آموزش سئو سايت
آموزش سئو سايت
نويسندگان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : ---
همه : ---
پيوندهاي روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس
براي اينكه به آخرين امكانات گوشي آيفون خود دست پيدا كنيد يكي از مهم ترين كارهايي كه بايد انجام بدهيد آپديت كردن آن است. در اين مقاله ما از صفر تا صد اينكه چطور آيفون خود را به روش هاي مختلف (با استفاده از iTunes، بدون نياز به iTunes و ...) بروزرساني كنيد را به شما آموزش مي دهيم.

آپديت همه مدل‌هاي آيفون

براي استفاده از قابليت‌هاي جديد و امنيت بالاتر در گوشي‌هاي آيفون، كاربران بايد دستگاه خودشان را به آخرين نسخه سيستم عامل iOS بروزرساني كنند. اما آپديت آيفون در أنواع مدل‌ها ممكن است با چالش‌هايي روبرو شود.

براي مثال آپديت iOS 16.4 كه اخيرا منتشر شده، فقط براي آيفون 8 و دستگاه‌هاي جديدتر مثل آيفون 13، آيفون 12، آيفون 11 و... قابل استفاده است. اما آپديت iOS 15.7.4 براي آيفون‌هاي قديمي‌تر از آيفون 8 نيز منتشر شده است. بنابراين براي دريافت جديدترين نسخه iOS، بايد ابتدا از سازگاري مدل آيفون خود با آن نسخه از سيستم عامل مطمئن شويد.

قبل از آپديت آيفون اين نكات را در نظر داشته باشيد!

آپديت گوشي آيفون مي‌تواند ويژگي‌هاي جديد و بهبودهاي امنيتي را براي دستگاه شما فراهم كند. اما قبل از اين كار بايد برخي از نكات را در نظر داشته باشيد تا جلوي مشكلات احتمالي گرفته را بگيريد. 

1.از داده هاي خود بك آپ بگيريد

قبل از هر بروزرساني مطمئن شويد كه داده‌هاي مهم خود را در يك فضاي ابري يا رايانه شخصي پشتيبان‌ گيري كرده‌ايد. اين كار باعث مي‌شود كه در صورت بروز هرگونه خطا يا از دست رفتن داده‌ها، بتوانيد آنها را بازيابي كنيد.

2.شارژ كافي باتري

آپديت گوشي آيفون ممكن است زمان‌ بر باشد و مصرف باتري را افزايش دهد. بنابراين قبل از شروع بروزرساني، مطمئن شويد كه باتري گوشي شما حداقل 50 درصد شارژ دارد يا گوشي را به شارژ بزنيد.

3.فضاي خالي كافي

آپديت گوشي آيفون نياز به فضاي خالي كافي در حافظه دستگاه دارد. قبل از آپديت به تنظيمات گوشي برويد و فضاي مصرف شده و باقي‌مانده را بررسي كنيد. اگر فضاي خالي كمتر از حجم آپديت باشد، بايد برخي از فايل‌هاي گوشي خود را حذف يا منتقل كنيد.

4.اتصال به اينترنت

آپديت گوشي آيفون نياز به اتصال به اينترنت پايدار و سريع دارد. قبل از آپديت توصيه مي‌شود كه به يك شبكه واي‌ فاي مطمئن وصل شويد تا هزينه داده را كم كنيد و سرعت آپديت را بالا ببريد.

5.تاييد نسخه آپديت

قبل از دانلود هر نسخه آپديت، لازم است كه نسخه مورد نظر را تاييد كنيد. بعضي از نسخه‌هاي آپديت ممكن است با گوشي شما سازگار نباشند يا باگ‌هاي جدي داشته باشند. بهتر است قبل از آپديت، نظرات كاربران و منابع معتبر را درباره نسخه مورد نظر مطالعه كنيد و در صورت لزوم منتظر بمانيد تا نسخه جديدتري منتشر شود.

آپديت آيفون با شبكه Wi-Fi

براي آپديت آيفون با واي فاي، ابتدا بايد از داشتن اينترنت پرسرعت و قابل اعتماد مطمئن شويد. سپس به تنظيمات گوشي خود برويد و روي گزينه General كليك كنيد. در اين قسمت روي گزينه‌ي بروزرساني نرم‌افزار (Software Update) كليك كنيد و منتظر بمانيد تا دستگاه شما بررسي كند كه آيا نسخه‌ جديدي از سيستم عامل موجود است يا خير. 

اگر نسخه‌ي جديد موجود بود، روي گزينه‌ دانلود و نصب كليك كنيد. دستگاه شما ممكن است چند بار راه انداري مجدد شود تا فرآيند بروزرساني را تكميل كند. پس از اتمام بروزرساني گوشي آيفون با نسخه جديد سيستم عامل آماده استفاده خواهد بود.

آپديت iphone و ipad از طريق iTunes

براي آپديت آيفون با آي‌تونز، ابتدا بايد نرم‌افزار iTunes را روي كامپيوتر خود نصب كنيد. سپس گوشي آيفون را با استفاده از كابل USB به كامپيوتر متصل كنيد. در صفحه iTunes، روي آيكون گوشي خودتان كليك كنيد و سپس روي گزينه Check for Update كليك كنيد. 
اگر نسخه جديدي از iOS موجود باشد، مي‌توانيد روي گزينه Download and Update كليك كنيد و منتظر بمانيد تا فرآيند بروزرساني به پايان برسد. در حين به روز رساني با اين روش نبايد گوشي آيفون را از كامپيوتر جدا كنيد. در ضمن مطمئن شويد باتري گوشي كافي است. پس از پايان آپديت، دستگاه را مجدداً راه اندازي كنيد و لذت ببريد!

آپديت آيفون با اينترنت گوشي (Mobile data)

يكي از راه‌هايي كه مي‌توانيد بدون نياز به Wi-Fi، گوشي خود را به نسخه جديد iOS ارتقا دهيد، آپديت با اينترنت موبايل است. اما براي اين كار بايد چند نكته را رعايت كنيد. 

آپديت آيفون با روش‌هاي مختلف امكان‌پذير است.

اول اينكه در نسخه iOS 12 و قديمي‌تر، حجم آپديت بايد كمتر از 150 مگابايت باشد، در غير اين صورت گوشي شما اجازه دانلود آپديت را با اينترنت ديتا گوشي نخواهد داد. دوم اينكه باتري گوشي شما بايد حداقل 50 درصد شارژ باشد و يا به برق متصل شود. سوم اينكه شما بايد رمز اپل آيدي خودتان را داشته باشيد، زيرا ممكن است پس از بروزرساني، از شما خواسته شود. 

اگر گوشي آيفون شما سيستم عامل iOS 13 يا جديدتر دارد، مي‌توانيد بدون دردسر آيفون را بروزرساني كنيد. در اين گوشي‌ها 3 گزينه Ask If Over 200 Mb، Always allow و Always ask براي دانلود آپديت جديد با اينترنت موبايل ديده مي‌شود كه مي‌توانيد با توجه به شبكه مورد استفاده خودتان، آن را تنظيم كنيد. 

اما در گوشي‌هاي قديمي‌تر براي دانلود آپديت‌هاي جديد در آيفون تنها راهي كه وجود دارد هات‌اسپات كردن اينترنت گوشي با كامپيوتر است. با اشتراك اينترنت گوشي و اتصال آيفون به كامپيوتر، مي‌توانيد از طريق iTunes، آيفون خودتان را به‌روز‌رساني كنيد. 

آپديت نسخه بتا iOS

براي آپديت نسخه بتا iOS، ابتدا بايد عضو برنامه توسعه دهندگان اپل يا برنامه تست عمومي iOS باشيد و پروفايل نسخه بتا را از سايت اپل دانلود و نصب كنيد. 
براي آپديت اين نسخه بايد آن را به نسخه رسمي تغيير دهيد تا امكان بروزرساني وجود داشته باشد. براي اين كار به تنظيمات > General > اين نام مجاز نمي باشد and Device Managment > iOS Beta Software برويد و روي Delete Profile ضربه بزنيد. در اين مرحله از شما رمز خواسته مي‌شود. بعد از پاك كردن پروفايل امكان دريافت آپديت هاي رسمي اپل را خواهيد داشت. 

جمع بندي 

در اين بخش به بررسي آخرين آپديت آيفون پرداختيم و توضيح داديم كه چگونه اين بروزرساني مي‌تواند عملكرد، امنيت و قابليت‌هاي دستگاه را بهبود ببخشد. براي آپديت گوشي آيفون نكاتي را كه در ابتداي مقاله اشاره كرديم در نظر داشته باشيد و سپس با يكي از روش هاي گفته شده آيفون خود را بروزرساني كنيد.  اميدواريم اين مطلب شما را براي بروزرساني گوشي آيفون خودتان راهنمايي كرده باشد. 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۰۳:۱۰ ] [ ريحانه مقدم ]

كتاب استخدامي همه آن چيزي است كه براي قبول شدن در آزمون هاي استخدامي به آن نياز خواهيد داشت. هرساله آزمون استخدامي نهادهاي دولتي برگزار مي شود و داوطلبان واجد شرايط زيادي براي شركت در آن ها اقدام مي كنند. اما عده‌ زيادي نيستند كه مي توانند در اين آزمون ها موفق شده و نمره قبولي كسب نمايند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۱۷:۱۳ ] [ ريحانه مقدم ]

استعداديابي كودكان در دنياي پيشرفته امروزي كه براي هر چيزي بايد رقابت كرد، را بايد جدي گرفت. از اين رو محققان و دانشمندان زيادي در اين باره صحبت كرده‌اند و روش‌هاي مختلفي را براي كشف هوش و استعداد كودك بيان مي‌كنند.

اما چرا تا اين حد كشف استعداد كودكان اهميت دارد؟


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۱۸:۰۵ ] [ ريحانه مقدم ]

ايمپلنت دندان يكي از مهمترين مواردي است كه امروزه بسياري از افراد جهت جايگزيني دندان هاي از دست رفته و بهبود زيبايي چهره خود انجام مي دهند. ايمپلنت دندان آلياژي است از جنس تيتانيوم كه داراي سطح رزوه دار مي باشد. اين آلياژ با بدن انسان سازگاري كامل دارد و داراي طول عمر و ماندگاري بسيار بالايي است.

در قديم براي بيماراني كه دچار بي دنداني مي شدند از پروتز متحرك و يا بريج استفاده مي شد. پروتز متحرك باعث ايجاد محدوديت در خوردن غذا و تكلم مي شود و همچنين به مرور، اين پروتز باعث آسيب به بافت استخواني و لثه زيرين خود مي شود كه به دنبال آن شاهد تحليل استخوان و به هم ريخته شدن فرم صورت هستيم.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ تير ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۳۱:۵۲ ] [ ريحانه مقدم ]

رفتن به باشگاه بدنسازي براي داشتن هيكل ورزشكاري آرزوي بسياري از مردم است. اما اگر نتوانيد از همان ابتدا به صورت اصولي پيش برويد، احتمال آسيب ديدن بسيار بالا مي رود. شايد خريد كفش مردانه مناسب براي باشگاه بدنسازي، اولويت شما نباشد. ولي توصيه ما اين است كه براي جلوگيري از هر گونه آسيب، كفش هاي مناسب باشگاه ورزشي را انتخاب كنيد. در اين صورت نه تنها عملكرد ورزشي خودتان را بهبود مي بخشيد، بلكه مي توانيد از آسيب ديدن خود جلوگيري كنيد. رعايت نكاتي كه در اين مقاله به آن ها اشاره مي كنيم، به شما در هنگام خريد كفش مردانه مناسب باشگاه بدنسازي كمك مي كند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۲:۲۰ ] [ ريحانه مقدم ]

وقتي اسم گل مياد عطرش حس مي كنم تمام وجودم غرق عشق و حال خوب ميشه....

صبح از خواب بيدار شدم و مشغول مرتب كردن خونه بودم و تدارك شام ميديدم،اخه شب قرار بود رامين همسرم بياد،ما عقد هستيم با كلي بالا و پايين زندگي و دوري از هم بالاخره به هم رسيديم الان لحضه شماري ميكنم براي خونه خودمون بودن ،همسرم بخاطر ترافيك بيشتر با موتور رفت و آمد ميكنه .نزديكاي غروب شد و صداي موتورش شنيدم مثل هميشه با سرعت به سمت در رفتم ،وقتي ديدمش چشام برق زد با يه شاخه اومد ،از گل فروشي تا خونمون گرفته بود تو دستش و يواش اومده بود كه خراب نشه بعضي كارها هرچند كوچيك خيلي با ارزش هستند.

 


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۱۰:۰۳ ] [ ريحانه مقدم ]


تيزرهاي تبليغاتي و جزئيات به كار رفته در آن‌ها مشخص مي‌كند كه توسط چه فردي طراحي شده است؛ يك مبتدي يا يك طراح خبره. طراحان حرفه‌اي همه چيز را خودشان طراحي نمي‌كنند، زيرا اين كار زمان‌بر است و باعث مي‌شود نتوانند روي قسمت‌هاي مهم تيزر تمركز داشته باشند.

اينكه انتخاب كنيد كدام بخش‌هاي يك تيزر تبليغاتي را طراحي كنيد و براي كدام بخش‌ها ابزارهاي گرافيكي به كار ببريد، ميزان حرفه‌اي بودن شما را مشخص مي‌كند. با ابزارهاي گرافيكي مي‌توانيد بدون صرف زمان زياد براي طراحي تك‌تك عناصر، يك تيزر تبليغاتي حرفه‌اي طراحي كنيد. در اين مقاله درباره ابزارهاي گرافيكي آماده‌اي كه براي ساخت تيزر تبليغاتي كاربرد دارند، صحبت مي‌كنيم.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۱۷:۳۲ ] [ ريحانه مقدم ]

استراتژي سئو بهترين راه براي كسب رتبه برتر گوگل. امروزه سئو سايت در صورتي موفقيت آميز خواهد بود كه تكنيك و استراتژي سئو مناسبي در روند آن استفاده شود. همه ما مي دانيم كه پايين آمدن در SERP ها حتي در صورتي كه به ميزان يك مرتبه باشد، مي تواند تاثير شديدي در افت ترافيك سايت شما بگذارد. آمارها نشان مي دهد كه رنك يك نتايج جستجو گوگل حدود 30 درصد از كل كليك هاي دريافتي را از آن خود مي كند. اين در حالي است كه رتبه دو نتايج جستجو تنها 13 درصد كليك ها را دريافت مي كند و اين روند به همين ترتيب با كاهش رتبه، كمتر مي شود. بنابراين افزايش رنك سايت تاثير مستقيم در موفقيت كسب و كار شما دارد.

وقتي كه به اين موضوع مي رسيم كه يك وب سايت و محتوايي كه دارد را بايد بهينه سازي كنيم، ليست كارهايي كه بايد انجام دهيد مي تواند تا حدودي گيج كننده باشد. علت اين است كه موتورهاي جستجو از فاكتورهاي بسيار زيادي براي رتبه بندي صفحات مختلف وب سايت ها استفاده مي كنند.

ما مي دانيم كه سئوكاران وظايف بسيار زيادي دارند كه بايد انجام دهند. تحقيقات نشان داده است كه بيشتر آن ها مي خواهند آن دسته از استراتژي هاي سئو را در اولويت قرار دهند كه بيشترين سرمايه گذاري را براي آن ها رقم بزند. به دنبال همين موضوع ما در ادامه اين مقاله به بررسي ۵ استراتژي مي پردازيم كه با استفاده از آن ها مي توانيد تاثير مثبتي در موفقيت كسب و كار خود داشته باشيد.

توجه داشتن به نوع تصاوير و سئو آن ها

علاقه مندان به سئو و برنامه ريزي سئو سايت مي دانند كه تصاوير به خودي خود نقش بسيار مهمي در بهينه سازي سايت ايفا مي كنند. بنابراين شما قطعاً براي تبديل شدن به يك متخصص سئو نياز داريد تا نحوه كار با آن ها را به خوبي بدانيد. براساس آمارهاي به دست آمده متوجه شديم كه تصاوير حدود ۳۰ درصد از كل نتايج جستجو در گوگل را به خود اختصاص مي دهند. اين نكته به ما نشان مي دهد كه كاربران بيشتر علاقه دارند تا وقتي در فضاي مجازي در حال جستجو هستند، از تصاوير استفاده كنند. طبيعتا مقاله ها و صفحات سايتي كه تصاوير بهتر و بهينه سازي شده را به اشتراك مي گذارند، به طور كلي توانايي بيشتري در جذب مشتري و بهبود مشاركت با آن ها را دارند.

براي عملكرد بهتر در اين زمينه و داشتن برنامه سئو سايت مناسب، پيشنهاد مي‌كنيم كه سئوكاران حتي نوع تصويري كه مي خواهند انتخاب كنند را از قبل در نظر داشته باشند. كاربران توجه بسيار زيادي به سرعت بارگذاري صفحات سايت دارند. گوگل اعلام كرده از هنگامي كه زمان بارگذاري يك صفحه از يك به سه ثانيه به طول مي انجامد، احتمال خروج كاربر از سايت به حدود ۳۲ درصد افزايش پيدا مي كند.

به علاوه در آن هنگامي كه سرعت بارگذاري از يك به ۵ ثانيه افزايش پيدا مي كند، اين احتمال تا ۹۰ درصد نيز افزايش پيدا مي كند. در نتيجه تصاوير سايت نقش بسيار مهمي در بارگذاري صفحات و سرعت سايت دارد و شما بايد حتما آن ها در برنامه ريزي سئو سايت خود مورد استفاده قرار دهيد. همچنين به همين دليل است كه در دوره هاي آموزش سئو، اين مورد را در اولويت ها قرار مي دهند.

شما سه نوع تصاوير مي توانيد براي صفحات سايت خود و محتواي آن ها استفاده كنيد؛ JPEG ،GIF و PNG.

با توجه به استراتژي هاي سئو كه توسط صاحبان وب سايت ها مورد استفاده قرار مي گيرند، بيشتر تصاوير شما به صورت آنلاين مشاهده مي كنيد، به صورت JPEG هستند و از آنجايي كه اين نوع تصاوير به صورت گسترده اي مورد استفاده قرار مي گيرند، مي توان نتيجه گرفت كه با انواع دستگاه ها سازگاري دارند. اين دسته از عكس ها تصاوير را به صورت فشرده تر ارائه مي كنند؛ بنابراين ممكن است كه اين مورد به كيفيت تصوير آسيب كوچكي بزند، اما زمان بارگذاري سايت شما را به خوبي بهينه مي كند.

تصاوير GIF طي چند سال گذشته محبوبيت فوق العاده اي به دست آورده اند. علت اين است كه اين دسته از تصاوير به كاربران اجازه مي دهند يك انيميشن ساده و منظم را مشاهده كنند. به اين نكته دقت داشته باشيد كه گيف ها تنها از ۲۵۶ رنگ استفاده مي كند. در نتيجه براي زماني كه شما مي خواهيد عكس هاي با كيفيتي بارگذاري كنيد، به هيچ وجه پيشنهاد نمي شوند. با وجود اين محدوديت، GIF ها براي بهبود سرعت بارگذاري صفحات سايت بسيار مناسب مي باشند.

تصاوير PNG نسبت به مواردي كه گفته شد جديدتر مي باشند. در نتيجه ممكن است در برخي از دستگاه ها سازگاري مناسبي نداشته باشند. همچنين از رنگ هاي بيشتري استفاده كرده و تصاوير واضح تر و دقيق تري را ارائه مي‌كنند كه اين موضوع ممكن است مشكلات كوچكي در بارگذاري صفحات سايت به وجود بياورد.

براي اينكه در انتخاب برنامه ريزي سئو مورد استفاده خود عملكرد خوبي داشته باشيد، بايد بدانيد كه تصاوير نقش مهمي در محتواي سايت دارند و شما با استفاده از نكاتي كه در بالا گفته شد، بايد دقيقاً بدانيد كه از چه نوع تصويري مي خواهيد استفاده كنيد كه مطابق با آن سرعت سايت شما نيز فرق خواهد كرد. وجود تعادل در كيفيت عكس ها، سرعت بارگذاري آن ها و سازگار بودن تصاوير با دستگاه هاي مختلف از اصلي ترين مواردي هستند كه مي‌توانند در برنامه ريزي سئو شما جز اولويت ها باشند.

اهميت سازگاري سايت با تلفن هاي همراه

تقريبا از سال ۲۰۱۵ تمامي كسب و كارها اهميت سازگاري سايت خود با تلفن هاي همراه را درك كردند. از آنجايي كه الگوريتم موبايل فرندلي ارائه شد، تمامي صاحبان وب سايت ها تصميم گرفتند كه بهينه سازي براي تلفن‌ هاي همراه را در استراتژي هاي سئو خود وارد كنند.

به طور كلي سه نوع mobile site وجود دارد كه هر كدام از آن ها فوايد و اشكالات مخصوص به خود را دارد:

M(dot) sites

سايت هاي (M(dot اولين راه حل هاي واقعي براي برندهاي علاقمند به ايجاد سايت براي كاربران تلفن همراه خود بودند. اين مورد به صاحبان سايت اجازه مي دهد تا سايت هاي جداگانه اي براي دستگاه هاي تلفن همراه ايجاد كنند. آن ها مي توانند به صورت جداگانه اين سايت هاي مخصوص كاربران تلفن همراه را سئو و بهينه سازي كنند. اين سايت ها در ابتدا عملكرد بسيار خوبي از خود نشان دادند اما در بسياري از زمينه ها ميزان استفاده از آن ها در حال كاهش مي باشد. در زير عمده ترين مشكلات آن ها را بيان كرده ايم:

  • به وجود آمدن دو URL جداگانه
  • وجود ريدايركت بين ورژن هاي سايت
  • وجود مشكلاتي براي به اشتراك گذاري لينك ها

Responsive design

Responsive design براي بسياري از افراد يك راه حل انتخاب شده مي باشد. اين طراحي به طور خودكار نوع دستگاه نمايش سايت را تشخيص داده و بر اساس آن ويژگي هاي مختلف را تنظيم مي كند. گوگل نيز اظهار داشته است كه اين طرح را نسبت به ديگر انواع طراحي ها ترجيح مي دهد. البته برخي از كارشناسان گوگل اعلام كردند كه هيچ كدام اين طراحي ها نسبت به ديگري برتري نداشته و ما در الگوريتم خود اين مورد را جزو فاكتورهاي رتبه بندي قرار نداده ايم.

Responsive design علاوه بر مزيت هايي كه دارد مشكلاتي نيز در عملكرد خود نشان داده است. بزرگترين اشكال آن اين است استراتژي هاي سئو شما براي هر دو نوع مخاطب خود نمي تواند به صورت جداگانه باشد؛ اين يعني كه اگر كاربران دسكتاپ شما ويژگي هايي را بپسندند كه كاربران تلفن همراه از آن ها خوششان نمي آيد، شما كاري در اين زمينه نمي توانيد انجام دهيد. به عبارتي ديگر نمي‌توانيد تناسبي بين سليقه‌ هاي هر دو مخاطب خود داشته باشيد.

Adaptive Design

Adaptive Design سرانجام سعي كرده است تا مشكلاتي كه در موارد بالا وجود داشت را تا حدودي اصلاح كند. به اين صورت كه صاحبان وب سايت ها مي توانند به صورت جداگانه پاسخ گوي هر دو مخاطب خود باشند. در اين نوع طراحي همچنين برخي از مشكلات سرعت بارگذاري كه در موارد قبلي وجود داشت، ديده نمي شود. اما ايرادي كه از Adaptive Design ميشود گرفت اين است كه مقداري پيچيده مي باشد و صاحبان وب سايت ها نياز به منابع زيادي براي يادگيري آن دارد.

اجراي Hreflang براي سئو سايت

استفاده از تگ هاي hreflang تضمين مي كند كه گوگل سايت شما را به درستي ايندكس كرده و براي مشتريان شما در مكان هاي مختلف آماده كرده است. هر كسي كه سايتي را اداره مي كند كه براي كاربران مختلف با زبان هاي متفاوت طراحي شده است، بايد تگ هاي hreflang را پياده سازي كند. برخي از مردم معتقد هستند كه اين طرح ها ممكن است اضافي باشند به اين دليل كه گوگل به طور خودكار مي تواند تشخيص بدهد كه چه صفحه اي براي چه زباني نوشته شده است. در اين باره بايد بگوييم كه اين تگ ها در واقع به گوگل كمك مي كنند تا در ميان نسخه هاي متعدد صفحات سايت، سايت هايي كه hreflang دارند را سريع تر شناسايي كند.

به عنوان مثال، اگر شما يك نسخه از وب سايت خود را براي كاربران انگليسي‌ زبان طراحي كرده باشيد، به احتمال زياد ويژگي هاي مختلف مثل اطلاعات تماس، جستجوهاي مرتبط، اطلاعات حمل و نقل، دستورهاي زبان و بسياري از موارد ديگري كه مطابق با زبان انگليسي مي باشد را در طراحي خود پياده سازي كرديد. به همين ترتيب، شما مي توانيد همين كار را با نسخه آمريكايي و كانادايي استراليايي يك سايت انجام دهيد.در واقع نكته اين است كه شما مي خواهيد مطمئن شويد كه وقتي نسخه اصلي سايت شما به صورت فارسي است، در عين حال سايت شما براي زبان هاي ديگر مثل انگليسي، استراليايي، كانادايي و غيره متناسب باشد.

در نتيجه اين روندي است كه حتما شما بايد در برنامه ريزي سئو خود از آن استفاده كنيد تا بتوانيد در زمينه تجربه كاربري رتبه مناسبي از ديدگاه گوگل دريافت كنيد.

 

بهينه سازي صفحات AMP

لازم است دوباره ذكر كنيم كه كاربران اگر در صفحه سايتي وارد شود كه سرعت مناسبي براي بارگذاري نداشته باشد، به سرعت از آن خارج مي شوند. براي جلب رضايت كاربران در اين زمينه و انتخاب برنامه ريزي سئو با توجه به جديدترين نكات آموزش سئو، گوگل از سال ۲۰۱۸ به طور رسمي Page Speed را به عنوان يك فاكتور اصلي براي رتبه بندي صفحات در نظر گرفت. با اين حال AMP چند سال است كه فعاليت خود را شروع كرده است و در واقع به شما اين امكان را مي دهد به سرعت وب سايت در تلفن‌ هاي همراه را تنظيم كنيد. با ايجاد صفحات AMP، شما در واقع تضمين مي كنيد كه جديدترين و مرتبط ترين صفحات شما سرعت كافي براي كاربران را داشته باشد. گوگل از صفحات AMP خوشش مي آيد؛ به اين دليل كه اين صفحات موجب مي شوند محتواي يك سايت هر چه بهتر و و سريع تر به كاربران ارائه شود.

بهينه سازي نقشه سايت XML

ايجاد نقشه سايت XML مي تواند نقش بسيار موثري در انتخاب استراتژي بهينه سازي وب سايت و كمك به گوگل ايفا كند تا گوگل به خوبي صفحات سايت شما را ايندكس كند. نقشه سايت XML در واقع به گوگل اطلاع مي‌دهد كه سايت شما چگونه سازمان‌ يافته شده است و در واقع شما مي خواهيد كه گوگل به ترتيب كدام صفحات را مورد بررسي قرار دهد. بسته به هاست شما، به راحتي مي توانيد نقشه سايت تهيه كنيد. به عنوان مثال وردپرس به شما اين امكان را مي دهد كه با نصب يك افزونه، نقشه سايت خود را ايجاد و به طور منظم بروز رساني كنيد. پس از آن شما مي توانيد اين نقشه سايت ايجاد شده را به صورت خودكار به گوگل ارسال كنيد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۵۲:۳۵ ] [ ريحانه مقدم ]

استراتژي سئو از ضرورت هاي هر كسب و كار اينترنتي مي باشد. زمان آن رسيده كه هر كسب و كار و تيمي براي سال جديد برنامه ريزي كنند. تفاوت اين برنامه با برنامه هاي شخصي در اين است كه برنامه هاي كاري نبايد ناكارآمد باشند.

 

خيلي از شما مي خواهيد در سال 2018 استراتژي تازه اي براي سئو سايت خود داشته باشيد. اين استراتژي بستگي به فاكتورهايي از جمله پيچيدگي كار شما، مدت زماني كه به كار مشغوليد و كاري كه تا به حال انجام داده ايد دارد.

 

با اينحال، مي توانيد از اين چك ليست استفاده كنيد:

سال قبل را مرور كنيد

فكرهاي خوب و روياهاي قشنگ براي سال جديد، عجيب و دور از انتظار نيستند. اما در اين لحظه بايد ببينيم از سال 2017 چه آموخته ايم.

اگر در ابتداي سال براي خود هدف گذاري مي كنيد، مي توانيد از اين اهداف به عنوان معيارهايي براي سنجش موفقيت خود استفاده كنيد و بفهميد كجا با سختي مواجه شده ايد.

شركت خود را به بخش هاي اصلي تقسيم كنيد و نسبت به بازدهي كه هركدام از اين قسمت ها داشته اند، سخت گير باشيد. نتايج (رنك، ترافيك، نرخ تبديل) و اهداف واضح هستند. به خاطر داشته باشيد كه اين نتايج به دنبال تداوم فعاليت و تلاش ميسر مي شوند و اين مرور بايد متمركز بر نكاتي باشد كه شما آموخته ايد و بر روي برنامه ريزي سئو در سال 2018 تاثير مي گذارد.

آژانس هاي ارائه خدمات بايد با مشتريان خود صحبت كنند تا نظر آنها را هم بدانند. اين جلسات براي درك پيشرفت و رشد شركت ضروري هستند و مي توانند منجر به ساخت شركت موفق تري بشوند.

در آخر، طبق تجربه من بهتر است اين مرور را تا جاي ممكن انجام دهيد. از يك سو، مرور سال گذشته مي تواند منجر به ساخت ديدگاه خوشبينانه شده و خستگي را از تن شما بيرون آورد. از سوي ديگر، از موانع پيش روي خود يادداشت برداري كنيد و براي موفقيت در سال 2018، از تمامي نااميدي ها و سختي هاي خود درس بگيريد. اما حواستان باشد كه بيش از حد منفي نگر نشويد.

 

سئو، يك پروسه طولاني است. اگر كارهايي كه انجام مي دهيد بر روي استراتژي خوبي استوار است، نگران نباشيد، نتايج خوب حتما در راه هستند!

 

استراتژي خود را مرور كنيد

ارزش پرداختن مجدد به استراتژي اوليه را دست كم نگيريد. نه تنها بازار و رفتار آن با وضعيت ثابتي در جريان هستند و اگر يك سال ديگر هم در همين وضعيت بمانيد، تيم شما تجارب تازه اي به دست خواهد آورد كه روي استراتژي بعدي شما تاثير خواهد گذاشت.

 

فراتر از جستجوي كلمات كليدي برويد. شخصيت خريداران خود و رفتار آن ها در قيف بازاريابي بسنجيد. به افرادي كه نقش اصلي در كسب و كار شما ندارند بپردازيد. اين افراد معمولا قادرند روي موارد تاثير گذار در موفقيت نهايي، تاثير داشته باشند.

 

شايد فكر كنيد كه همه چيز مرتب است. اما مرور دوباره استراتژي ضرري ندارد. شايد اگر بيشتر كند و كاو كنيد، الماس هاي بيشتري هم بدست آوريد.

 

اهداف خود را مشخص كنيد

اهداف و شاخص كليدي عملكرد يا KPI را بسنجيد. در جهاني كه نتايج مانند يافتن آب در بيابان است، ساده ترين راه اين است كه هدف خود را روي داشتن درآمد بيشتر بگذاريم. از هدف گذاري كردن نترسيد. ارقامي كه به عنوان هدف براي خود تنظيم مي كنيد، بايد قابل دستيابي باشند.

 

اگر هدف شما رسيدن به ترافيك خاصي است، اين ميزان بايد چيزي بين ترافيك متوسط وب سايت و هدف شما باشد. اگر هدف شما رسيدن به نرخ تبديل خاصي است، مي توانيد از ترافيك مورد نظر خود در نرخ تبديل هدف استفاده كنيد.

 

اين اهداف به شما شفافيت و وضوح خاصي براي برنامه ريزي در خصوص سئو ۲۰۱۸ مي دهد. براي مثال، اگر هدف شما افزايش نرخ تبديل سايت به ميزان X% در سال 2018 است، اين هدف مي تواند منجر به:

 

ارزيابي حداقل ميزان رنك موردنياز براي رسيدن به ترافيك هدف (و نرخ تبديل ها) با استفاده از نرخ تبديل فعلي.

دقت كردن به اينكه نرخ تبديل ها بايد بيشتر شده و به طراحي وب سايت و تيم UX/UI بايد توجه بيشتري شود.

درك اين مطلب كه محتوا نبايد هم راستا با انتهاي قيف فروش باشد و استراتژي توليد محتوا نياز به بازرسي دارد.

زماني كه اهداف خود را مشخص نموديد، آنها را بلااستفاده در ميز خود رها نكنيد. آن ها را منتشر كنيد.

 

در تيم هايي كه در خانه كار ميكنند، بهتر است اين اهداف بين تك تك اعضاي مشغول به كار در پروژه منتشر شود. آژانس هاي ارائه خدمات بهتر است اين اهداف را رو در رو به مشتريان اعلام كرده و توضيحات دقيق داده شود. اين كار منجر به بهبود رابطه مشتري و فروشنده مي شود. هر كس بايد مسئوليت هاي خود را هم راستا با اين اهداف انجام دهد.

 

جلسه طوفان فكري

استراتژي سئو,استراتژي سئو 2018,استراتژي هاي سئو

 

همه ما در چنين جلساتي حضور داشته ايم. دوره رفاه نسبي ابتداي سال، كوتاه است و وظايف روزانه هيچوقت تمام نخواهد شد! شايد براي تيم ها، سخت باشد كه زماني را براي كنار هم بودن و برگزاري جلسات طوفان فكري در نظر بگيرند (اين جلسات چيزي مازاد بر جلسات اصلي كه برگذار مي شوند، است). اما بهتر است همين حالا شروع كنيد و اين جلسات را تنظيم كنيد.

 

پس از تحليل هايي كه براي سال جديد انجام شد (و احتمالا تعطيلات آرامش بخش سال جديد)، تيم ها زمان كافي براي نگاه كردن مجدد به قضايا، از زاويه اي ديگر داشته اند. جلسات طوفان مغزي مي تواند جايي براي بروز ديدگاه ها و ايده هاي جديد باشد.

 

برنامه ريزي

پس از بررسي مراحل 1-4 احتمالا ايده بهتر و مشخص تري از كاري كه مي خواهيد در سال جديد انجام دهيد به دست آورده ايد. آيتم بندي و برنامه ريزي ريز برنامه ها و جزئيات اهداف شركت در كل سال جديد، زياد جالب نيست. پس بهتر است براي اهداف كليدي و موارد اصلي برنامه ريزي كنيد.

 

چيزي كه اهميت دارد اين است كه كمي انعطاف به خرج دهيد (البته منظور از انعطاف ساده گرفتن نيست) تا پروسه خود را با سرعت مناسب طي كنيد.

 

چيزي كه بايد قادر باشيد برايش برنامه ريزي كنيد، منابع در دسترس است. با مشخص شدن اهداف و استراتژي ها، بهتر است برنامه اي براي منابع مورد نياز براي اجراي آنها در نظر بگيريد. حال چه اين منابع، منابع انساني باشند و چه بودجه مورد نياز باشند.

 

بررسي منابع مورد نياز اضافي نيز بايد صورت پذيرد. اين منابع مي توانند به صورت استخدام افراد يا نيروهاي دوركاري باشند. اگر براي بودجه داخلي خود نياز به گرفتن مجوز و امضا داريد، اين مجوزها را قبل از آنكه بودجه به پايان برسد تهيه كنيد!

 

اميدوارم اين 5 گام، شما را به خوبي براي سال 2018 آماده كرده باشد. بسته به نوع شركت شما، نحوه مديريت و منابع و استراتژي هاي اخذ شده، برخي تغييرات در اجراي موارد گفته شده لازم است.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۸:۳۹ ] [ ريحانه مقدم ]

تحليل سئو سايت سلام دانلود را براي اين هفته براي شما آماده كرده ايم. سايت سلام دانلود از سال 2017 فعاليت خود را به صورت جدي آغاز كرده است. تمركز سايت هاي دانلود فيلم بر روي توليد محتوا مي باشد كه مخاطبان و كاربران را به سايت خود از طريق موتورهاي جستجو هدايت كنند. روش كسب درآمد اين نوع سايت از طريق تبليغات و بنرهاي تبليغاتي مي باشد.

سايت سلام دانلود يكي بهترين سايت ها در زمينه ارائه فيلم هاي دوبله فارسي مي باشد كه در عبارت كليدي دانلود فيلم دوبله فارسي در رتبه دو قرار دارد و يكي از عبارات مهم در اين نوع كسب و كار است.

 

اطلاعات آماري

رتبه كنوني سايت در الكسا (جهان)1,617
رتبه كنوني سايت در الكسا (ايران)47
امتياز سئو جهاني67%
تعداد بك لينك18,643
محل سرورايران
رتبه محتواي بي ارزش46.3%
ميزان بازديد متوسط از صفحات سايت به ازاي هر نفر در روز3.65
ميزان متوسط حضور هر نفر در سايت در طول روز2:47

تاريخ تحليل : 20 شهريور 1398

اطلاعات تحليلي
آناليز سايت,تحليل سئو سايت,تحليل سئو سايت سلام دانلود

  • يكي از مواردي بسياري از طراحان سايت به آن توجه نمي كنند استفاده از ميكروفرمت هاي schema مي باشد. رعايت اين مسئله باعث نمايش بهتر سايت در نتايج جستجو مي شود. همچنين اين قابليت كمك مي كند نتايجي كه مرتبط با سوال كاربر مي باشد از طريق موتورهاي جستجوگر گوگل و بينگ در اختيار وي قرار گيرد. خوشبختانه در تحليل سئو سايت سلام دانلود متوجه شديم كه از اين قابليت مهم استفاده شده است.
  • طراحي سايت فيلم سلام دانلود به دليل ريسپانسيو بودن، از تمامي دستگاه هاي هوشمند با سايزهاي متفاوت پشتيباني مي كند و تجربه كاربري خوبي را نيز در اختيار مخاطبين قرار مي دهد.

آناليز سايت,تحليل سئو سايت,تحليل سئو سايت سلام دانلود

  • انتخاب رنگ سايت يكي از مسائل مهم برند است در سايت سلام دانلود با انتخاب رنگ سبز سايت كه ساده ترين رنگ براي پردازش است و اينكه باعث ايجاد آرامش در كارابران مي شود.
  • يكي از پارامتر هاي كليدي در قسمت بررسي لينك هاي سايت چگالي دامنه (Domain Authority) است. براساس تحليل سئو وب سايت سلام دانلود توسط ابزار قدرتمند MOZ، چگالي دامنه سايت سلام دانلود، 26 مي باشد كه با توجه به عمر دامنه، عدد مناسبي است.
  • نقشه سايت يا sitemap در آدرس https://salamdl.info/sitemap.xml در دسترس است و در فايل robots.txt نيز سايت مپ به صورت صحيح اشاره شده است.
  • سايت سلام دانلود داراي صفحه ريدايركت 404 اختصاصي نمي باشد. صفحه ارور 404 را بسياري از سايت ها به صورت تكنيكال در سايت خود دارند اما اغلب آنان به صورت مناسب سفارشي نشده اند. در هر مرورگري براي آدرس هايي كه وجود ندارند يك صفحه اختصاص داده شده است به طور مثال اگر كاربر آدرس يك سايت كه اصلاً وجود ندارد را در آدرس بار وارد كند، پيامي از طرف مرورگر نمايش داده خواهد شد كه چنين آدرسي در سايت مذكور يافت نشد و كاربر با پيام 404 مرورگر مواجه خواهد شد چرا كه آدرس مورد نظر وجود خارجي ندارد. همانطور كه مشاهده مي كنيد اگر وارد اين صفحه بشويد هيچ راهكاري براي شما قرار داده نشده و هيچ CTA براي كاربر در نظر گرفته نشده است.

تحليل سايت,تحليل سايت سلام دانلود,سئو سايت سلام دانلود

  • URL يا آدرس دهي صفحات به صورت صحيح انجام نشده است و به صورت فارسي مي باشد كه امري كاملا اشتباه است. از كاراكتر بي معني و اعداد استفاده شده است و آدرس صفحات داخلي و دسته بندي ها به صورت كاملا منطقي و تميز نمي باشد. دليل اصلي منطقي بودن و انگليسي بودن آدرس دهي صفحات افزايش سرعت ايندكس و جلوگيري ايجاد بك لينك هاي شكسته است.

سايت سلام دانلود

  • الگوريتم جديد گوگل در مورد mobile frist مي باشد و اين الگوريتم مبحث mobile friendly مي باشد. وب سايت سلام دانلود به اين الگوريتم توجه كرده و كاربران موبايل را نيز به صورت جداگانه ديده و طراحي سايت به صورت كاملا مطلوب براي موبايل انجام شده است اما از سيستم جديد AMP در اين سايت استفاده نشده است كه مي توان با استفاده از اين تكنولوژي از رقبا پيشي گرفت.

آناليز سايت,تحليل سئو سايت,تحليل سئو سايت سلام دانلود

  • از پارامترهاي مهمي كه گوگل در آپديت هاي جديد خود به آن اهميت فراواني داده است، مبحث موبايل پسند بودن (mobile-Friendly) مي باشد. وب سايت دانلود فيلم سلام دانلود اين آيتم مهم كه در امتياز دهي گوگل تاثير به سزايي دارد را مد نظر قرار داده و در كدنويسي قالب سايت اعمال كرده است.

آناليز سايت,تحليل سئو سايت,تحليل سئو سايت سلام دانلود

  • از ميكروفرمت هاي تاثيرگذار Structured Data كه يكي از آيتم هاي موردنظر گوگل در مبحث امتيازدهي به سايت مي باشد استفاده نشده است. اين فرمت ها به موتور جستجو كمك مي كنند تا تمامي داده هاي موجود در صفحه را شناسايي كنند و همچنين از rich snippet ها يكي از آنها امتياز دهي يا ستاره ها مي باشد استفاده نشده است.
  • در صفحه اصلي سايت از 15 تصوير استفاده شده است كه تمامي تصاوير تگ alt دارند ولي هيچكدام از تصاوير title ندارد و مي توان بهينه سازي تصاوير را با نوشتن title كامل كرد. بنرهاي تبليغاتي نيز حجم مناسبي دارند و باعث افت سرعت لود سايت نشده اند. اما در نگاه اول بسيار آزاردهنده هستند.
  • سرعت لود صفحات در اين سايت، طبق تست صورت گرفته 0.6 ثانيه است كه زمان بسيار مناسبي به شمار مي رود.

آناليز سايت,تحليل سئو سايت,تحليل سئو سايت سلام دانلود

  • وب سايت سلام دانلود از پروتكل امنيتي https استفاده نمي كند كه نيازي هم به اين مسئله ندارد.

ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
[ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۵:۵۰ ] [ ريحانه مقدم ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ]
.: Weblog Themes By bigtheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی