آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : ---
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

crawl bughet چيست,افزايش بودجه خزش,بودجه خزش

 

 

بودجه خزش مفهومي است كه حتما در حين يادگيري سئو سايت با آن روبرو شده ايد. يكي از مسائل نگران كننده براي مديران وب سايت ها اين است كه صفحه جديدي كه بر روي سايت خود ايجاد مي كنند حتي بعد از گذشت چند هفته همچنان توسط گوگل ايندكس نشده باشد. اين مساله يكي از اتفاق هاي ناخوشايندي است كه اگر با بودجه خزش و نحوه عملكرد خزنده هاي گوگل آشنايي نداشته باشيد ممكن است براي شما نيز رخ بدهد.

بنابراين اگر فكر مي كنيد هنوز اين مفاهيم را به خوبي درك نكرده ايد ادامه اين مطلب را از دست ندهيد. آشنايي با بودجه خزش شما را در بالا بردن رتبه سايت خود و ايندكس شدن صفحات آن توسط گوگل كمك مي كند.

بودجه خزش چيست؟

در ابتداي بحث لازم است اطلاعاتي در رابطه با خزنده هاي گوگل و ربات ها داشته باشيم تا به خوبي درك كنيم كه بودجه خزش چيست. روزانه تعدادي از صفحات سايت شما توسط خزنده هاي گوگل بررسي مي شوند و ممكن است اين خزنده ها برخي از صفحات را ايندكس كنند. به اين معنا كه اطلاعات آن صفحه در پايگاه داده موتور جستجو ذخيره شده و به كاربران نمايش داده مي شود.

بودجه خزش (Crawl Budget) به تعداد صفحاتي از سايت شما گفته مي شود كه در هر روز توسط خزنده ها بررسي مي شوند. اين ميزان مي تواند به طور روزانه تغيير كند، اما در كل به عنوان يك فاكتور نسبتا پايدار شناخته مي شود.

عوامل زيادي وجود دارند كه نرخ كراول يا خزيدن ربات ها را تعيين مي كنند. از جمله اين عوامل مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. نوع صفحه
  2. جديد بودن صفحه
  3. تعداد لينك هاي داخلي و خارجي

اگر اخيرا صفحه اي را در وب سايت خود ايجاد كرده ايد و دوست داريد هر چه سريعتر به كاربران نمايش داده شود و رتبه خوبي كسب كند، بايد كراولرها (خزنده هاي موتور جستجو) را به سمت آن بكشانيد. درواقع گاهي ممكن است مدت ها طول بكشد تا خزنده ها متوجه يك صفحه جديد شوند؛ بنابراين اگر مي خواهيد سئو سايت خود را با اتلاف وقت كمتري بهبود ببخشيد، بايد به درستي بدانيد بودجه خزش چيست و از چه راه هايي مي توان آن را ارتقا داد.

crawl bughet چيست,افزايش بودجه خزش,بودجه خزش

كراولرهاي گوگل چه فرآيندي را طي مي كنند؟

تا اينجا دريافتيم كه بودجه خزش يا Crawl Budget چيست اما شايد شما هم كنجكاو باشيد كه بدانيد خزنده ها و ربات ها دقيقا چطور كار مي كنند. همانطور كه گفتيم وظيفه خزنده ها، كراول كردن صفحات سايت و ايندكس كردن موارد مفيد است. براي اين كار يك ربات ليستي از URLهاي سايت را دريافت مي كند و مطابق آن عمل مي كند. اين خزنده ها با مشاهده نقشه سايت و بك لينك ها تصميم مي گيرند كه در گام بعدي چه صفحاتي را اسكن كنند.

اگر ربات گوگل متوجه خرابي يا تغيير در برخي از لينك ها شود، صفحه ايندكس شده خود را به روزرساني مي كند.به عبارت ديگر هدف خزنده هاي گوگل اين است كه محتواهاي مفيد سايت هاي مختلف را ايندكس كنند، تا زماني كه يك كاربر عبارتي را جستجو مي كند، به روزترين و مفيدترين صفحات را مشاهده كند؛ بنابراين خزنده هاي گوگل با دقت زيادي مراقب داده هاي ايندكس شده هستند.

خزنده هاي گوگل به طور مداوم فايل robots.txt در سايت شما را بررسي مي كنند تا مطمئن شوند كه اجازه دسترسي و اسكن كردن صفحات سايت را دارند.

چگونه متوجه شويم كه بودجه خزش سايتمان كم شده است؟

هزاران سايت در بستر اينترنت وجود دارند كه روزانه مطالب جديدي را منتشر مي كنند يا محتواهاي قبلي خود را به روزرساني مي كنند. براي اينكه تمام اين سايت ها بررسي شده و بهترين موارد براي نمايش به كاربران برگزيده شوند، گوگل نيازمند يك ساختار قدرتمند و عظيم است. خزنده هاي گوگل در هر روز تعداد زيادي از سايت ها را اسكن مي كنند؛ با اين حال هنوز هم نمي توانند زمان نامحدودي را براي اسكن يك سايت اختصاص دهند، بلكه براي هر سايت يك بودجه خزش معين وجود دارد.

پس در صورتي كه مي خواهيد صفحات مهم تري در سايت شما ايندكس شوند، بايد صفحات غيرضروري و اضافي را از دسترس ربات ها خارج كنيد تا وقت خود را براي مطالب مفيدتري صرف كنند. به اين ترتيب با بهينه سازي نرخ بودجه خزش، قادر خواهيد بود تعداد صفحات ايندكس شده خود را افزايش دهيد و رتبه خوبي در نتايج جستجوي گوگل به دست آوريد.

اما سوال اساسي اين است كه از كجا متوجه شويم بودجه خزش سايتمان كم شده است؟ سريع ترين راه براي كشف اين موضوع مشاهده گزارش هاي سرور سايت است. براي اينكار مراحل زير را طي كنيد:

  1. با مراجعه به سرچ كنسول سايت خود و كليك روي Settings، گزينه Crawl stats را انتخاب كنيد.
  2. در اين بخش شما به صفحاتي كه خزيده شده اند دسترسي خواهيد داشت.
  3. ميانگين صفحات خزيده شده (Average crawled per day) در روز را محاسبه كنيد و آن را يادداشت كنيد.

بودجه خزش چيست,بودجه خزش در سئو,بودجه خزيدن

حالا بايد تعداد كل صفحات سايتتان را بر عدد ميانگين تقسيم كنيد. اگر در انتها عددي كه به دست مي آوريد بيشتر از ۱۰ باشد، به اين معناست كه ربات هاي گوگل مي توانند روزانه تنها يك دهم از صفحات شما را اسكن كنند. پس به نظر مي رسد بهتر است بودجه خزيدن سايتتان را بهينه كنيد. اگر عددي كه به دست آورديد كمتر از ۳ باشد جاي نگراني نيست و بودجه خزش سايت شما نسبتا مطلوب است.

گوگل كدام url ها را كراول مي كند؟

اكنون به اجمال فهميديم كه بودجه خزش چيست و خزنده هاي گوگل چطور رفتار مي كنند. سوال بعدي كه بايد به آن پاسخ دهيم اين است كه ربات ها كدام URLها را كراول يا اسكن مي كنند؟ مهم ترين راهي كه خزنده هاي گوگل از طريق آن به صفحات يك سايت دسترسي پيدا مي كنند، نقشه xml سايت است. علاوه بر اين پيوندهاي داخلي يا خارجي نيز ربات ها را به سايت شما هدايت مي كنند؛ به همين خاطر همواره توصيه مي شود نقشه سايت را به طور مرتب چك كنيد تا از سالم بودن URLها مطمئن شويد.

كراول باجت چيست

روش هاي افزايش بودجه كراول

قطعا صرف اينكه بدانيم بودجه خزش چيست كمكي به بهبود سئو سايت ما نخواهد كرد. بنابراين بايد راهكارهاي عملي را براي بهينه كردن بودجه كراول يا خزش سايت به كار ببريم تا به هدف افزايش رتبه سايت دست پيدا كنيم.

در ادامه مهم ترين روش هاي افزايش بودجه خزش( Crawl Budget) را مطرح مي كنيم:

كاهش خطاها

وجود خطاها مانع كراول كردن خزنده ها مي شود و مي تواند به سئو سايت شما لطمه بزند. پس در گام اول براي افزايش بودجه خزش بايد خطاهاي سايت را شناسايي و برطرف كنيد. يك راه ساده براي كشف ايرادات ساختاري و سئو فني اين است كه گزارش هاي سرور خود را دريافت كنيد. همچنين كنسول جستجوي گوگل مي تواند در انجام اين كار به شما كمك كند. در اين مرحله لازم است ريدايركت ۳۰۱ و ۲۰۰ را پيدا كنيد و بقيه URLها را تعمير كنيد. شايد لازم باشد كدها را اصلاح نموده يا URL را به جاي ديگري هدايت كنيد.

مسدود كردن برخي از صفحات سايت

ممكن است در سايت شما صفحاتي وجود داشته باشند كه تمايلي نداريد توسط گوگل ديده شوند. اگر خزنده هاي گوگل وقت خود را براي اسكن كردن اين صفحات تلف كنند بودجه كراول شما كاهش پيدا مي كند و شانس ايندكس شدن صفحات مهم تر را از دست خواهيد داد.

بهترين كار اين است كه مشخص كنيد خزنده ها كدام صفحات را بايد كراول كنند. مي توانيد ساير بخش ها كه نيازي نيست توسط ربات ها اسكن شوند را از طريق robots.txt مسدود كنيد. با اين كار خزنده هاي موتور جستجو به اين صفحات دسترسي نخواهند داشت.

لينك بيلدينگ

از جمله عواملي كه مي تواند به بهبود نرخ كراول سايت شما كمك كند اين است كه لينك هاي خارجي بيشتري دريافت كنيد. لينك سازي بيشتر به معناي كسب اعتبار و افزايش تعداد بازديدهاي سايت است. به همين دليل لينك بيلدينگ هميشه به عنوان يك فاكتور بسيار قدرتمند براي بهبود سئو سايت شناخته مي شود. ايجاد لينك براي برطرف كردن مشكل ايندكس سايت شما موثر خواهد بود و احتمال خزيده شدن صفحات سايتتان را بالا مي برد.

نتيجه گيري

موتور جستجوي گوگل براي رتبه بندي سايت ها از زيرساخت پيشرفته اي به نام خزنده ها يا كراولرها استفاده مي كند. كراولرها ربات هايي هستند كه روزانه چندين سايت را اسكن كرده و محتواهاي مفيد آن ها را ايندكس مي كنند. از آنجا كه خزنده هاي موتور جستجو روزانه قادر به كراول كردن تعداد محدودي از صفحات سايت ها هستند، براي رسيدن به رتبه سايت بهتر بايد صفحاتي كه برايمان اهميت دارند را بيشتر در معرض خزيدن قرار دهيم.

بهبود نرخ بودجه خزش كار دشواري نيست و با شركت در دوره آموزش سئو مي توانيد تكنيك هاي آن را بياموزيد. با اين حال اگر زمان كافي براي انجام اين كار نداريد، پيشنهاد مي كنيم از يك كارشناس سئو كمك بگيريد؛ زيرا نرخ بودجه خزش در سئو سايت اهميت بسيار زيادي دارد و به هيچ وجه نبايد ناديده گرفته شود.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۳۱:۵۱ ] [ ريحانه مقدم ]

محصولات آرايشي و بهداشتي اين روز ها نقش مهمي در زندگي مردم دارند. با توجه اين كه تعداد مصرف كنندگان اين محصولات بسيار زياد است، طبيعتا برند هاي تقلبي و بي كيفيت نيز توسط افراد سودجو ايجاد شده و مي توانند اثرات گاها جبران ناپذيري را بر سلامتي افراد بگذارند. اما عوارض اين محصولات بي كيفيت چيست و چگونه مي توانيم با اطمينان خاطر لوازم آرايشي و بهداشتي اصل و با كيفيت تهيه كنيم؟

قبل از اين كه در مورد نحوه خريد لوازم آرايشي و بهداشتي اصل و تشخيص آن ها از نمونه هاي فيك و تقلبي صحبت كنيم، كمي در مورد عوارض و اثرات مخرب نمونه هاي تقلبي بحث خواهيم كرد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۳۶:۱۴ ] [ ريحانه مقدم ]

اتصالات رده 40، به نوعي از قطعات جهت اتصال انواع لوله هاي صنعتي به يكديگر گفته مي شود كه براي مواردي مانند تغيير مسير خط لوله به كار مي روند. اين اتصالات معمولا فلزي هستند و براي تحمل فشار و دماي بالا استفاده مي شوند. اتصالات رده 40 براي كاربردهاي مختلفي مانند سيستم هاي لوله كشي آب و فاضلاب، سيستم هاي گرمايش و تهويه مطبوع و سيستم هاي انتقال مواد شيميايي مورد استفاده قرار مي گيرند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۴۰:۰۸ ] [ ريحانه مقدم ]

همواره در هر امري اگر مي خواهيد خريد خوب و مناسبي براي خود داشته باشيد، بايد مزايا و معايب وسيله مورد نظر را به خوبي بررسي كنيد و با ديگر وسايل مشابه مقايسه كنيد، چراكه اين بررسي به شما كمك خواهد كرد تا از ميان تعداد زيادي لوازم، عاقلانه و هوشمندانه وسيله مورد نظر خود را انتخاب كنيد.

چنين مطلبي در مورد سيستم هاي تهويه مطبوع هوا نيز صادق است، به اين صورت كه اگر مي خواهيد براي محيط مورد نظر خود (مثل منزل، مجتمع، شركت) سيستم سرمايش يا گرمايش مناسب تهيه كنيد، بايد تحقيقات كاملي در اين رابطه انجام دهيد تا از انتخاب خود سالهاي سال لذت ببريد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۴۲:۰۸ ] [ ريحانه مقدم ]

دايركت ادمين يك كنترل پنل معروف است كه به طور گسترده در طراحي وب سايت و بهينه سازي منبع استفاده مي شود. به دليل قابليت هاي قابل توجهي كه در مديريت سايت دارد در بين صاحبان مشاغل آنلاين متمايز است. اين ابزار براي پاسخگويي به كاربران با سطوح مختلف تخصص طراحي شده است و آنها را قادر مي سازد تا وب سايت هاي خود را به طور موثر مديريت و ارتقا دهند.

چيزي كه به شناخت و محبوبيت گسترده دايركت ادمين كمك كرده است، مقرون به صرفه بودن، مجموعه اي چشمگير از ويژگي ها، رابط كاربر پسند و سرعت استثنايي آن است. اين عوامل باعث شده است كه بسياري از صاحبان وب سايت به دنبال راه حلي مؤثر و كارآمد براي نيازهاي مديريت وب سايت خود باشند.

اگر شما هم به تازگي وب سايتي را راه اندازي كرده ايد و به دنبال يك كنترل پنل مناسب براي مديريت آن مي گرديد، با ما در ادامه اين مقاله از نيوسئو همراه باشيد. در اين مطلب قصد داريم به طور جامع شرح دهيم كه دايركت ادمين چيست، چه خصوصياتي دارد و چه چيزي آن را از ساير كنترل پنل هاي ميزباني سايت متمايز مي كند.

دايركت ادمين چيست؟
دايركت ادمين يك كنترل پنل ميزباني سايت است كه تقريبا همانند سي پنل عمل مي كند و براي مديريت سايت هاي مبتني بر پايتون، جوملا، پي اچ پي، وردپرس و… كاربرد دارد.

در حال حاضر Direct admin جزو محبوب ترين ابزارهاي مديريت سايت محسوب مي شود كه به دليل برخورداري از امكانات و ويژگي هاي منحصر به فرد خود، با استقبال خوبي از سوي مديران سايت ها مواجه شد.

اين كنترل پنل مدرن و قوي مي تواند به سادگي از انواع محيط هاي ميزباني از مشترك گرفته تا سرورهاي مجازي و اختصاصي را پشتيباني كند.

دايركت ادمين ابزاري عالي است و استفاده از آن به مديران سايت ها كمك مي كند در زمان خود صرفه جويي كنند.

با داشتن اين نرم افزار تقريبا به هر چيزي كه براي مديريت سايت خود لازم داريد، به راحتي دسترسي خواهيد داشت. از جمله ويژگي هايي كه در دايركت ادمين وجود دارند، مي توان به موارد زير اشاره كرد:

phpMyAdmin،
MySQL
SSL
پيكربندي وب سرور
SSH
پيكربندي سرور ايميل
دايركت ادمين موجب مي شود كنترل كاملي بر سرور خود داشته باشيد و عملكردهاي سايت را به خوبي تحت نظر بگيريد.

ويژگي هاي دايركت ادمين چيست؟
پس از اينكه به خوبي دريافتيد كه دايركت ادمين چيست، بايد ويژگي هاي آن را بررسي كنيد تا متوجه شويد كه چرا براي مديريت سايت خود به Direct admin نياز داريد. پنل ميزباني دايركت ادمين به مدير سايت اين امكان را مي دهد كه پايگاه داده ها، حساب هاي ايميل، دامنه ها، امنيت و… را در سايت خود مديريت كند.

استفاده از دايركت ادمين بسيار آسان است و رابط كارآمد و ساده اي را ارائه مي كند كه هم براي كاربران مبتدي و هم براي حرفه اي مناسب است. اين ويژگي به خصوص زماني كه دامنه ها و سايت هاي متعددي را مديريت مي كنيد، اهميت دارد.

از جمله ديگر مزاياي دايركت ادمين قابليت تنظيم بودن رابط كاربري است و هر فرد متناسب با سطح مهارت خود، مي تواند از گزينه هاي متفاوتي در اين ابزار استفاده كند.

ابزار دايركت ادمين هم براي افراد حرفه اي و با تجربه كاربرد دارد و هم براي كساني كه به تازگي در حال گذراندن دوره آموزش وردپرس هستند.

ويژگي ديگر دايركت ادمين كه آن را به يك كنترل پنل پرطرفدار تبديل مي كند، سرعت بالاي اين ابزار است. DirectAdmin براي ميزباني سايت به حداقل منابع سيستم نياز دارد و حتي براي سرورهاي اختصاصي با بارگذاري زياد نيز ايده آل به نظر مي رسد.

اين ابزار بر خلاف ساير كنترل پنل هاي موجود براي كار كردن نيازي به پيكربندي خاصي ندارد و به تنهايي مي تواند خود را براي ميزباني هر محيطي تغيير دهد.

نكته مهم در مورد دايركت ادمين اين است كه در صورت از كار افتادن يا مسدود شدن سرورها، اين ابزار به طور خودكار مجددا راه اندازي مي شود و ديگر نيازي نيست نگران اين مشكل باشيد كه سرورهاي شما از كار بيافتند.

 

قسمت هاي مختلف دايركت ادمين
كنترل پنل دايركت ادمين وردپرس داراي بخش هاي مختلفي است كه هر يك از آن ها دسترسي هاي مخاطبي را براي كاربر فراهم مي كنند. به عنوان مثال بخش هاي مديريت، نمايندگي و كاربر در اين ابزار قابل استفاده هستند.

در ادامه به معرفي برخي از قسمت هاي دايركت ادمين و كاربردهاي هركدام از آن ها مي پردازيم:

مدير فايل: دايركت ادمين داراي يك مدير فايل( File Manager) براي مديريت تمام فايل هاي شما در كنترل پنل است. در اين قسمت مي توانيد هر فايلي را كه مي خواهيد آپلود، حذف، دانلود، ايجاد و ويرايش كنيد يا تغيير نام دهيد. به لطف ويرايشگر قدرتمند مدير فايل دايركت ادمين، امكان ويرايش تمام فايل هاي وب سايت با هر فرمتي از قبيل HTML، CSS، JS، PHP وجود دارد.
ايجاد بك آپ: اين بخش همانطور كه از نامش پيداست مربوط به تهيه نسخه پشتيبان و بازيابي بك آپ ها مي شود.
اطلاعات سيستم و فايل ها: به كمك اين قسمت مدير سايت مي تواند به تمام اطلاعات سيستم و داده هايي كه بارگذاري شده است يا فايل هاي بكاپ به صورت فايل فشرده دسترسي داشته باشد.
پشتيباني: قسمت راهنمايي و پشتيباني مختص زماني است كه مدير وب سايت در خصوص يك مشكل نياز به كمك و مشاوره كارشناسان دارد. همچنين تيكت هايي كه به تيم پشتيباني دايركت ادمين ارسال مي شود در اين بخش قابل مشاهده است.
ايميل منيجر( Email Manager): بخش مديريت ايميل ها در دايركت ادمين امكاناتي را براي افزودن اكانت جديد، تغيير رمز ورود به ايميل حساب دايركت ادمين، پاسخ خودكار به ايميل هاي دريافتي و چندين قابليت ديگر را براي مدير سايت فراهم مي كند.
دايركت ادمين يا سي پنل؟! كدام مناسب تر است؟
تا اينجا متوجه شديم كه دايركت ادمين چيست و هر كدام از ويژگي هاي آن چطور در مديريت سايت به وبمستر كمك مي كنند.

ممكن است براي افرادي كه در حال گذراندن دوره آموزش دايركت ادمين هستند اين سوال ايجاد شود كه آيا واقعا دايركت ادمين از بقيه كنترل پنل ها بهتر است؟

تفاوت هاي دايركت ادمين و سي پنل چيست؟

در پاسخ به اين سوال ها بايد گفت دايركت ادمين و cpanel تفاوت اساسي با هم ندارند و هر دو جزو بهترين كنترل پنل ها براي مديريت سايت محسوب مي شوند. با اين حال برخي از جزئيات در اين كنترل پنل ها با همديگر فرق مي كند و مديران سايت ها بايد بر اساس نياز خود و سطح دانش و مهارتي كه دارند براي انتخاب يكي از كنترل پنل هاي دايركت ادمين يا سي پنل اقدام كنند.

سي پنل از لحاظ گرافيكي قوي تري است اما اين ويژگي سبب مي شود سرعت آن نسبت به دايركت ادمين كمتر باشد.
دايركت ادمين امكان دسترسي رايگان به برخي از امكانات پايه اي و ضروري مديريت سايت را براي همه كاربران فراهم كرده است اما براي ارتقاي اين نرم افزار و استفاده از ويژگي هاي پيشرفته تر بايد هزينه اي را بپردازيد.
در سي پنل ابزارهاي بيشتري به صورت رايگان قابل استفاده هستند اما هزينه كلي كه براي خريد سي پنل پرداخت مي كنيد بسيار بيشتر از دايركت ادمين است. بنابراين اگر نياز به امكانات خيلي پيشرفته نداريد، مي توانيد مديريت سايت خود را با قابليت هاي رايگان دايركت ادمين به خوبي انجام دهيد.
سخن پاياني
انتخاب كنترل پنل مناسب و سرويس ميزباني با امكانات كافي يكي از مهم ترين اقداماتي است كه مديران سايت ها بايد براي پيشرفت كسب وكار آنلاين خود انجام دهند. ابزارهاي مختلفي كه در محتواهاي آموزش سئو نام آن ها را مشاهده مي كنيد هر كدام قابليت هاي مختلفي داشته و امكانات متعددي را در اختيار وبمستر قرار مي دهند. با مطالعه اين مقاله دريافتيم كه دايركت ادمين چيست، چه تفاوت هايي با سي پنل دارد و استفاده از آن چه مزايايي دارد.

در نهايت به شما پيشنهاد مي كنيم اگر قصد بهبود سئو سايت خود را داريد و مي خواهيد اين را با كمترين هزينه انجام دهيد، از كنترل پنل دايركت ادمين براي مديريت عملكردهاي سايت خود كمك بگيريد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱ مرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۵۹:۳۸ ] [ ريحانه مقدم ]

انواع رپورتاژ آگهي,چگونه رپورتاژ آگهي بنويسيم,رپورتاژ آگهي

 

يكي از اولين سوالاتي كه براي افراد فعال در حوزه اينترنت و ديجيتال ماركتينگ پيش مي آيد اين است كه رپورتاژ آگهي چيست؟ با استفاده از رپورتاژ آگهي شما مي توانيد اعتماد مخاطبين خود را جلب كنيد و آن ها را به مشترياني وفادار براي خود تبديل كنيد و شاهد پيشرفت چشمگيري در كسب و كار خود باشيد.

رپورتاژ آگهي در حوزه ديجيتال ماركتينگ چنين كاربردي دارد و با ارائه گزارش هاي بي طرفانه موجب مي شود كاربران نسبت به كسب وكار شما علاقه مند شوند. در نتيجه ميزان فروش محصولات و خدمات شما افزايش خواهد يافت؛ اما اين تمام كاري كه رپورتاژ آگهي مي كند نيست! اگر مي خواهيد با بقيه مزيت هاي رپورتاژ آگهي و علت ضروري بودن آن براي سئو سايت آشنا شويد، ادامه اين مطلب را از دست ندهيد.

رپورتاژ آگهي چيست؟

رپورتاژ آگهي در يك تعريف ساده عبارت است از هر نوع مطلبي كه در ازاي پرداخت پول منتشر مي شود، تا خبر و گزارشي را به مردم منتقل كند. رپورتاژ آگهي در قالب هاي مختلفي مثل آگهي چاپي، نشريه اينترنتي يا محتواي صوتي و تصويري تهيه مي شود.

شيوه نگارش رپوتاژ آگهي غالبا مثل داستان، مقاله، گزارش و خبر است. به طور كلي مي توان گفت رپورتاژ آگهي به دو دسته تجاري و سياسي تقسيم مي شود. قالب كلي نگارش در هر دو رپورتاژ تقريبا به هم شباهت دارد، با اين تفاوت كه هر رپورتاژ آگهي كاربرد خاص خود را دارد.

رپورتاژ تجاري اغلب توسط فروشندگان يا نمايندگي هاي فروش محصولات تهيه مي شود و هدف از آن جذب مشتري و ارتباط با مصرف كنندگان بيشتر است. در حالي كه رپورتاژ سياسي با هدف تغيير يا اصلاح ديدگاه افراد در خصوص يك موضوع سياسي تنظيم مي شود. بنابراين مي توان رپورتاژ آگهي را نوعي آگهي دانست كه در قالب گزارش تهيه شده و با اهداف مختلفي به كار گرفته مي شود.

براي اينكه بهتر درك كنيم رپورتاژ آگهي چيست، بد نيست نگاهي به تاريخچه شكل گيري آن بيندازيم. اولين بار در سال ۱۹۴۵ و پس از اتمام جنگ جهاني دوم بود كه مسئله ساخت رپورتاژ آگهي مطرح شد. كلمه رپورتاژ از واژه ي «Report» به معناي گزارش گرفته شده و نوع كاركرد آن نيز با همين معنا مطابقت دارد. اين نوع آگهي در ابتدا يك گزارش بي طرفانه بود كه از تلويزيون پخش مي شد و به معرفي چند كالا و مقايسه آن ها با يكديگر مي پرداخت. در اين رپورتاژ آگهي تمام ويژگي هاي محصول با جزئيات براي مخاطب شرح داده مي شد و اين حس را منتقل مي كرد كه نويسنده رپورتاژ خيرخواه مشتريان است و قصد دارد به آن ها در خريد يك كالا كمك كند. به اين ترتيب اعتماد مخاطبان جلب مي شد و آن ها را براي خريد محصولي كه هدف رپورتاژ بوده است ترغيب مي كرد.

مزاياي رپورتاژ آگهي چيست؟

پس از اينكه به خوبي دريافتيم رپورتاژ آگهي چيست و چطور شكل گرفته است، بايد نسبت به مزاياي استفاده از آن اطلاعاتي را كسب كنيم. به عقيده بسياري از كارشناسان سئو، استفاده از رپورتاژ آگهي سئو سايت را بهبود مي بخشد، اما بايد ببينيم علت آن چيست و چگونه رپورتاژ آگهي بر سئو تاثير مي گذارد. نوشتن رپورتاژ آگهي همزمان به دو تخصص توليد محتوا و بازاريابي نياز دارد.

يك بازارياب از طرق مختلفي مثل تماس چشمي، مكالمه تلفني، زبان بدن و مكالمه دوستانه با مشتري مي تواند او را براي خريد يك محصول متقاعد كند. اين كار براي نويسنده رپورتاژ آگهي كمي سخت تر است، زيرا ارتباط مستقيمي با افراد ندارد، بلكه مخاطبان او را گروهي از افراد تشكيل مي دهند كه قرار است رپورتاژ را مطالعه كنند. بنابراين براي نوشتن رپورتاژ آگهي علاوه بر تسلط بر فنون بازاريابي بايد از نحوه نگارش متن نيز آگاه باشيد تا رپورتاژ شما جذاب بوده و بيشترين تاثير را بر مخاطب بگذارد. بسياري از مديران سايت ها و فروشگاه هاي آنلاين براي افزايش فروش خود اقدام به انتشار رپورتاژ آگهي مي كنند كه اقدامي موثر در جذب مشتريان محسوب مي شود. در ادامه مهم ترين مزاياي رپوتاژ آگهي ذكر شده است:

تاثير رپورتاژ آگهي در افزايش بازديد

رپورتاژ آگهي ها از آنجا كه ماهيت گزارشي و خبري دارند به راحتي مي توانند در سايت هاي پربازديد معرفي شوند. اگر يك رپورتاژ آگهي در سايت خود منتشر كرده ايد، مي توانيد از سايت ها خبري محبوب يا ساير شبكه هاي اجتماعي مرتبط با كسب و كارتان براي معرفي رپورتاژ استفاده كنيد.

با كمك لينك هاي خارجي و معرفي رپورتاژ آگهي خود در سايت هايي كه كاربران زيادي دارند، قادر خواهيد بود بازديد سايت خود را افزايش دهيد. بنابراين در اين مرحله رپورتاژ آگهي موجب بهبود سئو سايت شما خواهد شد.

تاثير رپورتاژ آگهي در برندسازي

همانطور كه گفته شد در حوزه ديجيتال ماركتينگ با دو دسته رپورتاژ آگهي مواجه هستيم. يكي از انواع رپورتاژ آگهي، نوع تجاري آن است كه با اهداف مختلفي مثل جذب مشتري، افزايش فروش، معرفي محصولات، مقايسه محصولات و بررسي مزايا و معايب و… نوشته مي شود. همچنين گاهي ممكن است انتشار رپورتاژ آگهي با هدف معرفي يك محصول يا خدمات جديد صورت بگيرد.

فرض كنيد به تازگي يك كالاي جديد را به فروشگاه آنلاين خود اضافه كرده ايد و مي خواهيد به مشتريان اطلاع دهيد. بهترين راه براي اين كار نوشتن يك رپورتاژ آگهي است كه علاوه بر اطلاع رساني به مشتريان شما، مخاطبان جديدي را نيز از برند و كسب و كارتان مطلع سازد.

البته پيش از نوشتن رپورتاژ آگهي لازم است به ياد داشته باشيد كه محتواي شما حالت تبليغاتي نداشته باشد بلكه آن را مانند ساير مقالات سايت خود به نگارش درآوريد تا كاربران آن را به عنوان يك مطلب خبري و جالب مطالعه كنند. با منتشر كردن رپورتاژ آگهي اصولي و جذاب بهتر به مخاطبان معرفي مي شويد و برند كسب و كار شما در خاطر آن ها ثبت مي شود.

تاثير رپورتاژ آگهي در سئو سايت

داشتن رپورتاژ آگهي كه با به كارگيري اصول سئو و كلمات كليدي نوشته شده باشد، مي تواند توجه موتورهاي جستجو را جلب كند. همچنين انتشار محتواي جذاب موجب مي شود مخاطبان از مطالعه آن لذت ببرند و نرخ اشتراك گذاري نيز بالا برود. اما مهم ترين تاثيري كه رپورتاژ آگهي بر سئو سايت مي گذارد اين است كه امكان دريافت لينك هاي خارجي را براي شما فراهم مي كند.

در حقيقت با انتشار رپورتاژ آگهي در قالب مقاله اي مفيد و كاربردي مي توانيد با سايت هاي ديگر همكاري كنيد و با استفاده از لينك سازي خارجي، سئو سايت خود را بهبود ببخشيد. زماني كه يك وب سايت معتبر به رپورتاژ آگهي شما لينك دهد، سبب افزايش اعتبار سايت شما شده و موتور جستجو را براي رتبه بندي كسب و كارتان راهنمايي مي كند.

تاثير رپورتاژ آگهي در افزايش فروش

هنگامي كه به خوبي درك كرديم رپورتاژ آگهي چيست قادر خواهيم بود از قابليت ها و مزاياي متعدد آن بهره مند شويم. يكي از مهم ترين مزيت هايي كه استفاده از رپورتاژ آگهي به همراه دارد، نقش موثر در جهت افزايش فروش است. همانطور كه در تاريخچه پيدايش رپورتاژ آگهي خوانديم، مخاطب اغلب به فردي اعتماد مي كند كه خيرخواه او باشد و به صورت بي طرفانه راجع به جوانب مختلف يك كالا به او اطلاعاتي را ارائه دهد. اين روش به عنوان كاركرد اصلي رپورتاژ شناخته مي شود كه منجر به ايجاد حس اطمينان در مشتري مي گردد. به همين دليل با معرفي محصولات و خدمات خود به شيوه اي كه مخاطبان مي پسندند و به آن اعتماد مي كنند، مي توانيد اثر متقاعدكنندگي بيشتري داشته باشيد.

در نهايت هنگامي كه مشتري احساس كند مطلب منتشر شده در سايت شما يك تبليغ اغراق آميز و چاپلوسانه براي فروش محصول نيست، بلكه نوعي راهنمايي و مشورت خيرخواهانه و صميمي است، تمايل بيشتري به خريد خواهد داشت. در نتيجه مهم است چگونه رپورتاژ آگهي بنويسيم تا چنين احساساتي را به مخاطب القا كنيم.

اثرگذاري رپورتاژ آگهي بر سئو چيست؟

اكثر افراد مطالب بيان شده در تبليغات را جدي نمي گيرند و آن ها را غيرواقعي يا اغراق آميز مي دانند. به همين دليل كمتر به تبليغات تجاري اعتماد مي كنند. اساس رپورتاژ آگهي نيز بر همين مبنا شكل گرفته است. به عبارت بهتر هدف از نوشتن رپورتاژ آگهي اين است كه كسب و كار خود را در قالب مقاله هاي معمولي شرح دهيم تا مخاطب تصور نكند كه با يك تبليغ روبرو است. در نتيجه فورا از صفحه خارج نمي شود و براي مطالعه ادامه رپورتاژ مشتاق تر خواهد بود. به همين دليل بسياري از مديران سايت ها و بازاريابان ديجيتال تلاش مي كنند به جاي پر كردن صفحات سايت از تبليغات مختلف، محصولات و خدمات خود را به شكل يك محتواي مفيد و دوستانه معرفي كنند.

طبق تحقيقاتي كه در علم بازاريابي صورت گرفته است، افراد تحت تاثير «پديده نابينايي در برابر بنرها» به صورت ناخوداگاه از توجه به تبليغات سايت ها كه همگي از شكل ظاهري يكساني تبعيت مي كنند، خودداري مي نمايند. بنابراين اگر مي خواهيد محتواي مربوط به كسب و كار شما توسط مخاطبان ناديده گرفته نشود، بايد سبك خود را تغيير داده و متمايز عمل كنيد.

نوشتن رپورتاژ آگهي با رعايت استانداردها و اصول سئو داخلي از قبيل به كار بردن كلمات كليدي، مشخص كردن برچسب هاي عنوان، مفيد بودن محتوا و… مي تواند سبب بهبود سئو سايت شود. همچنين برخي اقدامات مثل لينك سازي كه در راستاي سئو خارجي سايت صورت مي گيرد، با داشتن رپورتاژ آگهي مناسب امكان پذير است. تمامي اين فاكتورها باعث مي شود به كمك رپورتاژ آگهي بتوانيد رتبه سايت خود را در نتايج جستجوي گوگل بالا ببريد.

چگونه رپورتاژ آگهي بنويسيم؟ (نكات مهم هنگام نوشتن رپورتاژ)

تا اينجا متوجه شديم كه رپورتاژ آگهي چيست و چرا بايد از رپورتاژ آگهي براي تبليغ كسب و كار خود استفاده كنيم. در گام بعدي بايد بياموزيم كه چگونه رپورتاژ آگهي بنويسيم. براي كسب مهارت در نوشتن رپورتاژ راهكارهاي مختلفي وجود دارد از جمله اينكه مي توانيد در دوره آموزش سئو ثبت نام كرده و توسط اساتيد باسابقه آموزش ببينيد. همچنين با جستجو و مطالعه چند نمونه رپورتاژ آگهي باكيفيت مي توانيد از آن ها الگو بگيريد و رپورتاژ خود را بنويسيد. در زير برخي نكات كلي كه در هنگام نوشتن رپورتاژ بايد به آن ها توجه داشته باشيد، قيد شده است:

  • اندازه مطلب را در حد متوسط نگه داريد. متن رپورتاژ نبايد خيلي طولاني يا خيلي كوتاه باشد. محتواي متني بين 800 الي 1000 كلمه براي يك رپورتاژ مطلوب به نظر مي رسد.
  • متن رپورتاژ آگهي را ساده و روان بنويسيد و از به كارگيري كلمات دشوار بپرهيزيد.
  • در رپورتاژ آگهي نبايد به طور مستقيم بر تبليغ محصول تاكيد كنيد، بلكه لازم است به سبك گزارش و مصاحبه بنويسيد.
  • نيازي نيست در متن رپورتاژ تمام جزئيات محصول يا خدمت را توضيح دهيد. بهتر است برخي موارد را به صورت اجمالي معرفي كنيد تا مخاطب براي دريافت اطلاعات بيشتر به سايت شما مراجعه كند.
  • از عناوين جذاب و ساده استفاده كنيد. درباره كلماتي كه كاربران با آن ها محصول موردنظر خود را جستجو مي كنند، تحقيق كنيد.
  • متن رپورتاژ آگهي را طوري بنويسيد كه مشتريان را درباره آن محصول كنجكاو كند.
  • از عكس ها و فيلم هاي مرتبط با رپورتاژ براي جذابيت بيشتر متن و خارج شدن از حالت يكنواختي كمك بگيريد.
  • لينك هاي مرتبط را در رپورتاژ بگنجانيد. در ضمن توجه داشته باشيد تعداد اين لينك ها بيش از حد معمول نشود.

عوامل موثر بر قيمت رپورتاژ آگهي

گاهي اوقات در هنگام جشنواره هاي مختلف، برخي از سايت ها اقدام به انتشار رايگان رپورتاژ مي كنند و شرايط ويژه اي را براي وبمسترها قرار مي دهند تا رپورتاژ آگهي خود را با تخفيف سفارش دهند. در ساير اوقات براي اينكه بتوانيد يك رپورتاژ آگهي باكيفيت دريافت كنيد، بايد هزينه اي را بپردازيد. قيمت رپورتاژ آگهي در سايت هاي مختلف با هم تفاوت دارد و از عوامل زير تاثير مي پذيرد:

  • نمره اسپم: سايت هايي كه فاكتور اسپم اسكور آن ها نزديك به صفر باشد، كمتر احتمال اسپم بودن دارند و فعاليت هاي لينكي آن ها مجاز شناخته مي شود. در نتيجه هزينه رپورتاژ آگهي در اين سايت ها بيشتر است.
  • اعتبار سايت: درجه اعتبار و شهرت سايت ها با هم فرق مي كند و طبيعتا هرچه يك وب سايت شناخته شده تر باشد، قيمت رپورتاژ آگهي در آن ها بالاتر خواهد بود.
  • ترافيك سايت: وب سايت هايي كه ترافيك بالايي دارند و نرخ بازديد آن ها زياد است، هزينه بيشتري را براي انتشار رپورتاژ آگهي دريافت مي كنند.

از آنجا كه رپورتاژ آگهي از عوامل مهم در جذب مشتري و بهبود رتبه سايت محسوب مي شود، همواره در مطالب آموزش سئو به آن اشاره مي شود. به همين دليل توصيه مي شود از اهميت رپورتاژ آگهي غافل نشويد و به اندازه كافي براي آن هزينه كنيد.

برخي افراد به اشتباه و براي كاهش هزينه هاي خود رپورتاژ آگهي را در سايت هاي ارزان قيمت ثبت مي كنند؛ درحالي كه بايد دقت داشته باشيد كيفيت سايت براي عملكرد موفق رپورتاژ شما بسيار موثر است. تلاش كنيد از سايت هاي معروف و باسابقه تر براي درج رپورتاژ خود كمك بگيريد چرا كه اين مسئله در نتايج سئو سايت شما نقش مهمي را ايفا خواهد كرد.

انواع رپورتاژ آگهي

رپورتاژها بنابر معيارهاي مختلف به انواع گوناگوني تقسيم مي شوند و ممكن است از جهت كاربرد، مخاطبان و نحوه انتشار متفاوت باشند. اگر چند نمونه رپورتاژ آگهي را با هم مقايسه كنيد، احتمالا متوجه تفاوت آن ها خواهيد شد. در ادامه شاخص ترين انواع رپورتاژ آگهي به همراه ويژگي هاي آن ها معرفي شده است:

رپورتاژ خبري

اين نوع رپورتاژ در قالب معرفي خدمات و محصولات نوشته شده و معمولا در سايت هاي خبري منتشر مي شود. رپورتاژ خبري نسبت به ساير انواع رپورتاژ آگهي نامحسوس تر است و مخاطب كمتر احساس مي كند كه پس از مطالعه مطلب به خريد محصول يا خدمات خاصي متمايل خواهد شد. اگرچه هدف از نوشتن اين رپورتاژ پنهان كردن قصد تبليغات نيست اما شما بايد محصول خود را طوري در لا به لاي متن معرفي كنيد كه مخاطب مستقيما در شرايط تبليغات قرار نگيرد. به عنوان مثال مي توانيد رپورتاژ را با صحبت كردن درباره يك مشكل رايج افراد شروع كنيد و در ادامه قابليت هاي كالاي جديد خود را برشماريد. در نهايت مي توانيد محصولتان را معرفي كنيد و با پيش زمينه اي كه در طول متن ايجاد كرده ايد، مخاطب را براي خريد آن تشويق كنيد.

رپورتاژ مولتي مديا

يكي از انواع پركاربرد رپورتاژها، رپورتاژ مولتي مديا است كه تنها به متن نوشتاري متكي نبوده و از عناصر سمعي و بصري نيز براي تبليغات استفاده مي كند. برنامه هاي تلويزيوني كه چند دستگاه كامپيوتر مختلف را معرفي كرده و به مقايسه آن ها مي پردازند يا برنامه هايي كه در خصوص مزايا و معايب نوعي خودرو صحبت مي كنند نمونه هايي از رپورتاژ مولتي مديا هستند. نبايد اين نوع رپورتاژ را با تبليغات تجاري تلويزيون اشتباه بگيريد زيرا در پيام هاي بازرگاني هدف تهيه كننده كه فروش يك محصول خاص است، صراحتا بيان مي شود و ابزارهاي مختلفي براي اقناع مخاطب به كار مي رود.

ولي زماني كه در حال تماشاي يك رپورتاژ مولتي مديا هستيد اينطور به نظر مي رسد كه يك برنامه كاملا بي طرف است و صرفا خصوصيات چند محصول را با هم مقايسه مي كند. اما با كمي دقت متوجه خواهيد شد كه همين برنامه روي ويژگي هاي مثبت برخي محصولات تاكيد بيشتري دارد و به طور غيرمستقيم به مخاطب القا مي كند كه اين محصول بهتر است. به همين خاطر رپورتاژ مولتي مديا موفق ترين نوع رپورتاژ به حساب مي آيد.

رپورتاژ تبليغاتي

ساختار رپورتاژ تبليغاتي به اين نحو است كه ابتدا يك مشكل يا مسئله ناخوشايند را مطرح مي كنيد و سپس به بررسي و معرفي ويژگي هاي محصول خود مي پردازيد تا به مخاطب اثبات كنيد كه اين كالا مشكل را برطرف خواهد كرد. شيوه ديگري از رپورتاژ تبليغاتي كه حرفه اي تر بوده و آثار نامحسوسي دارد، بررسي محصولات شما توسط شخص ثالث است.

زماني كه شخص ثالثي از محصول شما استفاده مي كند و شروع به نظر دادن درباره ويژگي هاي مثبت و منفي آن مي كند، مخاطب مي پذيرد كه اين فرد يك بررسي بي طرفانه را ارائه مي دهد. بنابراين در چنين روشي به دست آوردن اعتماد مشتريان ساده تر است و فرد ثالث مي تواند با ابراز رضايت خود از محصول، ديگران را به خريد آن كالا سوق دهد.

سخن پاياني

رپورتاژ آگهي شيوه اي نوين براي تبليغ كسب و كار است كه با هدف جذب مشتريان بيشتر صورت مي گيرد. انتشار رپورتاژ آگهي جزو تاكتيك هاي قديمي بازاريابي محسوب مي شود و حداقل يك قرن قدمت دارد. اگرچه امروزه شيوه هاي جديدتري مثل نشريات اينترنتي و شبكه هاي مجازي نيز امكان انتشار رپورتاژ آگهي را فراهم كرده اند و بستر گسترده اي براي تبليغ محصولات و خدمات شركت ها وجود دارد.

براي اينكه رپورتاژ آگهي نتيجه اي كه به دنبال آن هستيد را به همراه داشته باشد، بايد با اصول نوشتن رپورتاژ آشنا باشيد و سايت هاي معتبر را براي درج رپورتاژ خود انتخاب كنيد. در اين مقاله سعي كرديم به سادگي تعريف كنيم كه رپورتاژ آگهي چيست و چه انواعي دارد. همچنين راهكارهايي براي نوشتن يك رپورتاژ موثر و مفيد پيشنهاد شد. اميدواريم اين مطلب شما را در بهبود سئو سايت خود از طريق انتشار رپورتاژ آگهي راهنمايي كرده باشد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۱ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۴۴:۵۷ ] [ ريحانه مقدم ]

 فوق تخصص راديوتراپي در تهران براي درمان بيماران مبتلا به سرطان، چه ويژگي هاي متفاوتي نسبت به ديگر متخصصان درمان سرطان دارد؟

مقدمه:

در اين مقاله طي مصاحبه با بهترين فوق تخصص راديوتراپي در تهران، خانم دكترهلاله خوشبخت، كه سابقه درمان قطعي درمان براي بيش از 5000 بيمار را در طي 7 سال گذشته در رزومه خود دارند، سوالاتي را در رابطه با اين موضوع انجام داديم كه شما مخاطب محترم را به مطالعه آن دعوت ميكنيم:

موضوعات:

  1. تخصص راديوتراپي و پرتو درماني چيست؟
  2. ميزان اثر بخشي يك درمان راديوتراپي چه ميزان در نتيجه نهايي درمان موثر است؟
  3. غير از تخصص پزشك چه عواملي باعث موفقيت بيشتر در درمان ميشود؟
  4. پيش آگاهي لارم براي بيماران قبل از شروع درمان چه بايد باشد؟
  5. آيا در حين درمان ميشود پزشك خود را تغيير داد؟

ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۱ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۴۹:۵۳ ] [ ريحانه مقدم ]

اصول سئو در مقاله نويسي,توليد محتواي سئو شده,چگونه براي سايت مقاله بنويسيم

 

مقاله سئو شده همواره يكي از مهم ترين دلايل موفقيت وب سايت ها بوده است. اين مقالات دليل اصلي بالا بودن رنك وب سايت ها در نتايج گوگل و موتورهاي جستجو هستند. البته بايد اين نكته را نيز در نظر گرفت كه بهينه بودن يك مقاله از لحاظ سئو براي قرار گرفتنش در نتايج برتر موتورهاي جستجو كافي نيست؛ عوامل ديگري از جمله بك لينك ها، بهينه بودن سورس و ... نيز وجود دارند كه تاثير بسيار زيادي در رتبه بندي صفحات دارند.

 

در اين مقاله به اين سوالات شما پاسخ داده ايم:

  • چگونه يك محتوا توليد كنم تا به سئو سايت من كمك كند؟
  • بهترين روش ها براي توليد محتواي خوب از نظر سئو چه روش هايي هستند؟
  • نكاتي كه بايد در يك مقاله سئو شده رعايت شوند چيست؟

آيا مي خواهيد كسب و كار شما بدون افزايش بودجه بازاريابي رشد كند؟ براي اين كار بايد ابتدا يك وب سايت مناسب براي كسب و كار خود ايجاد نماييد، سپس مطمئن شويد كه محتواي كاربرپسند و مقالات سئو شده را در آن قرار مي دهيد، البته مي دانم كه براي اين مهم بايد حتما آموزش سئو ببينيد.

اگر صفحات مهم وب سايت شما در صفحه اول نتايج جستجو نشان داده شود، تعداد كليك، اشتراك گذاري و تعامل بيشتري را در وب سايت خود دريافت خواهيد كرد كه اين امر مي تواند در ميزان درآمد كسب و كار شما بسيار موثر و مفيد باشد. همچنين اگر هيچ كس از صفحات سايت شما بازديد نكند، حتي اگر بهترين آموزنده ترين مطالب را نوشته باشيد، سودي براي شما در پي نخواهد داشت.

اگر مي خواهيد وب سايت شما شكوفا شود و بازديد كنندگان زيادي را از طريق موتورهاي جستجو مانند گوگل به وب سايت خود جذب كنيد، يكي از مهم ترين اقدامات لازم توليد محتوا سئو شده يا همان مقاله سئو شده است. به عبارت ديگر محتواي سايت شما بايد SEO friendly باشد.

انجام صحيح مقاله نويسي در سئو، به فكر و پيش بيني زيادي احتياج دارد و شايد در ابتدا كمي سردرگم شويد و ندانيد چگونه كار كنيد، اما هنگامي كه اصول را ياد گرفتيد و آن ها را در فرايند توليد محتوا خود گنجانيد، خواهيد ديد كه بدون اضافه كردن به حجم كار خود، نتايج خوبي كسب مي كنيد.

(SEO Freindly) به چه معني است؟

محتواي سئو دوستانه نوعي از محتوا مي باشد كه بر اساس اصول سئو محتوا نوشته شده است. به اين نوع مقالات، محتواي بهينه شده براي موتورهاي جستجو نيز گفته مي شود. اصول رعايت شده در نگارش مقاله سئو، به موتورهاي جستجو كمك مي كند تا موضوع مربوط به صفحه را راحت تر درك كرده و آن را براي عبارات مربوطه دسته بندي كند و هنگام جستجو شدن آن عبارات توسط كاربران، مقاله مذكور را به آن ها نمايش دهد.

در اين بين برخي از بازاريابان به اشتباه فكر مي كنند مقاله سئو بدان معناست كه بايد تمام متن آن از كلمات كليدي هدف پر شده باشد، اما اين كار نه تنها به كسب جايگاه بهتر در موتورهاي جستجو كمك نخواهد كرد، بلكه مي تواند جريمه هاي سنگين گوگل براي وب سايت را در پي داشته باشد. براي مثال در بد ترين حالت، گوگل صفحه اي كه بدون هدف پر شده باشد از كلمات كليدي را براي هميشه از نتايج جستجو خود حذف مي كند.

همانطور كه در ادامه اين مقاله مي خوانيد، ايجاد مقالات سئو شده، چيزي فراتر از بكار بردن بيش از حد كلمات كليدي در متن محتوا مي باشد.

چگونه مقاله سئو شده بنويسيم؟

مقاله سئو شده به محتوايي گفته مي شود كه به بهترين شكل ممكن نوشته شده باشد و مي تواند رنك كلي سايت و نرخ تبديل كاربر به مشتري را افزايش دهد. در توليد محتواي سئو شده، بايد توازن مناسبي بين استفاده از عبارات كليدي و ارتباط محتوا با موضوع اصلي، برقرار باشد.

اگر از يك متخصص سئو و توليد محتوا بپرسيد كه چگونه يك متن سئو شده بنويسيم، مطمئنا او به شما مي گويد كه مقاله بهينه شده، بدون توجه به نرخ تبديل و جذب ترافيك طبيعي، هيچ ارزشي نخواهد داشت. دقت داشته باشيد كه ارزش نوشتاري محتوا هرچقدر هم كه بالا باشد، اگر نتواند كاربران را جذب خود كند، بهينه بودن آن بي فايده است. به طور كلي، هر محتوايي كه نتواند سودي را براي كسب و كار شما ايجاد كند، به عنوان يك محتواي ارزشمند شناخته نمي شود.

به طور خلاصه، هنگامي كه براي وب سايت خود توليد محتوا مي كنيد، شما در واقع اين كار را به دو دليل اساسي انجام مي دهيد:

  • افزايش نرخ تبديل
  • افزايش رنك در موتورهاي جستجو

يك سئوكار معمولي، تنها به مورد دوم اهميت مي دهد. او تلاش مي كند تا براي يكسري عبارت كليدي خاص، رنك بالايي دريافت كند و هدف ديگري جز اين مورد ندارد. اما يك سئوكار حرفه اي و با تجربه كه بهترين دوره آموزش سئو را نيز گذرانده باشد، مي داند كه هر دو مفهوم بالا اهميت زيادي داشته و بايد يك توازن مناسب بين هر دو آن ها به وجود بياورد تا به موفقيت برسد. اينكه يك محتوا بتواند رنك هاي برتر را از آن خود كند اما هيچ كاربري بر روي لينك آن كليك نكند، نشان مي دهد كه مسير را اشتباه طي كرده ايد.

بايد بدانيد كه محتوا، يكي از پايه هاي كسب و كار شما مي باشد؛ كاربران در ابتدا وارد وب سايت شما مي شوند و بعد از مطالعه بخشي از محتوا، تصميم مي گيرند كه در وب سايت باقي بمانند يا خير.

به زباني ساده تر، مقاله سئو شده به محتوايي گفته مي شود كه بر اساس اصول سئو توليد شده باشد و بتواند كاربران را جذب و در انتها آن ها را به مخاطبين دائمي وب سايت شما تبديل كند.

مراحل نوشتن مقالات سئو شده

اصول سئو در مقاله نويسي,توليد محتواي سئو شده,چگونه براي سايت مقاله بنويسيم

در ادامه مراحلي براي اينكه چگونه مي توانيد توليد محتوا سئو شده را انجام دهيد، براي شما شرح داده ايم تا با استفاده از آن ها بتوانيد بهترين محتواها را در وب سايت خود منتشر كنيد.

1. درك ماهيت كسب و كار خود

اينكه متوجه شويد كه محتواي سئو شده و داراي ارزش محتوايي در مورد كسب و كار شما، دقيقا چه معنايي پيدا مي كند، اهميت بسيار زيادي دارد. تمامي كسب و كارها منحصر به فرد هستند. بنابراين قبل از اينكه بخواهيد براي يك سايت توليد محتوا كنيد، بايد به خوبي در مورد ماهيت كسب و كار مورد نظر، اطلاعات به دست بياوريد. طبيعي است كه اين پروسه كمي زمان بر مي باشد؛ چراكه نياز به تحقيق و جستجوي زيادي دارد.

همچنين توليد محتوا بايد بر اساس اكثريت مخاطبان شما انجام شود. براي مثال اگر اكثر مخاطبان وب سايتي افراد بازنشسته هستند، قطعا بايد تولد محتوا و لحن آن نسبت به سايتي كه مخاطبانش كودكان و نوجوانان هستند، متفاوت باشد.

2. تهيه يك ليست از عبارات كليدي با حجم جستجو بالا

تهيه يك ليست از عبارت هاي كليدي كه مردم با استفاده از آن به دنبال مطالب مربوط به كسب و كار شما مي گردند، براي سئو سايت بسيار اهميت دارد. به ياد داشته باشيد كه اين عنوان مطلب شما است كه كاربران در نتايج گوگل آن را مي بينند و بر اساس آن تصميم مي گيرند كه وارد وب سايت شما بشوند يا خير.

بنابراين، جذاب و توصيفي بودن اين عنوان كاربر را ترغيب مي كند تا وارد وب سايت شما شود؛ براي بهينه سازي عنوان خود دو كار بسيار مهم وجود دارد كه بايد انجام دهيد:

  • استفاده از كلمات جذاب كننده در آن
  • استفاده از عبارت كليدي اصلي مقاله سئو شده شما

مطمئنا اگر اين دو كار به درستي انجام شوند، كاربران تمايل بيشتري براي كليك بر لينك مقاله شما پيدا مي كنند.

3. شروع توليد محتوا

اين بخش بستگي به مهارت شما در نويسندگي دارد. اگر هنوز نمي توانيد محتوايي جذاب و ارزشمند توليد كنيد، بايد به خوبي تكنيك هاي نويسندگي را بياموزيد و بعد از تمرين هاي زياد، آن ها را در روند توليد محتواي خود پياده سازي كنيد.

4. جايگذاري عبارات كليدي

جايگذاري عبارات كليدي همزمان با توليد كردن محتوا، ممكن است كمي سخت به نظر برسد. افرادي كه تجربه خوبي در زمينه توليد محتوا دارند، مطمئنا به راحتي در همان زماني كه مقاله را مي نويسند، مي توانند عبارت هاي كليدي را هم در آن به خوبي بگنجانند. اگر شما نمي توانيد اين كار با انجام دهيد، ممكن است پروسه توليد محتواي سئو شده، زمان بسيار زيادي را از شما بگيرد. به همين دليل، بايد زمان زيادي را براي هماهنگ كردن دو اصل توليد محتوا و پياده سازي كلمات كليدي، سپري كنيد.

5. استفاده از يك ساختار بهينه سازي محتوا سايت

اگر مي خواهيد پروسه توليد محتواي سئو شده شما به بهترين شكل ممكن انجام شود، چند نكته وجود دارد كه بايد آن ها را در نظر داشته باشيد:

  • عبارت كليدي اصلي بهتر است در ابتداي عنوان و متن اولين پاراگراف به كار برده شود
  • بهتر است تگ هاي h، همگي داراي عبارت كليدي باشند
  • انكر تكست ها بايد ارتباط معنايي كاملي با صفحه مقصد داشته باشند
  • لحن نوشتاري شما بايد متناسب با مخاطبين باشد
  • عبارت هاي كليدي، تنها مواردي هستند كه بايد strong شوند (هر عبارت كليدي فقط يك بار)
  • عبارت هاي كليدي در توضيحات متا نيز بايد حضور داشته باشند

هدف كلي توليد محتواي سئو شده، اين است كه به موتورهاي جستجو بفهمانيد كه محتواي شما در مورد چه موضوعي است و به چه مسائلي پرداخته است.

6. از كلمات كليدي خود به درستي استفاده كنيد

مي توانيد بيش از حد در مورد قرار دادن كليد واژه ها در مقاله سئو خود نگران نباشيد. بعضي افراد مي گويند شما بايد دقيقاً از تعداد كلمه كليدي استفاده كنيد، تعداد X بار. برخي ديگر مي گويند كه بايد 2٪ تا 3٪ از كل كلمات مقاله شما را تشكيل دهد. هيچ مدركي براي اثبات اين موضوع وجود ندارد.

نكته مهم اين است كه كلمه كليدي شما در عنوان مقاله شما نمايش داده مي شود، سپس در برخي از قسمت هاي پاراگراف اول و آخر، اما حتي اين يك قانون سخت نيست. در بعضي از مقالات ممكن است از كلمه كليدي يك بار استفاده شود و در مقاله ديگر فقط دو بار. ارگانيك باشيد و مسئله را سخت نكنيد. اما اين موارد به هيچ وجه ايده آل ترين حالت محسوب نمي شوند.

هنگامي كه قصد داريد در مورد موضوعي خاص محتوا سئو شده توليد كنيد، بايد دقت كنيد كه محتوا شما حول محور همان موضوع بچرخد. به اندازه و بجا از عبارات كليدي هدف خود استفاده نماييد و سعي كنيد اين عبارات را در تمام محتواي خود به خوبي پخش كنيد. براي مثال نبايد در دو پاراگراف اول 6 بار عبارت كليدي را استفاده كرده و در ادامه متن تنها 2 بار آن عبارت را بكار ببريد.

درصورت استفاده بيش از حد از عبارات كليدي، حتي اگر توسط گوگل جريمه نشويد، محتواي شما نزد كاربران ارزشي نخواهد داشت و پس از ورود به صفحه مربوط به مقاله، متوجه مي شوند كه متن شما داراي خوانايي مناسبي نيست؛ زيرا شما صرفا سعي كرده‌ايد كه كلمات كليدي را در متن بگنجانيد از موضوع مربوطه فاصله گرفته ايد.

اين اشتباه مي تواند منجر به Buonce Rate شود، يعني كاربران پس از ورود به صفحه وب سايت شما، پس از مدت زمان كوتاهي آن را ترك خواهند كرد. گوگل مي تواند رفتار كاربراني را كه از طريق نتايج جستجو خودش وارد يك وب سايت مي شوند را رصد كند و متوجه افزايش Bounce Rate يا همان نرخ پرش در سايت شما خواهد شد و به همين دليل رتبه صفحات سايت شما را در نتايج جستجو كاهش مي دهد.

7. چيزي بنويسيد كه ارزش خواندن داشته باشد

اين تا كنون مهمترين نكته ما است. اينترنت آنقدر پر از مطالب گوناگون و عموما بي ارزش است كه شما واقعاً بايد محتوايي را با ارزش واقعي بنويسيد تا بتواند در گوگل بايستد. اينترنت در درجه اول وسيله اي براي برقراري ارتباط اطلاعات است.

هنگامي كه تحقيق در مورد كليد واژه خود را انجام داديد، متوجه خواهيد شد كه بسياري از كلمات كليدي به صورت سوالي هستند. اين عبارات سؤالاتي هستند كه مشتريان هدف شما در مورد كسب و كار شما دارند. يكي از روش هاي توليد محتواي ارزشمند براي كاربران، توليد محتوايي است گه پاسخ همين سوالات در آن گنجانده شده باشد.

مقالات شما فرصتي براي پاسخگويي به اين سؤالات هستند. شما در زمينه تجارت خود متخصص هستيد، بنابراين از اين دانش براي ايجاد برخي مطالب ارزشمند استفاده كنيد.

مقالاتي كه عنوان آن ها با «چگونه» شروع مي شود و موضوع آن ها در ارتباط با سوال مطرح شده است،مي توانند بسيار ازرشمند باشند؛ زيرا عموما اطلاعات موجود در اين نوع مقالات، اطلاعات مفيدي هستند و در مدت زمان كوتاهي به راحتي قابل خواندن مي باشند. با استفاده از يكي از كلمات كليدي خود، به دنبال راهي باشيد تا آن را به مبحث جالب و مرتبط تبديل كنيد.

دقت كنيد كه اگر هدف اصلي شما از توليد كردن مقاله سئو شده، انتقال اطلاعاتي مفيد به كاربرانتان باشد، اين محتوا به صورت خود به خود، بهينه خواهد شد. شما بايد سعي كنيد در محتواي خود راهكارهايي مناسب ارائه كنيد؛ در غير اين صورت كاربران تصور مي كنند كه تمامي مقاله هاي وب سايت شما بي ارزش بوده و نكته خاصي از آن ها به دست نمي آيد.

احتمالا تا الان پاسخ مناسبي براي پرسش چگونه مقاله سئو شده بنويسيم، به دست آورده ايد. بعد از اينكه اطلاعات اين مقاله را به خوبي فرا بگيريد، بايد تمرين هاي مناسبي نيز در اين زمينه انجام دهيد. بدون تمرين كردن، امكان ندارد كه به موفقيت هاي بزرگي برسيد.

نكات سئو داخلي براي نوشتن مقاله سئو شده

در ادامه مواردي را بررسي مي كنيم كه براي نوشتن يك مقاله سئو شده و يادگيري سئو محتوا، كمك ويژه اي مي كند:

1- تحقيق كليدواژه ها

هنگام شروع كار، تا جايي كه مي توانيد به دنبال كلمات كليدي طولاني يا به اصطلاح “دم بلند” باشيد. رتبه بندي كلمات كليدي طولاني به اندازه كلمات كليدي عمومي (كلمات كمتر) دشوار نيست. اگر يك طراح سايت هستيد، با يك موضوع عمومي يعني “طراحي وب سايت” شروع كنيد، سپس ليست كلمات كليدي خود مانند “طراحي وب سايت تجارت الكترونيك”، “طراحي وب مقرون به صرفه” و… را براي توليد محتوا در نظر بگيريد.

اگر در حال ايجاد يك سايت كاملا جديد هستيد، تحقيقات كلمات كليدي بايد اولين كاري باشد كه قبل از پر كردن سايت خود با محتوا انجام مي دهيد. تحقيق كلمات كليدي مي تواند به شما كمك كند، آنچه را كه مصرف كنندگان در واقع به دنبال آن هستند، كشف كنيد. پيدا كردن كلمات كليدي تكنيك ها و راهكارهايي دارد كه در مقاله آموزش تحقيق كلمات كليدي به طور كامل براي شما بررسي كرديم.

اگر سايت شما براي مدتي فعال بوده، به سادگي مي توانيد در Google Analytics ثبت نام و بررسي كنيد كه بازديدكنندگان فعلي شما از چه كلمات كليدي براي ورود به سايت استفاده كرده اند. اين روش براي توليد يك مقاله سئو شده كاربردي بسيار كمك كننده است.

2- سازماندهي ساختار سايت

فرض كنيد شما عاشق محصولات الكترونيكي هستيد و تمركزتان بر ساختن بزرگترين مركز خريد لوازم الكترونيكي در شهر است. در اين بين مركز خريد شما داراي يك موضوع خاص بوده و با كالاهاي الكترونيكي خاص سروكار دارد و در عوض ديگر مراكز روي موضوعات عمومي و خرده فروشي ها مانور مي دهند.

از اين رو كاربران هر زمان كه به خريد محصولات الكترونيكي فكر كنند، مركز خريد شما در ذهن آنها نقش مي بندد. سايت هايي با ساختار واضح، محتواي باكيفيت بالا و با كد تميز و مرتب در موتورهاي جستجو بسيار خوب عمل مي كنند.

گوگل و ساير موتورهاي جستجو هنگام تصميم گيري، نتايج جستجوي كاربر مربوط به سايت هاي خاص را بيشتر مورد توجه قرار مي دهند.

3- ايجاد محتوا و صفحات فرود حرفه اي

صفحات فرود صفحاتي هستند كه بازديدكنندگان شما هنگامي كه بر روي يك نتيجه جستجو كليك مي كنند، مستقيماً روي آنها قرار مي گيرند. اين مهم است كه صفحات فرود شما توجه بازديدكنندگان را جلب كرده و آنها را به صفحات داخلي سايت هدايت كنند.

اگر صفحه فرود به درخواست جستجو پاسخ نمي دهد يا به اندازه كافي قانع كننده نيست و اكثر بازديدكنندگان در صفحه فرود شما روي دكمه “برگشت” كليك كرده و به نتايج جستجو باز مي گردند، به احتمال زياد رتبه بندي شما در طول زمان كاهش مي يابد.

به هنگام ساخت صفحات فرود، سه مرحله را بايد در نظر داشته باشيد:

  1. مقاله خود را با استفاده از كلمات كليدي مورد بررسي برنامه ريزي كنيد.
  2. مقاله را بنويسيد و كلمات كليدي را در آن در نظر داشته باشيد.
  3. كلمات كليدي را در جايي كه مناسب است مانند: برچسب عنوان، متن محتوا، برچسب هاي alt تصوير و زير عنوان ها وارد كنيد.

4- بهينه سازي روي صفحه

در بخش چهارم از نكات مهم نوشتن و ايجاد مقاله سئو شده بايد به سرعت بارگذاري صفحه (يك عامل رتبه بندي) توجه كرد، زيرا گوگل روي آن وسواس نشان مي دهد. اگر قصد داريد مقاله سئو شده شما بيشترين بازدهي را براي شما داشته باشد، فراموش نكنيد كه سورس سايت شما بايد بهينه باشد و لود صفحات آن، با تاخير نباشد.

5- عنوان هاي صفحه

عنوان صفحه يكي از مهمترين فاكتورهاي سئو در سايت است. نكته مهمي كه در اين زمينه بايد رعايت كرد اين است كه هر كدام از صفحات و پست هاي موجود در سايت بايد عنوان منحصر به فرد مختص به خود را داشته باشند. اين عنوان بايد دربردارنده كلمه كليدي مرتبط با محتواي صفحه يا پست باشد. فراموش نكنيد كه عنوان محتوا (تگ تايتل يا تگ h1 فرقي ندارد) بايد جذابيت زيادي داشته باشد.

6- توضيحات متا

يكي از عوامل مهم تاثير گذار بر سئو داخلي كه بسياري آن را فراموش مي كنند، توضيحات متا است. اين توضيحات يكي از بخش هاي مهمي در سايت هستند كه بايد واژه هاي كليدي مرتبط با محتوا را در آن ها قرار بگيرد، زيرا اين بخش در نتايج ارائه شده توسط موتورهاي جستجو نمايش داده مي شوند.

فراموش نكنيد كه توضيحات متا ديسكريپشن بايد جذاب، شامل كلمه كليدي و به بهترين شكل نوشته شود.

7- تگ هاي هدينگ

شايد برايتان سوال باشد كه تگ هدينگ چيست. يك مقاله سئو شايد بايد شامل تگ هاي هدينگ باشد. اين تگ ها همان زيرعنوان هايي هستند كه در مقاله براي آن ها توضيحاتي را مي نويسيم. به عنوان مثال “نكات سئو داخلي براي نوشتن مقاله سئو شده” در تگ h2 قرار گرفته و اين توضيحاتي كه نوشتيم درباره اين موضوع است. اگر با كاربرد اين تگ به خوبي آشنا باشيم و به طور كلي بدانيم چگونه مقاله سئو شده بنويسيم چيست، به راحتي مي توانيم يك مقاله استاندارد سئو شده را توليد كنيم.

8- ساختار URL

يكي ديگر از عواملي كه در سئو داخلي سايت بسيار كاربردي و مهم است، استفاده از URL هاي جستجوگر فرندلي براي هر كدام از صفحات وب سايت است. اين URL ها باعث مي شوند تا خزنده ها بهتر به صفحات دسترسي داشته باشند. يك URL خوب شرايط و ويژگي هاي مختلفي دارد كه از جمله آنها مي توان به كوتاه بودن URL و همچنين استفاده از كلمات كليدي در متن URL اشاره كرد.

در نتيجه فراموش نكنيد علاوه بر تمام نكاتي كه براي يك مقاله سئو شده، بايد رعايت كنيد، از نام آدرس صفحه، نبايد فراموش كنيد.

9- سئو تصاوير

يكي ديگر از عوامل به شدت تاثير گذار در رتبه بندي سايت، تصاوير به كار رفته در محتوا هستند. اين تصاوير نه تنها متن محتوا را از نظر ديداري جذاب مي كنند، بلكه متن را به بخش هاي مختلف هم تقسيم مي كنند. البته در مورد اين تصاوير بايد نكاتي را رعايت كرد. براي مثال رعايت استانداردهاي سئو مربوط به عنوان ها در مورد عنوان تصاوير و يا توجه به ويژگي Alt در تگ تصاوير.

سخن پاياني

مقاله سئو شده براي وب سايتي كه قصد دارد در نتايج گوگل جايگاه خوبي داشته باشد، به شدت توصيه مي شود. تمامي مقالاتي كه در نتايج گوگل بازديد بالايي دارد و درآمد سايت را افزايش داده اند، مقاله سئو شده هستند. ما در اين مقاله سعي كرديم تمامي نكاتي كه براي نوشتن يك مقاله استاندارد و بهينه، نياز داريد را براي شما شرح دهيم. شما مي توانيد سوالات و چالش هاي خود در اين باره را در بخش نظرات با ما به اشتراك بگذاريد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۳۳:۱۵ ] [ ريحانه مقدم ]

چه انتظاراتي از يك ضد آفتاب خوب داريد؟ قيمت مناسب؟ تنوع شگفت انگيز؟ كيفيت بالا و مواد سازنده مرغوب؟ قطعا شگفت‌زده خواهيد شد وقتي متوجه شويد همه اين ويژگي‌ها در ضد آفتاب لافارر وجود دارند. اين دسته بندي، مشهورترين لاين توليد شده توسط برند نام آشناي لافارر است كه به عنوان يكي از پرفروش ترين ضدآفتاب هاي داخلي نيز شناخته مي‌شود. همين توضيحات كوتاه كافي بود تا پي ببريم با يكي از مهم ترين محصولات پوستي ايراني سروكار خواهيم داشت. پس بياييد يك نگاه پرجزئيات و دقيق به اين كرم هاي محافظتي بيندازيم تا بيشتر با آنها آشنا شويم.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۲۷:۱۴ ] [ ريحانه مقدم ]

تسمه هاي انتقال نيرو و تسمه هاي صنعتي از تجهيزات مهم و رايجي هستند كه در صنايع مختلف از جمله صنايع معدني ، صنايع فولادي ، صنايع نفت ، صنايع شيميايي ، صنايع خودروسازي و صنايع بسته بندي مورد استفاده قرار مي گيرند. تسمه هاي انتقال نيرو به دليل ويژگي هايي همچون عملكرد بالا ، قابليت انتقال بار بالا ، پايداري در شرايط سخت و قابليت اطمينان بالا ، به عنوان يكي از اصلي ‌ترين وسايل انتقال نيرو در صنعت ، بسيار مورد توجه قرار گرفته ‌اند. لذا در اين مقاله به بررسي انواع تسمه هاي انتقال نيرو و تسمه صنعتي ، نوار نقاله و كاربردهاي آنها مي پردازيم.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۹ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۴۱:۰۳ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی