آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : ---
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

كتاب قانون به مجموعه كتاب هاي حقوقي گفته مي شود كه در هريك از آن ها قوانين شاخه خاصي از حقوق قرار گرفته است. كتاب قانون با موضوعات گوناگوني از جمله قانون مدني، مجازات اسلامي، تخلفات اداري، قوانين مالياتي، قوانين تجاري و... به چاپ رسيده است. اين كتاب ها مي توانند براي افراد فعال در عرصه حقوق، بخصوص كساني كه قصد شركت در آزمون هاي وكالت را دارند، بسيار مفيد واقع شوند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۴۸:۵۶ ] [ ريحانه مقدم ]

پيج رنك گوگل چيست؟ موتور جستجو گوگل براي تعيين اهميت صفحات سايت هاي مختلف و جهت رتبه بندي آن‌ها در صفحه نتايج جستجو، از پيج رنك سايت استفاده مي كند. پيج رنك يكي از فاكتورهاي اصلي براي رتبه بندي نتايج ربات جستجوگر گوگل است. (يا بر اساس اين مقاله بهتر است بگوييم بود)  پيج رنك (Page Rank) توسط بنيان گذاران گوگل Larry Page و Sergey Brin مطرح شد. در واقع اصطلاح پيج رنك نيز از اسم لري پيج گرفته شده است.

به عبارت ديگر پيج رنك سايت عددي بين 1 تا 10 است كه به صفحات مختلف سايت ها اختصاص داده مي شود؛ مانند يك نمره كه به هريك از اين صفحات تعلق مي گيرد. حال رتبه و جايگاه اين صفحات در صفحه نتايج جستجو گوگل، بر اساس نمره يا همان پيج رنكي كه به آن‌ها اختصاص داده شده، تعيين مي شود. هرچه پيج رنك يك صفحه بالاتر باشد، شانس بيشتري جهت كسب جايگاه بهتر و بالاتر قرار گرفتن نسبت به صفحات هم موضوع خود (صفحات رقيب)، خواهد داشت.

پيج رنك چگونه محاسبه مي شود؟

در گذشته گوگل بر اين باور بود كه هرچه تعداد لينك‌هاي ورودي يك صفحه بيشتر باشد، به معناي بار ارزش‌تر بودن آن صفحه است و پيج رنك بيشتري به آن اختصاص مي داد. الگوريتم گوگل لينك هاي ورودي را بعنوان يك راي مثبت از سوي ساير صفحات در نظر مي گيرد. ميزان تاثير يك لينك ورودي بر پيج رنك سايت، به عوامل مختلفي مانند پيج رنك صفحه لينك دهنده (صفحه مبداء لينك)، تعداد لينك هاي موجود در آن صفحه و فالو يا نوفالو نبودن آن لينك ها بستگي دارد.

همان طور كه گفته شد، اگر در صفحه‌اي تعداد زيادي لينك قرار گرفته باشد، بر پيج رنك آن صفحه تاثير خواهد داشت. اين معيار تا حد زيادي قابل قبول است؛ زيرا داشتن لينك خروجي زياد به اين معني است كه حساسيت زيادي بر معرفي منابع در سايت وجود نداشته است.

ميزان اهميت پيج رنك سايت چقدر است؟

همان طور كه احتمالا مي دانيد، گوگل براي تعيين جايگاه صفحات مختلف عوامل زيادي مانند كيفيت محتوا متني، تصاوير موجود در صفحه، ميزان بهينه بودن سورس كد صفحه و… را در نظر مي گيرد. Page Rank نيز يكي از چندين و چند عامل موثر بر رتبه بندي نتايج گوگل است اما در حال حاضر ديگر تاثير زيادي بر آن ندارد و در مباحث آموزش سئو حرفه اي مانند سابق به آن پرداخته نمي شود. اما همچنان اين فاكتور كه عددي بين ۱ تا ۱۰ است، معيار مناسبي براي تعيين ميزان محبوبيت و اعتبار سايت شما از ديد بازديدكنندگان خواهد بود كه تاثير زيادي بر جذب تبليغات در سايت خواهد داشت.

بنابراين بهتر است از اين به بعد بيشتر از اينكه فكر كنيم پيج رنك گوگل، در جذب ورودي گوگل موثر است، فكر كنيم كه بر گرفتن تبليغات در سايت و كسب درآمد از اين طريق موثر خواهد بود.

روش هاي افزايش پيج رنك گوگل

ادامه مطلب

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۳۶:۴۸ ] [ ريحانه مقدم ]

ادامه مطلب

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۵۵:۲۹ ] [ ريحانه مقدم ]

 

ادامه مطلب

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۵۷:۳۱ ] [ ريحانه مقدم ]

 

ادامه مطلب

امتياز:
بازديد:
برچسب: SEOinternational،
موضوع:
[ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۱۳:۳۶ ] [ ريحانه مقدم ]

ادامه مطلب

امتياز:
بازديد:
برچسب: SEOoriented،
موضوع:
[ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۰۶:۵۴ ] [ ريحانه مقدم ]

ادامه مطلب

امتياز:
بازديد:
برچسب: advertising،
موضوع:
[ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۰۶:۵۰ ] [ ريحانه مقدم ]

دامنه ir بهتر است يا com؟ هنگام خريد دامنه براي وب سايت، به چه نكاتي بايد توجه كنيم؟ تفاوت دامنه هاي اينترنتي چيست و پسوند دامنه چه تاثيري در سئو سايت دارد؟ اين ها برخي از سوالاتي هستند كه ذهن افراد را هنگام انتخاب دامنه وب سايت به خود مشغول مي كنند. در اين راهنماي انتخاب دامنه وب سايت به تمامي اين سوالات پاسخ مي دهيم.

براي پاسخ به سوال دامنه ir بهتر است يا com، ابتدا بايد تفاوت دامنه هاي اينترنتي را بدانيم و محدوديت هايي كه ممكن است وجود داشته باشند را بشناسيم. در اين صفحه ابتدا به تفاوت دامنه ir و com خواهيم پرداخت و سپس مهمترين نكاتي را كه هنگام انتخاب دامنه يا همان آدرس سايت بايد مدنظر گرفت را بيان خواهيم كرد.

تفاوت دامنه ir و com

قبل از هر چيز بهتر است بدانيد كه دامنه com چيست و چه كاربردي دارد. عبارت com از كلمه commercial به معناي تجارت گرفته شده است. در گذشته معمولا سايت هايي كه قصد انجام فعاليت هاي تجاري داشتند از اين پسوند دامنه استفاده مي كردند؛ اما به مرور زمان نوع كاربري اين پسوند محبوب عمومي تر شده و در حال حاضر آن را به عنوان يك پسوند دامنه بين المللي و معتبر مي شناسند.

دامنه ir چيست؟ ايران نيز مانند بسياري از كشورهاي ديگر، پسوند دامنه سايت مختص خود را دارد كه ir مي باشد. اما داشتن دامنه با پسوند ir يا هر پسوند ملي ديگري، به معناي داشتن محدوديت دسترسي از ساير نقاط جهان نيست؛ بلكه اين سايت ها به راحتي مي توانند فعاليت هاي بين المللي انجام داده و حتي نسخه هايي با زبان هاي مختلف داشته باشند.

به عبارت ديگر كاربرد پسوند دامنه هاي ملي تنها براي اين است كه كاربران بدانند سايت متعلق به چه كشوري مي باشد. حال كه مي دانيد دامنه com چيست و با دامنه ir نيز آشنا شديد، به تفاوت دامنه ir و com خواهيم پرداخت و خواهيم گفت كه بر اساس شرايط وب سايت، دامنه ir بهتر است يا com.

1. تفاوت قيمت دامنه ir و com

قيمت دامنه com حدودا 10 برار قيمت دامنه ir مي باشد. از آنجا كه خريد دامنه com از مراكز غير ايراني انجام مي شود، در نهايت نرخ قيمت اين دامنه براساس دلار محاسبه شده و درنتيجه قيمت بيشتري خواهد داشت.

2. ميزان اعتماد كاربران

جهت خريد دامنه ir، سخت گيري هاي بيشتري انجام مي شود و تمامي اطلاعات شخص خريدار، در سامانه هاي فروش دامنه ثبت مي شود؛ اما اين سخت گيري ها هنگام خريد دامنه com كمتر است.

به همين دليل در صورت بروز مشكل و اختلاف بين كاربر و صاحب سايت (مانند اختلافات مربوط به پرداخت هزينه ها) پيگيري قضايي دامنه هاي ir در ايران بسيار آسان تر است. بنابراين معمولا كاربران داخلي، اعتماد بيشتري به سايت هايي با دامنه ir دارند.

3. سهولت در انتخاب دامنه

اگر فقط يك بار دامنه ثبت كرده باشيد، مي دانيد كه نام انتخابي شما بايد با پسوند مدنظرتان آزاد باشد، يعني نبايد كسي قبل از شما آن نام را با پسوند مدنظر شما ثبت كرده باشد؛ در غير اين صورت شما قادر به ثبت دامنه مدنظرتان نخواهيد بود.

به عبارت ديگر دامنه سايت ها بايد يونيك (غير تكراري) باشد. از آنجا كه دامنه com در تمام دنيا مورد توجه و محبوب است، امكان اين كه نام مدنظر شما قبلا با اين پسوند ثبت شده باشد زياد است؛ بخصوص اگر اين نام مفهوم انگليسي و بين المللي داشته باشد.

اما دامنه ir معمولا فقط توسط افراد ايراني مورد استفاده قرار مي گيرد و دامنه هاي آزاد (ثبت نشده) بيشتري دارد. بنابراين از ديگر گزينه هاي تفاوت دامنه ir و com، مي توان به رقابت كمتر و داشتن دامنه هاي آزاد بيشتر در پسوند ir اشاره كرد.

ادامه مطلب

امتياز:
بازديد:
برچسب: sitenamedomain،
موضوع:
[ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۰۳:۴۱ ] [ ريحانه مقدم ]

 

ادامه مطلب

امتياز:
بازديد:
برچسب: ecommerceseo،
موضوع:
[ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۵۲:۱۳ ] [ ريحانه مقدم ]

براي بسياري از سئوكاران اين موضوع هميشه چالش برانگيز است كه كيورد گپ چيست؟

اين سوالي است كه معمولا مديران سايت ها و سئوكاران هنگام مواجه شدن با كلمات كليدي مي پرسند. كلمه هاي كليدي يكي از حياتي ترين عناصر براي سئو محتوا هستند كه مي توانند به شدت روي تجربه كاربري و رتبه گيري سايت تاثير بگذارند.

انتخاب كلمه كليدي مناسب از آن جهت اهميت دارد كه مي تواند سايت شما را در نتايج جستجو بالا بكشد. اما آيا مطمئن هستيد كلمات كليدي كه در محتواي خود به كار برده ايد، واقعا چيزهايي هستند كه كاربران اينترنت جستجو مي كنند؟

اين موضوعي است كه در مطلب زير قصد داريم به آن بپردازيم. آشنايي با مفهوم كيورد گپ به شما كمك مي كند هيچ كلمه كليدي مفيدي را براي ارتقاي رتبه سايتتان از دست ندهيد.

كيورد گپ چيست؟

حتما از خود مي پرسيد واقعا كيورد گپ چيست؟

اين مفهوم به چه دليل براي سئوكارها اهميت دارد؟ در پاسخ بايد گفت Keyword Gap معياري است كه نشان مي دهد كلمات كليدي كه سايت شما از آن ها ترافيك دريافت مي كند، چه قدر با كلمات كليدي رقبايتان تفاوت دارد.

به عبارت بهتر كيورد گپ مي تواند با اندازه گيري ترافيك ارگانيكي كه از كلمات كليدي به دست مي آوريد، را اندازه گيري كند. سپس اين مقدار در كنار آمار ترافيك ارگانيك سايت هاي رقيب قرار مي گيرد و با مقايسه نتايج شما قادر خواهيد بود كلمات كليدي كه از دست داده ايد را كشف كنيد.

مزاياي آناليز كيورد گپ چيست؟

آناليز كيورد گپ با هدف يافتن فرصت هاي كلمات كليدي صورت مي گيرد. اين كار به شما كمك مي كند كيوردهايي كه پتانسيل خوبي براي كسب و كارتان دارند، را شناسايي كرده و از آن ها استفاده كنيد.

انجام تجزيه و تحليل كيورد گپ نوعي تحقيق رقابتي سئو محسوب مي شود و موجب مي شود راحت تر بتوانيد كلمات كليدي را كه رقبا از آن ها ترافيك زيادي كسب مي كنند، بيابيد. به خاطر داشته باشيد كه هدف شما از راه اندازي كسب و كار آنلاين، جلب توجه مشتريان و دستيابي به افزايش فروش است؛ بنابراين نبايد از هيچ فرصتي براي دريافت بازديد كاربران اينترنت غافل شويد.

در ادامه مي توانيد فهرستي از مزاياي آناليز كيورد گپ را مشاهده كنيد:

  • آناليز كيورد گپ به شما كمك مي كند از فيلترهاي مختلف براي تجزيه و تحليل كلمات كليدي استفاده كنيد.
  • با اين روش مي توانيد كيوردهايي كه ترافيك را به سمت رقباي شما هدايت مي كنند بشناسيد.
  • بعد از آناليز كيورد گپ امكان تهيه فهرستي از كلمات كليدي مناسب را خواهيد داشت.
  • به كمك آناليز كيورد گپ قادر خواهيد بود ميزان كليك به ازاي هر كلمه كليدي را كشف كنيد و در نتيجه كلماتي كه هيچ كليكي دريافت نكرده اند را در صفحات جديد خود به كار نبريد.
  • در حين تجزيه و تحليل كلمات كليدي متوجه خواهيد شد كه كدام كلمات بين سايت هاي رقيب همپوشاني دارد. به اين نحو شما پركاربردترين كلمات كليدي را پيدا كرده ايد.
  • آناليز كيورد گپ بين ترافيك دريافتي از موبايل و دسكتاپ تفاوت قائل شده و ميزان ترافيك دريافتي از هر كدام را به شما نمايش مي دهد.

چگونه يك كيورد گپ موثر انجام دهيم؟

بعد از اينكه به خوبي فهميديم كيورد گپ چيست و چه مزايايي دارد شايد بهتر باشد روش هاي عملي براي آناليز كيورد گپ را نيز بررسي كنيم.

Similarweb يك پلتفرم عالي براي پيدا كردن كلمات كليدي است كه ترافيك واقعي سايت را به شما نشان مي دهد. چطور بايد با استفاده از اين ابزار كيورد گپ را به طور موثر آناليز كنيم؟ براي اين كار كافي است در پلتفرم Similarweb وارد صفحه اصلي شويد و بخش مربوط به كيورد گپ را انتخاب كنيد. پس از آن دامنه سايت خود و قباي مورد نظر را وارد مي كنيد و مقايسه كلمات كليدي آغاز مي شود.

داده هاي مختلفي از قبيل كلمات كليدي كه رقبا با آن ها ترافيك دريافت مي كنند، در قالب يك نمودار به شما نمايش داده مي شود. در اين نمودار همچنين مي توانيد به آمار رتبه بندي، سختي كلمات كليدي و مواردي مانند آن دسترسي داشته باشيد كه به شما در تحليل كلمات كليدي رقبا كمك مي كند. در نهايت چيزي كه از اين نمودار به دست مي آوريد اين است كه مي دانيد كدام كلمات كليدي پتانسيل ترافيك بيشتري را دارند و بايد آن ها را در صفحات سايت خود بگنجانيد.

استفاده از آناليز كيورد گپ براي تدوين استراتژي سئو

فرض كنيد شما صاحب يك فروشگاه آنلاين هستيد كه لباس شنا مي فروشيد. در بستر اينترنت هزاران وب سايت ديگر نيز وجود دارند كه براي فروش لباس شنا با شما رقابت مي كنند؛ بنابراين لازمه موفقيت اين است كه مطمئن شويد هر كليدواژه اي كه رقباي شما را، به سمت افزايش ترافيك و فروش هدايت مي كند، در محتواي صفحات شما نيز به كار مي رود.

در نتايج مربوط به كيورد گپ احتمالا بسياري از مواردي كه نشان داده شده اند به كلمه كليدي مورد نظر شما ارتباطي ندارند. براي اينكه تجزيه و تحليل موثرتري داشته باشيد، مي توانيد از روش هاي زير براي محدود كردن نتايج استفاده كنيد:

ارگانيك يا پولي؟مشخص كنيد كه مي خواهيد صرفا ترافيك ارگانيك را ببينيد يا ترافيك به دست آمده از روش هاي پولي را نيز ارزيابي خواهيد كرد.

جهاني يا منطقه اي؟ممكن است بخواهيد ترافيك هايي كه يك سايت از منطقه مكاني خاصي دريافت مي كند را مشاهده كنيد. به عنوان مثال ديجي كالا يك فروشگاه  آنلاين محبوب در ايران شناخته مي شود و احتمالا آناليز كيورد گپ مربوط به بازديدهاي خارجي كمكي به شما نمي كند. پس حالت منطقه اي را انتخاب كنيد و روي ترافيك حاصل از كاربران ايراني متمركز شويد تا كلمات كليدي موثر در اين كشور را پيدا كنيد.

دسكتاپ يا موبايل؟كاربران موبايل و دسكتاپ چه كلمات كليدي را جستجو مي كنند؟ ممكن است سايت هايي كه بيشترين ترافيك موبايل را دريافت مي كنند شركت هاي ايراني باشند اما در وضعيت دسكتاپ اوضاع مي تواند برعكس باشد؛ بنابراين از تجزيه و تحليل اين موارد غافل نشويد.

توجه: براي بهره مندي از قابليت آناليز كيورد گپ ابزار تحليل سئو سايت Similarweb مي بايست اكانت اشتراكي تهيه كنيد. اين اكانت را هم مي توانيد از برخي سايت هاي ارائه دهنده خدمات اشتراكي ابزارهاي سئو تهيه كنيد و هم مي توانيد با ارتباط مستقيم با كارشناسان اين ابزار، با داشتن حساب دلاري، اين اكانت را تهيه كنيد.

 

تصوير بالا مربوط به هزينه هاي تهيه اكانت Similarweb از مجموعه افراك است.

معيارهاي مهم براي تجزيه و تحليل كيورد گپ ها

3 معيار مهم براي اينكه به خوبي بتوانيد اين مدل كلمات كليدي را براي حوزه كاري خود، بيابيد، هست كه در ادامه براي شما بررسي مي كنيم:

1- حجم جستجو (Search volume): پيدا كردن حجم جستجو كلمات كليدي با ابزارهاي مختلف قابل اندازه گيري است. شما مي توانيد با ابزارهايي نظير Ahrefs، ابزار Semrash و… رجوع به بخش Keyword Analysis حجم جستجو را پيدا كنيد. البته به صورت حدودي نيز مي توانيد حجم جستجو كلمات كليدي را به وسيله ابزار رايگان گوگل، بدست آورديد.

2- سختي كلمات كليدي (Keyword difficulty): سختي كلمات كليدي نيز فاكتور مهمي براي پيدا كردن كيورد كپ ها هستند. اين فاكتور نيز توسط ابزارهاي بالا، قابل اندازه گيري است.

3- هدف جستجو (Search intent): هدف جستجو كاربران از جستجو كلمات كليدي هدف شما چيست. اين مورد را به سادگي مي توانيد متوجه شويد، به عنوان مثال اگر فروشگاه اينترنتي موبايل داريد، 90 درصد كاربران شما در دنياي وب، به دنبال خريد موبايل هستند، اندكي كمي به دنبال كسب اطلاعات و مقايسه كالاها هستند. اما اگر شما فروشگاه اينترنتي تلويزيون داريد، به دليل نبود اطلاعات كافي كاربران از انواع تلويزيون ها، حداقل 40 درصد كاربران در وب با جستجو كلمات كليدي حوزه كاري شما، به دنبال كسب اطلاعات هستند.

4- ميزان ترافيك: پيدا كردن ميزان ترافيك و ورودي يك صفحه يا يك كلمه كليدي با ابزارهاي مختلفي قابل انجام است. شما اگر به خوبي متوجه شويد كه كيورد گپ چيست به راحتي متوجه اهميت اين موضوع مي شود.

5- پيدا كردن نوع ترافيك: اين موضوع نيز در آناليز كيورد گپ بسيار اهميت دارد. شناسايي اينكه چقدر كاربران شما وارد لينك هاي پولي مي شوند يا اينكه چقدر رقباي شما براي گوگل ادز و بك لينك هاي پولي هزينه مي كنند و بدست آوردن يك آمار حدودي، در پروسه كيورد گپ بسيار مهم است.

 

تصوير بالا يك بخش آناليز كيورد گپ ابزار Semrash است. همان طور كه در تصوير مي بينيد، آناليزي براي پيدا كردن كلمات كليدي رقابتي سايت هاي محصولات ورزشي برند است.

نتيجه گيري

با تجزيه و تحليل سايت هاي رقيب مي توانيد بفهميد كه آن ها از چه كلمات كليدي براي رتبه گيري و افزايش ترافيك استفاده مي كنند. سپس بر اساس اينكه آيا آن كيوردها با اهداف سايت شما مطابقت دارند يا نه، مي توانيد از كليدواژه هاي قدرتمند در محتواي صفحات خود بهره مند شويد.

آناليز كيورد گپ به شما كمك مي كند كليدواژه هايي كه بيشترين حجم ترافيك ارگانيك يا پولي را دريافت مي كنند كشف كنيد. به همين خاطر اين مفهوم نقش پررنگي در استراتژي سئو شما خواهد داشت و كيوردهايي كه بايد روي آن ها متمركز شويد را تعيين مي كند. كيورد گپ با يك مقايسه ساده بين كلمات كليدي شما و سايت هاي رقيب، فرصت هايي كه از دست داده ايد را پيدا كرده و به شما ارائه مي كند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۳:۱۲ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی