰” ، “سال گذشته” و “چند ماه گذشته” سعي كنيد استفاده نكنيد.

آيا توليد محتواي هميشه سبز هميشه ممكن است؟

در پاسخ به اين سوال هم ميتوان گفت بله و هم خير. بسياري از نكات براي همه جواب نمي دهد و متفاوت است. به خصوص اينكه در جهان همه چيز مدام در حال تغيير است و توليد محتواي هميشه سبز كه دائمي نيز باشد كار راحتي نيست. حتي در حوزه سلامت كه كمي مطالب آن پايدار است و تاريخ انقضاي بيشتري دارد نيز خيلي موارد تغيير مي كنند و نياز به آپديت دارد. اين نوع محتوا براي سايت هايي مانند خبري بسيار سخت است و اين نوع سايت ها نيز معمولا از همان تكنيك ۱۰ برابر كردن تعداد مقالات استفاده مي كنند.

نياز نيست نگران باشيد. شما محتواي هميشه سبز را توليد كنيد، در صورتي كه تغييراتي در آن موضوع ايجاد شد مي توانيد آن مقاله را به روزرساني كنيد و تمام چيزهاي جديد را در آن ذكر كنيد.

قطعا آمارها نياز به آپديت دارند؛ آمارهايي كه هنگام نگارش مقاله ارائه مي دهيد با آمارهاي چند ماه بعد و يا چند سال بعد تفاوت زيادي پيدا خواهند كرد و نياز دارند به روزرساني شوند. مورد بعدي كه نياز به بررسي دارد لينك هاي مقاله است. لينك هاي درون مقاله را بررسي كنيد و اگر لينكي خراب شده است آن را اصلاح كنيد.

سخن پاياني

در اين مقاله گفته شد كه محتواي هميشه سبز چيست و چطور بايد آن را ايجاد كرد. همانطور كه در بالاتر نيز گفته شد، محتواي هميشه سبز تاريخ انقضا ندارد و مربوط به يك زمان خاص نمي باشد. اين نوع محتوا به شما كمك مي كند كه هم ترافيك مداوم داشته باشيد و مطالب شما هميشه بازديدكننده داشته باشند. حتما سعي كنيد اين نوع مقالات را در سايت خود منتشر كنيد و از مقالات دوره اي تا حد امكان استفاده نكنيد. اين موضوع تنها به سايت مربوط نمي شود، بلكه در شبكه هاي اجتماعي نيز كاربرد فراواني دارد. دليل آن هم مشخص است، كاربر اطلاعات قديمي و تاريخ مصرف گذشته را دوست ندارد و علاقه دارد اطلاعات جديد و به روز دريافت كند.

ادامه...

 

محتواي سبز يكي از اصطلاحات در مباحث توليد محتوا و سئو مي باشد. اگر با بازاريابي محتوا يا هر نوع بازاريابي اينترنتي ديگر آشنا باشيد، احتمالا اسم اين نوع محتوا كه به آن محتواي هميشه سبز هم گفته مي شود را تا كنون شنيده ايد.

در اين مقاله قصد داريم اصول توليد محتواي سبز و اين كه چرا اين نوع محتوا در استراتژي وبلاگ شما براي بازاريابي و سئو ضروري است را توضيح دهيم.

  • مقالات خبري.
  • آمار ها يا گزارشات عددي كه تغيير مي كنند و قديمي مي شوند.
  • مقالات و محتوا هايي كه مربوط به يك برهه زماني خاص هستند.
  • گرايشات جديد مانند مد لباس
  • و...

محتواي سبز تاريخ انقضا ندارد و در هر حالتي ارزش خود را حفظ مي كند. به عنوان مثال، هر چيزي كه درباره انتخابات مجلس امسال نوشته شود محتواي هميشه سبز نيست زيرا با گذشت چند ماه منسوخ و بسياري از كلمات كليدي مرتبط با آن موضوع ديگر جستجو نمي شوند.

برخي از موضوعات مناسب براي محتواي سبز

برخي از موضوعات هرگز قديمي نمي شوند و در هر زماني براي كاربران تازگي دارند و نياز آن ها را برطرف مي كنند! در اينجا برخي از اين ايده ها را ذكر مي كنيم:
  • داستان هاي رمانتيك و عاشقانه
  • آموزش هاي آشپزي
  • امور مالي و پس انداز كردن
  • تربيت فرزندان
  • رژيم غذايي و كاهش وزن
  • نكات مهم براي آرام كردن نوزادان گريان

البته، شما بايد به موضوعات هميشه سبز مرتبط با تجارت خود بپردازيد. اگر لوازم اداري مي فروشيد ،موضوعات هميشه سبز موضوعاتي مانند "نحوه منظم نگه داشتن ميز كار" مي باشد. يا اگر به دنبال ايجاد سرنخ بازاريابي براي "محوطه سازي محيط كار" هستيد، يك محتوا در مورد اينكه چه "نوع گياهاني در آب و هواي شما بهتر عمل مي كنند" مي تواند به عنوان يك محتواي سبز عمل كند.

مشكل پيدا كردن ايده هاي خوب براي توليد محتواي سبز اين است كه اغلب به نظر مي رسد بهترين موضوعات قبلاً استفاده شده اند، شايد حتي بيش از حد. در اين مورد، نكته اصلي اين است كه يك ديدگاه منحصر به فرد به آن موضوع محبوب اضافه كنيد، يا به عمق بيشتري بپردازيد و جزئيات بيشتري را ارائه دهيد. همچنين مي توانيد به دنبال كلمات كليدي بلند (Long Tail) باشيد اما اين نوع موضوعات مخاطب كمتري نسبت به موضوعات كوتاه تر و هدفمند دارند.

اهميت سئو در محتواي سبز

محتواي هميشه سبز، بخش ارزشمند و مهمي از يك استراتژي بازاريابي محتوا براي وب مي باشد، اما وقتي با تكنيك هاي SEO تركيب شود، قدرت وصف ناپذيري پيدا مي كند. پست هاي هميشه سبز خود را بر اساس كلمات كليدي كه دوست داريد سايت شما با آن ها در صفحه نتايج موتور هاي جستجو، ارتقاء رتبه پيدا كنند، توليد كنيد. اگر افراد در جستجوي موضوعات محتواي شما نباشند يا آن موضوعات به كسب و كار شما مربوط نباشند، حتي ماندگارترين پست هاي هميشه سبز ارزش چنداني نخواهند داشت، بنابراين تحقيق كنيد كلمات كليدي كه كاربران در ارتباط با آن موضوع جستجو مي كنند چيست، و محتواي خود را بر اساس آن ها سئو كنيد.

مطمئن شويد كه تكنيك هاي اساسي سئو، مانند بهينه سازي كلمات كليدي در صفحه (اما نه استفاده بيش از حد از آن ها)، استفاده از تصوير و قرار دادن Alt مناسب براي آن ها و... را در محتواي خود پياده سازي مي كنيد. هرچه مقاله سبز شما، از طريق موتور هاي جستجو بيشتر به كاربران نمايش داده شود، ورودي بيشتري كسب خواهد كرد، به اشتراك گذاشته شده و ساير وب سايت ها به آن لينك مي دهند و باعث ترافيك ماه ها يا حتي سال هاي آينده وب سايت شما مي شود.

نكاتي براي توليد محتواي سبز

  • براي متخصصان ننويسيد: گاهي اوقات ممكن است تمايل داشته باشيد بخشي را بنويسيد كه تخصص شما را در موضوعي خاص نشان دهد، اما اين مي تواند يك اشتباه بزرگ باشد. احتمال اين كه متخصصان به دنبال كمك باشند بسيار كم است، مخاطبان شما عمدتا مبتدي هستند و شما بايد محتوايي را براي آن ها ايجاد كنيد.
  • از زبان بيش از حد فني اجتناب كنيد: از آنجا كه بيشتر محتواي شما براي مبتديان است، زبان پيچيده و فني مي تواند آن ها را سردرگم كند، بنابراين بايد از زبان ساده تر و روان استفاده كنيد.
  • موضوع خود را محدود كنيد: اگر درباره موضوعي بسيار گسترده بنويسيد، محتواي شما بسيار طولاني مي شود و به احتمال زياد علاقه خوانندگان مبتدي را از دست مي دهد. موضوعات گسترده داراي كلمات كليدي كوتاه تر، يا اصطلاحات اصلي، با رقابت بيشتر براي توليد مقاله سبز مناسب نيستند. نوشتن يك محتواي وسيع تر نيز براي نويسنده دشوارتر است.
  • لينك سازي داخلي: اگر در مقاله سبز خود از كلماتي استفاده مي كنيد كه پست هاي ديگري در سايت خود مرتبط با آن عبارات داريد، براي آن ها لينك داخلي ايجاد كنيد، اين براي سئو سايت شما بسيار مناسب است و به خوانندگان اجازه مي دهد تا نياز خاصي را برطرف كرده و در عين حال آن ها را به مقالات مرتبط ديگر راهنمايي كنند.
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ ] [ ۰۷:۱۵:۳۱ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی