آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 7
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

آموزش سئو كلمات كليدي,افزايش چگالي كلمه كليدي اصلي,بهبود كلمه كليدي

 

تقريباً هر صاحب وب سايت حداقل يك بار با چالش سختي كلمه كليدي روبرو شده است. در واقع، اين مفهوم به عنوان يك موضوع اساسي در محتواي آموزشي سئو در نظر گرفته مي شود و براي بازاريابان ديجيتال بسيار مهم است كه درك كاملي از آن داشته باشند.

در حوزه ديجيتال ماركتينگ، آمار اهميت زيادي دارد و همه مديران وب سايت تلاش مي كنند تا ترافيك وب سايت خود را از طريق استراتژي هاي مختلف سئو افزايش دهند.

سختي كلمات كليدي عاملي كليدي است كه مي تواند به شما در رقابت با وب سايت هاي ديگر كمك كند و مشتريان بيشتري را به فروشگاه آنلاين خود جذب كنيد.

در بخش‌هاي باقي‌مانده اين مقاله، تعريف دقيقي از دشواري كلمه كليدي ارائه مي‌كنيم، اهميت آن را بررسي مي‌كنيم و بررسي مي‌كنيم كه چرا نقش مهمي در سئو بازي مي‌كند.

منظور از سختي كلمات كليدي چيست؟

قبل از هر چيز بايد به اين سوال پاسخ دهيم كه منظور از سختي كلمات چيست؟

در حقيقت سختي كلمات كليدي به فرآيند دشواري كسب رتبه سايت در نتايج جستجو اشاره دارد كه بر كلمات كليدي محتوا متمركز است. همه سايت ها در توليد محتواي خود تلاش مي كنند كلمات كليدي مرتبط با موضوع را به كار ببرند تا در نتايج مربوط به آن كلمه رتبه بهتري كسب كنند. با اين كار هنگامي كه افراد عبارتي را در گوگل جستجو مي كنند، سايت هايي كه از آن كلمه كليدي استفاده كرده اند، در نتايج جستجو نمايش داده مي شوند. رقابت در برخي از اين كلمات كليدي به دلايلي دشوار است و درصورت به كار بردن آن ها بايد تلاش بيشتري براي رسيدن به رتبه هاي اول، داشت.

با اينحال واقعيت اين است كه براي دست يافتن به رتبه هاي بالاتر، با استفاده از كلمات كليدي سخت، فرصت بهتري خواهيد داشت. اگرچه سختي كلمات نتايج بلندمدت داشته و نياز به صبر و حوصله بيشتري دارد، اما شما مي توانيد با يادگيري نحوه صحيح استفاده از سختي كلمات و تركيب آن با كلمات كليدي آسان، يك استراتژي قدرتمند بسازيد كه فرصت ها و حجم جستجو را متعادل مي كند.

چرا سختي كلمات كليدي براي سئو اينقدر مهم است؟

يكي از مهم ترين اقداماتي كه مديران سايت ها براي افزايش بازديد و ترافيك سايت خود بايد انجام دهند، تحقيق كلمات كليدي است. براي نوشتن يك محتواي سئو كه توانايي بالا بردن رتبه سايت شما را داشته باشد، بايد كلمات كليدي مناسب را در جاي درست به كار ببريد. تحقيق كلمات كليدي به معناي استفاده از ابزارهاي مختلف براي پيدا كردن كلمات كليدي مرتبط با موضوع شما است. براي انجام اين كار بايد عوامل مختلفي مثل كلمات كليدي دم بلند (طولاني) و سختي كلمات كليدي را در نظر بگيريد.

اگر به خوبي مفهوم سختي كلمات (Keyword Difficulty) را درك كنيد، انتخاب كلمات كليدي براي بهينه سازي و افزايش نرخ كليك براي سايت شما، آسان تر مي شود.

به طور كلي مي توان گفت سختي كلمات كليدي بر استراتژي و برنامه ريزي سايت تاثير مي گذارد. اگر براي توليد محتوا و انتخاب كلمات كليدي تنها بر اساس حجم جستجوي بالا و ارتباط محتوايي تصميم بگيريد، رتبه گيري سايت شما امري احتمالي است چرا كه رقباي زيادي همان كلمات كليدي مشابه را انتخاب كرده اند؛ بنابراين شما به تاكتيك هاي ديگري مثل ايجاد بك لينك، توضيحات متا، سئو فني و… نيز احتياج خواهيد داشت.

با ارزيابي سختي كلمات كليدي شما مي توانيد مدت زمان رسيدن به رتبه هاي بالاتر در نتايج جستجو را تخمين بزنيد و مطابق با اين پيشبيني، منابع خود را براي ارتقاي سئو آن صفحه اختصاص دهيد. با اين توضيحات مي توان نتيجه گرفت سختي كلمات كليدي از آن جهت اهميت دارد كه به صاحبان وب سايت ها اين امكان را مي دهد كه منابع و ابزارهاي پشتيباني خود را براي بهبود ترافيك سايت مديريت كنند.

5 عامل موثر بر سختي كلمات كليدي

سختي كلمه كليدي كه براي محتواي وب سايت خود انتخاب مي كنيد، تعيين مي كند كه هدف شما براي رتبه بندي يك صفحه جديد تا چه اندازه واقع بينانه است. در واقع هر بازارياب ديجيتال مي تواند بر اساس اطلاعاتي كه از سختي كلمات كليدي دارد، برنامه محتواي خود را ترسيم كرده و در به كارگيري منابع، دقيق تر عمل كند.

اصولا هرچه ميزان سختي كلمات بيشتر باشد، بايد زمان و انرژي بيشتري را براي رقابت در آن كلمه صرف كنيد. ابزارهاي متفاوتي از جمله SEMRush ،Ahrefs و MOZ وجود دارند كه در تخمين ميزان سختي كلمات به شما كمك مي كنند. عواملي كه باعث مي شوند يك كلمه كليدي، به عنوان كلمه كليدي سخت شناخته شود در زير معرفي شده اند:

1- رقابت

در هنگام انتخاب هر كلمه كليدي شما با تعداد زيادي از رقبا مواجه هستيد كه همان كلمه را در محتواي خود به كار مي برند. براي اينكه متوجه شويد درمورد يك كلمه كليدي با چه كساني رقابت مي كنيد، مي توانيد از بررسي نتايج گوگل براي مرور و بررسي رقبا كمك بگيريد.

با اين كار به يك نماي كلي از وب سايت هايي كه رتبه خوبي در آن كلمه كسب كرده اند، خواهيد رسيد؛ همچنين قابليت مشاهده تعداد دامنه هاي ارجاع دهنده و اعتبار صفحات آن ها از اين طريق وجود دارد.

با تجزيه و تحليل صفحات وب سايت هاي رقيب و بررسي ترافيك جستجوي آن ها، درمي يابيد كه يك سايت موفق، چگونه عمل مي كند تا به اين ترتيب اصلاحاتي را در سايت خود ايجاد كنيد.

علاوه بر آن ابزار Domain Overview نيز در اختيار شما قرار دارد و سايت هايي كه قبلا تجزيه و تحليل نكرده ايد را به شما نمايش مي دهد. از نتايج تحقيقات خود براي ايجاد استراتژي موثرتر استفاده كنيد و محتوايي كه رضايت مشتريان را جلب مي كند به آن ها ارائه دهيد.

تصوير زير برداشتي از آناليز كلمات كليدي ابزار Ahrefs است. ستون مشخص شده، سختي كلمات را به صورت عدد نشان مي دهد.

آموزش سئو كلمات كليدي,افزايش چگالي كلمه كليدي اصلي,بهبود كلمه كليدي

2- كيفيت محتوا

اساسي ترين نكته در سئو اين است كه بدانيد بدون توليد محتواي باكيفيت، نمي توانيد رتبه خوبي در نتايج جستجوي گوگل به دست آوريد؛ بنابراين بايد صفحات خود را براي مخاطبان بهينه سازي كنيد و همان چيزي را كه به دنبال آن هستند، برايشان فراهم آوريد.

در اين ميان ممكن است با چندين وب سايت رقيب روبرو باشيد كه در جايگاه خوبي از نتايج جستجو قرار دارند. در اينجا تحليل رقابتي سئو مطرح مي شود و مدير يك سايت براي اينكه رقباي خود را شكست دهد، بايد اقدامات مختلفي را انجام دهد. در واقع سه مرحله از رقابت وجود دارد كه شما را به موفقيت مي رساند:

  • اولين مرحله شكست دادن رقباي صنعت شما است؛ يعني شركت ها و سايت هايي كه محصولات و خدمات مشابه با شما را ارائه مي كنند.
  • دومين مرحله قرار گرفتن در مقابل رقباي سئو است كه الزاما همكاران شما نيستند، بلكه امكان دارد سايت هاي ديگري در زمينه هاي مختلف باشند كه كلمه كليدي آن ها مشابه شما باشد.
  • مرحله بعدي و آخرين مرحله جايي است كه بايد با كساني كه در حال حاضر رتبه مربوط به آن كلمه كليدي را در اختيار دارند، رقابت كنيد. در اغلب مواقع اين سه مرحله با يكديگر همپوشاني دارند.

3- هدف جستجو

براي رتبه گيري از گوگل تنها داشتن يك محتواي خوب كافي نيست، بلكه براي اينكه ترافيك سايت خود را افزايش دهيد، لازم است محتواي شما با هدف جستجوي مخاطب همخواني داشته باشد. اگر مي خواهيد احتمال كليك كردن كاربران روي سايت شما بيشتر شود و افراد پس از وارد شدن به صفحات وب سايت شما فورا از آن خارج نشوند، بايد اهداف آن ها از سرچ كردن را بشناسيد.

گاهي اوقات فرد مطلبي را جستجو مي كند تا درباره آن اطلاعات و محتواي آموزشي دريافت كند. به عنوان مثال ممكن است با جستجوي يادگيري سئو و بهينه سازي سايت به دنبال دريافت دوره آموزش سئو باشد؛ همچنين گاهي جستجوي كاربران با هدف خريد يك محصول يا خدمت صورت مي گيرد و در آخر امكان دارد افراد پيش از خريد كردن، نام يك محصول را جستجو كنند تا در مورد آن تحقيقاتي به عمل آورند.

براي تشخيص اينكه كلمه كليدي شما جزو كدام نوع محسوب مي شود، كافي است كلمه را در نوار جستجوي گوگل وارد كنيد و به نتايج نشان داده شده نگاهي بيندازيد.

شايد اكثر سايت هاي روي صفحه، صفحات محصول باشند يا اينكه پست هاي منبع و اطلاعات عمومي را تشكيل دهند. در اين مرحله نيز بايد به سختي كلمات كليدي توجه داشته باشيد چرا كه اگر در خصوص يك كلمه كليدي اطلاعات اشتباهي ارائه دهيد، رتبه بندي سايت شما دشوار خواهد شد. بنابراين هنگام توليد محتوا مطمئن شويد كه متن صفحه شما با هدف كلمه كليدي ارتباط دارد.

نتايج جستجو كلمه كليدي “ميز و صندلي اداري” نشان مي دهد كه بيشتر كاربراني كه اين كلمه كليدي را جستجو مي كنند، به دنبال قيمت و مشاهده مدل هاي مختلف اين محصول، هستند.

سختي كلمات كليدي,كلمه كليدي اصلي,كلمه كليدي در سئو

4- بك لينك ها

يكي از عواملي كه مي تواند به عنوان عامل سختي كلمات معرفي شود بك لينك ها هستند. همه ما مي دانيم كه الگوريتم هاي گوگل امروزه دچار تغيير و تحولات بسياري شده و بر خلاف گذشته تاكيد زيادي بر كيفيت بك لينك ها دارد. اما خوب است بدانيد كه اگر رقباي شما براي يك كلمه كليدي خاص بك لينك هاي قوي داشته باشند، اوضاع براي شما سخت تر شده و بايد تلاش خود را چند برابر كنيد تا بتوانيد از آن ها سبقت بگيريد.

با اينحال هنوز هم مي توانيد با ايجاد يك استراتژي ساخت بك لينك، براي ارتقاي رتبه سايت خود اميدوار باشيد.

5- اعتبار دامنه

دامنه جديد در ابتدا براي رتبه بندي كلمات كليدي چندان خوب عمل نمي كند و ايجاد اعتباري كه بتواند بر SERPها غلبه كرده و رتبه سايت شما را ارتقا دهد، كمي زمان‌بر است. اعتبار دامنه از دو طريق بر سختي كلمات كليدي تاثير مي گذارد:

  • وب سايت شما: هرچقدر سايت شما به لحاظ زمان راه اندازي، نوپا و جديدتر باشد، جلب اعتماد موتورهاي جستجو و رقابت با سايت هاي باسابقه تر دشوار خواهد بود.
  • وب سايت هاي رقيب: اگر قدرت رقباي شما در يك كلمه كليدي بيشتر باشد و در زمينه آن كلمه تثبيت شده باشند، شكست دادن و گرفتن جاي آن ها سخت تر است.

براي محاسبه اعتبار دامنه سايت خود و رقبا از ابزار Website Authority Checker استفاده كنيد. با يك ارزيابي كلي مي توانيد برنامه ريزي بهتري براي به كارگيري استراتژي هاي سئو در جهت بهبود اعتبار دامنه خود داشته باشيد.

نحوه انتخاب كلمه كليدي

نتيجه گيري

كلمات كليدي از جمله فاكتورهاي مهمي هستند كه گوگل براي رتبه بندي سايت ها در نظر مي گيرد؛ به همين دليل رقابت بر سر كلمات كليدي از گذشته تا كنون وجود دارد و همواره بحث انتخاب كلمات كليدي مناسب در بهينه سازي سايت مطرح بوده است. يكي از سوالاتي كه همه مديران سايت ها با آن مواجه مي شوند، اين است كه چطور كلمه كليدي خوب براي يك محتوا را تشخيص دهند.

براي انجام اين كار لازم است بازارياب ديجيتال يا مدير يك وب سايت به خوبي با مفهوم سختي كلمات كليدي آشنا باشد. منظور از اين مفهوم دشواري در رقابت بر سر يك كلمه كليدي است. به اين معنا كه با انتخاب برخي از كلمات كليدي به دلايل مختلفي مثل اعتبار دامنه سايت هاي رقيب، هدف جستجو، بك لينك هاي قوي رقبا و مواردي از اين قبيل رتبه گيري سايت شما با سختي زيادي مواجه مي شود. درصورتي كه به خوبي سختي كلمات كليدي را درك كنيد مي توانيد با تجزيه و تحليل رقبا، زمان و منابع لازم براي رقابت با آن ها را تخمين بزنيد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۲:۰۳ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی